Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018

Πωλ Σινιάκ - Paul Signac ( 11 Νοεμβρίου 1863 – 15 Αυγούστου 1935 )

Paul Signac, The Port at Sunset, Saint-Tropez, 1892.

Ο Πωλ Σινιάκ (Paul Victor Jules Signac, 1863-1935) ήταν Γάλλος νεο-ιμπρεσσιονιστής ζωγράφος, εισηγητής, μαζί με το Ζωρζ Σερά, του πουαντιγισμού (στιγματογραφίας).*

Θαυμαστής των εμπρεσιονιστών, στην αρχή επηρεάστηκε ιδιαίτερα από το Μονέ. Το 1884 ίδρυσε, μαζί με τον Ανρί Εντμόν Κρος κ.ά., την Εταιρεία των Ανεξάρτητων (της οποίας έγινε πρόεδρος το 1908), όπου εξέθεσε για πρώτη φορά τους πίνακες του.

Δυο χρόνια αργότερα έλαβε μέρος στην 9η έκθεση των εμπρεσιονιστών πλάι τους Ντεγκά, Πισαρό, Γκωγκέν και Σερά. Με τον τελευταίο ο Σ. συνδέθηκε με μακρά και γόνιμη φιλία, δεχόμενος τη στιγματογραφική τεχνική που εκπροσωπούσε τότε κυρίως ο Σερά.
Paul Signac with his palette,
 ca. 1883
Ο Σ., ξεπερνώντας την εμπρεσιονιστική αντίληψη της ανάλυσης των τόνων του φωτός σύμφωνα με ατομικά κριτήρια, μελέτησε και διατύπωσε θεωρητικά την ανάλυση των τόνων σύμφωνα με συγκεκριμένους επιστημονικούς νόμους, χρησιμοποιώντας, τις θεωρίες του Σεβρέν. Ο Σ. ανάλυσε το θέμα αυτό στο βιβλίο του Από τον Ευγένιο Ντελακρουά στο νεοεμπρεσιονισμό (1899), που έγινε με ενθουσιασμό δεκτό από την παράταξη εκείνη των καλλιτεχνών που ονομάζονταν ακριβώς νεοεμπρεσιονιστές. 
Ο Σ. εφαρμόζοντας την τεχνική της διαίρεσης των τόνων του φωτός σε στοιχεία καθαρού χρώματος, πέτυχε να δώσει στις ελαιογραφίες και στις ακουαρέλες του εξαιρετικά έντονη φρεσκάδα και φωτεινότητα.
Η αγάπη του για τη θάλασσα (το αγαπημένο θέμα του) τον έκαμε να ταξιδέψει στις ακτές της Γαλλίας, της Ολλανδίας και της Ανατολικής Μεσογείου.

Από τα έργα του πρέπει να αναφέρουμε: Βάρκα στον ήλιο, Αντίμπ, Το Πον-Νεφ, Βενετία, Μασσαλία. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η μεγάλη διακοσμητική σύνθεση στο Σπίτι του Λαού στις Βρυξέλλες που τιτλοφορείται Την εποχή της Αρμονίας. « Η Αντίμπ το βράδυ»: Πολ Σινιάκ (Μουσείο Καλών Τεχνών, Στρασβούργο). Πολ Σινιάκ: «Είσοδος του λιμανιού της Μασσαλίας».

Ο Σινιάκ συμμεριζόταν με τον Σερά, που ήταν στενός φίλος του, τις στιγματογραφικές αντιλήψεις (Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης).

*Δείτε :



Σιδηροδρομική διασταύρωση κοντά στο Bois-Colombes, 1885

Το Boulevard de Clichy με χιόνι, 1886

 Les Andelys, 1886

Η «Γέφυρα της Ευτυχίας» στην Asnière, 1886

Άποψη του Collioure, 1887

 Η τραπεζαρία,1887

Το λιμάνι του Saint-Cast, 1890

Γυναίκες στο πηγάδι,1892

Δύο κυπαρίσσια,1893
 
Capo di Noli, 1898

Το ατμόπλοιο Hirondelle στον Σηκουάνα,1901

Το λιμάνι της Μασσαλίας, 1906

 Το λιμάνι της Μασσαλίας και η Νοτρ-Νταμ-ντε-λα-Γκαρντ, 1905

Το λιμάνι του Ρόττερνταμ, 1907

Το πεύκο στο Saint Tropez, 1909

Η είσοδος του λιμανιού της Λα Ροσέλ, 1921

In the Time of Harmony. The Golden Age is not in the Past, it is in the Future, 1893–95

The Lagoon of Saint Mark, Venice, 1905


Τhe Port of Saint-Tropez, 1901

 1893, Femme à l'ombrelle

Road to Gennevilliers, 1883

Comblat le Chateau. Le Pré. 1886

Cassis, Cap Lombard, Opus 196, 1889
 
Place des Lices, 1893

Grand Canal (Venice), 1905

Le phare, Groix, 1925

Les Andelys, Château Gaillard, huile sur toile (1921)

Le Vieux Port de Marseille (1931)

Woman Taking up Her Hair. 1892

Lady on the Terrace (1898)

Οι πίνακες είναι από:
https://en.wikipedia.org/
https://el.wikipedia.org/










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου