Πέμπτη 16 Μαΐου 2024

ΙΩΑΝΝΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ - ΔΥΟ ΠΟΙΗΜΑΤΑ (ΦΟΡΕΜΑ ΛΕΥΚΟ & ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ)




ΦΟΡΕΜΑ ΛΕΥΚΟ

Φόρεμα λευκό στα βότσαλα του ήλιου αφημένο.
Λυτά τα μαλλιά της ιτιάς στην άκρη της ακροποταμιάς.
Τα περιστέρια φιλιούνται στ’ ακροκέραμα της θάλασσας.
Γιορτές φωτεινές τα ταξίδια των γλάρων.
Κοιτάζονται στα μάτια ο Ποσειδώνας με τη Γοργόνα
στην πλώρη του ωκεανού.
Σφυρίζουν κλέφτικα οι φύλακες των ονείρων.
Ελεύθερα καλπάζουν τ’ άλογα στον ορίζοντα.
Το φως ειρηνεύει αδιάσπαστο.
Λεύτερες οι μοίρες λούζονται στο άσπιλο λευκό.
Ασύνορα τα μερίδια που μοιράζουν.
Γυμνοί οι πρωτόπλαστοι στην πρώτη αθωότητα.
Πάλλευκοι οι ουρανοί παρελαύνουν.
Πραγματώνεται τ’ όνειρο στις αγκάλες του ήλιου.
Κόκκινα τριαντάφυλλα φέρνουν τις ευχές και τους πόθους.
Ξυπνά η συνείδηση η πανάρχαιη.
Απιθώνει προσευχές στα ξωκλήσια.
Ο ομφαλός της γης ταΐζει τ’ άγρια πουλιά,
Ξεχύνονται οι άγγελοι στα πέρατα της πλάσης.
Τα δέντρα μεγάλες άρπες παίζουν μελωδίες ανήκουστες.
Μεστός ο χρόνος στην κατεβασιά του αιώνα.
Στις επάλξεις του ορίζοντα λάβαρα και σημαίες.
Στρατιές ψυχών τραγουδούν παιάνες της νίκης.
Στις λίμνες με τις πεταλούδες και τα νούφαρα ξεφαντώνουν τα μυστικά.
Μικροί πολεμιστές πλένουν το πρόσωπό τους με τ’ αθάνατο νερό.
Οι νεράιδες ανασταίνονται απ’ τους μίσχους των λουλουδιών,
Τα παραμύθια ολοζώντανα στις παραστάσεις των μεσημεριών.
Άσπιλοι οι γάμοι των ουρανών με την αιωνιότητα.
Φτερουγίζει η χαρά στου φωτός τ’ αγιοκέρια.

Ιωάννα Αθανασιάδου


🌼

ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ


Η σιωπή ραγίζει τις ώρες.
Πόση αλήθεια και πόσο ψέμα κρύβει το πρόσωπο του μπόγια
που μαζεύει τις ψυχέςστις άδειες γειτονιές;
Περνά ο άνεμος απ’ τις οχυρωμένες πόλεις των νεκρών .
Μειδιάματα αινιγματικά σε πρόσωπα μαρμαρωμένα.
Χορεύουν αδειανά πουκάμισα στον γάμο τον άσπιλο των ψυχών με τον Άδη.
Πώς ν’ αναπαυθεί η απουσία;
Χλωμά περιστέρια στις μετόπες των ναών
με τα στεφάνια τα πένθιμα και τους εξόδιους ψαλμούς.
Αργοδιαβαίνει το φως στις στράτες με τους ανθρώπους της βροχής.
Ούτε ένα δάκρυ ρίχνει ο μολυβένιος ουρανός.
Μετρούν αντίστροφα οι Καρυάτιδες τον χρόνο των ζωντανών.
Ένα μεγάλο ψέμα προσπαθεί να εξοστρακίσει τις αλήθειες
των ραγισμένων αγαλμάτων.
Φυσά ο άνεμος σαν τρελός στις χώρες δίχως γυρισμό.
Τα ποτάμια όλα σταματημένα και πετρωμένα τα πουλιά.
Χώνεψε ο καιρός τον χρόνο και τώρα άοπλες τριγυρνούν οι ώρες.
Κίτρινα τριαντάφυλλα στο χώμα.
Αργυραμοιβοί συναλλάσσονται με βλέμμα σκληρό με τον θάνατο.
Ανηλεή τα κύματα που φέρνουν τις αλήθειες
και τις αφήνουν άσπλαχνα να σπάζουν στα βράχια.
Κρεμασμένα τα ρούχα των νεκρών στα δωμάτια τα λησμονημένα.
Το τραγούδι των γάμων τους
σ’ ένα μακρινό παρελθόν τρελαίνει το μυαλό.

Ιωάννα Αθανασιάδου


















































Poems by Duong Khau Luong /Vietnam

 



Poems by Duong Khau Luong from Vietnam
Ethnic Tay
Born: 1964
Hometown: Ban Hon, Banh Trach, Ba Be, Bac Kan
Currently, he is the Chairman of Bac Kan Provincial Literature and Arts Association
PUBLISHED: 10 poetry collections
AWARDS: 9 central and local awards




Mountains playing football


The sun is like a ball
Two mountain friends play together
The friend from the east mountain kicks the ball
The ball flies into the sky

Just one game is done
The day fades away
The friend from the western mountain leaves
Waiting until tomorrow to play again.


My village

My village is nestled in the mountains
There are only a few houses
Running around for a while
It's the whole village.

My village is small
But our hearts are generous
Whether regular or unfamiliar guests
All are welcomed.

The village has four roofs
Spreading its wings of happiness
The stairs are always waiting
Friends come to visit.

Please come up
And visit my village.


Then singing

Is Then made of wind?
So singing and flying away
Is Then made of flowers?
So every word is beautiful
Then voice is so sweet.

More fragrant than wild honey
Hearing the sound of Then, longing to hold it
Tucking Then into my pocket
Bringing it home and listening forever.



To call cows to the barn

Come back, cows!
Let the barn not be empty
Come back to stay warm
Don't sleep in the forest

Lest you get wet in the rain
Leaches might cling to your legs
The striped tiger might capture you
Come back, cows!



Squirrel and dracontomelon tree

A squirrel climbs up a dracontomelon tree
While picking dracontomelons, it sings:
- Hey dracontomelon tree!
You have ripe dracontomelons

You smell so fragrant
I eat dracontomelons
I drop your seeds back to the root
Tomorrow, they grow dracontomelon trees again.


Low mountain


The mountain is still small
It is low
But the mountain is remarkable
In its ability to accomplish many tasks.

The low mountain aids the mother mountain
Carrying streams and planting trees
Weaving the tapestry of the mountains
Each day, becoming greener.

The small mountain assists the father mountain
Shielding against storms, wind, and fog
In he mountains, across four seasons
Birds sing and dance.

Yet, one might pity the mountain
Standing steadfast all year round
Unable to wander like me
Attending school to learn and read.


Throwing cotton ball gamein Spring

In a high pillar of cotton ball game
A red bullseye circle
Resembling the crimson sun
Hovering atop the peak
Awaiting the arrival of the cotton balls

Your cotton ball ascends
Mine descends
Like a flock of swallows
Circling, seeking the bullseye

In skillful hands
Cotton balls glide through the red circle
The bullseye acts as the gateway
Welcoming the fortune of spring.

Once a year, during Tet,
The cotton ball throwing game commences,
No matter where you roam, recall
The spring festival in our hometown.

(Translated into English by HFT)











ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ ΑΓΓΕΛΑΣ ΜΑΝΤΙΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ.!

 


Σημαντικό είναι να σας πω ότι σε λίγες ημέρες έρχεται το καινούργιο τραγούδι.
Μια ερωτική μπαλάντα με έντονο το συναίσθημα της αγάπης. Του πόνου αλλά και της αγωνίας και της ελπίδας.
Την μουσική την υπογράφει η Αγγελική Παπαπαντελη.
Την υπέροχη μουσική μια μουσική πραγματικά που θα μας ταξιδέψει όλους....νοιώθοντας τα πιο δυνατά συναισθήματα.
Μιας αγάπης που έγινε ρωγμή ...και κομμάτιασε την καρδιά ..η μιας αγάπης. Που βρήκε κάποια ρωγμή στην καρδιά και μπήκε .με ορμή και δύναμη ..
Όπως και να έχει όμως ..πάντα η αγάπη θα νικά. Και πάντα η αγάπη θα πονά.. είτε γίνεται στην καρδιά ...είτε επάνω στο μαξιλάρι.
Την μουσική την υπογράφει η Αγγελική Παπαπαντελή με τον δικό της μοναδικό τρόπο.
Διαβάζοντας όμως τους στίχους όπως μου είπε η μουσικοσυνθέτης ένοιωσε την ανάγκη να το πει η ίδια το τραγούδι αυτό η ρωγμή .
Φυσικά με πολύ χαρά και τιμή δέχτηκα την πρότασή της. Και κάπως έτσι ξεκινήσαμε ένα όμορφο ταξίδι...
Μπήκαν σε μια όμορφη σειρά όλα τα όργανα στο τραγούδι.
Ευγνωμοσύνη χρωστώ σε όλους τους συντελεστές συνεργάτες που ο καθένας από την δική του πλευρά θα δώσει ένα βήμα να πετάξει η ρωγμή όσο ψηλά μπορεί.
Γράφοντας τους στίχους για την ρωγμή από την πρώτη στιγμή ενοιωσα ότι υπάρχει έντονο το συναίσθημα της αγάπης. Του πόνου της λαχτάρας.. όταν η αγάπη ορμά με δύναμη να πάρει το μερτικό της από μια αγάπη ...που φτάνει στο τέρμα. Η από μια αγάπη ..που θέλει να ζήσει.
Κομματιάζεται η καρδιά ..και ή ελπίδα. Όμως πάντα θα υπάρχει .
Η Μουσικοσυνθέτης με αγάπη και μεράκι χάιδεψε της νότες στο πεντάγραμμο η μουσική βγήκε αβίαστα. Μια μουσική που πραγματικά θα σας ταξιδέψει.
Έτσι οι στίχοι οι λέξεις γίνονται ένα όμορφο ερωτικό τραγούδι.
Οπως και ν α έ χ ε ι εύχομαι να αγαπήσετε και αυτό το δικό μου το πόνημα. Ενα ακόμη δικό μου τεραγούδι που έχω γράψει τους στίχους.
Εύχομαι ούριος να είναι ο άνεμος που θα ταξιδέψει η ρωγμή μας.
Αγγελική πάμε να βάλουμε φτερά στην ρωγμή....
Εχει φτάσει η στιγµή να ανοίξει τα φτερά της!
Η ρωγμή, ξυπνά βαθιά κρυµµένα συναισθήµατα, και ανατρέπει τα σχέδιά της.
Ο έρωτας μπορεί πραγματικά να θεραπεύσει μια πληγωμένη καρδιά και η αγάπη όταν είναι δυνατή πάντα θα αντέχει πάντα θα νικά πάντα θα περιμένει και πάντα θα ελπίζει.
Ρωγμή.!!το καινούργιο μας τραγούδι πού σε λίγες ημέρες αρχίζει να σας ταξίδι.!
Η εύχές και η στήριξή σας θα είναι η καλύτερη δύναμη γιά να συνεχίσω να γράφω,!!
Εύχομαι με την ρωγμή μας να ταξιδέψετε όμορφα.

Απόψε σε περίμενα να ρθεις μ αγάπης λόγια να γυρίσεις όλα εκείνα που ξέχασες να πεις μέσ τα δυο σου χέρια να με κρύψεις.
Ευχαριστίες πολλές.!!

Αγγέλα Μαντιού







Τετάρτη 15 Μαΐου 2024

Κωνσταντίνος Μπασούρης "Δημιουργική διαγραφή"

 



Οι γραμμές διέγραφαν
τις λευκές σελίδες
από τη μία άκρη ως την άλλη
σ' εκείνο το μεγάλο τετράδιο.
Περίμεναν υπομονετικά τις λέξεις,
που επάνω τους θα γράφονταν,
που θα είχαν κάτι να πουν,
τη δική τους ιστορία.
Μα, τυφλωμένος θαρρείς
από μια παρόρμηση ανεξήγητη,
πάσχιζα να το γεμίσω
με όσο το δυνατόν
περισσότερες λέξεις,
κάθε γραμμή, κάθε σελίδα,
όλο εκείνο το τετράδιο,
απ' την αρχή ως το τέλος.

Έπρεπε να φτάσω
μέχρις εσχάτων,
για να πάρω την απόφαση
να αρχίσω να ξεφυλλίζω.
Κι όσο οι σελίδες εναλλάσσονταν,
αντίκριζα μόνο λέξεις
κολλημένες ασφυκτικά μεταξύ τους,
που βρίσκονταν εκεί
απλώς και μόνο
για να φαίνονται γεμάτες οι σελίδες,
δίχως να είναι κατά βάθος.
Διέτρεχα τα δυσδιάκριτα κενά
σ' έναν αγωνιώδη αγώνα
να ανακαλύψω το νόημα των λέξεων,
την ουσία τους που είχε χαθεί
μέσα στη χαώδη λεκτική μάζα.
Κι όσο διέγραφα,
τόσο πιο κοντά της ερχόμουν.

Τα τετράδιά μας,
η κάθε τους σελίδα
είναι ό, τι πολυτιμότερο έχουμε,
που απλόχερα μας προσφέρθηκε.
Κι όσο το διάβα μας διαγράφεται
σαν τις ευθείες γραμμές
επάνω σε λευκές σελίδες,
με σύνεση οφείλουμε
να βάλουμε τις λέξεις.
Κι αν ποτέ χρειαστεί,
θα δημιουργήσουμε τα απαραίτητα κενά
ανάμεσα απ' τις λέξεις,
διαγράφοντας ό, τι περιττό,
επιτρέποντας να ξεχωρίσει
το κυρίως απ' το δευτερεύον,
το ουσιώδες από το μη,
μέσα από εκείνη την ωφέλιμη τομή,
καθώς θα δημιουργούμε διαγράφοντας
και δημιουργώντας θα διαγράφουμε.









12ο Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών "Τα 12 Κουπέ", 19/05 - 02/06, στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ

 



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

12ο Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών «Τα 12 Κουπέ»
19 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024
Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ


Μετά από 250 performances σε 12 διαφορετικούς σκηνικούς χώρους και 1300 νέους καλλιτέχνες, το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία πραγματοποιείται για 12η χρονιά στην Αμαξοστοιχία- Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ.

Από την Κυριακή 19 Μαΐου έως και την Κυριακή 2 Ιουνίου 2024, δεκάδες νέες ομάδες και μεμονωμένοι καλλιτέχνες από όλες τις μορφές της Τέχνης (Θέατρο, Μουσική, Χορός, Εικαστικά) δημιουργούν πρωτότυπα καινοτομικά projects σύντομης διάρκειας (10-30 λεπτών) και τα παρουσιάσουν καθημερινά επί ένα συνεχές δεκαπενθήμερο σε όλους τους χώρους της καλλιτεχνικής Αμαξοστοιχίας. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Το πολυμορφικό Φεστιβάλ «Τα 12 Κουπέ», που ξεκίνησε την πορεία του το 2011, με στόχο να προσφέρει βήμα σε νέους καλλιτέχνες, αποτελεί πλέον θεσμό της πόλης και έχει γεννήσει και το sub-festival σύγχρονου χορού Compartments Dance Project, που πραγματοποιείται κάθε φθινόπωρο.

Η Τατιάνα Λύγαρη, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ, σημειώνει:
«Στη φετινή διοργάνωση οι καλλιτέχνες τοποθετούνται απέναντι σε επίκαιρα θέματα που αφορούν στην αναζήτηση αλλά και την πολυπλοκότητα της ατομικής ταυτότητας και του αυτοπροσδιορισμού, τη θέση της γυναίκας για τη διεκδίκηση ισότητας και δικαιοσύνης, τη διερεύνηση των εννοιών της επιλογής, του φόβου, της ελευθερίας και της συλλογικής δύναμης, την προσέγγιση του «άλλου», το ταξίδι της απομάκρυνσης από τη μητρική φιγούρα προς μία αυτό-ανάπτυξη και αυτοτέλεια, τη μεταφυσική διαδρομή από τη ζωή στο άπειρο αλλά και την έννοια του παιχνιδιού και τη θέση που πρέπει να έχει στην ενήλικη ζωή του ανθρώπου».

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Τατιάνα Λύγαρη
Υπεύθυνος καλλιτεχνικών ομάδων: Ευθύμης Χρήστου
Υπεύθυνος κοινού: Βασίλης Ψυλλάς
Φωτογραφίες: Υπατία Κορνάρου
Video – Μοντάζ: Γιώργος Χαρίσης
Επικοινωνία: ArtsPR

PERFORMANCES
Όλες οι performances παρουσιάζονται σε καθημερινή βάση από τις 19.00 έως τις 23:30 σε ένα κυλιόμενο πρόγραμμα, για ένα συνεχές 15νθήμερο (19/5- 2/6/2024).

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Απαραίτητη προϋπόθεση η προμήθεια δελτίων εισόδου. Έναρξη διανομής δελτίων εισόδου για τις performances της κάθε ημέρας από 18.30 στο ταμείο της Αμαξοστοιχίας. Μέγιστος αριθμός δελτίων εισόδου 3 ανά άτομο/ανά ημέρα βάσει διαθεσιμότητας θέσεων.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
τηλ. γραφείου παραγωγής 210 9237076, τηλ. θεάτρου 210 5298922

ΧΩΡΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ
Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως & Αμφιπόλεως
Σιδηροδρομικός & Προαστιακός Σταθμός Ρουφ
10’ με τα πόδια από το ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός
Δωρεάν πάρκινγκ


ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ





















THE LEGACY OF GREAT AUTHROS: BY DR JERNAIL S. ANAND

 

   

THE LEGACY OF GREAT AUTHORS:

THE FAULT-LINES OF MODERN CIVILIZATION

Dr. Jernail S. Anand


The world still basks in the glory of great scholars like Aristotle and Plato although the books that celebrate Socrates for being the greatest man, who loved truth over his own life, have failed to inspire the modern man. Life was not easy in those times, nor people so learned, there were not so many universities, so many books, and so many institutions which imparted knowledge, still those people loved ‘learning’ and the idea of being human. As the civilization has progressed, and man has known more and more, it appears the law of diminishing returns has gone into operation. Writers look upon civilization itself as a great challenge to manhood. We need not go far to see that the man that we meet today has dwindled in his humanity, he is smart, but lacks grace, he lives on his wits, not on truth. Did we really bargain for such a situation? Did the great authors dream of a man who loses his manhood, his humanity to gain physical affluence?

Self-obsession, self-love, selfishness – these are human traits which foreground movements like individualism, and liberalism, and we had no idea the modern times, in spite of the fact that Google and X connect people across continents, will hasten the process of alienation and finally, man would shed all that is imaginative in him, and remain only a disc of desires.

FAULT-LINES

The niceties of life which should have been a part of our living, down the ages as we have been studying great masters like Aristotle, Plato and Shakespeare, are absent from human behaviour and thought. We have developed a coarse life style in which the physical has got the better of the inner life of man. Civilizing processes have moved into a danger zone, and man, instead of getting sensitized about hisspiritual relationship with the cosmic reality, has acquired a blatant lifestyle glorifying only his self. Our civilizationhas moved into a domain, where we have lost not only our language, not only our feelings, and our sensitivity, and most pathetic, our legacy too.

POVERTY: THE CRADLE OF GREATNESS

All is not lost though. Adversity has saved mankind from itself. If you want to see the best specimens of mankind, go to poor homes where men and women have to work hard to survive. Here, you will find parents who have time for their kids, and siblings who love and die for each other. Only here you will find dreams which are human in intent and divine in content. If the daughter of an autorickshaw driver dreams of becoming an IAS officer, here you will find the mother and her brothers and father all engaged in a super human fight to support the girl. But move out of the poor locality. You will find the rich of this city, their bloody boys, waiting in their cars, to abduct young girls, violate their bodies and destroy their dreams. The jungle that we see rising among the rich and the wealthy sections of society is an alarming development of the present civilization. Not only young boys, even their fathers and mothers have lost their sense of balance.And the most dangerous thing is: this jungle is growing fast.

AUTHORS AND THEIR LEGACY

The world of today, which has absolutely lost the legacy of great authors, - you will not find anywhere the message of Leo Tolstoy, Dostoevsky, Gorky. Don [the great river of Russia] shakes its head in despair, and cries at the falling stock of mankind. The world that came up reading Shakespeare, William Wordsworth and Donne, will turn so insensate, who could imagine? King Oedipus, who faced in most inhuman situations, has left nothing behind. No lesson. No legacy. The civilization that took shape around the Vedic effulgence of the Ganges is now drying up in utter neglect by its inheritors. Dr. Faustus, however, is still in great demand. We don’t find any takers for Aristotle and Plato. And if we have absolutely disowned any author, it is Socrates.

RAVANIZATION OF MANKIND

Human mind has acquired super powers so that it can masquerade like the elemental forces. ‘Some’ men have overgrown in their size, and, in their hunger, turned Ravanic. The Ravan of Ramayana was an demon with a huge physical embodiment. But the Ravana of modern times ‘looks’ most human, you will find him visiting the shrines donning a particular dress code which makes him look quite normal. Physically he looks like just another man. But just descend into his mind. You will see a Lanka, a city of Lust, a city of Passion, a city of Ambition, a city of Illusions. These are the men, the Ravanas, who rule this world, they are few, but too powerful for the poor masses even to understand the reach of their powers and their discrete designs.


AUTOMATONIC HUMAN BEINGS

These ‘demonic’ people have created a breed of auto-matonic human beings who do not think, who do not feel, who have no sense of good and bad, except achieving the ‘target’. The young men of today, who have no time for breakfast, no time for lunch, no time when they will return ‘home’, [have they any?], who have no family, young office girls who don’t marry for the sake of career, and couples who don’t want babies for they have no time – and they have no time for their mother and father, they have no understanding with their MIL and DIL [mothers in law or even daughters in law] – we are not living in an advanced society, we are living on the ruins of a great civilization, which has been, and is now in the throes of extinction.


[The author is winner of Charter of Morava, the great Serbian Award in Creativity, and his name adorns the Poets’ Rock in Serbia].











ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ - Η “Ζαριά” δεν ήταν καλή… Τα απόνερα της Eurovision

  *Γράφει ο Ηλίας Γιαννακόπουλος, Blog "ΙΔΕΟπολις"

  *Eurovision: Μηχανισμός μουσικού εκμαυλισμού ή η αποθέωση της Συμπερίληψης;   

  *Από τον Homo Νεάντερταλ στον Homo του “non binary

     *Το τέλος της δυαδικής Ταυτότητας και η εκδίκηση του Ουδέτερου “ΤΟ” και του “Non Binary”.

          Ο Ράμα στην Αθήνα μάς διδάσκει την Ιστορία μας (Τσάμηδες, Μπουμπολίνα…), η νεοεκλεγείσα Πρόεδρος της Βορείου Μακεδονίας αρνείται να συμμορφωθεί στην συμφωνία των Πρεσπών, η Μονή της Χώρας μετατρέπεται σε τζαμί και ο Ερντογάν ωμά διορθώνει τον Μητσοτάκη για την επιμονή του να θεωρεί την Χαμάς τρομοκρατική οργάνωση.

         Εν τω μεταξύ δύο ομάδες μας- Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός-προκρίθηκαν στο Final Four του Ευρωπαϊκού Μπάσκετ και ο Ολυμπιακός στο ποδόσφαιρο παίζει στον τελικό με την Φιορεντίνα για το Conference League.

          Στην Eurovision μείναμε λίγο πίσω (11η θέση) αφού το “Ζάρι” μας δεν ήταν και τόσο τυχερό, ούτε και άρεσε στην επιτροπή και στο κοινό. Κρίμα που δεν πρωτεύσαμε και στην Eurovision γιατί έτσι ως χώρα θα μετρούσαμε μία ακόμη  Ευρωπαϊκή επιτυχία μετά το Μπάσκετ και το Ποδόσφαιρο.

         Η επικαιρότητα κοντεύει να μας πνίξει και οι  ειδικοί της πληροφόρησης αδυνατούν να αξιολογήσουν ποιο είναι το σημαντικότερο γεγονός για την προβολή. Εξάλλου τα κριτήρια των δημοσιογράφων είναι πάντοτε διαφορετικά από τα δικά μας. Αυτοί αναζητούν το “πιασάρικο” θέμα κι αυτό που συγκινεί περισσότερο τον αναγνώστη-θεατή.

            Τα “Πρωινάδικα”  στήνουν δίκες για την αποτυχία του τραγουδιού μας στην Eurovision. Έφταιξε η Μουσική, έφταιξε η φωνή της Μαρίνας Σάττι,  έφταιξαν οι «Έλληνες Τούρκοι της Δυτικής Θράκης» χορευτές, έφταιξαν οι σκηνοθετικές επιλογές του Φωκά Ευαγγελινού, έφταιξε η απουσία μουσικής παιδείας τόσο από τις επιτροπές όσο και από το κοινό αφού απαξίωσαν το “Ζάρι”.

           Έφταιξαν πάρα πολλά. Εξάλλου όταν χάνεις φταίνε όλα. Η αποτυχία έχει μόνον έναν ιδιοκτήτη, ενώ η επιτυχία πολλούς… Μέχρι και οι Έλληνες παρουσιαστές φάνηκαν κατώτεροι των προσδοκιών μας… Κρίμα…

         Κάποιοι, μεταξύ σοβαρού και αστείου, ισχυρίζονται πως για την 11η θέση του τραγουδιού μας φταίει το “χασμουρητό” της Μαρίνας Σάττι. Κι αυτό γιατί εμπεριείχε στοιχεία πολιτικής διαμαρτυρίας για το Ισραήλ. Και όπως γνωρίζουμε κάτι τέτοια δεν τα συγχωρούν εύκολα οι Ισραηλινοί.

        Σημειωτέον πως με τα χασμουρητά, το "τα, τα, τα.." και λίγο "όπα, όπα...κάτσε, κάτσε..." δεν ασκείται πειστική και τελέσφορη εξωτερική πολιτική.

         Στην πιο πολιτικοποιημένη Eurovision η “θορυβώδης μειοψηφία” όλων εκείνων που φωνασκούσαν κατά της ισραηλινής τραγουδίστριας  (λες και η ίδια πολεμούσε τη Χαμάς) φαίνεται πως ηττήθηκε από την “σιωπηλή πλειοψηφία” του κοινού που έδωσε πολλούς ψήφους στο Ισραήλ.

 

             Οι πληροφορίες πως το Ισραήλ αγόρασε ή μπλόκαρε προς ίδιον όφελος πολλά emails για να ελέγξει-επηρεάσει υπέρ αυτού την ψηφοφορία δεν επιβεβαιώνονται. Πάντοτε σε αυτές τις περιπτώσεις η συνωμοσιολογία ευδοκιμεί και σχολιάζεται .

            Εν τω μεταξύ δεν λείπουν κι εκείνοι που σχολιάζουν αρνητικά την ποιότητα των τραγουδιών της Eurovision. Κι αυτό γιατί από τα περισσότερα τραγούδια έλειπε παντελώς η μελωδία, ο στίχος ήταν υποτυπώδης έως ανόητος και εκείνο που ευδοκίμησε ήταν και πάλι τα τηλεοπτικά εφέ. Το θέαμα, δηλαδή, υποσκέλισε απόλυτα τον ήχο και τη μελωδία. Τον λόγο και τη μουσική.

          Ωστόσο, αυτό που προκάλεσε απογοήτευση και ανησυχία στους μουσικόφιλους και στους φανατικούς τέτοιων μουσικο-θεαμάτων δεν ήταν η απαξίωση του Γαλλικού τραγουδιού (4ο) - από τα λίγα που διέσωσε το θεσμό - αλλά  οι επιλογές κάποιων τραγουδιών που δίδασκαν, αντί μουσικής, άσχετα με το θεσμό θέματα. Ο Γάλλος τραγουδιστής, ο Slimane, αδιαφορώντας για τα χορευτικά και τη σκηνική παρουσίαση εστίασε την προσοχή του στην απόδοση του τραγουδιού και όχι στον προσδιορισμό του φύλου του. Ήταν καθηλωτικός... 

        Αλήθεια από το πρωτεύσαν ελβετικό τραγούδι τι έμεινε περισσότερο; Η ενδυμασία του τραγουδιστή (μισό κοτοπουλάκι, φουστίτσα, καλσόν, φουντίτσες και ακροβασίες σε ένα δίσκο).

           Εκείνο που έμεινε (κι γι αυτό ψηφίστηκε) ήταν το μήνυμα που έκρυβε. Σεβασμός και αποδοχή μιας διαφορετικότητας σχετική με το ανθρώπινο φύλο. Έτσι το «Ο» ή «Η» πρέπει να αντικατασταθούν από το ουδέτερο «ΤΟ». Ο «άφυλος» άνθρωπος στο προσκήνιο.

            Ο Nemo ή καλύτερα το Nemo Mettler, ο μεγάλος νικητής του διαγωνισμού, με το τραγούδι του «The Code» κέρδισε όχι μόνον τις ψήφους αλλά και τις εντυπώσεις. Τραγουδιστής και ισορροπιστής ο (το) Nemo  ξεχώρισε με το αυτοβιογραφικού χαρακτήρα τραγούδι του. «Πήγα στην κόλαση και γύρισα» τραγούδησε ο Nemo τονίζοντας εμφαντικά πως ανήκει στα μη δυαδικά άτομα /non binary.

            Έτσι στο λεξιλόγιό μας μπήκε κι ένας άλλος, καινούριος όρος, που αποδομεί το παλιό μας στερεότυπο περί “δυαδικής ταυτότητας”. Εξάλλου αυτό ήταν αναμενόμενο αφού το κίνημα της Woke Culture κυριαρχεί παντού και η «Φυλετιστική Επανάσταση», όπως αυτή περιγράφεται από τον Mathieu Bock-Cote στο ομώνυμο βιβλίο του, είναι ante portas.

           Ο νικητής τραγουδιστής δήλωσε σχετικά και σεμνά μετά τη νίκη-βράβευσή του:

       “Θέλω να σάς ευχαριστήσω πάρα πολύ. Ελπίζω αυτός ο διαγωνισμός να μπορέσει να ανταποκριθεί στην υπόσχεσή του και να συνεχίσει να υποστηρίζει την ειρήνη και την αξιοπρέπεια για κάθε άνθρωπο στον κόσμο”

            Αλήθεια, η Ελβετία ως χώρα βρίσκεται τόσο «μπροστά» και μάς παροτρύνει να υιοθετήσουμε και εμείς τον πολιτισμό του «ΤΟ»; Και τι να πει ο Έλληνας γονέας στον γιο του ή στην κόρη του αν τον ρωτήσουν «Στο σχολείο μαθαίνουμε τα τρία γένη. Ποιο είναι το καλύτερo και το πολυπληθέστερο;»

     Ερωτήματα και διλήμματα της εποχής μας και της κοινωνίας.

               Να ένας τρόπος να ξεχάσεις τα άλλα προβλήματα. Ακρίβεια, βία

 

             Ένα άλλο τραγούδι που εξέπληξε και τρόμαξε πολλούς ταυτόχρονα ήταν αυτό της Ιρλανδίας που άμεσα ή έμμεσα παρέπεμπε σε σατανιστικά στοιχεία. Σκοτάδια, καπνοί, κεριά, κέρατα, σχοινιά, χορευτής ντυμένος κένταυρος, το   ειδικά όσο και περίτεχνα βαμμένο πρόσωπο και το εκκεντρικό ντύσιμο παρέπεμπαν σε σαταναστικές τελετές.

            Το τραγούδι Doomsday Blue του non-binary καλλιτέχνη Bambe Thug (χρησιμοποιεί την αντωνυμία «το») συνιστά έναν ύμνο, μία ωδή στην queer κοινότητα. Ένα κάλεσμα να απελευθερωθούμε από τα δεσμά της δυαδικής ταυτότητας και τους φόβους μας.

          Ίσως η πιο οξεία και πιο ακραία αντίδραση στο Ιρλανδικό τραγούδι ήλθε από την εκκλησία της Ιρλανδίας που στον ακραίο συντηρητισμό της δήλωσε:

          “Έχουμε τελειώσει ως χώρα! Ποτέ δεν είδα ξανά τέτοια σκουπίδια σε όλη μου τη ζωή. Δεν μπορώ να καταλάβω την έννοια μη-δυαδικό. Δεν μπορώ να βάλω στο κεφάλι μου ότι υπάρχει τέτοιο πράγμα. Μου θυμίζει σανό ή άχυρο. Αν είχα παιδιά, θα είχα φροντίσει να μην ακούν τίποτα από όλα αυτά, τουλάχιστον μέχρι να γίνουν 18”.

            Αλήθεια αυτό το τραγούδι εκφράζει μία χώρα με αγώνες εναντίον της Αγγλίας;

              Εμείς δεν έχουμε τίποτα άλλο να πούμε παρά να δούμε να δικαιώνεται η θέση-πρόταση του Bambie Thug:

                                “Η αγάπη πάντα  θα θριαμβεύει”

       Θέλω να ελπίζω πως το Bambie Thug θα γνώριζε πολύ καλά τον «Ύμνο της Αγάπης» του Αποστόλου Παύλου και ιδιαίτερα το απόσπασμα:

         «Η Αγάπη πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει. Η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει…»

               

 Από https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/









Punjabi poetry by Qasir Wakeel

 


خاباں دی تعبیر غریبی
ساہواں گل زنجیر غریبی

کھوہ نہ سگدے وڈ وڈیرے
ساڈی تاں جاگیر غریبی

اٹھے پاہر رجائی رکھدی 
سانوں مرشد پیر غریبی

سفنے اندر کربل دسیا
سینے وجدے تیر غریبی

سوچاں سولی ٹنگی رکھدی
جثا دیندی چیر غریبی

یسو پنجو ہار کبوتر 
رج رج کھیڈن ویر غریبی

سکھاں والے بت دے اندر
دکھاں دی تصویر غریبی 

بندہ سولی ٹنگیا رہندا 
جس دے گل زنجیر غریبی

قیصر رانجھا کسراں بنیا 
ویکھی نہیں ناں ہیر غریبی

قیصروکیل قیصر بھٹہ











Τρίτη 14 Μαΐου 2024

Ο ΟΣΔΕΛ στην 20ή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο ΟΣΔΕΛ στην 20ή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης


Ο ΟΣΔΕΛ (Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου) συμμετέχει στην 20ή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης.
Από τις 16 έως τις 19 Μαΐου ο κόσμος του βιβλίου, συγγραφείς, μεταφραστές, εικονογράφοι, εκδότες και αναγνώστες, δίνουν ραντεβού στη Θεσσαλονίκη. Η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης γιορτάζει εφέτος είκοσι χρόνια παρουσίας στον χώρο του βιβλίου. Με περισσότερους από 40 ξένους συγγραφείς από 18 χώρες και 50 προσκεκλημένους κορυφαίους επαγγελματίες από τον χώρο του βιβλίου, με τη συμμετοχή της πλειοψηφίας των Ελλήνων εκδοτών, συγγραφέων και ανθρώπων του πνεύματος και του πολιτισμού, η 20ή Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα.
Ο ΟΣΔΕΛ θα συμμετάσχει στη μεγάλη αυτή διοργάνωση με περίπτερο (ΠΕ 15-stand 11Β), στοχεύοντας στην ενημέρωση των δημιουργών, των εκδοτών και των αναγνωστών για τα θέματα που αφορούν τη συλλογική διαχείριση και την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων.
Την Παρασκευή 17 Μαΐου, 18:00-19:00, στην αίθουσα Διάλογος, θα παρουσιαστούν η έρευνα «Παιδί και Ανάγνωση» καθώς και «Τα στοιχεία της ελληνικής βιβλιοπαραγωγής 2023». Στη συζήτηση θα συμμετάσχουν ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, καθηγητής κοινωνιολογίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. και η Μιρέλλα Μπατζιανιά, υπεύθυνη οσδέλnet. Θα συντονίσει ο διευθυντής του ΟΣΔΕΛ Γιωργανδρέας Ζάννος, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει ο Αντώνης Καρατζάς, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΔΕΛ και εκδότης.
Επίσης, ο διευθυντής του ΟΣΔΕΛ θα συμμετάσχει στη συζήτηση για την ελληνική εκδοτική αγορά, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 16 Μαΐου, 13:00:13.30, στο πλαίσιο των επαγγελματικών εκδηλώσεων και την Παρασκευή 17 Μαΐου, 11:30-12:30 στο περίπτερο της τιμώμενης χώρας, που φέτος είναι η Σάρτζα (Sharjah-UAE), θα μιλήσει για το ρόλο της συλλογικής διαχείρισης στην προστασία των δικαιωμάτων των δημιουργών.

Ο καθηγητής Νίκος Παναγιωτόπουλος θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη τις ημέρες της έκθεσης και θα είναι διαθέσιμος για συνεντεύξεις. Σε αυτή την περίπτωση επικοινωνήστε μαζί μας στα 210 7212307, 6973987742 και 6976183199.

ΟΣΔΕΛ: Θεμιστοκλέους 73, Αθήνα 106 83, τηλ.: 2103849100, osdel.gr, info@osdel.gr











ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΤΖΟΥΝΗΣ "Στίχοι σε λευκό χαρτί"

 


Έχουν γκρεμιστεί τα μάτια
στης αθυμίας τη χαράδρα
είναι πολύχρωμα και άδεια
της υπερβολής τα κάδρα

Θέλω κάτι να πληγώσω
έτσι για μια αλλαγή
όπως οι άλλοι κι εγώ να νοιώσω
παθητική διασκέδαση

Η αλήθεια προδομένη
στέκεται αδύναμη
και η μοίρα είναι βαμμένη
με της δόξας το γιατί

Πλάνεψα τον εαυτό μου
έδωσα χωρίς να πάρω
δάνειζα τον οβολό μου
σ’ όποιον μ’ έκανε ζητιάνο

Άγευστη χαρά κερνάω
μα δεν ήθελε κανείς
με μάθανε να ξεψυχάω
κομπάρσος σ’ αδειανή σκηνή

Πήρα της λύπης μου τη δόση
κι είχε γεύση ανθρώπινη
πάντα με έλκυε η πτώση
σε κατηφόρα σιωπηλή

Κι ας ματώσαμε τον ήλιο
μαύρη κηλίδα η πληγή
έκανα το λάθος, φίλο
για να μην μου απολογηθεί

Το μαζί και το αντίο
χρόνια σε άνιση διαδρομή
περιμένουν ν’ απαγγείλω
στίχους σε λευκό χαρτί

Κ.Ντζούνης







Ελισάβετ Μαουσίδου "Ατιτλο"



Πορφυρώνει ο ουρανός
την σάρκα μαγεύει ,
του ΈΡΩΤΑ γυρεύοντας
να πλάσει τα δεσμά ...

Χαϊκού Ε.Μ

Πίνακας : Redon
από https://gr.pinterest.com/









ΙΩΣΗΦΙΝΑ ΤΣΟΥΜΠΗ "Περί Eurovision και άλλων τινών φαιδρών ή σοβαρών"

 




Η Ιωσηφίνα Τσουμπή είναι απόφοιτος της Γαλλικής και Ελληνικής φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Εργάστηκε ως καθηγήτρια Γαλλικών και την τελευταία εικοσαετία εκτελεί φιλανθρωπική εργασία συμβάλλοντας στην σίτιση άπορων οικογενειών. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Το βιβλίο της “Η νύφη της απέναντι πολυκατοικίας” κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΔΙΑΝΟΙΑ.





Οφείλω να παραδεχτώ την επιτυχία της παρούσας κυβέρνησης σε σε έναν τομέα και να της δώσω συγχαρητήρια .

Και για να γίνω πιο συγκεκριμένη , να της δώσω συγχαρητήρια στον τομέα του αποπροσανατολισμού των Ελλήνων πολιτών !

Έχει ένα φοβερό timing στο να πετάει ερεθίσματα για να αρχίσουν οι αναλύσεις, οι συζητήσεις, οι καυγάδες , τα μαλλιοτραβήγματα , τα βρισίδια των Ελλήνων πολιτών σε κάποιο θέμα, συνήθως ελαφριάς απόχρωσης κι έτσι να ξεχνούν τα σοβαρά και δυσεπίλυτα προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρα.

Να ξεχνούν την ακρίβεια , το πετρέλαιο , τη βενζίνη (διαθέτουν αυτοκίνητο και οι λιγότερο ευνοημένοι οικονομικά ) , τη ΔΕΗ που ακόμα δεν ξέρουμε πως και πότε θα γίνεται η καταμέτρηση όπου θα πληρώνουμε ένα ενδεικτικό ποσό κάθε μήνα (έτσι μου είπαν ) τι ενδεικτικό , πόσο ενδεικτικό , γιατί ενδεικτικό , επίσης έχουμε πελαγώσει με το χρώμα ποιο να διαλέξουμε δηλαδή και σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει χασούρα στους πολίτες πάντα !

Να ξεχάσουμε τα χάλια της Παιδείας , τα χάλια της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και των νοσοκομείων , να ξεχάσουμε το χαράτσι της συνταγογράφησης όπως και των συνταγογραφούμενων φαρμάκων , να ξεχάσουμε ότι στα χρόνια τα τωρινά ευνοούνται μόνον οι οικονομικά εύρωστοι κι όχι ο λαός στην πλειοψηφία του

.Ας επανέλθω λοιπόν στον τομέα που σαρώνει κυριολεκτικά η παρούσα κυβέρνηση, τον αποπροσανατολισμό δηλαδή. Πρόσφατο παράδειγμα η Eurovision και το ” Ζάρι “.

Aπό την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστό και κυκλοφόρησε , έχουν γραφτεί τόνοι χαρτιού και υπολογιστών με γνώμες υπέρ ή κατά του άθλιου κατά την άποψη μου τραγουδιού.

Άρθρα σε εφημερίδες , αφιερώματα δημοσιογραφικά στην TV συνήθως επαινετικά (αυτή ήταν η γραμμή) για ένα γεγονός που ελάχιστα ή και καθόλου δεν θα έπρεπε να μας απασχολήσει. Μουσικοί , επιστήμονες , δημοσιογράφοι , καλλιτέχνες όλων των ειδών ασχολήθηκαν με μια ” Zaριά ”

Kαι ως συνήθως το διαδίκτυο έδωσε τα ρέστα του !

Εκεί να δείτε αναλύσεις , απόψεις βαρύγδουπες , μαλλιοτραβήγματα , βρισίδια μεταξύ των σχολιαστών του καναπέ !

Κανείς δεν κατάλαβε ΠΑΛΙ ότι εφαρμόζοντας την ψυχολογία του όχλου μας οδηγούν σε τραγελαφικές καταστάσεις.

Κανείς δεν είχε την υποψία ότι το ” Ζάρι ” θα το πληρώνουμε για πολύ καιρό , ενώ κάποιοι θα έχουν ωφεληθεί πολλλλλύ ! ” Για μας τα ντόρτια κι οι διπλές και γι άλλους οι εξάρες ” εδώ ταιριάζει απόλυτα…

Κι έπειτα λένε ότι τους Ολυμπιακούς αγώνες ακόμη τους πληρώνουμε…μα στο φινάλε εκείνοι ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες τουλάχιστον, δεν ήταν ” Ζάρι” αμφιβόλου αξίας και “ριξιάς ” !

Kι ήταν και η τραγουδίστρια η Μαρίνα Σάτι, εξαιρετική τραγουδίστρια και μουσικός, μια υπέροχη φωνή που πάντα μου άρεσε , αλλά που κάπου έχασε τον προσανατολισμό και την ψυχραιμία της όταν έμαθε κάποιες αρνητικές κριτικές για το τραγούδι της και σε δηλώσεις της ψυχολόγησε τον Έλληνα ότι είναι άξιος μόνο για φραπέ και για πλαστική καρέκλα ! Φαίνεται η ίδια απευθύνεται μόνο σ εκείνους που προτιμούν το ” Tea time 5 o clock” και πολυθρόνα Louis XV !!

Θέλοντας λοιπόν να ακολουθήσει την ίδια στυλιστική , χορευτική και σκηνικής παρουσίας γραμμή των τελευταίων χρόνων της EUROVISION , φόρεσε μια φουφούλα σιέλ και βγήκε να μας εκπροσωπήσει ! Η ίδια μάλλον δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι η Eurovision που από τον διαγωνισμό της ξεκινώντας έκαναν καριέρα ονόματα ΄όπως η Celine Dion, οι ΑΒΒΑ, ΄η Βίκυ Λέανδρος, δεν έχει συνειδητοποιήσει λοιπόν η Μαρίνα ότι η Eurovision είναι πλέον μια ” decadence” για να θυμηθούμε και την πρόσφατα αναχωρήσασα για το επέκεινα μεγάλη Αννούλα που όλοι ευχόμαστε να έχει καλό δρόμο…

Δεν έχω τίποτα με την Σάτι και τη φουφούλα της – γούστο της καπέλο της – θα προτιμούσα όμως γενικά οι εμφανίσεις των τραγουδιστών και χορευτών της Eurovision να είναι πιο σικάτες , πιο φινετσάτες , πιο αντιπροσωπευτικές των ηλικιών και των ειδών μουσικής που υποστηρίζουν , προχθές έβλεπα συνήθως τραγουδιστές ντυμένους καραγκιόζηδες σε τσίρκο τρίτης κατηγορίας.

Κι ύστερα ήρθε το χασμουρητό και η νύστα !!!

Άντε πάλι αναλύσεις , συγχαρητήρια για την ” αντίσταση ” της αοιδού ή αποδοκιμασίες γι αυτή της τη στάση , ανάλογα βέβαια με τα πολιτικά πιστεύω του καθενός.

Και βέβαια σιωπή επικράτησε όταν την επομένη τα πήρε πίσω όλα η αοιδός !

Σοβαρευτείτε φίλοι μου , Έλληνες πολίτες !

Ο Κ , ήταν μια αλλαγή το πανηγυράκι της Eurovision , μια αλλαγή στην περιρρέουσα μαυρίλα των ημερών…αλλά φτάνει ! Φτάνει !!

Μη γίνεστε έρμαια του κάθε λογής κατευθυνόμενου αποπροσανατολισμού…

Συγκεντρωθείτε στα τεράστια προβλήματα μας !

Αγαπήστε λίγο περισσότερο τη χώρα μας κι όχι τα πολιτικά κόμματα!