Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

Σοφία Βασιλειάδου " Ατιτλο"

 


Κρυφτό όταν παίζαμε παιδιά με έλεγαν υπερήρωα.
Πάντοτε εμένα έβαζαν να τα φυλάω.
Μετρούσα με ακρίβεια χωρίς να κλέβω ως το 100.
Και γυρνώντας , χωρίς καν να κινηθώ , με το βλέμμα μου και μόνο έβρισκα όλους τους κρυμμένους .
Νόμιζαν πως ήμουν μάγος .
Δεν ήξεραν πως μαζί μου συμμαχούσε ένας ακόμη παίκτης .
Πόσο ορατοί είναι οι άνθρωποι όταν θέλουν να κρυφτούν!
Δίπλα τους στέκει η αγωνία τους και πάντα τους προδίδει .





« PASSIONE » , ένα Μουσικό Ταξίδι στο « BOOKING HILL » με τον τενόρο Βαλέριο Νατσκέμπια



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

« PASSIONE » , ένα Μουσικό Ταξίδι στο « BOOKING HILL » με τον τενόρο Βαλέριο Νατσκέμπια Ετοιμαστείτε για μια βραδιά γεμάτη μελωδίες και συναισθήματα, καθώς ο τενόρος Βαλέριος Νατσκέμπια & η πιανίστα Σοφία Ροσμαράκη , σας υποδέχονται σε μια αξέχαστη μουσική εμπειρία ! Στο πρόγραμμα θα ακουστούν τα διασημότερα highlights της Γερμανικής και Ελληνικής οπερέτας , Ναπολιτάνικες καντσονέτες , Ιταλικά τραγούδια και ρετρό συνθέσεις του Αττίκ & Κ. Γιαννίδη . Παρουσίαση προγράμματος : Ιωάννα Πέτσα INFO : 🎶
« PASSIONE » ,
ένα Μουσικό Ταξίδι στο
« BOOKING HILL » με τον τενόρο Βαλέριο Νατσκέμπια

📅
Ημερομηνία : 26 Απριλίου 2024

🕢
Ώρα : 21:30

📍
Τοποθεσία : " Booking Hill "
Αγίας Βαρβάρας 66 , Δάφνη

☎️
Κλείστε θέσεις εγκαίρως στο
Τηλ :. 210 97 01 503











Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

Σπύρος Σαμοΐλης : "ΑΝ ΑΡΝΗΘΕΙΣ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ" - Στίχοι : Βασούλα Μπουντούρη μουσική : Σπύρος Σαμοΐλης ερμηνεία : Δέσποινα Μαύρου



ΑΝ ΑΡΝΗΘΕΙΣ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ

Δε μου το ζήτησες, να βρω
καρδιά να σε γλυκάνει.
Μονάχη μου σου χάρισα
απάνεμο λιμάνι.

Αν αρνηθείς τα μάτια μου,
αγκάθι θα 'ναι ο πόνος,
μες στην ψυχή μου θα πιαστεί,
δε θα τον γιάνει ο χρόνος.

Δε μου το ζήτησες, να 'ρθώ,
μαζί σου να χορέψω.
Στα βήματά σου ταίριαξα,
χωρίς να το διαλέξω.

Αν αρνηθείς τα μάτια μου,
αγκάθι θα 'ναι ο πόνος,
μες στην ψυχή μου θα πιαστεί,
δε θα τον γιάνει ο χρόνος.






Carpe "Μερόνυχτα υφαίνω ..."

  




Σε καταγώγια μυστικά
κρύβεται το ταραγμένο φως των άστρων.
Στις επαναλήψεις της ζωής
φάνηκαν διλλήματα.
Η απόμακρυνση από τα καθιερωμένα
φωτίζεται τις νύχτες
απ' τα φανάρια των δρόμων.
Διαπραγματεύομαι την επούλωση των πληγών.
Φιλτράρω τη διαδρομή,
απομονώνω τη βραδινή καταχνιά.
Δεν συμβιβάστηκα
με τη μεταξύ μας απόσταση .
Στους ήχους της σιωπής
αναπλάθω τις προσδοκίες .
Μερόνυχτα υφαίνω
το κατακερματισμένο όραμά σου .

Carpe .







Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

Χρήστος Μιάμης "Max Weber & Michel Foucault Μορφές πολιτικού μεσσιανισμού"

 



ΔEΛTIO ΤΥΠΟΥ

Max Weber & Michel Foucault
Μορφές πολιτικού μεσσιανισμού
Χρήστος Μιάμης

Εκδόσεις: Γράφημα.
ISBN: 978-618-5710-65-1
σελίδες: 66


Ο πολιτικός μεσσιανισμός έχει μια διττή μορφή. Εμφανίζεται είτε ως επιβεβαίωση μιας κατά­στασης που δεν μπορεί να μεταβληθεί παρά μόνο να ανασυσταθεί εξωτερικά, με τη σκουριά των πρότερων στιγμών της παρούσα, είτε εγ­γρά­φεται στην επικράτεια μιας μάταιης αντί­στασης, με τη μορφή ενός ριζοσπαστικού εξω­ραϊσμού μιας διάχυτης απόγνωσης που υπο­κύπτει με λαγνεία στην αισθητικοποίηση της καπιταλιστικής κυριαρχίας. Αυτή η διττή υπο­νόμευση κάθε δυνατότητας αποκαθήλωσης της καπιταλιστικής ορθολογικότητας συνιστά την πλέον απεχθή εκφορά τού κυρίαρχου λόγου, ακριβώς γιατί εγκλωβίζει τα υποκείμενα και την ιστορία σε μια κατάσταση αφόρητης ακι­νησίας. Σε μια συνθήκη πολιτικής θεολογίας και οκνηρής απόσυρσης στη λιμνάζουσα θαλ­πω­ρή τού συστημικού αναστοχασμού.


Ο Χρήστος Μιάμης γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Άρτα. Είναι απόφοιτος Πολιτικών Επιστημών τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανε­πι­στημίου Αθηνών. Διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Πολιτική Επι­στήμη και Ιστορία από το Πάντειο Πανεπιστήμιο. Είναι υποψήφιος διδάκτορας Πολιτικής Φιλοσοφίας στο Πάντειο Πανεπι­στήμιο. Παράλληλα, είναι ενεργό μέλος τής ακαδημαϊκής κοινότητας, με συμμετοχές σε συνέδρια και σεμινάρια, ενώ άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά όπως και στον έντυπο και ηλε­κτρονικό τύπο. Το παρόν έργο συνιστά τη δεύτερη συγγραφική του από­πειρα, μετά από το δοκίμιο «Κατάσταση Εξαίρεσης», που κυκλοφόρησε το 2023 επίσης από τις εκδόσεις Γράφημα.










Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Επίμετρο το εξαιρετικό μυθιστόρημα του Μιχάλη Σπέγγου "Τρωική ραψωδία"


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μιχάλης Σπέγγος
Τρωική ραψωδία
Τιμή: 23.32 ευρώ, Σελίδες: 500
ISBN: 978-618-86886-2-9
Εκδόσεις Επίμετρο


Η «Τρωική ραψωδία» είναι ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα, που επιχειρεί να αφηγηθεί την ιστορία του Τρωικού πολέμου στο σύνολό της, πέρα από τον μύθο, όπως δεν έχει παρουσιαστεί μέχρι τώρα. Από τις αιτίες, την αφορμή, μέχρι το τέλος και την καταστροφή των πάντων. Χωρίς τις παρεμβάσεις των θεών, χωρίς μυθικές και παραμυθένιες εκδοχές. Μια αφήγηση καθηλωτική, με ανατροπές και εξηγήσεις που κόβουν την ανάσα.

Γιατί έγινε πραγματικά ο πόλεμος; Πόσα καράβια μπορεί να κινήσει μια γυναίκα; Τι ήταν ο Δούρειος Ίππος; Πώς πέθανε ο Αχιλλέας; Τι ήταν ο Μέμνων και οι Αμαζόνες; Ποιος σκότωσε τον Παλαμήδη; Γιατί ο Αχιλλέας επιθυμεί τον εξευτελισμό του νεκρού Έκτορα; Γιατί έγινε πραγματικά η θυσία της Ιφιγένειας;

Στη αφήγηση κυριαρχούν οι χαρακτήρες και οι πράξεις τους. Γήινοι, με σκιές, υπερβατικοί, με λάμψη, με ηρωισμό αλλά και κυνισμό. Με οράματα πολέμου, αλλά και ειρήνης. Με κίνητρα ηρωικά αλλά και ποταπά. Άνθρωποι μπροστά από την εποχή τους, αλλά και άνθρωποι δέσμιοι του καιρού τους. Ο Τρωικός πόλεμος είναι ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος της Ιστορίας και είναι η αποθέωση των ανθρώπινων παθών. Άντρες και γυναίκες που πολεμούν κι ερωτεύονται και στο τέλος κάνουν τον αναγνώστη να αναρωτηθεί: «Για ποιαν ακριβώς Ελένη;»




Βιογραφικό

Ο Μιχάλης Σπέγγος γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1963. Κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στην Πειραματική Πυρηνική Φυσική. Έχει ασχοληθεί με την πρόζα αλλά και το θέατρο. Μέχρι στιγμής έχουν εκδοθεί εννιά μυθιστορήματα, τρεις συλλογές διηγημάτων/νουβέλες και έχουν ανεβεί εννιά θεατρικά έργα του. Από καιρού εις καιρόν συμμετέχει σε ασκήσεις δημιουργικής γραφής.


Κεντρική διάθεση: Εκδόσεις Παπαζήση
Νικηταρά 2 & Εμμ. Μπενάκη 106 78, Αθήνα
Τηλ.: 210 3838020, info@papazisi.gr









ΠΕΤΡΟΣ Κ. ΒΕΛΟΥΔΑΣ"ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ"


Παρκάρισε τις σκέψεις του
στην στέγη ενός κουρασμένου ήλιου…
Κατάπιε με λίγο στυφό νερό
τα ψέματα των καθωσπρέπει
συναισθημάτων του
Στο χέρι του έχει κολλήσει
το κινητό του τηλέφωνο
κάνοντας αναπάντητες
κλήσεις στο κουρασμένο του ταλέντο…
Είναι και ήταν ένας σπουδαίος ζωγράφος
όμως την στιγμή που άγγιξε η παλέτα των χρωμάτων της ψυχής του την καρδία
του φεγγαριού,
δάκρυσαν τα μακιγιαρισμένα με αστερόσκονη
σύννεφα τον ανεκπλήρωτο έρωτα
του φεγγαριού..
Το μετάνιωσε που ματαίωσε
το φως της έμπνευσής του
και με νέα πινέλα δίχως
ημερομηνία λήξης
μέσα από τα μάτια του
χρωμάτισε ένα ελπιδοφόρο
ουράνιο τόξο αναμένοντας
συγχώρεση και νηνεμία σκέψης
για ένα φεγγάρι που αν τον συγχωρέσει
ίσως αναγεννηθεί στους ρομαντικούς στίχους η…ευτυχία του!

ΠΕΤΡΟΣ Κ ΒΕΛΟΥΔΑΣ








THE POSSIBILITIES OF JOY IN A NIGHTMARE OF CEASELESS PAIN ; BY DR JERNAIL S. ANAND

 



THE POSSIBILITIES OF JOY IN A NIGHTMARE OF CEASELESS PAIN

Dr. Jernail S. Anand


‘Oooooooo’ is the cosmic voice, and when it enters Me, i.e. when O and M come together, it becomes Om, the talismatic word of Hindu spiritual lore. The cosmic voice Oooooooo when enters man, becomes silent [hushed] but when he is no more, it regains its sound. Look at this: Ooooooo[sh]ooooOO. This is the constitution of the word Osho, which essentially relates to the Cosmic Voice. It also conveys to us the fundamental truth about human life, that, for the soul on a long journey, it is only a station. And we forget, the train has stopped for a while.

What consumes human breath most of the time, are the thoughts of the Pre-birth times, and the Post-death world. Books are available in thousands, and google too has no end to information about Pre-birth of men, and also about the post-death scenario. They can tell you who will go where. They can also tell you, thanks to the games on FB, what you were in your previous lives [believe them or not, at your risk]. It may be a game, but it interests us.

Janus is a figure which represents the month of January which looks back at the previous year, and forward at the forthcoming months. I feel we too are like Janus, and our eyes and minds are rotating in the twin directions, back and forth. Every image, human or divine, has one thing in common. They cannot see themselves. We cannot see our eyes, our cheeks, our lips, our face, our back, and then, most conspiracious of all, our mind, our thoughts, and the highest level of this game of self-concealment is we have no access to our dreams. What is more surprising is, we do not know how we frame our dreams.When they come, and when they fritter away. Every thing is mysterious, and therefore so tempting, that we become oblivious of our present self, and keep looking back into the dark mystery of the past, better call it Pre-nativity and into the bright realms of Post-death scenario. Birth to Death is a plank which we suffer through as passive victims. But we look actively at the past, and more actively at the future.

The oracles are the busiest people these days. Men are flocking to them, because they tell you about your past, which you cannot verify, and they also tell you about your future, which often does not come about as foretold. But then, our most natural reaction is: not to shun the idea of an astrologer, but we choose another astrologer. And we are trying our best to avert supposed disasters.

If we look at King Oedipus, he was happy in his present life only so long as he had no knowledge of what had happened. Past is a disturbing reality, which has been concealed from our memory, and kept safely away. So that, this life is a starting afresh, and we do something good. When we think of our past and future, we do not consider the idea of the past which lies before our birth and the future which lies beyond our death. In our normal reckoning, the idea of past and present and even future relates to our present life. Blissfully, we do not remember anything of our pre-birth times. And if we look at the trajectory of human experience, only business tycoons make plans about future expansions, or politicians who want to enter their sons and daughters into the profession. Ordinary men have no future plans, except to amass some money for buying a car, or for marrying off their daughters. Beyond this, I wonder if any man has any future plans.

Shouldn’t we be bothered about our post-death issues, which do not disturb us at all. Enlightened and spiritually inclined people do think about these possibilities. Yes, the religious scriptures tell a lot about the tortures of hell and the joys of heaven in life hereafter, causing temptation and fear.

If tragedy arouses the twin emotions of pity and fear, and leads to catharsis of these emotions, leaving behind a sense of relief, the idea of post-death life gives rise to emotions of ‘temptation’ and ‘fear’. The saints and prophets try to use ‘fear’ and ‘temptation’ to keep men on the righteous path. Fear of Hell and the temptation to enter Heaven if they do good deeds. Thus, Post-death scene is very active in our imagination. But I have a strong feeling all these imagined fears have practically no impact on mankind. Men are afraid of neither gods nor hell. And they have no interest in heaven either. They are too much occupied with making a living. They have no time even to think of their present, thanks to the corporatisation of human life.

The Post-birth and Pre-Death scenario [our life] has its own blues. Happiness is extinct, and men are let loose to create suffering in bulk. Happiness and suffering are neither self-created, nor any gods force them upon us. Just imagine you sit in a sophisticated car and do not know how to operate it. It you have its knowledge, it can take you on a great ride. But if you do not know its working, then, you are just fiddling with it. You can cause damage to the car’s working systems, and if you are able to start it, you can bring about a disaster too. This is how we ourselves create situations which turn tragic, or which give us joy.

The means of happiness and misery are lying before us. It is our wisdom, if we know how to arrange the things so that they look beautiful and give of us joy, or we can choose to let them lie messed up, and cause misery out of the same set of givens. Let us think of money. In most of the cases, money give us nightmares. It gives nightmares not only to those who have it stashed in banks, but to the society also, because we indulge in inhuman and indecent practices to amass it. Ruskin was right when he said, blood should visit every part of the body, to keep it in good health, and if it clots up anywhere, like wealth in a few hands, it can lead to a cancerous situation. And, when wealth accumulates in a few hands, we are living in a society which is toxic and malignant.

Now the greatest question before mankind is: how to reap happiness from agiven situation. What type of a mindset is needed so that even our wealth cannot destroy our happiness. Or let us consider it this way. How to keep suffering and misery at bay. It is essential to remember one thing. We see the entire world in a state of sorrow. So that it appears misery is a permanent state of mankind. And, man after man we find worried, lost in despair. Can you tell me one man who might have wished and worked for despair and the misery he is reeling under? Not one. All the men, invariably, are doing everything to ensure their own happiness. Their own happiness, I repeat. Still, the end result is misery.

Now, the important issue here is: how to use our time, our wealth, so that it gives rise to Joy. First thing is: we should realize we do not need much wealth to lead this life happily. A modest amount of riches is enough. If wealth is coming to us, suppose we are a businessman and our strategies work, and there is an upsurge in our earnings, it may guarantee success, but it cannot guarantee happiness. If we want our wealth to generate Joy. First of all, it should not come by robbing others of their rightful earnings. It is tainted otherwise, and will never give you joy. Second, if you think of happiness of the society around you, and use your wealth for the people, it will bring you happiness. We spoil our own kids, when we ensure ceaseless supply of wealth to their wallets. Why we make castles of air for the future? Our present should be happy. And it can be happy if we do not run after wealth. And never use ulterior methods to amass wealth, and whatever we have, if we share it with the less blessed.

It will help in alleviating human suffering. And it will also ensure that suffering does not touch us in our lives. Yes, if we are acting well, there is no fear of the post-death scenario. You are an architect of you destiny. Read future here.


Author:

Dr Jernail Singh Anand is President of the International Academy of Ethics. He is author of 161 books in English poetry, fiction, non-fiction, philosophy and spirituality. He was awarded Charter of Morava, the great Award by Serbian Writers Association, Belgrade and his name was engraved on the Poets’ Rock in Serbia. Recently, he was awarded Doctor of Philosophy [Honoris Causa] by the University of Engg and Management, Jaipur. His most phenomenal book is Lustus:The Prince of Darkness [first epic of the Mahkaal Trilogy]. [Email: anandjs55@yahoo.com Mobile: 919876652401[Whatsapp]



Link Bibliography:










Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Η Σημαία και οι Συμβολισμοί της* "

 ☆Αφιέρωμα στην Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821.

 «Οι Φοβερές / Σημαίες, ξεδιπλωθείτε στον αέρα!.../..Οι σημαίες οι Φοβερές / της Λευτεριάς ξεδιπλωθείτε στον αέρα!»

           Με τους στίχους αυτούς τέτοιες μέρες, πριν από 81 χρόνια, στις 28 Φεβρουαρίου το 1943 ο Άγγελος Σικελιανός αποχαιρετούσε τον αποθανόντα ποιητή Κωστή Παλαμά. Ο λαός των Αθηνών με βροντερή φωνή και ψάλλοντας τον Εθνικό Ύμνο μπροστά στα αμήχανα βλέμματα των Γερμανών κατακτητών αποχαιρετούσε κι αυτός τον μεγάλο Έλληνα ποιητή.

          Μπορεί το φέρετρο του ποιητή να μην το σκέπαζε η Ελληνική Σημαία, ωστόσο η αναφορά του Σικελιανού στις «Φοβερές Σημαίες της Λευτεριάς» έδινε το έναυσμα στο πλήθος των Ελλήνων να βροντοφωνάξει  το πάθος του για την Ελευθερία.

         Τη σημαία στο φέρετρο του Παλαμά μπορεί να την απαγόρευσαν οι Γερμανοί. Δεν μπόρεσαν, όμως, να προλάβουν και να απαγορεύσουν το συνειρμό του λαού που στο άκουσμα του στίχου «Φοβερές Σημαίες της Λευτεριάς» ένιωσε μέσα του ένα τράνταγμα συναισθημάτων  που πύργωσαν και γιγάντωσαν τον πόθο του για Εθνική Ελευθερία.

 

        Πώς μπορεί, όμως, μία λέξη, “Σημαίες”  να πυροδοτήσει τα πιο αγνά, τα πιο ανθρώπινα και τα πιο συλλογικά συναισθήματα και να σβήσει ή να εξαϋλώσει το φόβο προς τους κατακτητές; Πώς μπορεί μία λέξη να μάς παραπέμψει σε μία έννοια, αυτή με τη σειρά της σε κάτι υλικό και υπαρκτό, σε ένα πανί, που με τον έντονο χρωματισμό του να διεγείρει τον πόθο για την Ελευθερία;

         Ποιοι ανθρώπινοι εσωτερικοί μηχανισμοί –νοητικοί, ψυχολογικοί, ηθικοί- μάς  βοηθούν ή και μάς υποχρεώνουν να ανιχνεύουμε την βαθύτερη σχέση ανάμεσα σε ένα υλικό πράγμα (πανί) και σε ένα σύστημα αφηρημένων, άυλων και πολυποίκιλων ανθρώπινων αξιών και  εθνικών ιδανικών;

       Δεν γνωρίζω αν οι γλωσσολόγοι, οι ψυχολόγοι, οι βιολόγοι, οι γενετιστές ή οι  σύγχρονοι ”πιστοί” της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορούν να μάς  δώσουν μία πειστική απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα.

      Η ανθρώπινη ψυχή και οι υπόγειες διαδρομές της ανθρώπινης ύπαρξης παραμένουν ακόμη άγνωστες και καταυγάζουν το μεγαλείο του πλάστη και δημιουργού μας.

       Όλα τα παραπάνω μυστήρια της ανθρώπινης φύσης αποτυπώνονται και αισθητοποιούνται με την διαχρονική και πανανθρώπινη ανάγκη  για δημιουργία Συμβόλων.

         Τα σύμβολα από τη φύση τους συνυφαίνουν το απτό, το υλικό με κάτι αφηρημένο και  άυλο. Στο σύμβολο, όπως μας πληροφορεί και το  “έτυμον”  της λέξης, συμβάλλουν, συγκλίνουν, συνυπάρχουν και αλληλονοηματοδοτούνται άσχετα ως προς τη φύση τους πράγματα, όπως το λαξευμένο μάρμαρο ( δηλαδή το άγαλμα) με μία αφηρημένη έννοια που ενυπάρχει  σε μία αξία ή σε ένα ιδανικό.

         Στην κατηγορία, ίσως την κορυφαία μεταξύ των πολλών συμβόλων, ανήκει και η  Σ η μ α ί α.

       Από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα σε πλανητικό επίπεδο οι άνθρωποι εκφράζονταν μέσα από το σύμβολο της Σημαίας, έστω και με διάφορες παραλλαγές της, όπως τα φλάμπουρα κι άλλα παρόμοια. Αυτή η διαχρονική και οικουμενική παρουσία της Σημαίας ως συμβόλου πιστοποιεί με τον πιο εναργή τρόπο την κοινότητα των ανθρώπινων συναισθημάτων και ιδανικών.

      Την αξία και την επίδραση του συμβόλου της Σημαίας στον ψυχισμό των ανθρώπων την διαπιστώνουμε και από την παρουσία της σε πολλούς χώρους και ανθρώπινες εκδηλώσεις. Η σημαία κυματίζει περήφανα στον ιστό και στα δημόσια κτίρια, στις παρελάσεις, στα γήπεδα σε αγώνες των Εθνικών μας ομάδων, σε κάποιες πορείες απεργών ή διαδηλωτών, σε κάποιες εξεγέρσεις, σκεπάζει το φέρετρο κάποιων δημόσιων προσώπων ή εθνικών ευεργετών και φυσικά σε κάποια μακρινά νησάκια των θαλασσών μας.

          Η σημαία ως εθνικό σύμβολο δεν κοσμεί μόνον κάποια στρατιωτικά κτίρια, αλλά αποτελεί βασικό εξάρτημα του στρατού σε περιόδους πολέμου, όπου αποτελεί ύψιστη τιμή η διάσωσή της ή η ανύψωσή της  σε κάποιο χώρο ή ύψωμα. Όπως αποτελεί ντροπή ή και προδοσία η εγκατάλειψη ή η παράδοσή της στον εχθρό.

      Χρειάζεται βαθιά γνώση της λειτουργίας του ανθρώπινου ψυχισμού και συνειδητοποίηση των ανθρώπινων αδυναμιών ή και του διάχυτου αισθήματος ανασφάλειας που πηγάζει από την τραγική γνώση της περατότητάς μας για να ερμηνεύσουμε το “δάκρυ”  από τη θέα και μόνον του κυματισμού της εθνικής μας σημαίας.

        Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποιο άλλο υλικό στοιχείο, όπως το “πανί της σημαίας”, που να προκαλεί τόσο βαθιά και έντονα αλλά και τόσο αλληλοαναιρούμενα συναισθήματα στον άνθρωπο. Νιώθουμε βαθιά συγκίνηση και περηφάνια στη θέα της σημαίας μας, όπως νιώθουμε φόβο, οργή και μίσος με τη σημαία του εχθρού μας.

      Βέβαια, τα παραπάνω ερμηνεύονται σύμφωνα και με τη θέση του Επίκτητου. Δεν μάς φοβίζουν ή δεν μάς εμπνέουν τα πράγματα αλλά η γνώμη “η δόξα” που έχουμε γι αυτά “Ταράττει τους ανθρώπους ου τα πράγματα, αλλά τα περί των πραγμάτων δόγματα”

             Όλα εξαρτώνται από τι έχει επενδύσει ψυχολογικά το κάθε άτομο ξεχωριστά  ή ένας λαός σε αυτό το άψυχο πανί που μάς συγκλονίζει και μάς εμπλουτίζει με τα πιο έντονα και ωραία συναισθήματα.    

          Αν προσπαθήσει κάποιος να περιγράψει το πλήθος  των συμβολισμών μιας σημαίας σίγουρα θα βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση από το φόβο μήπως αφήσει κάτι έξω από το σώμα των συμβολισμών.

          Η σημαία, λοιπόν, η κάθε σημαία ανεξάρτητα από λαό και έθνος, δεν είναι εκείνο το φτωχό και πολύχρωμο πανί αλλά εκείνο το σύμβολο στο οποίο άνθρωποι και λαοί, ανεξάρτητα από μόρφωση και οικονομική κατάσταση αναγνωρίζουν ή και ανιχνεύουν την ταυτότητά τους. Η σημαία αποτελεί το αναγνωριστικό σημάδι κάθε χώρας. Σήμα, σημάδι, Σημαία.  

         Η σημαία είναι η αντανάκλαση της ιστορικής και πολιτιστικής ταυτότητας κάθε χώρας και λαού ή έθνους. Στα χρώματα, στη διάταξη και στις εικόνες μιας σημαίας εμπεριέχονται όλα εκείνα τα στοιχεία που παραπέμπουν άμεσα ή έμμεσα στην ιστορία, στον πολιτισμό ενός λαού, στα ιδανικά του, στις αξίες του, στους πόθους του, στις προσδοκίες του, στις εθνικές του φαντασιώσεις και φυσικά στους ιστορικούς και γεωπολιτικούς δεσμούς του με άλλους λαούς.

         Η επιλογή των χρωμάτων μιας σημαίας και η διάταξή τους δεν είναι καθόλου τυχαία. Υποκρύπτουν συμβολισμούς που πολλές φορές αγνοούμε και σχετίζονται τόσο με πραγματικά γεγονότα όσο και με τις υπόρρητες εθνικές φαντασιώσεις κάθε λαού. Εδώ και χιλιάδες χρόνια οι σημαίες αντιπροσωπεύουν τις ελπίδες, τα όνειρα  και τις απωθημένες προσδοκίες των λαών.

        Μια σημαία μπορεί να χρησιμοποιείται από τους τρόφιμους της εξουσίας για να επιβάλλουν τη δύναμή τους ή να την νομιμοποιήσουν. Χρησιμοποιείται, όμως, κι από τον λαό ή τον όχλο για την ανατροπή μιας μισητής εξουσίας στο όνομα της δημοκρατίας και των πολιτικών ελευθεριών.

       Στα καθ’ ημάς η Γαλανόλευκη συνιστά το ιερότερο σύμβολο αφού στις πτυχές και στους κυματισμούς της περικλείει όλους τους αγώνες, τις θυσίες και τον ηρωισμό της Ελληνικής Ψυχής. Εκφράζει και διαλαλεί την Εθνική  μας Ενότητα, το Θρησκευτικό μας φρόνημα και το αδάμαστο Πάθος μας για Ελευθερία και Εθνική ανεξαρτησία και αυτοδιάθεση.

          Σε ένα άλλο επίπεδο η Σημαία μας ενσαρκώνει τα Οράματά μας για μια  ζωή που τη χαρακτηρίζει ο ασίγαστος πόθος  και το άσβeστο πάθος για Δημοκρατία, Αξιοπρέπεια και Σεβασμό στο δικαίωμα να ζούμε ως άτομα, λαός και Έθνος σύμφωνα με τις αρχές και τις αξίες που μάς κληρονόμησαν οι πρόγονοί μας.

           Συνοπτικά θα μπορούσε κάποιος να τονίσει πως στη Γαλανόλευκη Σημαία μας αποκρυσταλλώνεται με τον πιο εμφανή τρόπο η ζωντανή και αδιάλειπτη Ιστορία του λαού μας στις δαιδαλώδεις και κακοτράχαλες ατραπούς του χρόνου, η Ορθόδοξη Χριστιανική μας Πίστη που βρήκε έναν κοινό βηματισμό μετά από πολλές παλινωδίες και συγκρούσεις με το αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα και φυσικά το Γαλάζιο και Λευκό χρώμα του Ελληνικού χώρου και Τοπίου.

       Για πολλούς μελετητές η Σημαία ως σύμβολοη κάθε σημαία, είναι ταυτόσημα με τον Πατριωτισμό αφού με έναν μυστηριώδη και ακατάληπτο τρόπο συμπυκνώνει όχι μόνον την Ιστορία, τα συντελεσμένα, δηλαδή, Εθνικά Γεγονότα (νίκες και ήττες), αλλά και τα κρυμμένα Συλλογικά Συναισθήματα και τις Εθνικές Φαντασιώσεις κάθε Λαού.

         Στις μέρες μας που το πνεύμα της Παγκοσμιοποίησης τείνει να ισοπεδώσει τα πάντα και να επιβάλλει μία θλιβερή και άχρωμη ομοιομορφία αποτελεί οξύμωρο σχήμα άνθρωποι και λαοί να επιμένουν να προσκολλώνται σε σύμβολα και σημαίες.

      Γιατί αλήθεια ο Πατριωτισμός, η λατρεία του Ιστορικού παρελθόντος και το προσκύνημα στα Εθνικά Σύνολα και Εμβλήματα παραμένουν ακόμη τόσο ισχυρά;

        Πώς ερμηνεύεται αυτό το πάγωμα στον χρόνο κάποιων λέξεων, εννοιών και συμβόλων όπως: Πατρίδα, Θρησκεία, Φυλή  Καταγωγή, Γλώσσα, Σημαία;

          Δεν λείπουν, ωστόσο κι εκείνοι που στην Σημαιο-Λατρεία διαβλέπουν μία άγονη Αρχαιολατρία, μία ανιστόρητη Πατριδολατρία κι έναν επικίνδυνο Εθνικισμό. Πιστεύουν, δηλαδή, πως οι Σημαίες είναι υπολείμματα του Μιλιταρισμού (αμυντικού ή επιθετικού αδιάφορο). Θεωρούν πως οι Σημαίες λειτουργούν διχαστικά, υπονομεύουν την παγκόσμια Ειρήνη αφού ως εθνικά σύμβολα τρέφουν και πυροδοτούν τον “Εθνικό Πυρετό” και το μύθο της “Φυλετικής ανωτερότητας”.

        Με έναν απλοϊκό, δηλαδή, τρόπο συνδέουν τη συλλογική απάτη του Εθνικισμού, και την εθνική μισαλλοδοξία με τις Σημαίες.

        Στις μέρες μας οι σημαίες φαίνεται πως έπεσαν θύματα της εξέλιξης και της προόδου των επιστημών, της τεχνολογίας, του διαδικτύου και της τεχνητής νοημοσύνης όπως και της εμφάνισης διάφορων κινημάτων όπως της Πολιτικής Ορθότητας και του Woke Culture που αποδόμησαν τα παραδοσιακά ερείσματα των λαών μέσα από τη γλωσσική σύγχυση ή και τις απαγορεύσεις που επέβαλαν.

          Στην γλωσσική βαβυλωνία και στον εννοιολογικό  κυκεώνα που ζούμε κάποιες καθαγιασμένες Έννοιες-Λέξεις και σύμβολα τείνουν να αποδομηθούν  ή και να ενοχοποιηθούν για όλα τα δεινά του σύγχρονου κόσμου. Είναι η λογική και η εύκολη τεχνική της «Πλάνης της Ψευδούς Αιτίας» ή και της «Πλάνης της μοναδικής αιτίας ή του αποδιοπομπαίου τράγου».

          Για όλα φταίνε, λοιπόν, ο Πατριωτισμός και τα σύμβολά του; Οι Εθνικοί Ύμνοι και Η σημαία;

         Ξεχνούν, όμως, όλοι αυτοί οι αρνητές των εθνικών συμβόλων πως η αγάπη για την πατρίδα που εκφράζεται μέσα από την αποδοχή του συμβόλου της σημαίας αναπτύσσεται και εκδηλώνεται χωρίς καμία διάθεση υποτίμησης ή περιφρόνησης άλλου έθνους. Ο στρατηγός Ντε Γκωλ είχε επισημάνει με λακωνικό τρόπο τη διαφορά μεταξύ Πατριωτισμού και Εθνικισμού.

        “Πατριωτισμός είναι όταν βάζεις πάνω από όλα την αγάπη για τη χώρα σου. Εθνικισμός είναι όταν βάζεις πάνω από όλα το μίσος για τις άλλες χώρες “.

        Σε μια εποχή, λοιπόν, που ευδοκιμούν οι διάφοροι -ισμοί, όπως ο Εθνικισμός, ο Εθνισμός και ο Διεθνισμός, οφείλουμε να βρούμε ως άτομα και ως λαός τα σημασιολογικά όρια του Πατριωτισμού και να τον αντιπαραβάλουμε με το πνεύμα του Εθνομηδενισμού.  Κι αυτό γιατί ο Πατριωτισμός και η απότοκη πίστη στα Σύμβολά του (σημαία) δεν είναι Ιδεολογία αλλά «αίσθημα».

          Μπορεί σήμερα οι παλιές και οι σταθερές βεβαιότητες να καταρρέουν και όλα να σχετικοποιούνται από ένα έντονο συναίσθημα σκεπτικισμού, αλλά οι άνθρωποι στρέφονται σε παραδοσιακά Σύμβολα (σημαία) αναζητώντας ένα απάνεμο λιμάνι και μία σίγουρη άγκυρα. Κι αυτό γιατί σε μία σημαία συμπυκνώνονται όλες οι προσδοκίες και τα ιδανικά ενός ανθρώπου, ενός λαού  ή ενός έθνους ανεξάρτητα αν όλα αυτά συνιστούν και τη ζώσα πραγματικότητα.

          Ενδιαφέροντα είναι τα λόγια του αμερικανού υπουργού εξωτερικών, Φράνκλιν Κ. Λέιν, για τη σημαία που μπορεί να είναι “Όλα όσα πιστεύεις ότι μπορεί να είναι. Αυτό είναι το συναισθηματικό φορτισμένο έμβλημα που λέγεται σημαία. Έχει τη δύναμη να αφυπνίζει και να ενσαρκώνει συναισθήματα τόσο ισχυρά, ώστε κάποιες φορές οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να ακολουθήσουν αυτό το κομμάτι υφάσματος μέχρι και στη φωτιά της μάχης και να δώσουν ακόμα και τη ζωή τους για όλα όσα συμβολίζει”.

         Δεν θα μπορούσα να τελειώσω αυτόν τον ύμνο για το σύμβολο της Σημαίας χωρίς να καταγράψω το  τοπίο του σύγχρονου ανθρώπου και τη θέση-ρόλο του Συμβόλου της Σημαίας σε αυτό:

     “Μένουμε ασφαλείς σε ένα περιβάλλον / γενικευμένης ανασφάλειας. / Προοδευτικοί σε ένα περιβάλλον / γενικευμένης οπισθοδρόμησης. / Ειρηνικοί σε ένα περιβάλλον / γενικευμένης εχθροπάθειας. / Επαναστατικοί σε ένα περιβάλλον / γενικευμένης υποδούλωσης. / Ορθολογικοί σε ένα περιβάλλον / γενικευμένου παρaλογισμού. / Επιστημονικοί σε ένα περιβάλλον / γενικευμένου δογματισμού. Ελεύθεροι / σε ένα περιβάλλον γενικευμένης / ανελευθερίας”. (Βιβή Φατούρου)

        Αξία, επομένως, δεν έχει να σηκώνουμε τη Σημαία μας, το Εθνικό μας Σύμβολο ή να το καρφώνουμε σε μία βραχονησίδα για πέντε λεπτά δημοσιότητας, αλλά να το υπερασπιζόμαστε καθημερινά από τους αρνητές του.

      Κι αυτό γιατί η Ελληνική Ψυχή μας βρίσκεται σε ένα Αιγαιοπελαγίτικο ξεχασμένο νησί που σε μία πετρώδη του βουνοκορφή κυματίζει η Ελληνική σημαία στο γαλάζιο καμπαναριό μιας  κατάλευκης εκκλησίτσας.

      Μιας εκκλησίας και μιας σημαίας που δεν μπορείς να ξέρεις αν το μπλε είναι η αντανάκλαση του μπλε της Θάλασσας ή του Ουρανού. Ή αν το λευκό είναι η δήλωση της αθωότητάς μας ή η θέλησή μας να αντισταθούμε στο κακό και στο μαύρο χρώμα της ανθρώπινης αδικίας… 

                                                 ☆Στέλιος Σπεράντζας
 

     *To παραπάνω κείμενο εκφωνήθηκε από την κ. Δώρα Παπά στο Πνευματικό Κέντρο της Εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου  Μπάρας Τρικάλων, στις 10 Μαρτίου 2024.


                        

     **Ευχαριστώ πολύ την κ. Δώρα Παπά για την παραχώρηση του κειμένου-ομιλίας της στο Blog μου.

 Από https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/





Poems by Сагын Беркиналиева( SAGUN BERKINALIEVA )in Engish and Greek language

 


Now we are the casualties
Of shameless lies and slurs again.
Like a venomous snake, cold words
Wind and slither down our lane.

And now I’m lying in my grave –
He buried me before I was dead.
I am so hurt by this man of ice –
The man with who I shared my bed.

Josephine, you’re so receptive –
Like a mother you’ve been to me
You were sent by the Almighty
As my inseparable twin to be.

-----+++------------------------------------

My feelings assail me from all sides
Like the wind blowing in my face.
A warm song with a lovely melody
Envelopes this peaceful place.

Moments are missed as I blink
And stumble, my tired eyes drooping.
I don’t want to leave you, I think,
But I’m forcing myself, yes I’m going –
Like Lyra, the girl of dreams, I…
Until a rainbow arcs through the sky

translated into English by John Farndon


Berkinalieva Sagynbubu Abdysamatovna – member of the Union of Writers of Kyrgyzstan and Russia, Eurasia.
Genre: poetry.
Books;
Dusty page.
Girl dancing in the sky.
Girl dancing in the sky 2019.
England.
Head of the Central Asia Department of the North American Writers' Union.
Member of the Society of Poets and Writers in Nigeria, coordinator for Kyrgyzstan.
Honorary member of the Society of Ukrainian Writers.
Award: Grand Prix
Open Eurasia – 2019.
Medal «Lira».
Grand Prix Annie Snitkina Canada – 2021.
Intercontinental Director of the Society of Ciesart Poets in Spain Barcelona – 2022.
Winner of the «Golden Parchment» award Spain – 2022
The winner of the «Amber nugget» award is Russia – Canada.
Matsuo Base Prize Laureate Germany.
His poems have been translated into more than 30 languages and published in international literary newspapers, magazines, and anthologies.
Songs published in song collections:
1) «On the hills of Georgia» Tbilisi.
«Golosa Eurasia»
«Kolokol»; Israel.
«Voice Friends» Great Britain
«Atinus Galaxy» Belgium. 2023
«Atinus Galaxy» Anthology of world poets – Brussels – 2023.
World anthology.
Samomu seba ne lgite – volume – 1. St. Petersburg – 2021.
Literary almanac «Alesla» - Romania. – 2021
Golden poetry book 2021. Azerbaijan – 2021.
Anthology of poets Mira «Lux» Ed: Margarita – Al Russia – Turkey.
«Platinova kniga» Anthology of Russian poets Russia – Canada
Journal «Southern Sun» Frankfurt am Main.
Anthology of poets of Asia – Egypt – Cairo – 2021.
Jinuri Korean newspaper – 2023
Magazine «Termin» Turkey – 2022.
Medal «Lyra»
Honorary member of the Writers Guild of North America.
And the
Gloria and LIK., Ukrainian Academy
Academician Chernigov – 2021.
Awarded with the Independence Hero medal of the Kyrgyz government!
Sagyn Berkinalieva was recently admitted to the Union of Russian Writers.
Institute of Arts and Letters in Germany
Won the Goethe Prize
Ambassador of Poets Society of Morocco and Chicago in Kyrgyzstan.
Ambassador of Indian Poets Society in Kyrgyzstan.
His songs were published in European newspapers «Albania Press», «Kultural», «(Italy) Destanzion» (Albania), Orfey, (Viora).
His poems were published in Arabic for the Arabic magazine «Elita».

_____________________________


Τέτοια επικίνδυνα βήματα κάνω σήμερα,
Και ποιος θα με προσέχει;
Αραγε θα βρω παρηγοριά στις παπαρούνες
Λένε στη χώρα των νεραϊδών μεγαλώνουν
ολα δωρεάν;
Ωστόσο, φαίνεται ότι ακόμη και οι παπαρούνες μαραίνονται – Κατρακυλούν στην πλαγιά.
Και όταν αρχίζει ο ουρανός να γκρεμίζεται..
Σπάει της καρδιάς μου, την ελπίδα
Πραγματικά δεν υπάρχει διαφυγή.
Αυτό έδειξε η μοίρα. Οποιαδήποτε θυσία είναι άχρηστη.
Όταν είναι χαραγμένο το πεπρωμένο πάνω στη πέτρα.
Κάθε επόμενο βήμα είναι αμαρτία .
Αν και είναι σύντομο, Τέτοιες μέρες όμως αθώες, αναμάρτητες Φέρνουν στην καρδιά μου μεγάλη θλίψη.
Αφήστε με να είμαι ένα κορίτσι του χιονιού .
Σε ένα παραμύθι από τα χρόνια τα παλιά.

Translated into Greek language by Eva Petropoulou Lianou
Poem by SAGUN BERKINALIEVA ( Κιργιστάν)

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΒΗΜΑΤΑ ΡΙΧΝΩ ΣΗΜΕΡΑ

Επικίνδυνα βήματά ρίχνω σημερα..
Κι’ αναρωτιέμαι: ποιος θα ενδιαφερθεί για μενα;
Θα βρω τάχα παρηγοριά στις παπαρούνες οι οποίες στη χωρα των νεράιδων ζουν ελεύθερες;
Κι’ όμως, φαίνεται πως και οι παπαρούνες μαραίνονται, πέφτουν κάτω από τις πλαγιές..
Και ο ουρανός σωριάζεται κι’ αυτό μου κομματιάζει την ελπίδα της καρδιάς.
Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμιά εκτροπή, συμβαίνει ό,τι εχει γράψει η μοίρα .
Κάθε θυσία ειναι μάταιη όταν εκείνος επιγράφεται πανω σε πέτρα..Καθε επόμενο βήμα είναι αμαρτία, έστω και μικρό, όμως οι αθώες μέρες μενουν άγγιχτες μέσα στην καρδιά μου και προκαλούν μόνο θλίψη.
Ζωη, άσε με να είμαι ενα κοριτσι του χιονιά, ενα παραμύθι απ’ τα περασμένα, πριν από πολλά χρόνια.

Translated into Greek by Lefter Shomo







Tapas Dey ..Poetry submission

   Last page of the book 

A big banyan tree,
The bank of the river ends there,
Under that tree,
There was a bamboo made seat,
I used to sit there, 
And dream of being owner of my life.
I think, the tree is still there.
But through a miracle mist,
I see a living cremation,
A ring of black fate billowing.
Here I'm lying on the desert,
Beyond being owner of my happiness,
Beyond being owner of my peacefulness,
Though yet not sun set in the east.


Bio: I'm Tapas Dey, a teacher by profession in my home town, Mathabhanga, India and I'm an evid reader of poems and a poet by passion, many of my poems have already been published in many national and international  Magazines and anthologies like Prodigy Magazine, USA, ILA Magazine, USA, Paradise on earth, vol. 1&2, USA, The best of 2020 & The best of 2022, USA, Polis Magazino, Over the Rainbow, Greece, Humanity Magazine, Russia, Hyperpoem, Russia, The Global Nation, Bangladesh, Litterateur Rw, India and many more.