Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018

ΜΑΡΙΝΑ Ι. ΠΡΟΜΠΟΝΑ " ΜΕΘΕΞΗ ΑΓΑΠΗΣ "(Αφηγηματική ποίηση)


Μαρίνα .Ι.Προμπονά - Μέθεξη Αγάπης
Εκδόσεις - Παρρησία
Ετος έκδοσης - 2018
Είδος - Αφηγηματική ποίηση


✿    ✿    ✿    ✿


Πρόκειται για αφηγηματική ποίηση με αφορμή τη βράβευση ενός εξαιρετικού πανεπιστημιακού καθηγητή . Αφορμής δοθείσης ανταλλάσσονται σκέψεις και θέσεις για την Αγάπη και συντελείται η ψυχική μέθεξη ανάμεσα στους παρόντες στον έπαινο του καθηγητή .... έχει πλοκή και απρόοπτες θέσεις αντιρρησιών ..



ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ

i. "Γύρεψα, φίλοι, κι εγώ, στου κόσμου τα γραμμένα μια αλλιώτικη ταυτότητα, διάφορη από μένα. Αφέθηκα στην ξενική, άλλων συμπεριφορά… Μα, γρήγορα κατάλαβα πόσο μεγάλη η διαφορά. Μέσα από το "σύστημα", που όλα τα καθορίζει, χάνεται το "αγαθό εγώ". Τα "πρέπει" συναθροίζει, και τούτο καταστροφικό είναι, μα την αλήθεια, γιατί τα "πρέπει", "μη" και "δεν" γίνονται συνήθεια Τον έλεγχο άλλοι ορίζουνε, και το φτωχικό εγώ δεν βρίσκει δικά του όρια, όσο κι αν προσπαθώ. Γι αυτό, μέγας παράγοντας ένιωσα πως υπάρχει, τον έλεγχο να 'χει το εγώ, καλό, κακό, αν θα ρθει. Μες στο μικρό το "είναι" μας αρχίζει το ταξίδι. Ας το γνωρίσουμε καλά, πριν γίνει η ζωή μας ξίδι… Έτσι πορεύτηκα ασφαλής στο χώρο της Επιστήμης Γύρεψα Αλήθειες της ζωής που δίνουν δώθε εκείνοι από τα βάθη πέρα των εποχών των περασμένων αιώνων, τον κλασσικό πολιτισμό, μα όχι και τούτον μόνον. Θεωρώ σοφός δεν έγινα με τη Φιλοσοφία "ΈΝ ΟΙΔΑ…" Δε βολεύτηκα στο μίσος ,στην κακία…

✿    ✿    ✿    ✿

ii. Αν θέλετε την ταπεινή μου γνώμη , φίλτατοι, ακόμη, μονάχα πίκρα έχω να δηλώσω και να εκδηλώσω. Φανταστείτε να είσαστε οι ίδιοι το παιδί που κακοποιείτε. Να σας στερούσαν πόθο, σκέψη, λέξη, δράση. Πώς, πείτε μου, πώς θα μπορούσε ο χρόνος να περάσει ; Όλη τη δημιουργική σας, προσωπική διαδικασία να την ορίζουν, με το έτσι θέλω, οι άλλοι με τη βία; Νιώστε το, φίλοι, σας ικετεύω, εντός σας, μελετήστε, κι ό,τι αγαπάτε για σας να γίνει, σε άλλους αφήστε. Πώς τώρα αισθάνεστε; Φυσικά, λέω, δεν χαίρεστε. Γι αυτό δεχθείτε, με την Αγάπη οδηγό, αποδεχθείτε πως το παιδί χρεία μονάχο στη ζωή του να διαλέξει δρόμο Ελπίδας, σταδιοδρομία, θέση, να επιλέξει … Ό,τι κι αν είναι αυτό που λαχταράτε, αφήστε το ελεύθερο, αν δεν ζητάει βοήθεια, είναι κακή η "συνήθεια", μην το τυραννάτε…"

✿    ✿    ✿    ✿

iii. Ακούστηκε από το βάθος η φωνή νεαρού, παιδιού, ίσως στην εφηβεία. Εφώναξε κι αντήχησε η βοή: "Εγώ θα δώσω στη ζωή μου αξία. Ζω κάτω από τον υπέρλαμπρο ουρανό. Και εγώ είμαι ένα αστέρι φωτεινό. Το χαίρομαι το Φως του φεγγαριού. Αστέρι είμαι με ψυχή μικρού παιδιού. Ρυθμό δικό μου έχω, με ιερό σκοπό. Δικιά μου εγώ Ανάσταση θα βρω. Γιατί με τη ζωή είμαι ερωτευμένο. Κι αν ζούμε τώρα στο βαθύ σκοτάδι, το Φως της ροδαυγής Θεού έχει χάδι. Το ξέρω πως πονάτε, μα κουράγιο. Ανάβετε Αγάπης καντήλι, μα τον άγιο…!"


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 

Η Μαρίνα Ι. Προμπονά γεννήθηκε στην Αθήνα Κατάγεται από το Φιλώτι της Νάξου, και την Αμοργό Σπούδασε Κλασσική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Υπηρέτησε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για 35 χρόνια Ασχολείται με τα κοινά από πολύ νεαρή ηλικία: Υπήρξε μέλος του Δ.Σ και Γ. Γραμματέας " Άνω Λαγονησίου " 
Μέλος του Δ.Σ και Ειδική Γραμματέας της "Πνευματικής Εστίας Μοσχάτου" Δημοτική Σύμβουλος του Δήμου Μοσχάτου 
Πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Μοσχάτου 
Γ .Γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μοσχάτου 
Μέλος του Δ.Σ του Αθλητικού Συλλόγου του Δήμου Μοσχάτου 
Πρόεδρος Σχολικών Επιτροπών , Περιβαλλοντικών, Θεατρικών ομάδων και άλλων ομάδων Πολιτισμού του Δ. Μοσχάτου 
Είχε ενεργό δράση σε θέματα του ΟΚΑΝΑ, 
Συμμετείχε σε πρόγραμμα "Δημιουργικής Γραφής " με τη Σοφία Νινιού 
Παρέδωσε μαθήματα με θέμα "Η ποίηση στον καιρό της κρίσης" στο Δήμο Αγ. Δημητρίου Έχει συνεργαστεί με το ΚΕΘΙ σχετικά με την Ισότητα των δύο φύλων 
Είναι μέλος του Δ.Σ και ταμίας του μη κερδοσκοπικού Συλλόγου Λόγου , Μουσικής και Τέχνης "ΛΙΝΟΣ" 
Σήμερα ασχολείται με την επιμέλεια και παρουσίαση βιβλίων ποιητών και συγγραφέων,αρθρογραφεί , συμμετέχει σε ποιητικές ομάδες ,ραδιοφωνικές εκπομπές ,… Αγαπά τα ταξίδια , την καλή μουσική , το διάβασμα, τους ευγενικούς Φίλους και … το γράψιμο 

Εργογραφία 

Η Μαρίνα Ι. Προμπονά ασχολείται με την ποίηση από μικρή ηλικία πιστεύει ότι "η Ποίηση είναι το παράθυρο του ουρανού η Πύλη της Αγάπης και της Ελπίδας ο χώρος συνάντησης και έκφρασης σκέψεων και συναισθημάτων κυρίως των ευαίσθητων και ευάλωτων από τις συγκυρίες ανθρώπων 
Το πρώτο της βιβλίο το έγραψε στο Λύκειο, σε ηλικία 16 ετών 
• "ΕΜΜΕΤΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ"  
Με τη συνεργασία του ΚΕΘΙ το βιβλίο: • "Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ" 

• Υπό έκδοση : 
• ΔΙΑΣΤΙΚΤΟΣ ΧΡΟΝΟΣ (ΠΟΙΗΜΑΤΑ) • 
"ΥΠΑΡΧΩ"(ΠΟΙΗΜΑΤΑ) 
• "ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ " 
• "ΟΔΟΣ ΑΓΑΠΗΣ"(ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ) 
• "ΟΣΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ "(ΠΟΙΗΣΗ) 
"ΜΕΘΕΞΗ ΑΓΑΠΗΣ"(Αφηγηματική ποίηση) εκδ. Παρρησία











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου