Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΑΠΠΑ - ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΠΟΙΗΜΑΤΑ Α'


Πίνακας - Υπόσχεση 
ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ  ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ  ΠΟΙΗΤΗ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗ ΚΑΜΠΟΥΡΗ

ΠΟΙΗΜΑ 
....απόψε
πάνω σου,
γρίφος θα γινώ και αίνιγμα,
να πλημμυράς,ερωτανθούς
και καλοκαίρια μυρωμένα.....
Όλη τη νύχτα,μέσα σου θα κάμω ανατολή,
χωρίς ονείρατα θαμπά και μουδιασμένα...........
γιομάτος,συμπαγής και ορατός,
υγρός,με φλέβα της καρδιάς φουρτουνιασμένη..
βράχος εγώ,
θάλασσα εσύ,
πύρινο πνεύμα....,
αίμα....
ένα
Σακελλάρης Καμπούρης 


Πίνακας - Μόνο για σένα 
 ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ  ΠΟΙΗΤΗ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗ ΚΑΜΠΟΥΡΗ

ΠΟΙΗΜΑ
στο πρόσωπό σου ,αλέθει αμίλητος λόγος...
στο πρόσωπό μου,είχε ήδη τελειώσει...
επίμονη επανάληψη
....και ίδου, το σύμπαν μας!
όταν ντύνομαι έρωτας,
-με τις φωτιές των ηφαιστείων κατάσαρκα-
έρχομαι μόνο για σένα......
....το μόνο που ξέρω...


Σακελλάρης Καμπούρης 

Πίνακας - Ελπίδα 




ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ  ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΧΑΡΗ ΠΑΠΑΣΑΒΒΑ

ΠΟΙΗΜΑ - ΕΛΠΙΔΑ

Διψώ την γαλήνη του ωκεανού της αγάπης σου
λευκοντημένο κύμα μου,σε πίνω στην
μελίρρυτη σιωπή του απομεσήμερού μου.

Γλυκάνισος τα χείλη σου,
στεφάνι δόξας το όμορφο σου στόμα,
αλωνιστής η γλώσσα σου
στην ατάραχη ξηρασία του κάμπου.

Ανοίγουν ξάφνου τα παράθυρα του πόθου,
φλέγονται οι θυμωνιές μιας ιερής συμμαχίας
κορμιά καμμένα στην τρυφερότητα του έρωτα,
αδιάφανα τα δάκρυα της ηδονής

Ω!!! κόρη μαύρων οφθαλμών
στα βουρκωμένα τοπία με
κατάλευκους γλάρους αρμενίζεις.

Χάρης Παπασάββας 


Πίνακας -  άλικη προσμονή

ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ''Εγώ ειμί...Γυνή''
ΤΗΣ  ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ Σταυρούλας Δεκούλου-Παπαδημητρίου


ΠΟΙΗΜΑ ''Εγώ ειμί...Γυνή''
Ονείρου άλικη προσμονή
σε μανδύλα γυμνής γυναικός,
συντάσσομαι.

Κίβδηλες αλήθειες
σε δρόμους χαραγμένους με απάθεια,
αποτάσσομαι.

Ιδεογράμματα κεντημένα
στον καμβά της αλήθειας
ευωδιάζουν αγιόκλημα.

Στήθη γυμνά
δακρύζουν ζωή
μέσα σε γιασεμιού αθάνατα άνθη.

Εγώ ειμί,
Πόθος κρυφός σ΄ανείπωτο όνειρο.

Ρόδο ολάνθιστο,
που ξεδιψά στα νερά της ψυχής σου.

Αστραπή που τα νέφη ορίζει
και γεννά τη βροχή.

Εγώ ειμί.........Γυνή!.
  Σταυρούλα Δεκούλου Παπαδημητρίου


Πίνακας - για σένα




ΑΠΟ  ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ  ΣΠΥΡΟΥ ΠΟΤΑΜΙΤΗ . 


ΠΟΙΗΜΑ 

Σε δύο λέξεις ολόκληρη η ζωή μου
(απόσπασμα)

..........κάτω απ' τ΄αστέρια
μέσα στα λιόδεντρα
στις παρυφές των λουλουδιών
οι νύμφες των κυττάρων μου
οργιάζουν για ένα σου χάδι.
Πάλλομαι εκστατικά
τα χέρια μου αποδημούν
στις μακρινές φωτιές του απείρου
λόγια που επιστρέφουν φλογισμένα
να σου μιλήσουν για αγάπη.
΄Ακουσέ με! Είμαι εδώ για σένα!
...................................................
Σε δύο λέξεις ολόκληρη η ζωή μου: <<Σ΄αγαπώ>> !

Σπύρος Ποταμίτης 

Πίνακας - Εφηβο αίμα 





ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΟΜΟΤΙΤΛΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ  ΠΟΙΗΤΗ ΓΑΒΡΙΛΗ  ΙΣΤΙΚΟΠΟΥΛΟΥ 

ΠΟΙΗΜΑ  - Έφηβο αίμα

Χρόνε
κι αν Φθινοπώρου ξερόφυλλο
με...............φτάσεις
κι αν τ΄ουρανού μου τ΄όνειρο
δεν βρεί ποτέ Αυγερινό,
βαθειά στη φλέβα
εκείνο που θα μένει
θα΄ναι μια ολάνθιστη Άνοιξη
με έφηβο αίμα
πάντα να με βλασταίνει

 Γαβρίλης Ιστικόπουλος


Πίνακας - Ατενίζοντας το γαλάζιο 


 ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΟΜΟΤΙΤΛΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΗΣ  ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ-ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΣΤΕΛΛΑΣ ΤΕΡΓΙΑΚΗ


ΠΟΙΗΜΑ - ΑΤΕΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ (απόσπασμα)
Στάθηκα μπρος στο μπλε του πέλαγου
και το γαλάζιο κι εναρμονίστηκα,να τώρα δα,μόνη εγώ
κι εκεί το σύμπαν κι όλα μαζί ένα.
<<...Θ'αφήσω πίσω μου
δεσμεύσεις κι αναμνήσεις...>>είπα
και μόνη θα χαθώ
μες στο όνειρο,που απλώνεται εμπρός μου.
Θα κλείσω με λαχτάρα,μες στα μάτια μου
το μπλε και το γαλάζιο τ΄ουρανού
και την ψυχή μου θα γεμίσω με τους ήχους
τους χαρμόσυμους,αλλά και τους αγγέλικους,
κοίτα πώς φτερουγίζουν όλα αυτά,μες στην καρδιά μου.
Θα πιώ απ΄την αλμύρα του Αιγαίου
και θα εισπνεύσω τ΄οξυγόνου τη χαρά
-ας ήταν η ζωή μας όλη,Θεέ μου,
σαν της στιγμής αυτής την ξενοιασιά!
Θα ενώσω μέσα μου,μες στην ψυχή μου
όλα... όλα εκείνα που με δομούν,
αλλά ακόμα και τα τόσα τα δικά σου
αυτά που αιώνια χώρια μας κρατούν.
Και θα ενώσω ακόμα αυτά και τ΄άλλα...
Όσων με πλήγωσαν,ό,τι με πίκρανε,
ό,τι μου άφησε κενό.
Και θα τα κάνω όλα ένα.Να γίνουν ένα!
Η θάλασσα, η γη,εσύ κι ο ούρανός!
Στέλλα Τεργιακή 

Πίνακας - Της Ανοιξης λουλούδια 


ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ''Ο ΠΥΡΕΤΟΣ '' ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ  ΧΑΡΗ ΠΑΠΑΣΑΒΒΑ


O ΠΥΡΕΤΟΣ (απόσπασμα)

Φλέγεται το σώμα μου
και στα λιβάδια χλόμιασαν οι μαργαρίτες,
περίμενέ με μαζί θα τις μαδήσουμε
χωρίς λυγμούς με την τέχνη του έρωτα.

Χάρης Παπασάββας 


Πίνακας -Αγάπης Ρόδο 

pencil-watercolor, 35x50cm

EΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ''Πίστεψέ με Αγάπη μου...'' ΤΗΣ  ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ  ΝΑΝΤΗ

Πίστεψέ με Αγάπη μου....(απόσπασμα)

..Πιότερο από σε
δεν βάζω,

ούτε το Σύμπαν μα
ούτε κι όλα τα πολύτιμα

αν μου φέρουν
μες στα πόδια μου....

Γιατί Αγάπη μου
Εσύ είσαι Η Ζωή...

Η Γη...
Ο Ουρανός...

Εσύ ΄σαι Η κατακόκκινη
Πανσέληνος,

που τις νυχτιές πυρώνεις
τα σεντόνια μου...

Εσύ 'σαι τα αστέρια
κι οι Ευχές,

της κάθε μου
επιθυμίας....

Εσύ 'σαι Η Πατρίδα
και το χώμα μου...

Πίστεψέ με Αγάπη μου.....

Μαρία Νάντη 


Πίνακας - Χρώματα ζωής 
pencil-watercolor ,56x76cm

ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ  ΠΟΙΗΜΑ '''MΠΑΛΟΝΙΑ'' ΤΗΣ ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ  Magdalini Artemisia

ΜΠΑΛΟΝΙΑ 

'Ερχονται κάποιες μέρες που είναι ασπρόμαυρες.
Σου θυμίζουν παλιές φωτογραφίες ηθελημένα ξεχασμένες.
Μοιάζουν με βροχερές συννεφιές κι ας μην έχουν στάλα υγρασίας.
Μέσα τους ζεις, κι όμως τις κοιτάζεις σα να λείπεις.
Μέσα τους αναπνέεις κι όμως αρνείσαι πως υπάρχει οξυγόνο΄ κι ασφυκτιάς.
Μη μου πεις δε σε βλέπεις!
Δίπλα σου περπατάει ένα μικρό παιδί.
Του κρατάς το χέρι σφικτά με ανασφάλεια.
Γυρίζεις το κεφάλι σου προς το μέρος του και του ζητάς,συγνώμη.
Ένα υπέροχο φωτεινό χαμόγελο σπάει τη μουντάδα της μέρας.
Και καθώς εσύ απορροφιέσαι, από την σκοτεινιά που ανοίγεται στο διάβα σου΄
εκείνο, με μια γλυκάδα σκανταλιάς,αφήνει τι χέρι σου και τρέχει..
Ελευθερώνει τα πολύχρωμα μπαλόνια που κρατούσε,γεμίζοντας τον ουρανό με χρώμα.
Από το έκπληκτο ύφος σου ,φάνηκε πως δεν τα είχες προσέξει.
Κοίταξε τα ζωηρά και έντονα χρώματα που τόσο αγαπάς!
Μην τα κρατάς δεμένα σα να μην μπορούν να γεμίσουν με ουράνια τόξα,τον άχρωμο ουρανό σου.

 Magdalini Artemisia 



Πίνακας - Αγάπης άγγιγμα
pencil-watercolor - 35x35cm

ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ '''Υπολογισμοί ''' ΤΗΣ ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ Magdalini Artemisia

ΠΟΙΗΜΑ - ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ

Σ'αγγίζω και μου φαίνεται σα κουρασμένο ψέμα.
Τόσο πολύ σ' αγαπώ.
Τι κι αν πέρασαν από μπροστά μας χρόνια.Εμένα μου άρεσε.
Όχι μάτια μου,δεν είναι μόνο η αγάπη,έτσι σκέτη και άνοστη.
Είναι και ο έρωτας που φτιάχνουμε ο ένας μες στον άλλο.
Μ΄ αρέσει να γλιστράω τρυφερά,τα δάκτυλα μου πάνω στα χείλη σου.
Δύο χείλη που μιλάνε μόνο για υπολογισμούς, στο πως θα τα βγάλουμε πέρα.
Τ΄αγγίζω ήσυχα και σιωπηλά,καθώς κοιμάσαι.
Μπορεί να μην υπολογίζουν την αγάπη σου για μένα΄ μες τις
κουρασμένες σου μέρες,μα δεν πειράζει.
Είμαι εδώ μαζί σου και μετράω,όπως διδάχτηκα΄
τις όμορφες στιγμές,για σένα και για μένα.
Η προσμονή μου γίνεται όαση, μες τις επίπονες σου ασχολίες.
Κι εσύ ,απ΄ τη σκοτούρα για τα λίγα,διαμαρτύρεσαι.
Μ΄ αγκαλιάζεις λαθραία απ' τον χρόνο,κι γινόμαστε ένα.
Magdalini Artemisia



Πίνακας - Κόκκινα βήματα
pencil-watercolor 56x76cm


EMΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ --ΕΡΧΕΣΑΙ....ΑΠΕΡΧΕΣΑΙ --ΤΟΥ  ΠΟΙΗΤΗ ΧΑΡΗ ΠΑΠΑΣΑΒΒΑ



ΠΟΙΗΜΑ - 
ΕΡΧΕΣΑΙ...ΑΠΕΡΧΕΣΑΙ

Στην έκρηξη της κηλίδας του ήλιου
έρχεσαι
στην έκρηξη του ηφαιστείου της σελήνης
απέρχεσαι.

Τ΄ αστέρια χωρίς πανοπλία
έλιωσαν σαν κεριά
στο φως της παρουσία σου.

Ο Κρόνος ξέφρενα στροβίλιζε
στα κόκκινα σου βήματα,
παπαρούνες φύτρωναν παντού,
και το τοπίο αγκάθινο στεφάνι
πέρα απ΄το σύμπαν εκτείνεται.

Στο λυκαυγές απροσκάλεστη περνάς
με λάμψη θαμπή,
πόθος και πάθος σε ουρά κομήτη
διακτινίζεσαι πάνω απ΄την ζωή μου,
στα όνειρα μου εισχωρείς,
σε ώρες νηνεμίας,
με τέλεια αρτιότητα συνουσιάζεσαι.


Χάρης Παπασάββας 



Πίνακας - Επίσκεψη
pencil-watercolor 56x76cm

 ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΟΜΟΤΙΤΛΟ ΠΟΙΗΜΑ '''Επίσκεψη'' ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ Magdalini Artemisia 

ΠΟΙΗΜΑ  - ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Είμαι εδώ, μ΄ακούς?
Ήρθα για λίγο.Θα σε απολαύσω και θα φύγω.
Μου αρέσει να κάθομαι δίπλα σου.
Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή, μα ο πόθος μου να με ακούσεις δε σωπαίνει.
Δεν θα μπορέσω να έρθω αύριο.Ούτε χθες ήρθα.
Ριζώνεις μέσα μου γαλήνη,όταν οξύμωρα αγριεύεις.
Αισθάνομαι τα ξεσπάσματά σου κι έρχομαι πιο κοντά,να με νιώσεις.
Ατίθαση και σίγουρη,σπας τα κύματά σου,πάνω στ΄ανάγλυφα βράχια.
Βλέπω τα ποικιλόμορφα κοχύλια που ξεβράζεις και τα φαντάζομαι,
να κοσμούν τις άχαρες γωνίεσ του σπιτιού μου.
Σα νάναι λόγια που απαντάς,σε κάθε ερώτημά μου.
Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή,μα ο πόθος μου να σε ακούσω δε σωπαίνει.
Πέρασε η ώρα
Πρέπει να φύγω.
 Magdalini Artemisia 

Πίνακας - Ανθη αγάπης 
pencil-watercolor, 50x76cm

ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΟΜΟΤΙΤΛΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΗΣ  ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ Ειρηάννας Γιαλιτάκη


ΠΟΙΗΜΑ - ΑΝΘΗ ΑΓΑΠΗΣ

Κι όπως ανθίζουν τα δάση την Άνοιξη,
έτσι θα ανθίζω σε κάθε σου άγγιγμα...
Κι όπως τα πούλια θα κελαηδούν,
έτσι θα σιγοψιθυρίζω λόγια ερωτικά σαν γέρνω στην αγκάλη σου...
Κι όπως θα σκορπίζει η φύση τα αρώματά της,
έτσι θα σου χαρίζω το νέκταρ του πάθους μου...
Γιατί εγώ είμαι η φύση μα εσύ είσαι η δύναμή μου!
Πλέκω τα άνθη του πόθου γύρω σου,
ηδονικά να σε κρατήσω....
Κι εσύ μου δίνεις την δροσιά του έρωτά σου για να γεννώ αέναα της αγάπης παιδιά!!.
Ειρηάννα  Γιαλιτάκη



Πίνακας - Ανοιξιάτικος Ερωτας 

pencil-watercolor

56x76cm



 ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΟΜΟΤΙΤΛΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΧΑΡΗ ΠΑΠΑΣΑΒΒΑ


ΠΟΙΗΜΑ - ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ
Αχαλίνωτο άλογο
ο ανοιξιάτικος έρωτας,
ανίκανος να κλάψει,
σε ηδονικά σώματα καλπάζει,
ύψώνεται με έπαρση
στις φουσκοθαλασσιές
των ανώριμων σωμάτων,
σαλπάρει στα ανάερα ρυάκια
των ερωτικών χυμών,
στα πέλαγα ξεχύνεται,
βουνά τα άσπρα κύματα,
ανάκατα με μελωδίες αηδονιών,
και κάτω απ΄ το λιγοστό φως των αστεριών
μαύρες ρώγες....
πιο γλυκές κι απ΄τα σταφύλια,
ορθώνονται....
δολώματα στα στόματα των νηστικών,
κι ανάμεσα στα μουγκρητά του ανέμου,
δυο σώματα γίνονται ένα....
ένα αυτόφωτο λαμπερό αστέρι
στο θόλο της μήτρας γεννιέται!!!!!

Χάρης Παπασάββας 

Το Β'  μέρος της δημοσίευσης θα το βρείτε εδώ 
Το Γ'  μέρος της δημοσίευσης θα το βρείτε εδώ
Το Δ' μέρος της δημοσίευσης θα το βρείτε εδώ




8 σχόλια:

  1. ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΟΥ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΟΜΟΡΦΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΟΥ....ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ....ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΝΑ ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΟΛΑ ΜΑΖΙ,ΜΕ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΤΟΝ ΥΠΕΡΟΧΟ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ .....ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
    ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΑΠΠΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου είχα καλό " υλικό " !! Υπέροχους πίνακες συνδυασμένους αρμονικά με θαυμάσια ποιήματα !!

      Διαγραφή
  2. Συγχαρητήρια!!!!Μπραβο Φωτεινη μου Οπτικοποιείς την έμπνευση!!!Χίλια μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ πολύ, Φωτεινή μου και σε συγχαίρω για την ανειδιοτελή ομορφιά της ψυχής σου, που άπλετα μοιράζεσαι !!
    Συγχαρητήρια και στην Γεωργία, που επαγρυπνεί στην ομορφιά ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΤΕΛΛΑ ΜΟΥ.....ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ..ΤΟΝ ΘΑΥΜΑΣΜΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ..ΟΜΟΡΦΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

      Διαγραφή
  4. Συγχαρητήρια για το όμορφο άρθρο και την Καλλιτέχνη μας Φωτεινή Παππά, που με τόση ευαισθησία και ταλέντο, δημιουργεί μια άλλη διάσταση ψυχής, των ποιημάτων που την εμπνέουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΜΑΓΔΑΛΙΝΗ ΜΟΥ......ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΟΡΦΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΕΙΣ......ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

      Διαγραφή