Το Μουσείο Atlantico, είναι το πρώτο υποθαλάσσιο μουσείο σύγχρονης τέχνης της Ευρώπης, όπου εκτίθεται μια εξαιρετική σειρά από υποβρύχια έργα, που αντιπροσωπεύουν απελπισμένους πρόσφυγες, του διεθνούς φήμης γλύπτη Jason deCaires Taylor .
Βρίσκεται στα καθαρά νερά της ακτής Lanzarote στα Κανάρια Νησιά της Ισπανίας και αποτελεί ένα μοναδικό μουσείο που διαθέτει εκθέματα και μια σειρά από γλυπτικές εγκαταστάσεις που κατασκευάστηκαν 12 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού. Όλα τα εκθέματα είναι προσβάσιμα στους δύτες και τους παρατηρητές μέσα από βάρκες με γυάλινο πάτο. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2016 και θα αποτελείται από 10 υποβρύχιες γκαλερί.
Το μουσείο έχει κατασκευαστεί με τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον, με ουδέτερο pH αδρανών υλικών όπως και ειδικά σχεδιασμένο για τη θάλασσα τσιμέντο, κατασκευές από ανοξείδωτο ατσάλι, γυαλί ινών και νηματοποιημένες ράβδους.
Οι σχηματισμοί των γλυπτών είναι προσαρμοσμένοι να ταιριάζουν στην ενδημική θαλάσσια ζωή, τοποθετημένοι σε ένα κόλπο με μικρό θαλάσσιο αποικισμό. Το έργο θα δημιουργήσει ένα νέο βιότοπο για τη θαλάσσια ζωή ενώ επιβεβαιώνει το Lanzarote ως ένα σύγχρονο, δυναμικό και καλλιτεχνικό νησί που γιορτάζει με το δικό του τρόπο τους φυσικούς πόρους του και καταλαμβάνει μια έκταση που πριν καλύπτονταν από άμμο 50 μέτρων.
Το μουσείο θα είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο στην Ευρώπη και τον Ατλαντικό Ωκεανό και έχει σχεδιαστεί για να αντέξει εκατοντάδες χρόνια ως μια συνεχώς μεταβαλλόμενη έκθεση που θα πηγάζει από τις αλλαγές που θα προκαλεί η θαλάσσια ζωή στις επιφάνειες των γλυπτών.
Η ιδέα φανταστικής αυτής συλλογής ανήκει στον διάσημο Βρετανό οραματιστή "υποβρύχιο γλύπτη" Jason deCaires Taylor, για τον οποίο ο βυθός του ωκεανού έχει γίνει ένας εκθεσιακός χώρος, μια πατρίδα για τα αινιγματικά γλυπτά του. Τα έργα του έχουν σκοπό να αναδείξουν σχόλια την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη, τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, τη δύναμη της θάλασσας και τις απέραντες ικανότητές της.
Ο Τέιλορ είναι γλύπτης και φωτογράφος, δύτης και φυσιοδίφης. Μας καλεί με αυτή την εγκατάσταση να επανεξετάσουμε τη θάλασσα, να κοιτάξουμε πέρα από τον ορίζοντα, στο βυθό με τον οποίο όπως λέει είμαστε «φυσικά συνδεδεμένοι».
Ήταν ο ίδιος, που δημιούργησε το πρώτο υποβρύχιο πάρκο γλυπτικής του κόσμου το 2006, στα ανοικτά της δυτικής ακτής της Γρενάδας στις Δυτικές Ινδίες, το οποίο συγκαταλέγεται στη λίστα του National Geographic με τα 25 θαύματα του κόσμου, καθώς επίσης και συν-ίδρυσε Museo Subacuático de Arte, MUSA, το 2009, με μια συλλογή από πάνω από 500 υποθαλάσσιων έργων του, που φιλοξενείται στα ανοικτά των ακτών της Κανκούν στο Μεξικό.
" Ο Taylor δημιουργεί γλυπτά από ανθρώπινες μορφές και εικόνες της ζωής πάνω στη Γη και έπειτα τις βυθίζει στον πάτο του ωκεανού, ο οποίος τα απορροφά ολοκληρωτικά και τα μετατρέπει από άψυχα αγάλματα σε ζωηρούς οικότοπους για κοράλλια, καρκινοειδή και άλλα πλάσματα του νερού. Το αποτέλεσμα; Αινιγματικές, καθηλωτικές αφηγήσεις για την παροδικότητα της ανθρώπινης ζωής, την ιερότητα του ωκεανού και τη φοβερή αναζωογονητική του δύναμη." Susan Smillie -δημοσιογράφος της Guardian
Το «Museo Atlantico» δεν θα είναι το μοναδικό υποβρύχιο μουσείο στον κόσμο, αφού υπάρχει και το «Museo Subacuático de Arte (Musa)» στα ανοιχτά του Κανκούν στο Μεξικό, που περιλαμβάνει σχεδόν 500 αγάλματα, φτιαγμένα από τους ντόπιους κατοίκους στο ψαροχώρι του Puerto Morelos.
H «Σχεδία της Λαμπεντούζα»
Ο Taylor δημιούργησε μία μοντέρνα εκδοχή από τσιμέντο της περίφημης «Σχεδίας της Μέδουσας» του Τεοντόρ Ζερικώ. Το έργο αποκτά ιδιαίτερη σημασία λόγω της μεγαλύτερης μετακίνηση πληθυσμών στην παγκόσμια ιστορία και των ανθρώπινων ζωών που χάνονται στη θάλασσα. φωτό: Jason deCaires Taylor Πηγή: www.lifo.gr
Στην φωτογραφία απεικονίζονται τα γλυπτά που θα αποτελέσουν μέρος του έργου «Ρουβίκωνας». Το τελευταίο κομμάτι της κατασκευής αναπαριστά ένα φράκτη προς την κατεύθυνση του οποίου θα κινούνται οι φιγούρες. Το έργο του Taylor πραγματεύεται τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής και ο φράκτης συμβολίζει το σημείο δίχως επιστροφή - Οι φιγούρες θα κινούνται προς το φράκτη χωρίς να του δίνουν σημασία, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στα κινητά τους. φωτό: Jason deCaires Taylor Πηγή: www.lifo.gr
Κι άλλα γλυπτά τοποθετούνται στο βυθό. φωτό: Jason deCaires Taylor Πηγή: www.lifo.gr
H «Σχεδία της Λαμπεντούζα» καθώς καθελκύεται στο βυθό με τη βοήθεια μπαλονιών γεμισμένων με αέρα .φωτό: Jason deCaires Taylor Πηγή: www.lifo.gr
Ένα από τα γλυπτά βυθίζεται στον Ατλαντικό ωκεανό λίγο έξω από την ακτή της Λανθαρότε: Jason deCaires Taylor Πηγή: www.lifo.gr
Δύτες προσέχουν την ασφαλή κάθοδο του γλυπτού στο βυθό: φωτό: Jason deCaires Taylor Πηγή: www.lifo.gr
Αυτός είναι ένας κάκτος-άνδρας, μια απεικόνιση της συριακής κρίσης των προσφύγων και ο υπόγειος βοτανικός κήπος.
ΠΗΓΕΣ
Εντυπωσιακή η ιδέα ενός υποθαλάσσιου τουριστικού πάρκου, που θα λειτουργεί σαν καταγγελία και μνημόνιο της τεράστιας ανθρωπιστικής τραγωδίας που προκάλεσαν οι μεγάλες δυνάμεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετική η δουλειά του γλύπτη Jason deCaires Taylor.
Πάντως, για την αποκατάσταση της σημασίας των λέξεων, η ονομασία Museo Atlantico είναι καταχρηστική. Δεν πρόκειται για μουσείο, είναι μια έκθεση - καταγγελία, στο πνεύμα που λειτουργεί κάθε τέχνη με έργα ανάλογης θεματογραφίας!
ΥΠΕΡΟΧΗ ΙΔΕΑ ...ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή