Paul Signac, The Port at Sunset, Saint-Tropez, 1892.
Ο Πωλ Σινιάκ (Paul Victor Jules Signac, 1863-1935) ήταν Γάλλος νεο-ιμπρεσσιονιστής ζωγράφος, εισηγητής, μαζί με το Ζωρζ Σερά, του πουαντιγισμού (στιγματογραφίας).*
Θαυμαστής των εμπρεσιονιστών, στην αρχή επηρεάστηκε ιδιαίτερα από το Μονέ. Το 1884 ίδρυσε, μαζί με τον Ανρί Εντμόν Κρος κ.ά., την Εταιρεία των Ανεξάρτητων (της οποίας έγινε πρόεδρος το 1908), όπου εξέθεσε για πρώτη φορά τους πίνακες του.
Δυο χρόνια αργότερα έλαβε μέρος στην 9η έκθεση των εμπρεσιονιστών πλάι τους Ντεγκά, Πισαρό, Γκωγκέν και Σερά. Με τον τελευταίο ο Σ. συνδέθηκε με μακρά και γόνιμη φιλία, δεχόμενος τη στιγματογραφική τεχνική που εκπροσωπούσε τότε κυρίως ο Σερά.
Paul Signac with his palette, ca. 1883 |
Ο Σ., ξεπερνώντας την εμπρεσιονιστική αντίληψη της ανάλυσης των τόνων του φωτός σύμφωνα με ατομικά κριτήρια, μελέτησε και διατύπωσε θεωρητικά την ανάλυση των τόνων σύμφωνα με συγκεκριμένους επιστημονικούς νόμους, χρησιμοποιώντας, τις θεωρίες του Σεβρέν. Ο Σ. ανάλυσε το θέμα αυτό στο βιβλίο του Από τον Ευγένιο Ντελακρουά στο νεοεμπρεσιονισμό (1899), που έγινε με ενθουσιασμό δεκτό από την παράταξη εκείνη των καλλιτεχνών που ονομάζονταν ακριβώς νεοεμπρεσιονιστές.
Ο Σ. εφαρμόζοντας την τεχνική της διαίρεσης των τόνων του φωτός σε στοιχεία καθαρού χρώματος, πέτυχε να δώσει στις ελαιογραφίες και στις ακουαρέλες του εξαιρετικά έντονη φρεσκάδα και φωτεινότητα.
Η αγάπη του για τη θάλασσα (το αγαπημένο θέμα του) τον έκαμε να ταξιδέψει στις ακτές της Γαλλίας, της Ολλανδίας και της Ανατολικής Μεσογείου.
Από τα έργα του πρέπει να αναφέρουμε: Βάρκα στον ήλιο, Αντίμπ, Το Πον-Νεφ, Βενετία, Μασσαλία. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η μεγάλη διακοσμητική σύνθεση στο Σπίτι του Λαού στις Βρυξέλλες που τιτλοφορείται Την εποχή της Αρμονίας. « Η Αντίμπ το βράδυ»: Πολ Σινιάκ (Μουσείο Καλών Τεχνών, Στρασβούργο). Πολ Σινιάκ: «Είσοδος του λιμανιού της Μασσαλίας».
Ο Σινιάκ συμμεριζόταν με τον Σερά, που ήταν στενός φίλος του, τις στιγματογραφικές αντιλήψεις (Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης).
*Δείτε :
Σιδηροδρομική διασταύρωση κοντά στο Bois-Colombes, 1885
Το Boulevard de Clichy με χιόνι, 1886
Les Andelys, 1886
Η «Γέφυρα της Ευτυχίας» στην Asnière, 1886
Άποψη του Collioure, 1887
Η τραπεζαρία,1887
Το λιμάνι του Saint-Cast, 1890
Γυναίκες στο πηγάδι,1892
Δύο κυπαρίσσια,1893
Capo di Noli, 1898
Το ατμόπλοιο Hirondelle στον Σηκουάνα,1901
Το λιμάνι της Μασσαλίας, 1906
Το λιμάνι της Μασσαλίας και η Νοτρ-Νταμ-ντε-λα-Γκαρντ, 1905
Το λιμάνι του Ρόττερνταμ, 1907
Το πεύκο στο Saint Tropez, 1909
Η είσοδος του λιμανιού της Λα Ροσέλ, 1921
In the Time of Harmony. The Golden Age is not in the Past, it is in the Future, 1893–95
The Lagoon of Saint Mark, Venice, 1905
Τhe Port of Saint-Tropez, 1901
1893, Femme à l'ombrelle
Road to Gennevilliers, 1883
Comblat le Chateau. Le Pré. 1886
Cassis, Cap Lombard, Opus 196, 1889
Place des Lices, 1893
Grand Canal (Venice), 1905
Le phare, Groix, 1925
Les Andelys, Château Gaillard, huile sur toile (1921)
Le Vieux Port de Marseille (1931)
Woman Taking up Her Hair. 1892
Lady on the Terrace (1898)
Οι πίνακες είναι από:
https://en.wikipedia.org/
https://el.wikipedia.org/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου