Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014

ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ


 


    Γεννήθηκα στην Αθήνα. Σπούδασα στη Φιλοσοφική, στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό τμήμα.
Από το 1982 έως το 2010 εργάστηκα ως καθηγήτρια στη Δημόσια Εκπαίδευση.Ασχολήθηκα λίγο με την κεραμεική προτού διοριστώ, και μετά η δουλειά μου κατέλαβε το μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής μου...
   Όταν άφησα το σχολείο, άρχισα να ασχολούμαι με το κόσμημα και ως... παράπλευρη συνέπεια προέκυψε η φωτογραφία, μιας και “αναγκάστηκα” να ξαναπιάσω (μετά από πολλά χρόνια) τη φωτογραφική μηχανή στα χέρια μου για να φωτογραφίσω τα κοσμήματα που έφτιαχνα, αλλά στην πορεία ανακάλυψα πως όσο χαιρόμουν μια δουλειά που τελείωνα, άλλο τόσο χαιρόμουν και τη φωτογράφιση. 
Σε καμιά περίπτωση δε θεωρώ τον εαυτό μου φωτογράφο, άλλωστε ούτε τεχνική ούτε θεωρητική κατάρτιση έχω, απλώς βγάζω φωτογραφίες όποτε και αν μου προκύψει. Έτσι “άτακτα” είναι και τα θέματα, μικρές εικόνες, λεπτομέρειες τις περισσότερες φορές της μικρής μου καθημερινότητας. Εκ των υστέρων κοιτάζοντάς τα διαπιστώνω μια προτίμηση για συγκεκριμένα “υλικά”, πέτρες, σύννεφα, σκουριά, και για συγκεκριμένα χρώματα, σκούρα ως το απόλυτο μαύρο με μερικές κόκκινες εξαιρέσεις. 
  Πολλές από τις φωτογραφίες τις έχω ανεβάσει στο φέισμπουκ και είναι αλήθεια ότι μόνο η ενθάρρυνση από αξιόλογους “φίλους”, και διαδικτυακούς και πραγματικούς με ώθησε να το συνεχίσω και τους ευχαριστώ πολύ όλους!
Μαρία Βασιλοπούλου




 To Λαύριο, τόπος αγαπημένος και γλυκός
το Λαύριο του ασημιού, της αρχαίας σκουριάς,της εργατικής τάξης
της εκβιομηχάνισης, των απεργιών
της αποβιομηχάνισης, της ρύπανσης, της τοξικής σκόνης
των μεταναστών,των προσφύγων
της όμορφης ρυμοτομίας και των νεοκλασσικών
της ερήμωσης και της εγκατάλειψης
και της σκουριάς που έχει επικαθήσει, λες,σ' ολόκληρη την πόλη για να κεντρίζει τη μνήμη,
γι'αυτό πιο πολύ το αγαπώ, γιατί έχει το χρώμα του χρόνου και κάθε βήμα είναι και μια τσιμπιά στη μνήμη, όσων ακόμα τη διαθέτουν.
Μαρία Βασιλοπούλου















































































Περισσότερες φωτογραφίες της Μαρίας Βασιλοπούλου από το Λαύριο θα δούμε στο παρακάτω βίντεο με το τραγούδι του Δ. Σαββόπουλου ( τί έπαιξα στο Λαύριο) που δημιούργησε η ίδια .









6 σχόλια:

  1. υπέροχες φωτογραφίες..μπορώ να χρησιμοποιήσω κάποιες για ζωγραφική ..παρακαλώ?είναι υπέροχες και λατρεύω τα έργα του Σωτήρη Σόρογκα και θάθελα να ζωγραφίσω από το Λαύριο...μου δίνεις την άδεια...? Μαρία απάντησέ μου σε παρακαλώ....φιλάκια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή