Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΑΜΑΝΔΑΝΗ - ΠΟΙΗΜΑΤΑ




ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ…

Η καρδιά μου περιβάλλεται από αγάπη
κι η αγάπη καρφιτσώνεται στο βαθύτερο είναι μου.
Μια μυστηριακή, άυλη, θεία ενέσιμη δόση
τρυπά συχνά το νου μου
και οδηγεί το χέρι μου στο χαρτί,
όπου καταγράφει το μελωδικό, το ερωτικό
αλλά και το μοναδικό ρυθμό της ποίησης.
Μια νυχτερινή περιπλάνηση σε μοναχικούς δρόμους
και αρτηρίες λεπτές, όπου χορεύει η ζωή.
Μην απορείτε και μη με ρωτάτε πως το απέκτησα αυτό.
Το ένιωσα έντονα σαν πέρασα άφοβα
μια νύχτα από το ησυχαστήριο.
Το ένιωσα σαν συμμετείχα σε τελετουργίες των λέξεων
κι είδα να σφάζονται ψυχές
και το συνάντησα σαν έσκαψα βαθιά
στα λατομεία των αισθημάτων.
Τέλος, το ψάρεψα στην απέραντη Μακεδονική θάλασσα,
μέσα στο δαντελένιο δίχτυ μου,
όπου είδα να σπαρταρούν μέσα πράγματα.
Και το ένιωσα ακόμη μέσα
στο κρυφό νεανικό καρδιοχτύπι και
στην ανθρώπινη ανάσα ή τον καημό μου.
Έτσι το απέκτησα.

*****

ΕΙΣΑΙ

Αν σε πω έρωτα τυφλή θα με πουν
αν σε πω αγάπη στην πυρά θα μπω
αν σε πω κούρο ίσως κάλπικο νόμισμα
αν σε πω αστέρι κρεμάλα στο στερέωμα
αν σε πω κτήμα μου υπερβολή θα ναι
αν σε πω φωλιά απατηλή οπτασία.
Ηλεκτροφόρο φορτίο με ταχύτητα φωτός
στα βάθη της αβύσσου κόκκινη γραμμή θα σε πω
κι εγκεφαλικό κύτταρο που μ εκτοπίζει στ άστρα.
Να με ονειρεύεσαι άπιαστη θέλω
διάφανη κλωστή μεταξωτής ανέμης,
να σε γεύομαι φούξια της καρδιάς ζαχαρωτό
μέσα στο κρύο της χειμερινής νυχτιάς.
Είσαι το όνειρο.



Η ΠΕΡΟΥΚΑ

Στην ΗΡΩ μου
Να βγάλω θέλω
αυτή την περούκα
να σβήσω θέλω
το κρυφό μακιγιάζ
να κλάψω θέλω
παρόλα τα χάπια
να σκούξω θέλω
μες στην νυχτιά.
Κι έναν καθρέφτη
φέρτε μου βρε παιδιά
να δείξω σ όλους
την μεγάλη συμφορά.
Να γράψω θέλω
πάνω στους τοίχους
να βάλω θέλω
πανό στους δρόμους
να κουδουνίσω συναγερμούς
σ όλους μπροστά τους γκρεμούς
να φωνάξω δυνατά με κυβισμούς
πρόληψη και αντικαρκινικούς ακτιβισμούς
ανά τακτά διαστήματα δίχως εκφοβισμούς.



ΕΠΙΘΕΤΑ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΑ

Πόσο λυπάμαι και μετανιώνω
που όλα τα λάθη που ερωτεύτηκα
κατάντησαν δυστυχώς
απλά άχαρα επίθετα
και ανούσια συνοδευτικά.

****

ΧΑΙΚΟΥ

Εξόφλησα να
των αμαρτιών τεφτέρια
αγαλλίασα.
*
Άρχοντά μου
στην πλατιά αγκαλιά σου
περιπλανιέμαι.
*
Ζωή μου είσαι
γρίφος που με τσιγκλάει΄
αχ, να μιλούσες!
*
Ξεψαρίζω, να
τις αρετές φυλάω
για τα δύσκολα.



ΨΥΧΗΣ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Αυτή είναι η λευτεριά μου
η δροσιά, η τρυφεράδα, η αύρα
αυτή ίσως και η διαδρομή μου
αυτό το χρυσό αποκορύφωμα
να απλώνω το χέρι μου,
να μυρίζω τα μπουμπούκια,
να κόβω τα αγκάθια της ψυχής
με το ποιητικό μου χέρι
και να προσφέρω αρώματα,
να απογυμνώνω τις καρδιές,
να παίρνω από την Πούλια
το αυτόφωτο φως της
κι απ τα αστέρια τα βραβεία.

****

ΕΦΗΒΟΥ ΠΑΘΗ

Ω, της νιότης σου τα πάθη
τα διαβρωμένα σου λάθη
Ω, του ανδρισμού σου πάθη.
Οξυδωμένα, φθαρμένα.
σαν το πρόβατο στη σφαγή,
δες καλά τα μάτια θολά.
Εκπεσών στα ίδια λάθη
σαν σε ζώνουνε τα πάθη
ψυχή υποφέρεις, σκίζεις.
Σε κατέκτησαν οι ουσίες
αχ αυτές οι συνουσίες
Θεέ μου δώσε παρουσίες.
Επουλώνεις τις πληγές σου
στο σώμα τις αμυχές σου
σβήσε μόνο τις πομπές σου.
Πάρε της ελπίδας άνθη
της στροφής το μονοπάτι
άσε τα διαβολοπάθη.
Γιατί της νιότης το κάλλος
της ζωής σου να ναι φάρος,
του Θεού δώρο και θάρρος.



ΣΙΝΙΑΛΟ

Το καντήλι σου άναψα
ύστερα πολύ δε έκλαψα
και για να σε αρωματίσω
λιβάνι έλιωσα, σε θυμιατίζω.
Μίλησε μου πατέρα
πώς να συμπεριφερθώ
πάντα τις οδηγίες σου αγέρα
πιστά και δίκαια ακολουθώ.
Μήπως τάχα δεν γνωρίζεις
τι μας συμβαίνει τώρα δα
ή μήπως δεν δακρύζεις
για τα πολλά μας τα δεινά!
Πόσο αλήθεια με πληγώνει
ο δικός σου ο χαμός
πάντα θα σε δικαιώνει
της αλήθειας ο θυρεός.
Τώρα πια η ψυχή σου δίνει
σινιάλο κάνει στη ματιά
στέκω στην πόρτα μα σιγοσβήνει
του καντηλιού η φυτιλιά.



ΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ

Φτωχοί περιπατητές,
απόμακροι, λιτοί,
με ξηλωμένα παντελόνια,
με ροζιασμένα χέρια,
με μάτια αστραπής.
Συχνά νυχτοπερπατούν σε καπηλειά
με φωτεινές λάμπες,
με απαλή μουσική,
δάκρυα ανεξίτηλα,
γέλια εκκωφαντικά
κι ακράτεια μελάνης
σε αιώνιους πάπυρους
με υπογραφή.
Θαυμάζουν όλοι
μόνο την έμμετρη
και θεία έμπνευσή τους
κι όχι τις ζωές τους.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκα στην Αθήνα τον Αύγουστο του 1969. Μεγάλωσα όμως κυρίως στην Θεσσαλονίκη ενώ η καταγωγή μου είναι από το Πευκοχώρι της Χαλκιδικής. Μετά το λύκειο σπούδασα στο ΕΛΚΕΠΑ στον προγραμματισμό και απέκτησα το ECDL ενώ στη συνέχεια την πιστοποίηση παρακολούθησης προγράμματος στο Καποδιστριακό (ΕΚΠΑ) της Αθήνας πάνω στην Δημιουργική γραφή. Γνωρίζω πολύ καλά την αγγλική διάλεκτο, λίγο την ιταλική και ασχολούμαι με την ποίηση από νεαρή ηλικία και με τη συγγραφή μυθιστορήματος από ενήλικη.
Συμμετείχα σε πολλά σεμινάρια συγγραφής, ειδικότερα με συνεπήρε αυτό των εκδόσεων ΨΥΧΟΓΙΟΣ με εισηγήτρια την Π. Τραυλού. Βραβεύτηκα δυο φορές στην ποίηση το 2013 από το ΚΕΛΑΙΝΩ με Γ βραβείο στα ποιήματά μου: «Όσο υπάρχουν άνθρωποι» και «Θα δούμε λες», το 2015 πάλι από το ΚΕΛΑΙΝΩ με τιμητική διάκριση για το ποίημά μου: «Μάνα, απανεμιά μου» καθώς και το 2016 επίσης από το ΚΕΛΑΙΝΩ με έπαινο για το «Παράπονο του Γέροντα» και το 2017 με έπαινο από το ΚΕΛΑΙΝΩ για το «Παιδιά, της Ελλάδος παιδιά». Επίσης βραβεύτηκα δυο φορές στην ποίηση το 2014 από το ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ 2014 με Α βραβείο σε δυο κατηγορίες ποιημάτων: Την μεγάλη ποιητική συλλογή των "ΧΑΙΚΟΥ" και την μεγάλη ποιητική συλλογή των ποιημάτων "ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ". Επίσης βραβεύτηκε από το ΚΕΛΑΙΝΩ το πρώτο μου μυθιστόρημα «ΣΗΜΑΔΙ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ» για την πλοκή, την εκφραστικότητά του, τις ζωντανές περιγραφές του αλλά και για τις πληροφορίες που σε εμπλουτίζει πάνω στα εικαστικά θέματα. Τον Γενάρη του 2016 βραβεύτηκα από την ΕΠΟΚ με το Α βραβείο για το ποίημά μου: «Μακάρια Γη, Συ η Κύπρος», το 2017 από την ΕΠΟΚ πάλι με το Α βραβείο για το ποίημά μου: «ΚΑΜΕ ΘΕΕ ΜΟΥ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ» και το 2018 έπαινο για το ποίημά μου: «Ευαγόρας Παληκαρίδης». Επίσης παρέλαβα βραβείο ερωτικής ποίησης από τον σκηνοθέτη Θ. Αγγέλου και το ΚΕΛΑΙΝΩ στον Πισσώνα Ευβοίας τον Μάη 2016. Τιμήθηκα το 2017 με Γ βραβείο από την ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ με ελεύθερο θέμα για το «Torch Ginger» και με έπαινο το 2017 από την ΟΥΝΕΣΚΟ Πειραιώς και Νήσων για την προσφορά μου στον Πολιτισμό με το βιβλίο μου «Βασιλιάς ή σκύλος».

Μου αρέσουν τα ταξίδια, το κολύμπι κι η ζωγραφική. Εργάζομαι ως Διοικητική υπάλληλος (Δ.Ε Γραμματέας ) στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο της Αθήνας. Είμαι παντρεμένη με τον Αντώνη (Δ.Υ) κι έχω δυο γιούς. Συχνά δημοσιεύονται ποιήματά μου στο περιοδικό ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ, στο ΚΕΛΑΙΝΩ, στην εφημερίδα ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ, ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ και στην FREE SUNDAY. Τακτικά θα βρείτε άρθρα μου και συνεντεύξεις στο ίντερνετ και κυρίως στο Mcnews, Sigmatv, Fractal, Homouniversallis, Βιβλίοnet, Παλμός, Booktourmagazine, Books and more e.t.c . Το μικρόβιο της συγγραφής το κληρονόμησα από τον σπουδαίο Άνθρωπο, δάσκαλο και καθηγητή πατέρα μου, τον Αστέριο, που ήταν διανοούμενος και πετυχημένος επιστήμονας.

Είμαι μέλος του περιοδικού ΚΕΛΑΙΝΩ και μέλος του Ομίλου της ΟΥΝΕΣΚΟ Πειραιώς και Νήσων. 
Έργα μου: ΣΗΜΑΔΙ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ, ΘΕΛΞΙΕΠΕΙΑ, Ο ΣΦΥΓΜΟΣ ΜΟΥ ΑΚΟΥΜΠΑ ΠΑΝΩ ΣΟΥ, συμμετοχή 10 ποιημάτων μου στο συλλεκτικό έργο: Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΩΝ – INTELLIGENTIA II και συμμετοχή με ποίημά μου στην ανθολογία: Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΙΧΟΣ. Ποιήματά μου ερωτικά επίσης θα βρείτε σ΄ όλα τα ημερολόγια της Βεργίνας από το 2013 – 2017. Κάποια επίσης ποιήματά μου έχουν μεταφραστεί στα Αλβανικά και δημοσιευτεί στο διαδίκτυο.

E: ramadani.katrin@gmail.com
F: Katerina Ramadani – Σελίδα: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΑΜΑΝΔΑΝΗ














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου