Τρίτη 30 Ιουλίου 2024

Γιώργος Σ. Κόκκινος: «Σε μια εποχή που το βιβλίο έχει γίνει διακοσμητικό ποδιών και γοφών, εγώ παραμένω σιωπηλός» / Συνέντευξη

 

27/07/2024

Φιλοξενούμενος είναι ο Συγγραφέας/Στιχουργός Γιώργος Σ. Κόκκινος.

 Γιώργος Σ. Κόκκινος, βιογραφικό από το Βιβλιοnet ΕΔΩ

 

― Tί είναι Τέχνη για σένα και με ποιό τρόπο την εκφράζεις μέσα από το έργο σου;

Η εξωτερίκευση των συναισθημάτων μας είναι η Τέχνη. Η έκφραση του εσωτερικού κόσμου του εαυτού μας ή της γενιάς και της εποχής μας. Αυτοί που προτίμησαν να φυλάξουν τις δημιουργίες τους σε ημερολόγια μέσα σε κλειδωμένα συρτάρια απλά δεν έγιναν καλλιτέχνες. Οι υπόλοιποι που μοιραστήκαμε το συναίσθημα αποκτήσαμε αυτή την ”ιδιαιτερότητα”. Βέβαια όταν εξωτερικεύεις τα συναισθήματά σου απαιτείται και μια στοιχειώδης επεξεργασία για να έχουν μέσα τους επαγγελματισμό, όπου κι αν θες να τα παρουσιάσεις δημόσια, και φυσικά εξαιτίας αυτής της απαραίτητης επεξεργασίας αλλοιώνονται αισθητά τα νοήματα. Απλά η γνώμη μου είναι πως θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται όλα τα είδη της λογοτεχνίας, όπως και όλα τα είδη της μουσικής αλλά και οι άλλες μορφές Τέχνης, επί ίσοις όροις. Δηλαδή να εκφράζεται οποιαδήποτε ”ιδέα” και να έχει την ίδια απήχηση και τύχη που έχουν και οι υπόλοιπες ιδέες μέσα σε μια Δημοκρατία. Σε κάθε ποίημα, θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν πάντα σε κάθε στροφή ”ιδέες” που συνθέτουν την κεντρική δομή του ποιήματος, την κεντρική ιδέα. Αλίμονο σε όσους προσπαθούσαν πάντα να διαβάσουν αυτολεξεί τα ποιήματα όπως είναι γραμμένα. Να γιατί η Ποιητική ως τέχνη ανοίγει πνευματικούς ορίζοντες. Γιατί αναπτύσσει την φαντασία της αποκωδικοποίησης! ”Φαντασία (=) η ψυχική/νοητική λειτουργία που βοηθά στην παροχή ενός νοήματος και στην εμπειρία κατανόησης της γνώσης”. Το αποτέλεσμά μας είναι μια μορφή τέχνης της εποχής, που οφείλετε να την αντιληφθείτε ως τέχνη ανεξαρτητοποιημένη από όποιον την έγραψε. Ο καλλιτέχνης δεν δημιουργεί Τέχνη για τον εαυτό του, αλλά για τους ομοίους του, προκειμένου να τη διαμοιραστεί, ανεξάρτητα από το αν υιοθετεί ο ίδιος σαν άνθρωπος αυτό που εκφράζει ή όχι. Η αλήθεια είναι πως βγάζουμε και τα απωθημένα μας στη γραφή, αλλά αυτό πρέπει πάντοτε να γίνεται με επαγγελματισμό. Τα συστατικά είναι τρία: Έμπνευση, Τέχνη, Τεχνική. Όπως και ο ζωγράφος με ορισμένες τεχνικές ζωγραφίζει με το πινέλο του. Το ίδιο και ο φωτογράφος με κάποιες τεχνικές απαθανατίζει το περιβάλλον στο κάδρο. Η τεχνική είναι απαραίτητη στα κείμενα του γραπτού λόγου για να τη λογαριάζουμε Τέχνη. Ένα κείμενο, ένα ποίημα, ένα τραγούδι χρειάζεται να έχει ”ψυχή” μέσα του. Με την απαραίτητη λογοτεχνική του επεξεργασία, το αποτέλεσμα έχει αλλοιωθεί από την πρώτη του γραφή.

 

«…Ο καλλιτέχνης δεν δημιουργεί Τέχνη για τον
εαυτό του, αλλά για τους ομοίους του...»

 

Το λογοτεχνικό κείμενο ως έργο τέχνης για εμάς τους συγγραφείς, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία εάν διαθέτει ή δεν διαθέτει ISBN, ή εάν είναι έντυπο ή ηλεκτρονικό. Σωστό λογοτεχνικά οφείλει να είναι. Και αυτό μπορεί να κριθεί μονάχα μέσα από την αξιολόγησή του μετέπειτα, όταν παρουσιαστεί κάπου. Τα έργα όλων μας δεν απευθύνονται κατευθείαν στο κοινό, αλλά είναι ”υποχρεωμένα” να περάσουν από την κριτική νωρίτερα, ώστε να φύγουν μετά για τον κόσμο. Αυτό το νόημα είχε πάντα η έκδοση ενός έντυπου βιβλίου. Δηλαδή να αξιολογηθεί το υλικό από ομάδα φιλολόγων και μετά να διατεθεί από τον εκδοτικό, ήδη αξιολογημένο. Ορισμένοι από εμάς παρέκαμψαν την ”κριτική” μέσω της αυτοέκδοσης είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή (μετά και την Κοινοτική οδηγία που υιοθετήθηκε στην Ελλάδα από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου με τα creative commons) όμως και πάλι αυτό το λογοτεχνικό κείμενο οφείλει σε μεταγενέστερο χρόνο να κριθεί για την ποιότητα και τη τέχνη του. Δεν είμαστε χομπίστες. Είμαστε κι εμείς καλλιτέχνες. Πρέπει να γνωρίζουμε καλά ποιά είναι η Τέχνη που υπηρετούμε. Άλλος μπορεί να έχει μεγαλύτερη εμπειρία κι άλλος μικρότερη, αλλά όλοι πρέπει να αξιολογούμαστε.

Παλαιότερα είχα πει κάπου ότι εμείς οι συγγραφείς ”είμαστε οι εργάτες της ελεύθερης έκφρασης”. Αυτό αφορά δύο δικαιώματα: Το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης, αλλά και το δικαίωμα της ελευθεροστομίας. Η τέχνη όμως έχει ηθικά όρια, κι επειδή ο ίδιος ο όρος παραπέμπει σε κάτι επιτρεπτό και σε μη επιτρεπτό ή σε θεμιτό και μη θεμιτό, τα όρια της τέχνης επαναπροσδιορίζονται κάθε φορά ανάλογα με το πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο της εκάστοτε εποχής. Μέσω των πολιτικών, κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών προκύπτουν ηθικοί περιορισμοί ακούσια ή εκούσια από τα λεγόμενα ”ταμπού” που λογοκρίνουν την Τέχνη. Από το παραγόμενο έργο υποδεικνύεται ανά εποχή το ”επιτρεπτό” πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορεί να κινηθεί το καλλιτεχνικό έργο. Η επικρατούσα άποψη ότι οι τέχνες θα πρέπει να επικεντρώνονται στην παραγωγή του ”ωραίου”, θεωρείται στη σύγχρονη εποχή ξεπερασμένη. Επομένως η έννοια του ”ωραίου” στην Τέχνη, σήμερα επανασυστήνεται και επαναπροσδιορίζεται μέσα από καινούργιες θεωρίες και καλλιτεχνικά ρεύματα. Ένα προϊόν τέχνης που προσβάλλει την ανθρωπιά μας, προκαλεί αποτροπιασμό και χαρακτηρίζεται από τους πολλούς ως ”ανήθικο” δεν μπορεί να θεωρηθεί αποδεκτό καλλιτεχνικά. Θα πρέπει επίσης να έχουμε υπόψη μας ότι ο καλλιτέχνης δεν πρεσβεύει απαραίτητα τις θέσεις που εκφράζονται μέσω του έργου του. Ο καλλιτέχνης είναι ελεύθερος να δημιουργήσει, άλλωστε δεν μπαίνει σε κλουβί η δημιουργία, όμως θα πρέπει να έχει την εμπειρία να γνωρίζει το κατά πόσο την δημιουργία αυτή, μπορεί να την υιοθετήσει μια κοινωνία. Επιπλέον μην ξεχνάτε τη γνωστή ρήση του Σεφέρη, ”δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη”. Στηριζόμαστε στους ώμους των προγενέστερων για την έμπνευσή μας, που τη γεννά το βίωμα από την τέχνη, όπως και τα βιώματα της ζωής. Αλλά είμαι πεπεισμένος ότι αν ζούσε ο Εμπειρίκος σήμερα και κυκλοφορούσε στις μέρες μας κάτι ανάλογο όπως τον Μεγάλο Ανατολικό, η κριτική θα είχε πετάξει το μυθιστόρημά του στην πυρά και τον ίδιο τον Εμπειρίκο η κοινωνία θα τον είχε αλυσοδέσει πάνω από τη φωτιά, με τον ίδιο τρόπο που καίγανε τις μάγισσες στον Μεσαίωνα. Αξίζει επιπλέον να πω ότι στην ποίηση δεν θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνουμε τα αποφθέγματα (γνωμικά, αφορισμοί και ρητά, σοφίες) που βλέπουμε πλέον κατά κόρον σε ποιητικά βιβλία, επειδή αυτά κατατάσσονται σε άλλες κατηγορίες της λογοτεχνίας και δεν ακολουθούν την ποιητική φόρμα. Και στην τελική, ποιητής δεν είναι αυτός που θα γράψει ένα ακόμα μικρό ποιηματάκι που θα αρέσει στους πολλούς, αλλά μια ποιηματάρα ΝΑ! για τις ματάρες μιας κοπέλας που συνάντησε στο διάβα του και ήθελε να χωθεί, να κολυμπήσει μέσα τους, να βυθιστεί στα μάτια της. Ο ίδιος, δεν τόλμησα να αποκαλέσω ποτέ τον εαυτό μου ποιητή, παρά το άφησα να με κρίνουν οι υπόλοιποι.

 

«…ποιητής δεν είναι αυτός που θα γράψει ένα ακόμα μικρό ποιηματάκι που θα αρέσει στους πολλούς,
αλλά μια ποιηματάρα ΝΑ! για τις ματάρες μιας κοπέλας που συνάντησε στο διάβα του...»

 

― Πώς βλέπεις τον χώρο της Λογοτεχνίας σήμερα στην Ελλάδα και ποιά προβλήματα μπορεί να έχει;

Ο χώρος της Λογοτεχνίας στην Ελλάδα, είναι λίγο χύμα. Χύμα στο κύμα. Θα έλεγα μάλιστα ότι δεν χρειάζεται μόνο λίγα ”συμμαζεματάκια” αλλά ολική, ριζική αναδιάρθρωση και επαναπροσδιορισμό του ορισμού της συγγραφικής τέχνης. Ας ξεκαθαρίσουμε όμως τα όρια μεταξύ Λογοτεχνών και Συγγραφέων. Ένας καθηγητής πανεπιστημίου που θα συγγράψει μια επιστημονική μελέτη και θα την δημοσιεύσει σε βιβλίο, αυτομάτως θεωρείται Συγγραφέας, αλλά δεν είναι λογοτέχνης, καθώς η Λογοτεχνία εκφράζει καθαρά προσωπικές απόψεις και βιώματα, είτε μέσα από ένα δοκίμιο, είτε μέσα από ιστορίες και ποιήματα. Ο Λογοτέχνης λοιπόν, είναι αυτό που έχει ουσιαστικά καθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου ως ”Συγγραφέας”, και είναι κάτι που καλύπτει με τα έργα του πολλά και διάφορα είδη της Λογοτεχνίας. Επειδή στην Ελλάδα δεν έχουμε κάποια σχολή που να βγάζει Λογοτέχνες (ποιητές, στιχουργούς, συγγραφείς, σεναριογράφους ή θεατρικούς συγγραφείς) η κατάρτισή μας πάνω στο αντικείμενο πρέπει κάπως να πιστοποιείται, όπως πιστοποιείται και στους υπόλοιπους καλλιτεχνικούς χώρους. Αυτό που λείπει ακόμα είναι η δημιουργία ενός συνδικαλιστικού φορέα που θα εποπτεύει την εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία των προϋποθέσεων της δουλειάς μας. Ως επαγγελματίας δημιουργός, ακριβώς επειδή σέβομαι το αντικείμενό μου, με ενδιαφέρει να βλέπω την πρόοδο σε αυτό το αντικείμενο. Η δουλειά μου περιορίζεται στο να παραδώσω ένα προϊόν τέχνης αποδεκτό στη λογοτεχνική κοινότητα, ακριβώς επειδή από την εμπειρία μου γνωρίζω τον τρόπο για να περάσει από την αξιολόγηση. Και λέω περιορίζεται, γιατί δεν έχω την αρμοδιότητα να αξιολογήσω το περιεχόμενο της τέχνης των υπολοίπων. Θα πρέπει να επισημάνουμε ακόμα ότι ο συγγραφέας δεν είναι υπάλληλος του εκδότη κι ότι η σχέση συνεργασίας που έχουν περιορίζεται μόνο στα δικαιώματα που απορρέουν από το βιβλίο του, τα οποία διακρίνονται σε πνευματικά (οικονομικό δικαίωμα) και συγγραφικά (ηθικό δικαίωμα). Το αληθινό πρόβλημα όμως ξεκινάει από εκεί που το αναγνωστικό κοινό προτιμάει μόνο τα βιβλία που διαφημίζονται, όταν αυτό το βιβλίο πρωθείται από κάποιους ως ”επώνυμο”. Όλες τις υπόλοιπες κυκλοφορίες τις αγνοεί, ακριβώς επειδή δεν έτυχαν προβολής.  

 

«…Ως επαγγελματίας δημιουργός, ακριβώς επειδή σέβομαι το αντικείμενό μου,
με ενδιαφέρει να βλέπω την πρόοδο σε αυτό το αντικείμενο...»

 

Κάθε βιβλίο έχει από πίσω μια δική του φιλοσοφία δημιουργίας. Μια δική του συνοχή ως προς τον τρόπο δημιουργίας του. Ακριβώς όπως κι ένα ενιαίο μουσικό έργο, έναν δίσκο, έχει κι αυτό εισαγωγή, κυρίως μέρος και επίλογο. Κάθε κείμενο ή κάθε ποίημα που έχει δημιουργηθεί πρέπει να έχει έχει παρόμοια χαρακτηριστικά, δηλαδή ένα εισαγωγικό σημείωμα, την κεντρική του ιδέα και ένα όμορφο τελείωμα. Αυτό από μόνο του απαιτεί επεξεργασία. Δηλαδή μετά την έμπνευση το περνάς σ’ έναν υπολογιστή και του αλλάζεις τα φώτα. Κείμενο που δεν έχει περάσει την στοιχειώδη επεξεργασία ώστε να γίνει τέχνη δεν θα έπρεπε να γίνεται αποδεκτό από οποιονδήποτε. Γι’ αυτό επιμένω ότι τα μαθήματα συγγραφής είναι μια καλή αρχή, μια χρήσιμη εμπειρία για όποιον θα ήθελε να δει πιο επαγγελματικά την τέχνη μας, ώστε να έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει αυτό που έγραψε δημόσια οπουδήποτε αλλά και να είναι ευπαρουσίαστο. Είναι σημαντικό επίσης για να έναν νέο συγγραφέα, να προσέχει τυχόν ορθογραφικά και συντακτικά λάθη στο κείμενο, αλλά και να διαβάζει αξιόλογα βιβλία και κείμενα άλλων. Οι συγγραφείς, και εκ φύσεως πιο πολύ οι ποιητές, είμαστε υποχρεωμένοι να γνωρίζουμε ορθά την Ελληνική αφού αξιολογούμαστε από φιλολόγους. Συμπέρασμα: Διαβάστε σοβαρά βιβλία λογοτεχνίας όπως δοκίμια και ποίηση για την κατανόηση οποιουδήποτε κειμένου. Άλλωστε αυτή είναι η κατευθυντήρια γραμμή για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Άσχετα με το αν τα βιβλία αυτά είναι αυτοεκδόσεις ή όχι. Μπορεί να ανακαλύψετε μέσα τους μια νέα ”Γκέμμα” που θα σας ανοίξει τους πνευματικούς σας ορίζοντες.

 

«…Κείμενο που δεν έχει περάσει την στοιχειώδη επεξεργασία ώστε να γίνει
τέχνη δεν θα έπρεπε να γίνεται αποδεκτό από οποιονδήποτε...»

 

― Ποια θα είναι η καλλιτεχνική σου δραστηριότητα από εδώ και πέρα;

Είμαι συγγραφικά ανενεργός εδώ και μία πενταετία, αλλά καλλιτεχνικά πάντα ενεργός για οποιαδήποτε συνεργασία με το έργο που έχει ήδη δημιουργηθεί. Είμαι ένας καλλιτέχνης με εικοσαετή καλλιτεχνική δραστηριότητα και το έργο μου απαρτίζεται από ψηφιακές συλλογές κειμένων και ποιημάτων, νουβέλες, συλλογές στίχων, ένα θεατρικό έργο και μία αμιγώς ποιητική έντυπη συλλογή, ενώ στο ενεργητικό μου έχω πολλές-πολλές ακόμα καλλιτεχνικές συνεργασίες και μουσικές δημιουργίες. Υπάρχουν κείμενα που δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας, αλλά και στίχοι που θα μπορούσαν να μελοποιηθούν επειδή δεν είναι κατάλληλοι να ενταχθούν σε κάποια ποιητική συλλογή. Θεωρώ απίθανο το ενδεχόμενο στις εποχές μας να γραφτεί κάτι καινούργιο από μένα. Σε μια εποχή που το βιβλίο έχει γίνει διακοσμητικό ποδιών και γοφών, εγώ παραμένω σιωπηλός. Έχω αφιερωθεί στη μετάδοση των γνώσεών μου σε άλλους, που ενδιαφέρονται για την ποιοτική λογοτεχνία, το σοβαρό βιβλίο, την επαγγελματική οπτική αυτής της τέχνης.

 

«…Σε μια εποχή που το βιβλίο έχει γίνει διακοσμητικό
ποδιών και γοφών, εγώ παραμένω σιωπηλός...»

 

― Πώς βλέπει τον κόσμο με τα μάτια του ένας συγγραφέας σήμερα στην Ελλάδα;

Ο συγγραφέας θεωρείται μαστόρι, είναι δηλαδή τεχνίτης μιας τέχνης, ”καλής τέχνης” εν προκειμένω, και φτιάχνει προϊόντα τέχνης στα οποία έχει αφιερώσει πνευματικό κόπο και χρόνο από τη ζωή του. Η λογοτεχνία είναι κάτι που αναπτύσσεται με όλο και πιο σύγχρονες τεχνικές και εξελίσσεται ως τέχνη, όπως όλες οι άλλες καλές τέχνες, ακόμα και αν αφορά τραγούδι (κάτι που η θεωρία της λογοτεχνίας το κατατάσσει και αυτό στη λυρική ποίηση). Εκεί πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος μάστορας για να το εξελίξει ως είδος, είτε αφορά λογοτεχνικό κείμενο είτε τραγούδι, είτε θεατρικό κείμενο, είτε σενάριο, είτε δοκίμιο. Ο λογοτέχνης λοιπόν, επιχειρεί να αφήσει κάτι στους επόμενους που θα το βρουν έτοιμο και θα εμπνευστούν από αυτό και θα το προχωρήσουν. Οι στίχοι μας γράφτηκαν για να διαμοιράζονται, και όχι να μένουν φυλακισμένοι σε βιβλία. Ο ποιητής οφείλει όμως να μην ακολουθεί τις ”νόρμες” που ορίζουν οι άλλοι (το σύστημα αξιών, οι ηθικές αξίες μια κοινωνίας κλπ.). Και δυστυχώς η κοινωνία μας σήμερα είναι βαθύτατα συντηρητική, άσχετα αν όλοι το παίζουν απελευθερωμένα μυαλά. Κι αυτό είναι ένα καθαρά κοινωνικό ζήτημα που δεν σχετίζεται με την πολιτική ή τους πολιτικούς, αλλά έχει ένα διαστρεβλωμένο και βαθύ ριζικό υπόβαθρο στα κατάβαθα της σκέψης μας.

 

«…Οι στίχοι μας γράφτηκαν για να διαμοιράζονται,
και όχι να μένουν φυλακισμένοι σε βιβλία...»

 

Να γνωρίζετε, πως τα υπολείμματα που μένουν στην ψυχή μας δεν εξαϋλώνονται στο χρόνο όπως τα σώματα των νεκρών, παρά με την πάροδο του καιρού κι όσο συσσωρεύονται μεταλαμπαδεύονται στην παράλληλη διάσταση (χωροχρόνο) που ζουν οι ψυχές των νεκρών ως μαγνητικές επιδράσεις στον δικό μας κόσμο, κι αυτό δημιουργεί ένα κομφούζιο αρνητικής ενέργειας που μαζεύει συνεχώς θραύσματα αναμνήσεων από τους ανθρώπους που έχουν φύγει από κοντά μας. Γι’ αυτό ας καθαρίσουμε την ψυχή μας κι ας αποβάλλουμε την αρνητική ενέργεια του κόσμου μας όσο αυτός στέκει ακόμα όρθιος, πριν αυτά τα υπολείμματα αναμνήσεων κουβαληθούν στη διάσταση των πεθαμένων ως μαγνητικές πηγές αρνητικής ενέργειας. Σκεφτείτε πόσα πράγματα μπορούμε να κάνουμε για να καθαρίσουμε, όχι το σώμα, αλλά το βασικότερο στοιχείο που μας διαφοροποιεί πλήρως μεταξύ μας, την ψυχή, που μετέπειτα μετατρεπόμενη σε μια άλλη μορφή ενέργειας θα συνεχίσει να υφίσταται μεταφέροντας γνώση στον κόσμο, κι ας αφεθούμε, κι ας διοχετεύσουμε την ενέργειά μας είτε στην τέχνη που έχει ανάγκη αυτή την φόρτιση, είτε σε οποιοδήποτε άλλη μορφή παρακαταθήκης μπορούμε για τις επόμενες γενεές. Και θα κλείσω αυτή τη συζήτηση με στίχους δικού σου, του ποιητή μας Πάτροκλου Χατζηαλεξάνδρου, που λένε: ”Έχω πεθάνει…/ Χρόνια τώρα/ κι απλά περιμένω/ να το ακούσω/ στις ειδήσεις των εννιά…”.

 

«…Γι’ αυτό ας καθαρίσουμε την ψυχή μας κι ας αποβάλλουμε την αρνητική
ενέργεια του κόσμου μας όσο αυτός στέκει ακόμα όρθιος...»

 

Ο Πάτροκλος Χατζηαλεξάνδρου είναι Συγγραφέας/Ποιητής

και ιδιοκτήτης του Λογοτεχνικού περιοδικού Περι-Γραφής

(https://www.peri-grafis.net/)


Πρώτη δημοσίευση https://www.ebooks4greeks.gr/






Η διάσημη παράσταση κλασικού μπαλέτου "Δον Κιχώτης" σε Θεσσαλονίκη και Βέροια!

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η διάσημη παράσταση κλασικού μπαλέτου «Δον Κιχώτης» σε Θεσσαλονίκη και Βέροια!


Στις 12 και 13 Οκτωβρίου, θα παρουσιαστεί η διάσημη παράσταση κλασικού μπαλέτου «Δον Κιχώτης» σε Θεσσαλονίκη και Βέροια. Πρόκειται για μια από τις πιο λαμπερές και δημοφιλείς παραστάσεις του παγκόσμιου ρεπερτορίου, η ιστορία της συγκινεί εδώ και πολλά χρόνια μικρούς και μεγάλους, συνδυάζοντας κωμικά και ρομαντικά στοιχεία.

Για δύο μόνο παραστάσεις:

12 Οκτωβρίου στις 15:00 & 20:00 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
13 Οκτωβρίου στις 19:00 στο Χώρο Τεχνών στη Βέροια

Το μπαλέτο «Δον Κιχώτης» σε μουσική του Αυστριακού συνθέτη Ludwig Minkus ανέβηκε για πρώτη φορά το 1869 από τον χορευτή και χορογράφο Marius Petipa και στις αρχές του 20ου αιώνα αναθεωρήθηκε από τον Alexander Gorsky. Βασίζεται σε ένα μικρό μέρος του διάσημου μυθιστορήματος του Μιγκέλ ντε Θερβάντες (1547-1616), καθώς επικεντρώνεται στον θυελλώδη έρωτα της Kitri με τον κουρέα Basil.

Η χορογραφία του Petipa μεταφέρει με μοναδικό τρόπο εικόνες και χρώματα της Ισπανίας και αναδεικνύει την πλούσια χορευτική της παράδοση.

Το μπαλέτο «Δον Κιχώτης» που έρχεται σε Θεσσαλονίκη και Βέροια αποτελείται από 25 επαγγελματίες χορευτές της ιστορικής όπερας Mariinsky της Αγίας Πετρούπολης καθώς και άλλα σημαντικά θέατρα της Μόσχας, που θα χαρίσουν στο κοινό μία συναρπαστική εμπειρία!

 

Το έργο παίζεται σε δύο πράξεις.
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά με διάλειμμα

Promo videohttps://www.youtube.com/watch?v=6BEX1S5jFzc

Προπώληση εισιτηρίων για το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης:

Προπώληση εισιτηρίων για το Χώρο Τεχνών Βέροιας στο τηλέφωνο: 2331078100

ΠαραγωγήInternational Art Bureau της Nina Avramenko

 









 

Poems of Abdulbasset Abdulsalam Qassem Alsamadi / Yemen

  


The moon of my heart

I am a poet who writes poetry
with his heart and love flows through
his veins and continues

The words of love that i write
I found joy without appointment
And every word I hid in my chest
for love blame my patience

My writing is joy
Like the nectar of flowers
And my words are echoed the waves
of the sea from Argentina to China

I write poetry from the smile
left on my chest and from a look that quickened the pulse and reversed the rotation of the heart

I write poetry for a woman
I love to love
and I love to hold close to my chest

On the journey of joy,
I saw her and she was very beautiful,
as if she was the moon in the night

For her eyes, Iam filled
the earth with a smile
from the letters of my name
until the tears of the vein
melted the rock

And for her eyes I wrote,
“I love you,” on the stone. until
the rose’s tears left a mark on
the stone

I love her since she shone like the sun
on the place of love in my chest

I love her very much, and with her
I forget even the longing

If she smiles,
the joy in my heart increases,
and if she laughs, spring begins
and I celebrate with joy

Abdulbasset Abdulsalam Qassem Alsamadi
Yemen


Places

O you who loved your path and spread pomegranate leaves I must meet you and close my eyes in peace and before the day I return to hug you in my chest hugs and hugs and live in the
house.

Oh woman, love is the pulse of my veins, and your love is faster than the heartbeat. I love you and I want you
Love flows through my heart and your veins.

I want to love you
Places prepare for your presence, love blooms in your heart and smell jasmine in my chest

If you were in a land enveloped by a thousand clouds I want to meet you and kick in front of the heart a thousand rocks

even if I were in a land covered with snow, I want to hold you to my chest, and spring begins to clear the snow from the hills.


Abdulbasset Abdulsalam Qassem ALsamadi _ Yemen


Biography

Abdulbasset Abdulsalam Qassem Alsamadi

He is a poet from Yemen, born in Jabal Habashi, Taiz Governorate.
He holds an honorary doctorate in Arabic literature.
He holds a diploma of appreciation from Together for Letters, Argentina.
He won an international poetry competition in Sicily, Italy 2024. A critical reading of his poem “For the Eyes of a Woman from” Baghdad by the Tunisian poet Nour Bouaziz.
Some of his poems were translated into several languages: Portuguese, French, Croatian, English, Italian, Albanian, Spanish and Chinese.
Arab and international newspapers and magazines, paper and electronic, publish his poems.
He participated in the Anthology of World Peace. Poets for peace
He participated in books and Electronic collections. Participated in Al-Salam International Magazine, issue nine and issue ten. Stockholm, among the top 100 influential and distinguished personalities in 2021, 2022, and 2023. From the Algerian newspaper Nahwa Shorouk. From the President of the Arab Media Ambassadors, among the top 100 personalities. International Creativity and Humanities Fellowship - England, London in 2017. 2022 2023
He received dozens of certificates of appreciation.







Κυριακή 28 Ιουλίου 2024

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ "ΗΛΙΕ ΜΟΥ"

  


Ουράνιο μάτι του Θεού και βλέμμα των ανθρώπων,
σταμάτα εκεί μεσούρανα με ανοιχτές αγκάλες
και σκόρπα το χαμόγελο, παρηγοριά κι ελπίδες
εδώ στη γη που σέρνεται μικρόνοη στα πάθη
και χάνει τ’ αντιφέγγισμα σε νύχτες πωρωμένες,
αγύρτισσα της σκοτεινιάς κι απότακτη της αγάπης.

Στις πέρα γειτονιές, στέφεσαι πραματευτής του χρέους,
με άσπιλο το συμφέρον τους και εύσχημη την ανάγκη.
Στο κύρος το αδιέξοδο και η απόγνωση στην κρίση,
η ειρήνη δοξολόγημα και οι θεωρίες αυταπάτη,
να γίνει η ευθύνη θέσπισμα και μέτρο δικαιοσύνης
όταν υμνωδείται και ο σεβασμός, με ιαχές πολέμου.

Λαμπροστέφανε ταξιδευτή και φωτοδότη  Ήλιε,
αλάργεψε εκεί απόμακρα κοντά στο μεσημέρι,
χρωμάτισε θάλασσες ανοιχτές, περήφανες κορφές
και δώσε από τις χάρες σου κι από τις πλησμονές σου,
ανέλπιστη χαρά κι απρόσμενο ορίζοντα ονείρων,
στον άδολο προσκυνητή που στέκει απέναντί σου.

Ήλιε μου, άξιε ερμηνευτή του χρόνου και των πόθων,
γίνε λυράρης της ζωής, γλυκόφως στα παραθύρια,
να έχει η φτώχια αντίκρισμα, καρτέρεμα ο πόνος,
να είναι θείο ευλόγημα η προσμονή και πίστη,
ορθάνοιχτη ζεστή αγκαλιά η κάθε σου χαραυγή
και γλυκόλογος χαιρετισμός η κάθε σου ακτίνα.

Ήλιε μου γητευτή και στο σοκάκι της δρομάρης,
ανέφελος, ανέσπερος, Θεού ματιά και χάδι,
στο πρόσωπό της κέντησε την ομορφιά τ’ Απρίλη,
στα μάτια της σμίλεψε την απλωσιά του Μάη,
τον έρωτα στα χείλη της να πιω, χαρά να ομολογήσω
κι ο κόσμος αντηλιά χρυσή, στο γήτεμα του φωτός σου.

                                  Γιώργος  Αλεξανδρής









Σάββατο 27 Ιουλίου 2024

"Ερωτά μου" Τραγούδι (Μουσική : Βασίλης Χατζηιωάννου Στίχοι : Μάρω Ρώτα Τραγούδι :Φρόσω Λάσκαρη & Παναγιώτης Παρζάλης Ενορχήστρωση -παραγωγή :Τάσος Καλαϊτζής)

 

Ερωτά μου

Μουσική : Βασίλης Χατζηιωάννου Στίχοι : Μάρω Ρώτα Τραγούδι :Φρόσω Λάσκαρη Τραγούδι :Παναγιώτης Παρζάλης Ενορχήστρωση -παραγωγή :Τάσος Καλαϊτζής








Κωνσταντίνος Μπασούρης "Λ-έξις"

 



Φτερουγίζουν οι λέξεις απ' τα χείλη,
αποδημητικά πουλιά θαρρείς,
απ' τη φωλιά τους φεύγουν,
καθώς αναζητούν νέους τόπους,
να κουρνιάσουν σ' άγνωστες γωνιές,
μα πάντα επιστρέφουν.

Άλλοτε παρηγοριά,
άλλοτε υπόσχεση.
Βαρύγδουπες άλλοτε
φαντάζουν οι δηλώσεις.

Όμορφες λέξεις
που όμορφα ηχούν,
χάδι απαλό το άκουσμά τους.

Σύννεφα λευκά,
μένουν θαρρείς μετέωρες
να αιθεροβατούν,
ανέγγιχτες,
μας διαπερνούν
και χάνονται.

Τόσοι όσοι αναζητούν
μια δόση ηχητική.
Λέξεις ως έξις
για λίγο ν' ακουστούν
κι εφεξής
ρήτορες βερμπαλιστές
να εκσφενδονίζουν
με περίσσεια ελαφρότητα
υποκριτικές παρηγόριες,
υποσχέσεις κούφιες,
με περιτύλιγμα εντυπωσιακό,
δίχως όμως περιεχόμενο.
Ασυνόδευτες οι λέξεις
από πράξεις παραμένουν,
αιθέριες αραιώνουν,
ώσπου στο τέλος
διαλύονται.

Κι όταν πλέον πάψει
ετούτη η άκρατη βοή,
απόηχος ισχνός
θα φαντάζει πια
των λέξεων
το φτερούγισμα
απ' τα χείλη.

Κωνσταντίνος Μπασούρης


Η φωτογραφία δημιουργήθηκε με το ΑΙ









TROLLING GODS ' by Dr Jernail Singh Anand

 


TROLLING GODS

Dr. Jernail S. Anand


“After the original sin, men have committed a secondary sin also: in their pride, they have turned thankless to the Creator, and in their ingratitude, they are trolling Gods.– Dr. Anand


All is not well with the scions of Adam. Otherwise, millennium after millennium, they would not be starved of a simple thing: happiness. Happiness is a state of mind; it is visible in your eyes, and in your actions. Happiness is the result of a harmonious relationship with others around us, and it is based on right conduct. For right conduct, not only with men, but within the cosmos, we need special education, and training in morality and ethics, while animals and birds know, without any training, how to maintain cosmic harmony.

It may look strange, but it is a fact that man is deficient in these celestial arts, perhaps because of the ‘gift’ of knowledge, which makes him question the very things that sustain him. Knowledge turns men into sceptics who sometimes are found trolling God. Knowledge is the pre-stage of awareness, from which, man could progress into higher states of realization. But we have seen knowledge scatter into a lower phase: Information. We know a lot of things. This surface knowledge of things as they are, imparts us a sense of pride, which blocks our flight into the higher reaches of existential reality. We find men staying on the lower regions, enjoying themselves, yet passing their lives in comparative oblivion, unmindful of the philosophical basis of their sojourn on this earth and the elevating truth of their existence.

FILIAL INGRATITUDE

Are we really doing our errand? More importantly, do we know our errand? We carry the burden of a body, and a mind loaded with a thousand ideas, our own and the multitude that we bring forward, and for what? This slaving all life, for what? Don’t you see, how men are crying, suffering, sighing and dying? For what? What is the logic of being alive?

Innocence and Happiness have a direct relationship. I don’t see happiness on human faces because Innocence is missing from their eyes. Eating of the forbidden fruit was the primary sin. But the secondary sin man is guilty of is: man’s thanklessness towards gods. It is filial ingratitude on the part of mankind which makes the trek through this world, an unhappy experience.

If we are in need of water, and someone offers us water, we feel thankful to him. But we feel no gratitude for the Creator who created water on this earth. The real provider of all the things that we eat and enjoy, is God. This thanklessness makes us guilty of a crime we would never have committed, if we had the Original Intelligence that birds and animals possess, which connects them to their Creator. When they sing, they are singing of their thankfulness, for the great Sire, who creates winds for us to make it possible for us to breathe, who raises trees for the birds to build their nests, and then, bring up their kids. Is there just one species, which does not carry genitals? That is His love for life, which becomes a victim of our colossal ignorance.

YELLOW JOYLESSNESS

If you do not perform a duty, [here it is to be thankful for the billions of boons god has created for man], it is called a ‘dosha’, a default, and it causes unpleasantness in the cosmic domain, which reflects in loss of harmony and balance in the lives of men. Wittingly or unwittingly, we carry a guilt consciousness, which colors our life with shades of yellow joylessness. If we find our world in a sordid state of abject misery, lost to love and happiness, it is because of this ‘yellow consciousness’. Money is a base metal, whose love among the people causes this joyless state. Money has value only for this world. But when it is undersupplied, or oversupplied, it closes the doors of our senses on right and wrong. This is a fertile ground for demons to sow their rebellion against gods in the minds of men and put them on a track of no return.

There are two types of men. Those who, oblivious of their connect with the higher forces, lead their lives in complete ignorance. And those who are educated and knowledgeable, who read scriptures, and go to shrines, in order to establish their connection with the gods. Neither carries any sense of gratitude for the gods, for creating things which make our lives possible. In fact, we take all these essential supports as granted, and gods do not make any mistake when they take us as men full of pride and selfhood. Gods love man with all his foolishness, but they do not excuse ‘pride’.

MISPLACED WISDOM

In our pride, have we ever thanked our God for giving us this beautiful world? This life? This body? And this mind which is adequately working? We are not loony. We are not broken in body. We can walk. We can talk. We can think. We can sleep. We can love. We can create joy. These are positive virtues for which we need to thank our God on a daily basis. When we go to shrines, we never ask for peace of mind. We never ask for love. We never ask for joy. We never ask for happiness. Rather, we ask for boons of a dubious nature. We ask for wealth. We ask for name and fame. We ask for power. We are worldly men, and ask for worldly boons.

When we get those boons, we do not know how to deal with them, because they have a perverse side too. Wealth is good to bring occasional happiness and joy. But, do you know, who pays the cost for the wealth you gather? Someone, you don’t know. But Gods know whom you have skinned. With power at your command, have you done any good? We do not need Power for doing good. We need power only to commit evil deeds. In such a state, who can stop you from creating a web of pain and misery for yourself?

Fame that comes from wealth and power is not only illusory, but an antidote to happiness because if it is the result of a personalized love. Boons make you feel happy, without being thankful to what you have got from gods. And this places us in a guilty domain. A heaviness attaches to our mind. We have a lot that can give us happiness, yet our mind is disjointed, and lost in joylessness. This is the state in which most of the humanity lives nowadays. They have provisions for happiness aplenty, yet there is no joy in their hearts. The essential harmony with the cosmos is missing.

When men disobeyed God, and opted for the ‘forbidden fruit’ they were thrown out of Eden. Now, when we show ‘ingratitude’, Gods make no mistake in branding us as ‘specimens of a proud race’, which has trudged out of the realm of godly grace. Gods perhaps mistakenly thought we will learn from our mistakes, and return to the divine fold, but with scientific and technological power at our command, there appears to be a ‘cold war’ between God and his Super Creation, particularly when his own men are found trolling Gods.


THE AUTHOR

Jernail Singh Anand is President of the International Academy of Ethics. He is author of 160 plus books in English poetry, fiction, non-fiction, philosophy and spirituality. The Academy of Arts and Philosophical Sciences, Bari (Italy) honoured him with the prestigious position of Honorable Academic. He was awarded Charter of Morava, the great International Award in Creativity by Serbian Writers Association, Belgrade at the60th Belgrade International Writers Meeting (Oct 2023), and his name was engraved on the Poets’ Rock in Serbia. Recently, he was awarded Doctor of Philosophy [Honoris Causa] by the University of Engg and Management, Jaipur. His most phenomenal book is Lustus:The Prince of Darkness [first epic of the Mahkaal Trilogy]. [Email: anandjs55@yahoo.com Mobile: 919876652401[Whatsapp]


Link Bibliography:

https://atunispoetry.com/2023/12/08/indian-author-dr-jernail-s-anand-honoured-at-the-60th-belgrade-international-meeting-of-writers/












Παρασκευή 26 Ιουλίου 2024

Carpe " Εν αγνοία ..."

 

Ασφυκτιώ, αναζητώ
 ανάμεσα στις γρίλιες
 το λιγοστό φως .
 Σε δωμάτια άφεγγα
 περιπλανιέμαι πάνω στο σώμα σου.
 Σε νοιώθω δίπλα μου,
 χαμένοι κι δυο
 μες στη σιωπή της λύτρωσης.
 Μια πορεία προδιαγεγραμμένη
 προς την κρυμμένη ομορφιά,
 χωρίς αντάλλαγμα κανένα.
 Τα τρεμάμενα χείλη,
 το έναυσμα να διαταράξουμε την ακινησία.
 Η περιδίνηση των σωμάτων
 κατέλυσε τον κάθε ενδοιασμό .
 Εν αγνοία μας....
 συνωμότησαν οι χτύποι της καρδιάς...

  Carpe 





AUTHOR Bajram Redžepagić

 


BAJRAM REDŽEPAGIĆ, (1939, Plav, Montenegro and Bosnia and Herzegovina) has been living in Australia for the last 20 years.
The most famous literary minds in the last 50 years describe Bajram Redžepagić as a parallel to the Balkan Dostoevsky, Tolstoy.
The only writer in the world who was imprisoned seven times for criticizing the ruling system of the former Yugoslavia and Bosnia and Herzegovina.
He stood up against war and violence.
He studied at the Faculty of Philosophy, as well as at the Faculty of Medicine in Skopje, Macedonia. Master's degree in Belgrade, Serbia.
He defended his doctoral dissertation in Sarajevo, Bosnia and Herzegovina, on June 6, 1981.
Bajram Redžepagić, writer, novelist, thinker, philosophical writer, essayist, as well as doctor of medical sciences, achieved a dual career in literature and medicine with high artistic and scientific potential and significant achievements in both fields.
He is the author of famous novels:
"REBEL" 1977, THE HERMIT" 1981"TORRENTS" in 1974" MAGIC SHIP" in 1986 NEW HERMIT" / expanded edition / Connectum, 2010 Sarajevo "OBSESSION“, serialized in the daily newspaper "Oslobođenje" Sarajevo, 1990
A great literary, life project, the capital work is the "STEPS OF DESTINY" Trilogy (serialized in Australian-Bosnian Magazine, 2002-2005), now being prepared for printing by the joint publishers of BIH.
The trilogy "THE WALK OF DESTINY" contains the novels:"OBSESSION""THE PHILOSOPHER'S STONE""GREAT LIGHT-WINGED MIND CAPTURED MIND"
In the last ten years, he expanded the trilogy into a pentalogy, with two new novels "MIRACLE OF NATURE - MIRACLE OF REASON" "MIRACLE OF THE HEART - MIRACLE OF LOVE"
He inaugurated philosophical lyrics as a new literary direction.
Collections of poems, Trilogy of philosophical lyrics in three parts:
1."IMPOSSIBLE IS POSSIBLE"2. "METAPHYSICS OF LOVE, LIFE AND DEATH"3. "THE SECOND MAN AND THE MIRACULOUS WATERS"
4. A collection of essays and criticism entitled "ECHOES OF THE WORKS OF BAJRAM REDŽEPAGIĆ IN LITERARY CRITICISM" edited by Marko Vešović
Book in English "THE RAINBOW OF ETERNITY "Indian -Australian Poetic CONNECT
dr. Bajram Redžepagić and Dr. Jernail Singh Anand, edition (Association of Philosophers and Writers of India)
He is the author of a large number of literary reports and essays.
He is the winner of several domestic and foreign awards, of which we single out the most important:
- Senate Award Art BERLIN / 2000
- Commonwealth AUSTRALIA Award 2004 AND 2006
- Spanish-American Miguel Cervantes Award, 2021 for literature and peace
- Award of the World Literary Academy (for the poem Čovjek ili nečovjek/philosophical lyric "THE IMPOSSIBLE IS POSSIBLE" author Bajram Redžepagić, (essay on Redžepagić's poem written by Z. Mlinar, Podgorica, Montenegro, 2020
- Award of the Indian Association of Philosophers and Writers, Award-MASTER OF CREATIVE IMPULSE
AAZAAD FOUNDATION (REGD) World literature INDIA, Dr. JERNAIL SINGH ANAND, November 2022
Award for extraordinary achievements in literature - RAHIM KARIM, World Literature Foundation
Award for Humanist and Writer Australia from president of SAPS POLAND, Zbigniew Roth, December 2022
Award WINER, THE BOOK OF THE YEAR 2022, philosophical lyrics, edition PRODIGY Poblished - January 2023
- Twice nominated for the Nobel Prize.
- 2020/2021. Nomination on behalf of the state of BIH, as an honorary member from representatives of eminent literary figures and cultural institutions of the state.
He works as a writer and lives in Sydney / Australia



"Ode of death to the ecological REVOLUTION movement" writen by Bajram Redžepagić


EARTH The planet burns and pays,
It's in Hell..
And I
I want to see joy in people's eyes before I finally fall asleep.
Life is an adventure, and no one can predict what will happen
The soul recognizes the human in man
I want a man to be - an honest man,
which does not endanger anyone,
and values this land as the greatest gift from God.
Towards the end of his life, satisfied with the knowledge
filled with love for GOD,
Without fear of death,
I look forward to returning
But,
Worried about the kids staying in Hell.



Author PhD Bajram Redžepagić

Essay - PLANET EARTH IN A CHAOTIC HELL FROM GLOBAL POLLUTION

" - MOVEMENT FOR THE ECOLOGICAL REVOLUTION "

I invite all the poets of the world to join the movement for the ecological revolution. EARTH The planet is being destroyed by the powerful, the governments of RUSSIA, America, China AND OTHER POWERFUL COUNTRIES that support wars.

The Ecological Revolution Movement demands that the governments of the powerful powers transfer the funds intended for armaments to the ECOLOGICAL REVOLUTION MOVEMENT FOR THE SAVE THE EARTH OF THE PLANET AND THE SAVE OF HUMANITY.

Here is this hour, I, Bajram Redžepagić, am waking up from a deep sleep, I am waking up together with all of humanity, I want to speak the truth, I am waking up from darkness and darkness, delusion, in great fear, I am also waking up around me the same mass of the world in fear..

I RISE TO MY FEET AND RAISE MY VOICE FOR THE MOVEMENT FOR THE ECOLOGICAL REVOLUTION, THE ONLY SAVE FOR AN OVERHEATED EARTH.

I wake up with HOPE... that humanity wakes up from its drunken state and sleep because the EARTH of the planet is burning in chaotic pollution, poisoned by polluted water, polluted air, polluted food.

Children die fed the same poisoned food, water, and air. Humanity's health is threatened, water is running out, life is running out. Sky radiation is increasing day by day due to the disappearance of the ozone layer that protects the planet Earth. Fish are gurgling poisoned in rivers, seas...

The world's most powerful military powers invest huge sums of money in lethal weapons, kill innocent young people, and displace families.

The artist expresses his view of the environment and the world, and inner emotions, and all inspirations come from higher, heavenly spaces. In every drop of pure water, in every drop of dew on a blade of grass, is the synthesis of Divine creative power. In every song, picture, scientific discovery is God's true word, the essence of life as a reflection of the external opposites that are the Divine miracle of nature.

Only in this union of opposites is a new living matter created, which carries within it atoms for millions of years.

The future of humanity is in raising a NEW man, INVESTMENT primarily IN EDUCATION of children, whose principles are based on moral obligations..

Absolute criticism is needed, can writers and artists break into the front lines of the rebellion against lies and injustice, against drugs, alcohol, robbery, profit, and freedom should be sought, sought and fought for.

A No investment in armaments and investment in the creation of artificial intelligence. This is done by those who have power and might.

Humanity CRIES, CRIES ARE HEARD .. to be reborn.

In practice, the negative human ego, yet the culprit for all the chaos on earth is a SELFISH MAN eager for PROFIT AND POWER.

Let's raise our voices for love, peace and saving the planet earth and humanity from disaster. Because of everything, our Planet EARTH is crying, heating up, hot, sweating, the earth is approaching hell.

The division is activated again, the world is divided, Russia / America, / China / Western Europe.. Nuclear war is on the horizon.

AWAKENING AND SALVATION! ENLIGHTENED MAN,

Why are there no great ideas, heroes, REFORMERS?

WHERE ARE the true fighters for morality, love, health, well-being, protecting people from mental and physical illness, and all because of profit, theory of interest, lack of faith in God, trust in the Creator, lack of God's idea of positivism.

Waking up from the comfort of a passive sleeper.

Youth creates reform, youth and knowledge connect the world, they recognize kindness and love, the world remains on the younger ones, they must condemn evil, How to create a new, young, healthy generation?

Wars and violence are the history of humanity. The trauma of memories, hatred and hostility are renewed again and again.

Absolute criticism is needed, can writers and artists make their way to the front lines of the rebellion against lies and injustice, against drugs, alcohol, robbery, profit,

ALL THAT brought to a boiling point,

LOOKS LIKE Hell.


AUTHOR Bajram Redžepagić
30.09.2023



"A STEP TO DEATH - GLOBAL WARMING AND POLLUTION

How long I would be half asleep
reached the height of the sky,
looking for an answer in the immeasurable distance,
where only thought does not see the limits of infinity.

I disappear into the darkness.
Human madness spreads the contagion of secrets
it leaves havoc in us.

It's as if I hear a message neither short nor long
Death is near
If we lose faith in God,
we left
the trace is deleted.
Heaven does not receive us

A man in search of good
leaves a trace of eternity.

I break time with my palms

The deaf darkness envelops me,
like I'm getting ready for eternity

This is how I will separate myself from unhappiness and pain?
Oh god, could this be java?
I rubbed my eyes, painfully waking up from an apparent dream,
I felt a tremor
Numb feelings
Fear of death, night without a sound,
The mystery of the return!
I see fear as big as a mountain,
we look at each other under the eye
my fear and me
Java escapes me
Everything is a secret hidden.

Even as a boy,
I hid my sadness under my eyes
with an incredulous look
he wondered at the people of evil spirits,
listened to their empty stories,
I saw their malice and hatred
And now the same
And that's just a step
between life and death

Look inside yourself
there is all the secret of God.

Anxiety is my way
the power of cognition
the way to the truth.

Dissolute desires that feed human weakness
and stunted mind
everything has its own face
visible and hidden.

The inner light of the soul,
it shines.
God is eternal
And we with Him.

Our journey is inevitable

Man is the heart of this planet.
The death of the ego is the life of the heart

And salvation!






POETRY By Mridula Bhattacharjee

 

বিস্ময় / 
         মৃদুলা ভট্টাচার্য।

সমগ্র পৃথিবীর একই ছাদের নীচে বসে 
আপন মনে যে শিশুটি খেলা করছিল 
তার পাশ দিয়ে ছুটে যায় মৃত্যু মিছিল
অথচ শিশুটি জানেনা, এ কিসের মিছিল...
চেয়ে থাকে অবাক বিস্ময়ে...
নীল আকাশের নীচে  মায়ের কোলে বসে 
আপন মনে খেলা করছিল যে শিশুটি,  
সে জীবনের এক কিংবা দুই বছর অতিক্রম করেছে...
এখনও বসে আছে ওই আকাশের নীচে...
অথচ জানেনা সে,  তার পাশে মায়ের নিথর  দেহ ...
জানেনা, তার মা যে আর বুকে জড়িয়ে ধরবেনা...
খেলা করতে করতে মায়ের নিথর দেহে 
ভর করে ঘুমিয়ে পড়ে যে শিশুটি,  
তার পাশ দিয়ে ছুটে চলে  মৃত্যু মিছিল , 
ছুটে চলে অজস্র রাবার বুলেট...
চারদিকে বারুদের কালো ধোঁয়া আচ্ছন্ন,
অথচ শিশুটি ঘুমিয়ে আছে মায়ের বুক জড়িয়ে।
তাঁর চারপাশে হিংস্রতার কোলাহল, মানুষের আর্তনাদ, 
শিশুটি ভয়ে জেগে ওঠে,  মাকে জড়িয়ে ধরে...
অথচ মা যে চিরনিদ্রায় শায়িত তা জানেনা শিশুটি। 
যে শিশুটি ক্ষুধা তৃষ্ণায় কাঁদতে কাঁদতে ঘুমিয়ে পড়ে
মায়ের শায়িত নিথর শরীরের কাছে...
মানুষের আর্তনাদ হিংস্রতায় তীব্র হয় 
কোলাহলে জেগে ওঠে ঘুমন্ত শিশুটি...
সেই শিশুটি  আপন মনে বসে খেলা করে 
মায়ের আঁচলে খোলা আকাশের নিচে...
চারদিকে বিদ্বেষে হিংস্রতার আর্তনাদ ছড়ায় 
আড়ালে ভগবান, আল্লাহ, গড  হাসেন...
পৃথিবীর একই নীল ছাদের নীচে, একই উঠোনে 
যারা ধর্ম ও জাতি নিয়ে বিভেদ সৃষ্টি করে 
তাঁরা পৃথিবীতে নিজেদের জীব শ্রেষ্ঠ ভাবে, 
অথচ তারাই আজ  নিকৃষ্ট জীব...
মানুষ নামের কলঙ্ক...
মানবতার কলঙ্কিত অধ্যায়ের সূচক
একে অপরকে হিংসা করে, 
বিদ্বেষ বিষ ছড়ায়। 
পৃথিবীর এক একটি কোণে হানাহানি মারামারির 
বারুদ ছড়ায়  
নিজ স্বার্থে চাহিদা আর চাহনির তীব্রতায় 
 নিজের রক্ত নিজেই ঝরায় নির্দ্ধিধায়...
সবুজ পৃথিবীকে রক্তমাখা করে  চাহিদা পূরণে।
অথচ, যারা প্রতিহিংসায় ব্যস্ত তারা জানেনা 
শিশুটির আর্তনাদ, 
তাঁরা জানেনা  মায়ের বুক 
যে শিশুটির  নিভৃত আশ্রয়।
*****
©® মৃদুলা ভট্টাচার্য
শিলচর - ২৪/০৭/২০২৪ ।
আসাম। ভারত।‌

🌸


Amazement /
                 Mridula Bhattacharjee.

The entire world's  under one's blue roof ...
The child  was playing in the mind 
under the roof. ..
The procession of death rushes past him  
But the child does not know what this procession is about ...
Looking in amazement ...
Child Sitting on mother's lap under the blue sky  
The child  was playing in his/her mind ,  
Children have passed a year or two of  life...
The child is still sitting under that sky ...
But  doesn't know, his/her mother's 
frozen body next to  him...
Don't know,  my  mother will not hug him anymore ...
Mother's frozen body while playing ...
The child who fell asleep ,  
Death marches by the  side , 
A lot of rubber bullets are running ...
The black smoke of gunpowder is  everywhere.
But the child is sleeping on the mother's chest .
Around him the tumultuous of violence, 
the cries of men and humanity 
The child wakes up in fear, hugs the mother ...
But the child does not know that's 
 the mother is in eternal sleep . 
The child who cries from hunger 
and thirst falls asleep...
Near the frozen body of the mother.
The cries of the people intensified with violence  
The sleeping child wakes up in the noise ...
That child plays in their own minds 
Mother's  arms under the open sky ...
The cries of hatred and violence spread everywhere 
God laughs behind the scenes ...
Under the same blue roof of the world, 
in the same yard...  
Those who create  differences on religion and caste  
They live their lives best on earth , 
But they are  the worst creatures today ...
The stigma of people's names ...
Indicators  of humanity's  tainted chapter 
envy each other , 
Hate spreads poison in . 
In one corner of the world, 
the ammo of fights spreads   
In the intensity of demand and observation 
 for their own interests  
One's own blood  shreds its own determinations...
Green makers  the world bleed  meet demand  .
However, those  are busy  with revenge  
They do not know the cry of the child,   
They do not know that mother's chest  
The shelter of the child.
*****
©® Mridula Bhattacharjee
Silchar, 24/07/2024
Assam, India.