Τρίτη 26 Μαΐου 2020

ΜΑΡΙΝΑ ΣΟΛΔΑΤΟΥ "ΠΟΛΥΠΑΘΟΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟΝ"


Πολυαγαπημένοι μου
κι αν ακόμα δεν έχω μάθει τον ψαλμό στην άναρθρη βραδυά
κι αν ακόμα οι στάχτες των οριζόντων δεν με πτοούν,
είναι που ολονυχτίς γυροφέρνω τα πάθη
-και με το χέρι σφιχτά κλεισμένο
πεισμώνω που ο χειμώνας ανυποχώρητα υπάρχει
στα στερνά μου λεονταρίσια χρόνια-
είναι που οι σημύδες ασημιές κι ολόρθες
με δίδαξαν να έχω στέριο το βλέμμα
και το μουχλιασμένο ψωμί να το κάμω τραγούδι
και να καμώνομαι πως η άκρη των βλεφάρων μου
είναι ανέπαφη δακρύων..

1) Δείτε την αντίθεσή μου...Οραματίζομαι:
«Μακρυά πέρα στην είσοδο του κάστρου τ´ ουρανού
μιά μαντατοφόρα άνοιξη με ξέσκεπα τα στήθη
τίναξε τα μαλλιά της-συγνεφιαμένα κι έναστρα μαλλιά-
περιπαθώς συγκλίνουσα προς την αγκάλη του ενός
που κυβερνά τα πλήθη των οριζόντων...

Έπειτα ήρθε και το πλεούμενο να σκίσει την Ίσαλο γραμμή
και να πλεύσει με λαχτάρα στην ψυχή μου,
να γιομίσει πειρατές η φλέβα μου
κι η ανάσα μου μπαξέδες σε ξωτικά νησιά..»

2) Δείτε την αλήθεια μου...Ενθυμούμαι:
«Η μάνα μου κάποτε με ξάπλωσε στην κούνια
μιάν καλοκαιρινή νυχτιά στον κήπο των ονείρων
κι όπως βρέφος ήμουν αστερολούστηκα
και η Σελήνη με ξελόγιασε
κι έκτοτε ενθυμούμαι το κλάμα της μητρός μου,
σαν μου ομολόγησε πως μαγεμένη ζω...

Αν θυμάμαι καλά, λαογέννητες ημέρες με νανούριζαν
και το ξύλο του πεύκου έτριζε, ωσάν να του βγαινε η ψυχή
κι αρματωμένοι ιππότες ξιφομαχούσαν
για την πατρότητα της ανάσας μου
κι ο δύστυχος πατήρ μου, πολεμούσε με το μυστρί
να κτίσει ολάκερο πύργο να φτάνει στου θεού το χέρι..»

3) Δείτε το ταξίδι μου...Μεγαλώνω:
«Δεν έτρεχα στις αλάνες, γιατί έτρεχα με το άλογο
που αιχμαλώτισα μιάν ημέρα στον ουρανό
και το βάφτισα Έκτορα,
μιάν παλαιοημερολογίτικη ημέρα που δεν είχε αρίθμηση
κι έτσι εκείνο έχοντας γνώση
έκρυβε από τις αστραπές την πτέρνα του
και ξεφυσούσε τινάζοντας την κεραυνίσια χαίτη του
μετρώντας τα χρόνια που υπάκουα με μεγάλωναν..

Στον σταθμό του θανάτου το τρένο σφύριξε οκτώ φορές,
οκτώ ολάκερες φορές κι έτσι τα χρόνια κόπηκαν
σαν έπεσε το μυστρί από αψηλά και ο πύργος σωριάστηκε
κι εγώ έμαθα πως ο Φλεβάρης είναι κουτσός,
επειδή ο πατέρας άφησε άθελά του το παιχνίδι στην μέση
κι ο βασιλιάς κι η βασίλισσα επρόσταξαν τους πύργους
να αποσυρθούν στην γωνιά..»

4) Δείτε την προσμονή μου...Εναντιώνομαι:
«Πάνω σε ετούτη την μαθηματική συνήθεια
μιάς κτισμένης τελειότητος το σκάκι με εκδικήθηκε
κι εγώ εγκλωβίστηκα στο ασπρόμαυρο βήμα του καιρού..

Έτσι χτυπούσα τα δευτερόλεπτα με καλπασμούς
κι η κυρά-Φροσύνη-η γειτόνισσα-απόκαμε και με κατήγγειλε
σαν άμουση γαλή που ανεβοκατέβαινε τις σκάλες του μεσημεριού
εξασφαλίζοντας στα μηρμύγκια της αυλής τα λιγοστά ψυχία του επερχόμενου χειμώνος..»

5) Δείτε το απαύγασμα..Ερωτεύομαι:
«Πιο κάτω στην άλλη γειτονιά ξύπνησε μιά τριανταφυλλιά
και μέτρησε στις ξυλομπογιές μου το βλέμμα των ερώτων
κι έγειρε απαλά επάνω μου μιά ήβη θεριστών
κι έσκυψε ένας ήλιος και με φίλησε στα χείλη..

Ο ροδώνας κοκκίνισε από ντροπή και μου δώρισε τις λέξεις
κι έτσι άπραγο κι ανυπεράσπιστο εγώ
μέριασα να διαβεί το όσιο απομεσήμερο
μέσα στην Γλαύκα και στην ελιά
και στα μποστάνια των φυτεμένων ελπίδων
παραδομένη στην ζωή στην κορυφαία του έρωτα θλίψη..»

6) Πολυαγαπημένοι μου
συμπερασματικά θα σας τραγουδήσω και είναι αναγκαίο
προ της συντάξεως της διαθήκης μου να ορίσω τον επικήδειο
ως κάτωθι:

«Κι αν στην θανή μου δάκρυ καταθέσει η λησμονιά
ο άνθος και τ´ όνειρο μονάχα
κι αν ο αγέρας αναπάντεχα σταθεί
στο γέρμα απάνω της ζωής μου,
δεν θα χω τί άλλο να προκάμω παρά το σύγνεφο
που γνέφει στον καιρό...
Θα τριγυρνώ στου ουρανού το πέλαγος,
τον ουρανό της γης κοιτώντας από πάνω
και θα γελώ με τους ανθρώπους τους ανέραστους,
που μάχες ονειρεύονται εδώ χάμω...
Κι ας ξεχαστώ κι ας ξεχαστώ,
εγώ θα ζω σε άλλους τόπους
κι ας ξεχαστώ κι ας ξεχαστώ
τα χαλινάρια είν´μονάχα για ανθρώπους..»

7) ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
Κάποιες πληροφορίες για να λύσετε τον γρίφο..
Τόσο πολύ γήινο καιρό προσπαθώ
να ερμηνεύσω τον κόσμο ζωγραφίζοντας
κι έπειτα ανίκανη και πάλι προσπαθώ
να ερμηνεύσω τις ζωγραφιές μου με λόγια..
Η μάνα μου είναι η ζωγραφική κι ο πατέρας μου ο συγγραφέας..
Όσο για τα ονόματά μου, αυτά θα σας τα εξιστορήσω αργότερα,
καθώς πολλές οι φήμες και η αλήθεια μια..



Τα ζωγραφικά έργα δικές μου σινικές αυτοπροσωπογραφίες μου..

Μαρίνα Σολδάτου












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου