Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

ΠΟΛΥΚΡΕΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΥ ΕΜΜ. "ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ"




Ποιοι στοχασμοί αθόρυβοι με συντροφεύουν πάλι;

Ποιοι λογισμοί παράξενοι με φέραν εδώ πέρα;
Ποιοι βόγγοι ποιοι αναστεναγμοί μου φράζουν τον αέρα;
μπροστά σ’ αυτό το ξέπλατο κι έρημο ακρογιάλι!!
#
Ποιες σαγηνεύτρες μάγισσες γεμάτες ομορφάδα
με φώναξαν χωρίς μιλιά μέσα στην πλάνα φύση!
κι άναψαν φώτα σκοτεινά μες του νησιού την κλίση,
την ώρ’ αυτή που σιγοσβεί του ήλιου η λαμπάδα!
#
Σκοτείνιασ’ ο γιαλός και πνίγηκε στα πέθη η σκέψη.
Σβήνουν τριγύρω αθόρυβα των πόθων τα κεριά.
Εκεί ανοιχτά στο πέλαγος, κοχλάζει η κακοκαιριά,
κι εμείς φευγάτοι ναυαγοί στου αίολου την οργή πούχ’ αγριέψει.
#
Όλα μαυρίλα ντύνονται, μου ‘ρχεται να φωνάξω.
Δεν έχει μείνει απ’ τη ζωή παρά τα φώτα κι η σιγή!!!
Μα μια κι η σφαίρα μας γυρνά και θα ‘ρθει πάλι η αυγή,
γιατί να κλάψω;


 Γιάννης  Εμμ.Πολυκρέτης.


Ο Γιάννης Πολυκρέτης έγραψε αυτό το ποίημα σε πολύ νεαρή ηλικία ατενίζοντας  ένα ηλιοβασίλεμα σαν αυτό της φωτογραφίας,στην Πορτάρα της Νάξου ,της ιδιαίτερης πατρίδας του .




6 σχόλια:

  1. Είχα κάποτε ένα Γιάννη Πολυκρέτη συνάδελφο, που είχε λογοτεχνικές ανησυχίες. Δεν ξέρω το πατρώνυμο και τον τόπο καταγωγής του. Πρόκειται άραγε για τον ίδιο ; ( δούλευε στη ΔΕΗ )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ήταν ένα πολύ αξιόλογο άτομο, που δίδασκε μάθημα ειδικότητας στις σχολές ΔΕΛΤΑ, όπου ήμουν κι εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ήταν στη ΔΕΗ ο πατέρας μου ούτε δίδασκε στη ΔΕΛΤΑ. Ήμουν όμως εγώ και μάθαινα computer από το 1983 ως το 1985. Δε θυμάμαι κανένα με το επίθετό μας. Για ποια χρονική περίοδο μιλάμε;

      Διαγραφή
    2. Κι εγώ μιλώ γι' αυτήν σχεδόν την περίοδο ( '84 - '85 ). Ο συνάδελφος είχε κόρη και όχι γιο. Δίδασκε νομίζω στους ηλεκτρολόγους, άρα μπορεί να μην είχατε συναντηθεί ποτέ γιατί η ΔΕΛΤΑ ήταν τόσο μεγάλη ... ( κι εγώ δεν ήξερα όλους τους συναδέλφους ! ). Δηλαδή μπορεί να σας είχα μαθητή ;

      Διαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή