Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

ΓΑΒΡΙΛΗ ΑΓΓΕΛΑ - ΒΙΒΛΙΑ


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η Αγγέλα Γαβρίλη σπούδασε αρχαιολογία και ιστορία της τέχνης, ενώ παρακολούθησε σεμινάρια δημιουργικής γραφής στο Ε.ΚΕ.ΒΙ. Εργάζεται ως editor και γράφει κριτικές βιβλίων και άρθρα στο Diavasame.gr. Το 2009 εκδόθηκε η πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο «ΑΡΚ, Ποιήματα σε πέντε πράξεις» (Εκδόσεις Γαβριηλίδης). Συμμετείχε σε δύο συλλογικές εκδόσεις της «Ομάδας από Ποίηση» το 2010 και το 2012 (Εκδόσεις Γαβριηλίδης). Το 2013 εκδόθηκε η δεύτερη προσωπική της συλλογή, «Iridium» (Εκδόσεις Momentum).



ΑΡΚ - Ποιήματα σε πέντε πράξεις» 
(Εκδόσεις Γαβριηλίδης). 



Στη χώρα με τα κλουβιά

Κοπέλες μοναχικές κι ασύλληπτες,
κατάματα αντικρίζοντας του σκοταδιού το βρυχηθμό,
κλειστές πόρτες ανοίγουν.
Ανεμίζουν οι υφαντοί τους μανδύες,
καθώς χιλιάδες πουλιά ξεχύνονται
πετώντας για τα βουνά.



Εύα Μπράουν

Έρχονται κάθε βράδυ και με ρωτάνε:
«Πώς μπόρεσες;»
Είναι κάτι παιδιά κουρελιασμένα,
νέοι άντρες όλο παράσημα και αίμα,
κοπέλες που πέθαναν αφίλητες.
Αγαπούσα τα σκυλιά μου, κι εκείνον.
Άλλη αγάπη δεν περίσσευε για κανέναν.


The Ripper

Τα περιστέρια ονειρεύονται στις έναστρες φωλιές τους
το γεράκι που θα τα σκοτώσει.
Οι μικρές, κόκκινες αλεπούδες
κοιτάζουν την αντανάκλασή τους στο νερό
και βλέπουν τη γούνα τους σε μια βιτρίνα.
Τα παιδιά πηδούν τις φωτιές
γελώντας
ενώ το δρεπάνι περνά ξυστά πάνω από τα κεφάλια τους.

«Iridium» (Εκδόσεις Momentum)



Χρειάστηκαν 33 χρόνια κι ένας Γολγοθάς,

για να καταλάβω

ότι δεν είμαι ο Ιησούς.

Ο σταυρός είμαι.

(Εξ ου και δεν συμμετέχω στην ανάσταση.)




Αν σας ρωτήσουν ποτέ πώς είναι η αγάπη

Ζούσαμε σ’ ένα σπίτι στο βουνό
κι ήταν όλο νύχτα και χιόνι,
αλλά είχαμε γούνα όπως τ’ αγρίμια και ξύλα στην αποθήκη
και δεν μας ένοιαζε.
Φορούσες ένα δράκο στο μεσιανό δάχτυλο,
κι εγώ το ταίρι του, κρεμασμένο στο λαιμό, με κορδόνι δερμάτινο.
Ο κόσμος είχε πεθάνει.
Και δεν μας ένοιαζε.
Μαγειρεύαμε φαγητά με ονόματα παράξενα
πίναμε και λέγαμε ιστορίες
για κορίτσια παραλοϊσμένα που κρύβονται στο δάσος,
για μάγισσες και για νεραϊδικά που παραμονεύουν στις νερωσιές.
Μετά δεν κοιμόμασταν.
Όχι από φόβο, αλλά επειδή ο ύπνος είναι των κορμιών κλέφτης.
Κι όταν όλο νύχτα κι όλο χιόνι.


Τάλιθα Κούμι

Μια αχτίδα παλεύει να μπει απ’ το μισάνοιχτο στόμα,
να σε ξυπνήσει.
Κάποιος τα κατάφερνε σ’ αυτά τα παλιά χρόνια αλλά τον σκότωσαν,
γιατί δεν μπορείς να γυρίζεις δεξιά κι αριστερά
και να ξυπνάς τους πεθαμένους - και μάλιστα Σάββατο.
Δεν ήτανε θεός που λένε τώρα, μόνο που συμπονούσε τις άδειες αγκαλιές.
Αλήθεια, κι ένας σκύλος μπορούσε να σε σώσει:
να σε τραβήξει από το χέρι, από τα ρούχα, από τη σφιχτοπλεγμένη σου κοτσίδα. 
(Είχε προβλέψει η μάνα σου, να πνιγείς όμορφη.)
Αλλά εσύ ήσουν άτυχη:
ούτε άνθρωπος, ούτε θεός, ούτε σκύλος βρέθηκε.
Μόνο το νερό σε σκέφτηκε
κι έπνιξε κι άλλους.
Τουλάχιστον, μιαν αγκαλιά στο βυθό θα την έχεις.


Ο λοιμός του Λάμδα

Όχι πια λίμνη, λύπη, λήθη...
Ούτε το λάθος τα κατάφερε,
ούτε το λυπάμαι.
Η Λήδα αυτοκτόνησε με λάβδανο
(μαζί κι ο κύκνος κι ας μην αρχίζει από λάμδα).
Πάνε τα λιβάδια και τα λόγια.
Τα λουλούδια έγιναν όλα λευκά
και πέθαναν από πλήξη.
Λαμπάδιασαν τις λεμονιές οι λαμπάδες,
οι λαοθάλασσες στέρεψαν.
Ξεβράστηκε τέλος ο Λεβιάθαν, λεξιπενής.

Από όλο το λήμμα του λεξικού,
γλύτωσαν μόνοι οι λύκοι και οι λέαινες:
και τώρα πρέπει να βρουν τρόπο
να ζευγαρώσουν μεταξύ τους,
για να γεννήσουν νέες λέξεις.

ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ  


Ομάδα από ποίηση (εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2010)

Missing

Το ξέρω το κορίτσι που ζητάτε.
Το συνάντησα στις σκάλες που οδηγούν στο υπόγειο.
Φορούσε κουκούλα και τεράστια μαύρα γυαλιά.
Όταν τα έβγαλε, είδα ότι δεν είχε μάτια.
Είπε: «Με λένε Αντιγόνη και θα πεθάνω».
Δεν ξέρω, μπορεί να είναι ακόμα στο υπόγειο,
μπορεί πράγματι να πέθανε.
Πάντως, καμιά φορά αργά το βράδυ,
περνάει μέσα από τους τοίχους
και μπαίνει στο διαμέρισμά μου.
Ανοίγει τις ντουλάπες και φοράει τα παλιά μου ρούχα.
διαβάζει βιβλία που έχω ν' ανοίξω χρόνια,
μου κλέβει τσιγάρα.
Μια νύχτα της μίλησα.
Κατέβασε την κουκούλα της,
το πρόσωπό της παραμορφωμένο από εγκαύματα.
«Τώρα με λένε Ιωάννα», μου είπε, «και θα καώ στην πυρά».
Άμα τύχει και την ξαναδώ, θα της πω ότι την ψάχνετε.
Οι δικοί της ανησυχούν, θα της το μεταφέρω.
Το όνομά σας;
Μάλιστα, Μήδεια και θα σκοτώσετε τα παιδιά σας.



Υπέρ Ονειρίας, Ομάδα από ποίηση, 
(εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2012)

Ατύχημα

Το φως κατέβαινε, απορροφημένο στα δικά του:
τόσα που είχε να προλάβει, τόσες υποχρεώσεις φωτοβόλες!
Άστρα, ανατολές, αχτίδες, αναστάσεις...
Μέχρι και τα χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια,
είχαν φορτώσει στο κεφάλι του.
Κι όπως συλλογισμένο έτρεχε - μέσα στης σκέψης τη φωτοβοή,
σκόνταψε πάνω στο σκοτάδι
και κατρακύλησε στο έρεβος.





ΚΡΙΤΙΚΕΣ  


i) ...Ενδιαφέρον στοιχείο στην ποίηση της Γαβρίλη αποτελεί η γυναικεία οπτική, παρούσα και στην πρώτη συλλογή, (εδώ βλέπε τα ποιήματα: «Ανδρομέδα», «Το χαμένο Βασίλειο της Εγώ και του Εσύ», «Εκτός κιβωτού») που μας επανασυνδέει με τις ποιήτριες του 1970, δηλαδή με μια παράδοση που οι ολιγάριθμες ποιήτριες της γενιάς του 1980 δεν τροφοδότησαν αναλόγως της ποιητικής γενεαλογίας τους. Πρόκειται για μια οπτική/γραφή που επανακάμπτει ενεργά τα τελευταία χρόνια στο έργο νέων ποιητριών, και μάλιστα με τάση επαναπραγμάτευσης έως και διάρρηξης της μυθικής ή ρεαλιστικής ηγεμονικής αναπαράστασης της γυναίκας. Ετσι αρδεύεται μια θεματική που τοποθετεί τη γυναίκα στον αντίποδα τόσο της Ελένης όσο και της Πηνελόπης. Η γραμμή συνεχίζει και επεκτείνει την εκφορά των ποιητριών του '70 εμπλουτισμένη με τα αναγνωστικά ίχνη ξένων ποιητριών ενώ απηχούνται και θραύσματα θεωρητικού λόγου (βλ. τις συνδηλώσεις που απορρέουν από το ποίημα «Η Ωραία μετά το Τέρας», έννοιες που χρησιμοποίησε η φεμινιστική θεωρία/κριτική).


Παράλληλα, και υπό την παραπάνω εμφανώς γυναικεία οπτική η Γαβρίλη ελέγχει την κατάληξη των ερωτικών σχέσεων. Αν και τους αποδίδει τις υπερβατικές ιδιότητες της αιωνιότητας και καθαρότητας των άστρων («Ερώτηση (ρητορική)») εντούτοις τις γειώνει για να τις αποδομήσει υπό το ρεαλιστικό πρίσμα του θλιβερού τέλους τους. Στην εν λόγω συλλογή και στο ποίημα «Το χαμένο Βασίλειο της Εγώ και του Εσύ» αντιστρέφεται αποδομητικά το ηγεμονικό δίπολο άντρας-γυναίκα, καθώς η Εγώ προηγείται και μάλιστα με το εμφατικά θηλυκό άρθρο της -η Εγώ- γίνεται απόλυτα διακριτή από τον Εσύ.
 Βαρβάρα Ρούσσου
Διαβάστε περισσότερα :   http://www.poema.gr/dokimio.php?id=360&pid=33


ii) Την Αγγέλα Γαβρίλη την γνωρίζουμε ήδη από το 2009. Μας είναι οικεία η δυνατή γραφή της. Iridium, λοιπόν, σημαίνει ακριβώς αυτό: ποίηση σκληρή, ανθεκτική, καταλυτική. Όπως και η μεταλλική του φύση, που σκεπάζει το φλοιό της Γης από εκατομμύρια χρόνια πίσω, από την ποίηση του Iridium ανασύρονται πλάσματα μυθικά, λέξεις μαγικές του παρελθόντος, μνήμες αρχέγονες. 

για σταυρούς και πεντάλφες,/ για θεούς φολιδωτούς και άγιους κυνοκέφαλους


Ταξιδεύοντας στις τέσσερις ενότητες της συλλογής, μεταφερόμαστε από την αγάπη στο μίσος, από τον Ιησού στον Εωσφόρο, από το Κράκεν στον Λεβιάθαν, από το Α στο Ω. Ο σκοτεινός ερωτισμός της «Ανδρομέδας», φανερώνει λατρείες αρχαίες, που κρύβονται κάτω από τα  απύθμενα ύδατα και ξυπνούν με τελετές σε «σεληνιακές γιορτές» μιας «Σκοτεινής Κυράς», η οποία μας δίνει σαφείς οδηγίες «How to cast a spell» σε έξι βήματα. 

και μόνη της,/ με τη δική της θέληση,/ανεβαίνει στην πυρά


Στη δεύτερη προσωπική της συλλογή ποιημάτων, η Αγγέλα Γαβρίλη παρουσιάζει μια σειρά αλληγοριών, καταθέτοντας μέσω αυτών έναν παραμυθένιο εσωτερικό κόσμο που εμπνέεται από ήρωες της ιστορίας, τραγικές φιγούρες της μυθολογίας, αντιξοότητες της πραγματικότητας και, πάνω απ' όλα, από την πηγαία δύναμη του Ανθρώπου-Θεού, που καταφέρνει, παρά την παραδοξότητα της ζωής, να αντέχει.

Εκδίκηση είναι να στέκεσαι απέναντί τους και να υπάρχεις:/ όπως οι αρχαίοι ναοί,/ όπως τα τριαντάφυλλα,/ όπως οι λύκοι

Μαρία Κατσοπούλου  http://www.vakxikon.gr/content/view/1573/9798/lang,el/


iii) Υψηλός βαθμός συμπύκνωσης, ευφυή λεκτικά ευρήματα δανεισμένα από τη φιλοσοφία, τη μυθολογία και την παρακαταθήκη των θρησκευτικών συμβολισμών, το Iridium αποτελεί ένα βήμα στην εξέλιξη της ποιητικής παρουσίας της Αγγέλας Γαβρίλη και στην πορεία της ελληνικής ποίησης: ο υπόκωφος, εσωτερικός ρυθμός, η καταλυτική αποτύπωση του μύθου και του επιμύθιου της σύγχρονης πραγματικότητας, η αντιπαράθεση του παλιού και του νέου στοιχείου που χαρακτηρίζει το ανθρώπινο ον και τις πράξεις του και η δυναμικότητα της ποιητικής σκέψης που καταλύει τα κλισέ σε στοχασμό και έκφραση, αποδεικνύουν ότι όσο υπάρχει ανθρώπινη σκέψη θα υπάρχει και η ποιητική δράση που υπαγορεύεται από τους κραδασμούς που προκαλεί κάθε εποχή για να εξαγνίζει, να αφυπνίζει και να καθοδηγεί στο αύριο κάθε θνησιγενή εποχή αναγεννώντας την – μέσα από νέους ορισμούς της ποίησης, της αγάπης, της εκδίκησης και εντέλει, της ζωής. : 
Διαβάστε περισσότερα http://www.diavasame.gr/page.aspx?itemID=PPG1388_1363











showmystreet.com: Η ιστοσελίδα που έχει προκαλέσει πανικό


Το showmyview.com είναι η πιο controversial ιστοσελίδα της εποχής. Ποια είναι και ποια η λειτουργία της;


Για όσους δεν την ξέρουν, η showmystreet.com είναι μια ιστοσελίδα πλοήγησης από χάρτη, η οποία σε βοηθά να εντοπίζεις το σπίτι σου σε οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη, βλέποντας μάλιστα με μεγάλη λεπτομέρεια το τοπίο, σαν να είσαι εκεί. Μια online εφαρμογή, η οποία έχει search όπου πληκτρογραφείς τη διεύθυνση σου στη γλώσσα σου και αυτή σε πάει έξω από το σπίτι σου. Η πλοήγηση είναι άκρως παραστατική, διότι έχουν τραβηχτεί εικόνες και έχουν μπει στη σειρά αναπαριστώντας το τοπίο ακριβώς δίχως ατέλειες. Μπορείς λοιπόν να πας όπου θέλεις, από το σπίτι σου μέχρι τον πιο απομονωμένο δρόμο στη Σιβηρία ή στην Αλάσκα, αρκεί να μπορεί να πάει εκεί κάποιος οδικώς!



Για να πραγματοποιηθεί αυτό το εγχείρημα, η ομάδα δημιουργίας της εφαρμογής, συνεργάστηκε με την google, φιλοξενώντας στο site google-maps τα οποία σε βοηθούν να εντοπίσεις πιο ελεύθερα τους δρόμους. Σε κάθε περιοχή, ένα αυτοκίνητο Ι.Χ. με εγκατεστημένο επαγγελματικό εξοπλισμό φωτογράφισης στην οροφή, γυρνάει τον κόσμο απαθανατίζοντας κάθε γωνιά του δρόμου από όπου περνάει. Η εφαρμογή έχει 2 σημεία εξερεύνησης, την κεντρική εικόνα και ένα χώρο πάνω δεξιά που συνήθως κάνεις πλοήγηση από google maps. Μέσα από την κεντρική εικόνα βλέπεις αυτούσιο το τοπίο, ενώ μπορείς να κάνεις πλοήγηση και από εκεί. Είναι λοιπόν μια ολοκληρωμένη εφαρμογή πλοήγησης και εύρεσης κάθε γωνιάς της γης(με λίγες εξαιρέσεις, περιοχές που σίγουρα κάποια στιγμή θα εισχωρηθούν στο σύστημα).



Μπορεί αυτή η εφαρμογή να είναι άκρως εντυπωσιακή, όμως δεν είναι καθόλου αθώα. Από την ιδέα κιόλας της πραγματοποίησης ενός τέτοιου εγχειρήματος, δημιουργούνται πολλά εύλογα ερωτήματα. Γιατί να δημιουργηθεί μια τέτοια εφαρμογή και αν όντως είναι τόσο χρήσιμη, καθώς έχουμε το google earth. Για ποιο λόγο να τραβηχτούν φωτογραφίες τόσο κοντινές σε σπίτια και αυλές; Τι λεπτομέρεια πρέπει οπωσδήποτε να δει ένας επισκέπτης από άλλη περιοχή; Επίσης, το Ι.Χ είναι θολωμένο μη μπορώντας να αναγνωρίσω μάρκα, ούτε καν χρώμα. Γιατί θέλουν να κρύψουν το αμάξι;Όσο για τον ιδιοκτήτη του σπιτιού, ωραίο είναι την πρώτη φορά να ανακαλύπτεις το σπίτι σου, όμως τι σου χρησιμεύει από τη στιγμή που το βλέπεις κάθε μέρα; 



Από τη δική μου χρήση, εντοπίζοντας φωτογραφίες και από το σπίτι μου αλλά και από πολλά μέρη του κόσμου μπορώ να κάνω κάποιες παρατηρήσεις. Αρχικά, εντόπισα το μέσο φωτογράφισης, το οποίο είναι στην κορυφή του Ι.Χ(όλα αυτά φαίνονται σε σκιές σε διάφορα σημεία δρόμων). Ακόμη, προς τιμήν τους, έχουν θολώσει πρόσωπα και ταμπέλες αυτοκινήτων που βρίσκονται στις σκηνές, όχι όμως όλων των προσώπων. Αυτοί όμως κατέχουν τις πραγματικές φωτογραφίες. 

Να το πω πιο απλά, σε κάθε φωτογραφία, μπορείς να πετύχεις από τη γλάστρα ενός κάτοικου του Μπάρι της Ιταλίας, μέχρι και τα...εσώρουχα του Αυστραλού στο Σύδνευ. Η φωτογραφία έχει τόσο καλή ανάλυση που με ανοιχτά παράθυρα μπορείς να δεις το εσωτερικό κάποιων σπιτιών ενώ, όπως είπα και πριν, δεν είναι θολωμένα όλα τα πρόσωπα των περαστικών. 

Το τι θέλει να πετύχει η Google και το showmystreet δεν είναι ξεκάθαρο λοιπόν. Το ξεκάθαρο συμπέρασμα είναι πολύ γενικό και ανούσιο. Κατ' εμέ θα πρέπει να απαιτήσουμε πλήρη ενημέρωση για τον λόγο και τη χρησιμότητα της συγκεκριμένης εφαρμογής καθώς και την επιλεκτική απόκρυψη στοιχείων, το οποίο γίνεται και στα Google Maps. Άντε λοιπόν μετά να κατηγορήσεις τους λάτρεις θεωρίων συνομωσίας οι οποίοι δεν άργησαν να φανούν και εδώ. 


Ψυχεδελικό Μουσικό Ρεύμα (δεύτερο μέρος)


Αυτό είναι το δεύτερο μέρος του αφιερώματος στην ψυχεδελική κουλτούρα της δεκαετίας του '60. Το δεύτερο άρθρο θα αναδείξει δέκα κορυφαίους δίσκους ψυχεδελικής μουσικής.


Πολλά συγκροτήματα και καλλιτέχνες, ακολουθώντας το ρεύμα, υιοθέτησαν και διαμόρφωσαν τη ψυχεδελική μουσική. Σήμερα θα αναδείξουμε δέκα πολύτιμα άλμπουμ τα οποία έμειναν στην ιστορία λόγω του πρωτοποριακού τους πνεύματος αλλά και της αυθεντικότητας του είδους.

The Jimi Hendrix Experience-Are You Experienced?


Υπάρχει καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις αυτό το αφιέρωμα από τον Jimi Hendrix και το συγκρότημα του; Ένας δίσκος που κυκλοφόρησε το 1967 από την Track Records και έκανε μεγάλη επιτυχία. Θεωρείται ένα από τα καλύτερα debut albums της ιστορίας, περιείχε πολλά από τα καλύτερα τραγούδια τους με τον Jimi Hendrix να δείχνει από πολύ νωρίς το πλούσιο ταλέντο του. Νέγρικη διάθεση, με funk, groove, soul, rock αλλά και blues στοιχεία ξεχείλιζαν από κάθε κομμάτι. Δυνατά σημεία των τραγουδιών είναι το μπάσο, ο πλούσιος ρυθμός και φυσικά το αστείρευτο ταλέντο του Jimi Hendrix. Αν μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε μερικά κομμάτια σίγουρα θα διαλέγαμε το Purple Haze, το Foxy Lady και το Are You Experienced.



Pink Floyd-Ummagumma

Από πολλούς έχει χαρακτηριστεί ως ένας από τους πιο insane και mind freak δίσκους όλων των εποχών. Ήταν ο πρώτος δίσκος του συγκροτήματος που απέκτησε μεγάλη φήμη σε παγκόσμιο επίπεδο, ανεβάζοντας το prestige τους δίνοντας τους ελπίδα να συνεχίσουν. Κυκλοφόρησε το 1969 από τη Harvest Records. Συμφωνούμε ότι η ψυχεδέλεια απαιτούσε πειραματισμούς, συμφωνούμε ακόμη ότι δεν είναι τόσο εύκολο να πραγματοποιηθεί, αλλά αυτό που έπραξαν οι Floyd δεν έχει ξαναγίνει. Τα κομμάτια τους χαρακτηρίζονταν ως ένας συνεχής και ασταμάτητος πειραματισμός, μεταφέροντας τον ακροατή σε ένα χάος μουσικής έκφρασης και δημιουργίας. Οι επιρροές από ανατολικές κουλτούρες είναι δεδομένη ενώ η προσθήκη πολλών εφέ δίνει έναν ανατριχιαστικό τόνο Το Ummagumma είναι αυτό που η ψυχεδέλεια πρεσβεύει. Ένας τέτοιος μοναδικός δίσκος δε θα μπορούσε να έχει κομμάτια που να ξεχωρίζουν. Όταν θα τον ακούσεις, πρέπει να ξεχάσεις ποιος είσαι και που βρίσκεσαι, να κλείσεις κινητά και οτιδήποτε σου αποσπά την προσοχή! Βάζεις τον δίσκο και τον αφήνεις να τελειώσει δίχως να τον σταματήσεις.



The Doors-The Doors

Ο ομώνυμος τίτλος του συγκροτήματος των Doors δεν θα μπορούσε να λείψει από τη λίστα. Το 1967 κυκλοφόρησε από την Electra Records το πρώτο άλμπουμ των Doors έχοντας όλες τις μεγάλες επιτυχίες τους. Για όσους δεν το ήξεραν, το Break on Through To The Other Side, το Soul Kitchen, το Light My Fire και το Back Door Man είναι στον ίδιο δίσκο! Ray Manzarek και Jim Morrison φρόντισαν να είναι ακόμη πιο ενδιαφέρον! Η επιτυχία του αναμενόμενη.



Funkadelic-Maggot Brain

Ας αναφερθούμε σε κάτι πιο ψαγμένο. Οι Funkadelic, ένα psychedelic rock, soul, funk συγκρότημα δημιουργήθηκε το 1968 στην Αμερική από πολύ ενδιαφέροντες καλλιτέχνες. Το τρίτο τους άλμπουμ με όνομα Maggot Brain κυκλοφόρησε το 1971 από τη Westbound Records. Η εποχή τότε είχε μια πολύ εποικοδομητική δυσκολία μουσικής καταξίωσης, μεγάλο και ποιοτικό ανταγωνισμό. Οι Funkadelic κατάφεραν και δημιούργησαν όνομα μέσα σε αυτή, καθιστώντας τους ως ένα από τα πλέον ψυχεδελικά συγκροτήματα της ιστορίας. Αν ήταν να επιλέξουμε κάποιο για να ξεχωρίσετε από το δίσκο είναι το Maggot Brain και το Hit it and quit it.



Disraeli Gears-Cream

Οι Cream ήταν από τα top ονόματα της εποχής. Με τον Eric Clapton στα καλύτερα του και το υπόλοιπο συγκρότημα να ακολουθεί, έφτιαξαν το δικό τους όνομα στην μουσική σκηνή ξεκινώντας από το επιτυχημένο άλμπουμ Disraeli Gears. Κυκλοφόρησε το 1967 από τη Reaction, την Atco και τη Polydor Records. Ποιο να ξεχωρίσετε; Sunshine of Your Love!



Santana-Abraxas

Όπως ήδη έχετε διαπιστώσει, το Woodstock είναι σημαντική προϋπόθεση ώστε να μπει ένα όνομα σε αυτή τη λίστα. Έτσι και με τον Carlos Santana. Ο δημοφιλέστερος latin μουσικός έγινε παγκόσμια γνωστός ταξιδεύοντας σε Βρετανία και Αμερική, διαφημίζοντας τη δική του νότα στην psychedelic ιστορία. Ο δίσκος Abraxas είναι ένας από τους καλύτερους psychedelic δίσκους.



Brainticket-Cottonwoodhill

Εισερχόμενοι σε ακόμη πιο πειραματικό psychedelic είδος, θα συναντήσουμε τους Brainticket. Έχουμε αναφερθεί ξανά στο παρελθόν για αυτούς, ένα συγκρότημα που άξιζε την προσοχή μας λόγω μουσικών και στιχουργικών μηνύματος που περνούσαν. Κυκλοφόρησε το 1971 από την Bellaphon Records. Ένας πολύτιμος δίσκος που πρέπει να ακούσουμε.



Sly & The Family Stone-Stand

To 1969 θα κυκλοφορήσει το Stand από τους Sly & The Family Stone. Funk, psychedelic, soul και blues ενωμένα μαζί για ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.



H.P. Lovecraft-H.P Lovecraft II

Το δεύτερο ομώνυμο άλμπουμ του συγκροτήματος από το Σικάγο ήταν ακόμη καλύτερο από το πρώτο. Ήταν η πρώτη φορά που οι μουσικοί παραδέχονταν ότι όταν έγραφαν το δίσκο αυτό ήταν υπό την επήρεια LSD παραισθησιογόνου ναρκωτικού. Κυκλοφόρησε το 1968 από την Phillips Records. Προτείνω It's About Time και Electrollentando.



Jefferson Airplane-Surrealistic Pillow

Τέλος, μεταφερόμαστε σε λίγο πιο pop και mainstream μελωδίες. Το 1967 οι Jefferson Airplane, γνωστοί για πολλές επιτυχίες, κυκλοφόρησαν το Surrealistic Pillow, με τη βοήθεια της RCA Victor Records. Δημιουργώντας ένα συνδυασμό folk με psychedelic rock και hippy style, με πολυφωνία και ήρεμες μελωδίες, συνέταξαν έναν πολύ ενδιαφέρον δίσκο με τα κομμάτια που ξεχωρίζουν να είναι το Somebody to Love, το D.C.B.A-25 και το White Rabbit.