Η Μαρίκα Νίνου (πραγματικό όνομα: Ευαγγελία Αταμιάν, 1922 - 23 Φεβρουαρίου 1957) ήταν Ελληνίδα τραγουδίστρια. Θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες γυναικείες φωνές που πέρασαν από την Ελλάδα.
Η Μαρίκα Νίνου ήταν Αρμενικής καταγωγής και το πραγματικό της όνομα ήταν Ευαγγελία Αταμιάν. Γεννήθηκε το 1922 πάνω στο βαπόρι Ευαγγελίστρια που έφερνε τη μητέρα της, τις δύο αδερφές της και τον οκτάχρονο αδερφό της Μπαρκέβ Αταμιάν, από τη Σμύρνη στον Πειραιά. Βγήκε από την κοιλιά της μαμάς της μελανιασμένη και, επειδή νόμιζαν ότι δεν θα ζούσε, την απομάκρυναν σε κάποια αποθήκη. Όμως συνήλθε, επέζησε και αμέσως τη βάφτισε ο καπετάνιος της Ευαγγελίστριας και γι' αυτό την είπαν Ευαγγελία.
Στην Ελλάδα εγκαταστάθηκαν στην Κοκκινιά, στην οδό Μεγάρων 50. Στα 7 της η Ευαγγελία Αταμιάν γράφτηκε στο Αρμένικο σχολείο του Αρμενικού Κυανού Σταυρού «Ζαβαριάν». Μάλιστα, ο δάσκαλός της την προέτρεψε να μάθει μαντολίνο, το οποίο έκανε, και τελικά συμμετείχε στην ορχήστρα του σχολείου. Τα φωνητικά της προσόντα φαίνεται ότι τα έδειξε πολύ μικρή, αφού από μαθήτρια του δημοτικού ακόμη την καλούσαν στην Aρμένικη εκκλησία Άγιος Ιάκωβος στην Κοκκινιά για να ψάλει στις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας.
Το 1939 παντρεύτηκε τον συμπατριώτη της Χάικ Μεσροπιάν, ο οποίος ήταν κλειδαράς κι είχε ένα μαγαζάκι στην Κοκκινιά. Το 1940 γεννήθηκε ο γιος τους, ο Οβανές, αλλά το ζευγάρι χώρισε και το 1946 ο Μεσροπιάν έφυγε για την Αρμενία.
Ήδη όμως το 1944, και μετά το χωρισμό της, η Νίνου είχε γνωρίσει τον ακροβάτη και θιασάρχη Νίκο (Νίνο) Νικολαΐδη. Στην αρχή η Μαρίκα δούλευε στο ταμείο, αλλά στη συνέχεια έγιναν με τον Νίνο καλλιτεχνικό ζευγάρι ακροβατικών με το όνομα Ντούο Νίνο και έκαναν περιοδείες. Αργότερα παντρεύτηκαν και έγινε Ευαγγελία Νικολαΐδου. Το όνομα Μαρίκα τής το κόλλησε η μάνα του Νίνο, μία θεατρίνα, γιατί παρέπεμπε στη Μαρίκα Κοτοπούλη. Το επίθετο Νίνου ήρθε από τον Νίνο τον ακροβάτη και, έτσι, η Ευαγγελία Αταμιάν έγινε Μαρίκα Νίνου. Το 1947 μπήκε στο σχήμα κι ο γιος της, ο Οβανές, οπότε μετονομάστηκε σε Δυόμισι Νίνο. Στις παραστάσεις τους, η Μαρίκα έλεγε και κανένα λαϊκό τραγούδι.
Κάποια φορά ήταν καλεσμένοι στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας για να κάνουν ακροβατικά. Εκεί κάποια στιγμή ο ναύαρχος, στον οποίο άρεσαν πολύ τα τουρκικά τραγούδια, ζήτησε ν' ακούσει ένα τέτοιο από τη Νίνου. Η Νίνου τραγούδησε διστακτικά ένα τουρκικό τραγούδι που ήξερε από τη μάνα της, ο ναύαρχος ικανοποιήθηκε ιδιαίτερα, αλλά αυτός που ενθουσιάστηκε από τη φωνή της ήταν ο παρευρισκόμενος στην αίθουσα, Πέτρος Κυριακός. Αυτός τη γνώρισε στον Μανώλη Χιώτη, ο οποίος την πρωτολανσάρισε δισκογραφικά τον Ιούνιο του 1948 με τα τραγούδια του Ώρες Σε Κρυφοκοιτάζω και Θα Στο Πω Το Μυστικό Μου.
Τον Οκτώβριο του 1948, ο Στελλάκης Περπινιάδης την πήρε κοντά του ως τραγουδίστρια στο κέντρο Φλόριδα του Γ. Μελίτια στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Ο Περπινιάδης την είχε συναντήσει στο στούντιο ηχογράφησης όταν δισκογραφούσε τα τραγούδια του Χιώτη. Το Νοέμβριο του 1948 η Μαρίκα Νίνου έκανε δίσκο με τον Γιάννη Παπαϊωάννου και συγκεκριμένα το τραγούδι Το 'φαγες Το Παιδί. Το 1949 η Νίνου πρωτοείπε σε δίσκους τραγούδια του Γιώργου Μητσάκη και τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς δισκογράφησε το Για Τα Μάτια Π' Αγαπώ του Βασίλη Τσιτσάνη.
Η Νίνου διέκοψε από τη Φλόριδα γιατί θεωρούσε λίγες τις 25 δραχμές που έπαιρνε για μεροκάματο και, όταν τους ζήτησε αύξηση, δεν της έδωσαν. Ήταν τυχερή όμως, γιατί τότε ακριβώς αποχώρησε από το σχήμα του Τσιτσάνη στην ταβέρνα του Τζίμη του Χοντρού στην οδό Αχαρνών 77 η Σωτηρία Μπέλλου και η Νίνου πήρε τη θέση της με 90 δραχμές. Με τη Νίνου στου Τζίμη του Χοντρού, ο Τσιτσάνης έχει πει ότι η ουρά από κόσμο μπροστά στο μαγαζί έφτανε ως τον Άγιο Παντελεήμονα. Αν και η συνεργασία της Νίνου με τον Τσιτσάνη ήταν βραχεία (αφού αυτή γινόταν πάντα με διακοπές, λόγω τσακωμών ένεκα χαρακτήρων), έχει περάσει στην ιστορία σαν μαγική και θρυλική. Από τις εμφανίσεις της στην ταβέρνα του Τζίμη του Χοντρού κυκλοφόρησε το 1977 σε δίσκο μία ηχογράφηση, η οποία έγινε εκεί με μαγνητόφωνο το 1955, από κάποιον ερασιτέχνη. Στο σημείωμα του εξωφύλλου του δίσκου αυτού υπάρχει πλήθος ανακριβειών για τη ζωή της ενώ αποκρύπτεται και η Αρμενική καταγωγή της.
Τον Οκτώβριο του 1951 έκανε κάποιες εμφανίσεις στην Κωνσταντινούπολη μαζί με τον Τσιτσάνη και την Ευαγγελία Μαργαρώνη στο κέντρο Καζαμπλάνκα, στο οποίο και αποθεώθηκαν. Η αμοιβή τους ήταν τρεις χρυσές λίρες ο Τσιτσάνης, δύο λίρες η Νίνου και μία η Μαργαρώνη. Με ό,τι μάζεψε στην Κωνσταντινούπολη ξεκίνησε να χτίσει στο Αιγάλεω το σπίτι της.
Η Μαρίκα Νίνου τραγούδησε με επιτυχία και κάποια από τα ονομαζόμενα αρχοντορεμπέτικα, τα οποία μεταμόρφωσε με τη φωνή της και τα έκανε ν' ακούγονται ρεμπέτικα κι έτσι τα πέρασε και σε άλλα κοινωνικά στρώματα. Το 1954 ανακάλυψε ότι έπασχε από καρκίνο της μήτρας. Τότε αποφάσισε να πάει στην Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής για δύο κυρίως λόγους. Ο πρώτος λόγος ήταν να τραγουδήσει και να μπορέσει έτσι να συντηρήσει την τετραμελή οικογένεια του αδερφού της, του Μπαρκέβ, ο οποίος έπασχε κι αυτός από καρκίνο, καθώς και τον γιο της, τον Οβανές, μιας και τα κέρδη στις Η.Π.Α. από το τραγούδι ήταν πολύ μεγάλα. Ο δεύτερος λόγος ήταν να δοκιμάσει τις καλύτερες μεθόδους θεραπείας που είχε ακούσει ότι υπήρχαν εκεί. Στις Η.Π.Α. ξαναπήγε το 1956. Τότε τη Μαρίκα Νίνου βοήθησαν για έξοδα νοσοκομείου, γιατρούς, εισιτήρια, ακόμα και για ρούχα, η Ρένα Ντάλια και ο Κώστας Καπλάνης.
Πριν μεταβεί στην Αμερική είχε υποβληθεί στην Αθήνα σε εγχείρηση για καρκίνο, αλλά στην Αμερική υπήρξε ραγδαία μετάσταση. Επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου εργάστηκε για λίγο με φοβερούς πόνους και τελικά πέθανε την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 1957, σε ηλικία 35 ετών. Τη θάψανε στο Σχιστό της Νεάπολης πλάι στον αδερφό της, Μπαρκέβ Αταμιάν, που είχε πεθάνει το 1955. Δεν υπάρχουν ούτε οι τάφοι τους ούτε τα οστά τους. Υπάρχουν αρκετές φωτογραφίες της, τρεις εμφανίσεις της σε κινηματογραφικές ασπρόμαυρες ταινίες, ερμηνεύοντας τραγούδια και λίγα ρούχα της που φύλαξε η ανιψιά της (κόρη του αδερφού της) Γκιούλα Αταμιάν-Ανσεριάν.
Η ζωή της Μαρίκας Νίνου ενέπνευσε το σενάριο για την ταινία του Κώστα Φέρρη, Ρεμπέτικο του 1983.
Ο Μάνος Χατζιδάκις έγραψε για τη Μαρίκα Νίνου, αφιερώνοντάς της το δίσκο του Πέριξ (1974): "Όλη η εργασία αυτή αφιερώνεται στη μνήμη της ανεπανάληπτης Μαρίκας Νίνου, που δίχως να το ξέρει, με το μαχαίρι της φωνής της, χάραξε μέσα μας βαθιά τα ονόματα θεών της ταπεινωσύνης και της βυζαντινής παρακμής".
Ο Πάνος Γεραμάνης, σ' ένα αφιέρωμα που έκανε στη Νίνου το 2003, είπε μεταξύ άλλων τα εξής: "Η παρουσία της Μαρίκας Νίνου σηματοδότησε νέα εποχή στην ερμηνεία του λαϊκού τραγουδιού και παράλληλα εδραίωσε μια καινούργια αντίληψη στη σκηνή των λαϊκών κέντρων της εποχής του '50".
Ο Γιώργος Παπαδάκης έγραψε για τη Νίνου: "Όπως η σκληρή, βραχνή και ατημέλητη φωνή του Μάρκου Βαμβακάρη εικονίζει τον άντρα του ρεμπέτικου της εποχής του, έτσι και η φωνή της Νίνου υλοποιεί τον γυναικείο χαρακτήρα στα τραγούδια που τα χρόνια εκείνα έγραφαν ο Τσιτσάνης, ο Παπαϊωάννου, ο Μητσάκης (...) Τραγουδώντας, ζωγραφίζει γνωστούς και οικείους στον ευρύτερο χώρο της αστικής λαϊκής κοινωνίας γυναικείους χαρακτήρες". Ο Βασίλης Τσιτσάνης έχει πει μεταξύ άλλων για τη Νίνου: "Είχε μια ξεχωριστή ερμηνευτική ικανότητα, είχε το κάτι άλλο. Όταν τραγουδούσε κυριολεκτικά καθήλωνε τον κόσμο. Τραγουδούσε και δίδασκε κιόλας μαζί με το τραγούδι, όπως ο δάσκαλος που διδάσκει τους μαθητές. Αυτό ήταν έμφυτο. Ήταν γεννημένο για το πάλκο".
Δισκογραφία
Στη δισκογραφία των 78 στροφών η Μαρίκα Νίνου ηχογράφησε 174 τραγούδια, από τα οποία το ένα τρίτο ανήκει στον Τσιτσάνη και τα υπόλοιπα σε 20 άλλους Έλληνες δημιουργούς. Στα 119, απ' αυτά τα 174, τραγουδάει πρώτη φωνή, ενώ στα 55 δεύτερη. Επίσης άφησε 9 τραγούδια του Τσιτσάνη ηχογραφημένα το καλοκαίρι του 1954 στην αίθουσα Παρνασσός από γαλλικό συνεργείο, καθώς και 11 τραγούδια ζωντανά στου Τζίμη του Χοντρού το 1955.
Από τα 119 τραγούδια που ηχογράφησε η Μαρίκα Νίνου σε δίσκους 78 στροφών, τα 34 ηχογραφήθηκαν στην εταιρεία His Masters Voice, 37 στην Columbia, 8 στην Odeon, 6 στην Parlophone, 12 στη Melody, 20 στην Liberty Αμερικής και 2 στην Apollo Αυστραλίας. Οι παρακάτω αναφερόμενες χρονολογίες είναι μάλλον πολύ ακριβείς, πλην των 20 τραγουδιών της Liberty Αμερικής, γι' αυτό και παρατίθενται χωριστά.
Έτος | Τίτλος | Ερμηνεία | Συνθέτης-στιχουργός |
---|---|---|---|
1948 | Ώρες Σε Κρυφοκοιτάζω | Μ. Νίνου, Μ. Χιώτης | Μ. Χιώτης |
1948 | Θα Στο Πω Το Μυστικό Μου | Μ. Νίνου, Μ. Χιώτης | Μ. Χιώτης |
1948 | Το 'φαγες Το Παιδί | Μ. Νίνου, Σ. Περπινιάδης | Γ. Παπαϊωάννου |
1948 | Άνθρωποι-Άνθρωποι | Μ. Νίνου, Σ. Περπινιάδης | Γ. Παπαϊωάννου |
1948 | Με Κάρφωσαν Τα Μάτια Σου | Μ. Νίνου, Μ. Χιώτης | Μ. Χιώτης |
1948 | Είσαι Φίνος Χαρακτήρας | Μ. Νίνου, Σ. Περπινιάδης | Μ. Χιώτης |
1948 | Ο Κυνηγός | Μ. Νίνου | Κ. Σωτηριάδης, Δ. Χατζηθεολόγου |
1948 | Η Βλάχα | Μ. Νίνου | Κ. Σωτηριάδης, Δ. Χατζηθεολόγου |
1948 | Νύχτες Ξενυχτώ Χωρίς Ελπίδα | Μ. Νίνου, Σ. Περπινιάδης | Γ. Παπαϊωάννου |
1948 | Τον Άνδρα Της Γυρεύει | Μ. Νίνου, Σ. Περπινιάδης | Γ. Παπαϊωάννου, Λ. Μπακάλης |
1949 | Σούλα | Μ. Νίνου | Κ. Σωτηριάδης, Δ. Χατζηθεολόγου |
1949 | Κούκλα Μου Εσύ | Μ. Νίνου | Κ. Σωτηριάδης, Δ. Χατζηθεολόγου |
1949 | Ο Τραυματίας | Μ. Νίνου | Β. Τσιτσάνης |
1949 | Πού Θα Πας Πού Θα Τα Βρεις Στρωμένα | Μ. Νίνου, Πρόδρομος Τσαουσάκης, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1949 | Πάλι Θα Σμίξουμε | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης, Γ. Μητσάκης | Β. Τσιτσάνης, Γ. Μητσάκης |
1949 | Κατεργάρα | Μ. Νίνου, Σ. Περπινιάδης | Μ. Νίνου |
1949 | Ας Την Κρίνει Ο Θεός | Μ. Νίνου, Σ. Περπινιάδης | Μ. Νίνου |
1949 | Η Μικρή Του Καμηλιέρη | Μ. Νίνου, Αθανάσιος Ευγενικός | Απόστολος Χατζηχρήστος |
1949 | Ο Παντρεμένος | Μ. Νίνου, Π. Τσαουσάκης, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1949 | Για Τα Μάτια Π' Αγαπώ | Μ. Νίνου, Π. Τσαουσάκης, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1950 | Στα Μπουζούκια Να Με Πας | Μ. Νίνου, Ιωάννης Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Γ. Μητσάκης |
1950 | Τα Τρία Αδέλφια | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Γ. Μητσάκης |
1950 | Η Χήρα Του Φαντάρου | Μ. Νίνου, Πάνος Πετσάς | Π. Πετσάς |
1950 | Το Βιτριόλι | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης, Νίκος Βούλγαρης | Β. Τσιτσάνης |
1950 | Ο Πρώτος Άντρας Που Αγάπησα | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Γ. Μητσάκης |
1950 | Η Γυναίκα Που Ψηφίζει | Μ. Νίνου, Α. Ευγενικός | Απόστολος Καλδάρας |
1950 | Έχασα Τα Μάτια Τα Ωραία | Μ. Νίνου, Μ. Χιώτης | Μ. Χιώτης |
1950 | Παράξενη Κοπέλα | Μ. Νίνου, Ν. Βούλγαρης, Μ. Χιώτης | Μ. Χιώτης |
1950 | Σούρουπο Με Συννεφιά | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Γ. Μητσάκης |
1950 | Έχεις Δίκιο | Μ. Νίνου, Γ. Μητσάκης, Ι. Τατασσόπουλος | Γ. Μητσάκης |
1950 | Η Ταμπακέρα | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Ιωσήφ Ριτσιάρδης, Μίμης Τραϊφόρος |
1950 | Θα Σε Τιμωρήσω | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Γ. Μητσάκης |
1950 | Το Όνειρο Της Αδελφής | Μ. Νίνου, Π. Τσαουσάκης, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1950 | Χάθηκε Η Προξενιά | Μ. Νίνου, Π. Τσαουσάκης | Χρήστος Μίγκος |
1950 | Γιατί Άλλαξες Γιατί | Μ. Νίνου, Στέλιος Κερομύτης | Σ. Κερομύτης, Κώστας Μάνεσης |
1950 | Απόψε Μες Στο Καπηλειό | Μ. Νίνου, Σ. Κερομύτης, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1950 | Η Καρδιά Σου Θα Γίνει Χρυσή | Μ. Νίνου, Π. Τσαουσάκης, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1950 | Τι Σου Φταίω | Μ. Νίνου | Γ. Μητσάκης |
1950 | Βαλεντίνα | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Γ. Μητσάκης |
1950 | Η Μικρούλα | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Γ. Μητσάκης |
1950 | Εγώ Είμαι Για Σένα | Μ. Νίνου, Α. Ευγενικός | Α. Καλδάρας |
1950 | Κουτσομπόλα Χτύπα Ξύλο | Μ. Νίνου, Ν. Βούλγαρης, Μ. Χιώτης | Μ. Χιώτης |
1950 | Δεν Θα Ξαναϊδωθούμε | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Ν. Βούλγαρης | Μ. Χιώτης |
1950 | Το Κουρέλι | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Γ. Μητσάκης |
1950 | Με Την Καρδιά Μου Παίζεις | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Γ. Μητσάκης |
1950 | Σ' Αυτό Το Ρεματάκι | Μ. Νίνου, Αθανάσιος Γιαννόπουλος, Α. Ευγενικός | Κώστας Κοντογιώργος |
1950 | Γιαλό-Γιαλό | Μ. Νίνου, Α. Γιαννόπουλος, Α. Ευγενικός | Κ. Κοντογιώργος |
1950 | Κι Αν Αμάρτησα Δεν Φταίω | Μ. Νίνου, Α. Γιαννόπουλος, Ν. Βούλγαρης | Χ. Ταμβάκης |
1950 | Εφώτισε Η Χαραυγή | Μ. Νίνου, Α. Γιαννόπουλος, Ν. Βούλγαρης | Χ. Ταμβάκης |
1950 | Μην Περιμένεις | Μ. Νίνου | Μιχάλης Γενίτσαρης |
1950 | Τσίφτισσα | Μ. Νίνου, Α. Ευγενικός, Μ. Γενίτσαρης | Μ. Γενίτσαρης |
1950 | Το Πεζοδρόμιο | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Ι. Τατασσόπουλος, Νίκος Β. Ρούτσος |
1950 | Το Δέκα Το Καλό | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Γ. Μητσάκης | Ι. Τατασσόπουλος, Ν. Ρούτσος |
1950 | Φτάνει Που Θα Μ' Αγαπάει | Μ. Νίνου, Σταύρος Τζουανάκος | Σ. Τζουανάκος |
1950 | Κι Αν Πάθεις Και Καμιά Ζημιά | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1951 | Το Ελληνόπουλο | Μ. Νίνου | Νίκος Φιλίππου Τουρκάκης |
1951 | Έρχεται Τ' Αγόρι Μου | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος | Αθανάσιος Μπουρλιάσκος |
1951 | Αραμπάς Με Τα Στολίδια | Μ. Νίνου, Ι. Τατασσόπουλος, Ν. Βούλγαρης | Αθ. Μπουρλιάσκος |
1951 | Είσαι Γυναίκα Αμαρτωλή | Μ. Νίνου, Ν. Βούλγαρης | Αθ. Μπουρλιάσκος |
1951 | Η Σεράχ | Μ. Νίνου | Β. Τσιτσάνης |
1951 | Αντιλαλούνε Τα Βουνά | Μ. Νίνου, Σ. Τζουανάκος, Σπύρος Ευσταθίου | Β. Τσιτσάνης |
1951 | Πόνεσα Μες Στην Καρδιά | Μ. Νίνου | Γεράσιμος Κλουβάτος |
1951 | Χάθηκα-Χάθηκα | Μ. Νίνου | Στέλιος Χρυσίνης, Ιωάννης Παπαδόπουλος |
1951 | Τα Διαλεχτά Παιδιά | Μ. Νίνου, Π. Τσαουσάκης, Σ. Ευσταθίου | Β. Τσιτσάνης |
1951 | Την Πιο Ωραία Μου Ζωή | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1951 | Χρόνια Πολλά Σε Λάτρευα | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1951 | Είμαι Μια Δυστυχισμένη | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης, Σ. Ευσταθίου | Β. Τσιτσάνης |
1951 | Παλαμάκια | Μ. Νίνου, Γ. Μητσάκης, Ι. Τατασσόπουλος | Γ. Μητσάκης |
1952 | Άιντε Παράτα Με | Μ. Νίνου, Νίκος Καλλέργης, Ιωάννης Τζιβάνης | Α. Καλδάρας |
1953 | Δεν Μου Κοβότανε Το Χέρι | Μ. Νίνου, Σ. Τζουανάκος, Ι. Τατασσόπουλος | Νίκος Νικολαΐδης |
1953 | Ο Κόκορας | Μ. Νίνου | Β. Τσιτσάνης |
1953 | Μπάλοι | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1953 | Καβουράκια | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης, Χαράλαμπος Μαυρίδης | Β. Τσιτσάνης |
1953 | Ο Μήνας Έχει Εννιά | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης, Χ. Μαυρίδης | Μιχάλης Σουγιούλ, Γιώργος Τζαβέλλας |
1953 | Απόψε Κάνεις Μπαμ | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1953 | Παίξτε Μπουζούκια | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1953 | Φτωχόπαιδο | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1953 | Θάλασσα, Μπαρμπαριά κ.α. | Μ. Νίνου | Β. Τσιτσάνης |
1953 | Αλέγκρο (ποτ πουρί) | Μ. Νίνου | Β. Τσιτσάνης |
1953 | Ό,τι Μου Κάνεις Θα Σου Κάνω | Μ. Νίνου | Β. Τσιτσάνης |
1954 | Βουνό | Μ. Νίνου | Λουκάς Νταράλας, Βαγγέλης Πρέκας |
1954 | Έλα Όπως Είσαι | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1954 | Τι Σήμερα Τι Αύριο Τι Τώρα | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1954 | Αυτή Η Θλιβερή Βραδιά | Μ. Νίνου | Μπάμπης Μπακάλης |
1954 | Ζαΐρα | Μ. Νίνου, Ι. Σαλασίδης, Α. Γιαννόπουλος | Β. Τσιτσάνης |
1954 | Γεννήθηκα Για Να Πονώ | Μ. Νίνου, Τάκης Μπίνης | Β. Τσιτσάνης |
1954 | Καρδιές Βασανισμένες | Μ. Νίνου, Σταύρος Πλέσσας | Νίκος Γκούμας |
1955 | Είσαι Μια Κότα Παρδαλή | Μ. Νίνου, Στέλιος Σουγιουλτζής, Παπάζογλου | Μ. Νίνου |
1955 | Λόγια Ανταλλάξαμε Βαριά | Μ. Νίνου | Τώνης Μαρούδας |
1955 | Αγάπη Που 'γινες Δίκοπο Μαχαίρι | Μ. Νίνου | Β. Τσιτσάνης, Μάνος Χατζιδάκις |
1955 | Θάλασσα Πικροθάλασσα | Μ. Νίνου, Σ. Σουγιουλτζής | Δημήτρης Ευσταθίου, Γεράσιμος Τσάκαλος |
1955 | Νύφη Εγώ Στην Εκκλησιά | Μ. Νίνου, Δ. Ευσταθίου | Μ. Νίνου |
1956 | Δώσ' Του Δώσ' Του Νάνι-Νάνι | Μ. Νίνου | Γ. Κλουβάτος |
1956 | Παράπονα Παράπονα | Μ. Νίνου, Πάνος Γαβαλάς, Ρένα Γιαννουλάτου | Γ. Κλουβάτος |
1956 | Κάθε Βράδυ Πάντα Λυπημένη | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
1958 | Ζαΐρα | Μ. Νίνου | Β. Τσιτσάνης |
1958 | Ατσιγγάνες | Μ. Νίνου | Στ. Χρυσίνης |
Στη συνέχεια παρατίθεται ο κατάλογος των ηχογραφήσεων της Μαρίκας Νίνου τις οποίες εξέδωσε η αμερικανική εταιρεία Liberty (ιδιοκτησία του Κώστα Σταυρόπουλου, συζύγου της τραγουδίστριας Εύας Στυλ). Οι πιο πολλές από αυτές τις ηχογραφήσεις έγιναν στην Αμερική το 1954 και το 1956 όταν η Νίνου βρέθηκε εκεί για εμφανίσεις της. Είναι πιθανόν όμως να επανεξέδωσε η Liberty και κάνα-δυο τραγούδια με τη Νίνου τα οποία να είχαν ηχογραφηθεί στην Ελλάδα παλαιότερα.
Τίτλος | Ερμηνεία | Συνθέτης-στιχουργός |
---|---|---|
Σε Παλάτια Σε Τσαντίρια | Μ. Νίνου, Β. Τσιτσάνης | Β. Τσιτσάνης |
Της Φτώχειας Τα Κουρέλια | Μ. Νίνου | Β. Τσιτσάνης |
Τα Καράβια Στο Γιαλό | Μ. Νίνου, Χ. Μακρής | Κ. Καπλάνης |
Χτύπα Καμπάνα | Μ. Νίνου | Μ. Μπακάλης |
Φεύγω Για Ταξίδι | Μ. Νίνου | Άγνωστος δημιουργός |
Πες Μου Αν Με Βαρέθηκες | Μ. Νίνου | Μ. Χιώτης |
Δεν Σε Νοιάζει, Δεν Σε Νοιάζει | Μ. Νίνου | Κ. Καπλάνης |
Σ' Αγαπώ Σ' Αγαπώ | Μ. Νίνου, Κ. Καπλάνης, Χ. Μακρής | Νίκος Γούναρης |
Τα Καβουράκια | Μ. Νίνου, Κ. Καπλάνης, Χ. Μακρής | Β. Τσιτσάνης |
Είσαι Η Γυναίκα Που Μ' Αρέσει | Μ. Νίνου, Κ. Καπλάνης | Σπύρος Κορώνης, Νίκος Φατσέας |
Πάρε Πια Το Δρόμο Σου | Μ. Νίνου | Άκης Σμυρναίος, Μ. Τραϊφόρος |
Τι Όμορφη Που Είσαι Όταν Κλαις | Μ. Νίνου, Χ. Μακρής | Στ. Χρυσίνης, Χρήστος Κολοκοτρώνης |
Γλυκοχαράζει Ο Αυγερινός | Μ. Νίνου | Ι. Τατασσόπουλος, Ν. Ρούτσος |
Ζαΐρα | Μ. Νίνου | Β. Τσιτσάνης |
Με Γέρασε Η Ξενιτιά | Μ. Νίνου | Α. Καλδάρας |
Μας Ζηλεύουνε | Μ. Νίνου | Κ. Καπλάνης |
Η Κότα | Μ. Νίνου | Μ. Νίνου |
Αφού Το Ήξερες | Μ. Νίνου | Άγνωστος δημιουργός |
Παραπονιάρικο | Μ. Νίνου | Γ. Κλουβάτος |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου