Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018

AΓΓΕΛΙΝΑ ΣΠΟΝΤΗ " Το Απολεσθέν "




Νομίζεις πως με ακουμπάνε
τα ευτελή
τα μικρά
τα φτηνά.
Νομίζεις πως ξοδεύομαι
σε μικρότητες
σε γινάτια
και σε ασήμαντα
φτωχά τετριμμένα
για να ταΐσω έναν
θνητό εγωισμό,
το μάταιο γόητρό μου.
Νομίζεις.
Δεν φταις.
Που δεν ένιωσες την ιδιαίτερη
φύση μου
δεν φταις εσύ,
είναι που πάντα κάλπαζα εγώ
στα μεγάλα,
στα βαριά,
σαν θεματοφύλακας
της ύπαρξης, λες,
να μαντεύω
και να ανακαλύπτω
και να μυούμαι στα μέγιστα,
σαν αυτά που φέρουν
επάνω τους τη μελαγχολία
της ύψιστης γνώσης
και τη μοναξιά.
Τα ζησα όλα.
Και λαίμαργα
και ζηλόφθονα
και απόλυτα κτητικά,
και θύμωσα
και ζήλεψα
και μικρές,
ανώδυνες εκδικήσεις
μαστόρεψα
και μαγείρεψα ψεματάκια
και φίλεψα ματαιοπονίες
και ενοχές
και τύψεις λαθραίες,
και να μαι τώρα
ανάμεσα σε παύσεις να μειδιώ,
ξέροντας πως δεν είχε νόημα
τίποτα από τούτα τα ανούσια,
να μαι τώρα,
περιτριγυρισμένη από τον κόλαφο
του νοήματος να μετρώ
πόσες δρασκελιές σμίλεψα
για να φτάσω στην πήλινη
αλήθεια μου,
αυτή που την φιλοτέχνησα
με ξεμασκαρέματα εκούσια
και οδυνηρά ψαχουλέματα,
την ψυχή μου.
Δεν φταις.
Που δεν την ψυχανεμίστηκες,
όχι, δεν φταις εσύ,
ήμουνα στον αντίποδα χρόνια,
να τρέφομαι με άυλη γαλήνη
και να πορεύομαι με υπεράνω
πληγές,
σαν αυτές που απαιτεί
μια νεράιδα στην λίμνη
εντός της,
οι άνθρωποι και τα πάθη τους
μου ήτανε γνώριμοι
μα πια δεν με αγγίζανε,
χαμογελούσα στη θεά
των ανταγωνισμών
των αλληλοκατηγοριών
και των αντιποίνων,
βαρυγκομούσα στη λοιδορία,
αδιαφορούσα για τους
κακεντρεχείς ψιθύρους
που στερούσαν κάθε ικμάδα
από το αίμα.
Γιατί ήξερα.
Πως καταποντίζεσαι
μονάχα στα ναυάγια
που συναινείς,
πως διαλύεσαι όταν
στεγνώνεις
κι εγώ ακόμα είχα χυμούς,
το ήξερα πια,
πως ακυρώνεσαι
μονάχα όταν δίνεις τα κομμάτια σου
κομμάτι κομμάτι βορά στα θεριά
των σκοτεινών εαυτών,
πια δεν με αφορούσε τι έλεγαν
τι έπρατταν
τι πίστευαν οι άλλοι,
η ψυχή μου μου ανήκε,
τη φόρεσα κατάσαρκα
και διαβαίναμε πια
σαν αερικά.
Εγώ κι η ψυχή μου
να μην ξεχαστούμε, ακούς,
να μην υποταχτούμε στο πλήθος,
να μη σκορπιστούμε,
γιατί πάντα παραμονεύει
το " απολεσθέν "
AΓΓΕΛΙΝΑ ΣΠΟΝΤΗ

Η φωτογραφία είναι από :https://kamakaev.livejournal.com/
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου