Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018

ΦΙΛΑΡΕΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ " ΠΥΡ ΕΣΩΤΕΡΟΝ " Ποιητική Συλλογή


Φιλαρέτη Βυζαντίου - Πυρ εσώτερον 
Είδος - Ποιητική Συλλογή 
Εκδόσεις - Κύμα 
Ετος Εκδοσης - 2018 
ISBN - 978-618-5378-09-7

Οπισθόφυλλο 

Στο αρχαίο στασίδι ολόσωμη στέκεται η Μοίρα μου
Με υψωμένα χέρια δέεται
να αντέχει η πήλινη φτιαξιά μου το Εσώτερον Πυρ
της αναγέννησης .
Πόσο χαίρομαι που γεννήθηκα πυράντοχη!


ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ 


ΣΗΜΕΙΟΝ  ΤΗΞΗΣ​

Σημάδεψες τη μέσα μου ταραχή
Ευθύβολος πάντα
Εύστοχος κατ' επανάληψιν

Συντρίβεις κάθε οστούν της ψυχής μου
Πυρπολείς κάθε απωθημένη άρνηση
μετ' επιτάσεως
Εισβάλλεις με την ευγένεια της έσω μελαγχολίας
και με κατασπαράζεις

Δεν ζητάς
Απαιτείς
Θυμώνω
Πολεμώ
Υποκύπτω
Γιατί από σένα θέλω μόνον την ήττα μου

Η μέρα αλκυονίζουσα
Η οξύτητα των στίχων μου καταρρέει θριαμβικά
Βρήκες το σημείο τήξης της ψυχής μου
Αγωνιώ να δω το νέο εκμαγείο μου

❀    ❀    ❀    ❀


ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΟΥΠΑ ΚΑΦΕ

Πάνω από μια κούπα καφέ
σε θυμήθηκα
Είδα ξανά το βλέμμα σου
που έτρωγε λαίμαργα το δικό μου
Είδα και την ψυχή σου
που ξεδιπλωνόταν στα χέρια μου
τόσο μα τόσο αθόρυβα

''Ώρα 6 ακριβώς'' ,μου είπες
''Και τί μας νοιάζει'' ,σου απάντησα
Αλλά μας ένοιαζε
Όλα γύρω μας ήταν χρόνος
χρόνος σε απόλυτη διαστολή

Όλα γύρω μας ήταν βρεγμένα
από μια βροχή πεισμωμένη
Και η ζωή θυμωμένη μαζί μας κι αυτή

Ώρα 7 ακριβώς
και έκαιγε τα μέσα μας
αυτή η κατρακύλα των λεπτών
αυτή η αγανάκτηση των ασήμαντων δευτερολέπτων

Έβγαλα το ρολόι μου
έβγαλες τα συμπεράσματά σου

Ο έρωτας δεν συμπαθεί όλους τους εραστές
Εσύ συμβιβάστηκες με το χρόνο
Εγώ αποβιβάστηκα
στον τελευταίο σταθμό των ονείρων μου
χωρίς εσένα

Άλλωστε η ώρα ήταν πια απογοήτευση παρά τέταρτο....


❀    ❀    ❀    ❀


ΛΥΠΗΜΕΝΗ ΑΘΩΟΤΗΤΑ

Εγώ, που τόσο πολύ ξεκούρασα τα μάτια μου
στο σκοτάδι σου
Εσύ, που τόσο εύκολα μπορείς να ξεγλιστράς
μέσα στις λέξεις
Δυο φωτιές που κατάντησαν στάχτες
σε διαρκή απόγνωση
Πες μου
τί θ' απαντήσουμε σαν μας ρωτήσουν τα πνιγμένα μας όνειρα
Ποιος ο φονιάς από τους δυο μας

Η νύχτα δεν ξέρει να μιλά
Μόνον μορφάζει
Τα χέρια μας
μη χάσουμε τα χέρια μας
Τα ποτίζω με τόσους κατακλυσμούς
για να μας σώσουν

Βάρυναν στα μάτια μας
όλα τα σημεία στίξης
Μα κείνη η περισπωμένη πάνω στα φρύδια σου
με θανατώνει
Λυπήσου το μάρμαρο του προσώπου μου
Το καίνε τόσα δάκρυα
Μην αποθέτεις και τα δικά σου

Σαν χαμηλώνει ο ουρανός
μπορώ και βλέπω την αγάπη μας γαληνεμένη
Δος μου μια υπόσχεση
Μην αφήσεις τα σύννεφα να γίνουν κύματα
και μας την πνίξουν
Δεν αντέχω να θρηνώ ξανά και ξανά
τόση λυπημένη αθωότητα

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 

Η Φιλαρέτη Βυζαντίου ( λογοτεχνικό ψευδώνυμο της Μαρίας Φ. Ιωάννου) γεννήθηκε το 1966 στην Καλαμπακα Τρικάλων .
Εκεί τελείωσε τις γυμνασιακές της σπουδές και στη συνέχεια σπούδασε με υποτροφία στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ .Αποφοίτησε με ειδίκευση στις Βυζαντινές και Νεοελληνικές σπουδές.
Στη συνέχεια φοίτησε στη Θεολογική Σχολή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Σήμερα ζει  και εργάζεται  στην Καρδίτσα ως φιλόλογος καθηγήτρια στη Μ.Ε. 

Με την ποίηση και τη λογοτεχνία ασχολείται από τα φοιτητικά της χρόνια , δημοσιεύοντας κατά καιρούς έργα της σε λογοτεχνικά περιοδικά και εφημερίδες.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου