Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2018

O TOIXOΣ ΕΙΧΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΔΟΥΝΑ

Graffiti,συνθήματα και άλλα...

Αναφιώτικα.


Η Street Art αναπτύσσεται σε δημόσιους χώρους και περιλαμβάνει μια ποικιλία μορφών και τεχνικών. Τα wheat pasting, sticker bombing, stencil graffiti, poster art, οι υπαίθριες προβολές και εγκαταστάσεις, η χρήση μικτών τεχνικών, η παραποίηση οδικών σημάτων κ.α. περιλαμβάνονται σε αυτό που ονομάζουμε με μια λέξη σήμερα, street art. Το Graffiti είναι σίγουρα ο μεγάλος εκπρόσωπος της Street Art.

Η λέξη Graffiti, εμφανίστηκε ως όρος στα μέσα του 19ου αιώνα και προέρχεται από την ιταλική λέξη "graffiato" (γρατζουνισμένος). Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά απο αρχαιολόγους όπως ο Raffaele Garucci κατά την ανακάλυψη των επιγραφών και των φιγούρων στα ερείπια των κατακόμβων της Ρώμης και της Πομπιϊας, προσπαθώντας έτσι να ξεχωρίσει το φαινόμενο αυτό από τα υπόλοιπα είδη Τέχνης.
Το 1933 ο Γάλλος φωτογράφος Brassai γράφει σε ένα δοκίμιο του για την Graffiti: "The Bastard art of ill-famed streets" ( H μπάσταρδη Τέχνη των αρρωστημένων-διάσημων δρόμων)! Το Graffiti συνδέεται σε αρκετές περιπτώσεις με τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της περιόδου. Ένα καλό παράδειγμα θα μπορούσε να είναι αυτό στην δεκαετία του 1960 κατά την διάρκεια της επανάστασης των μαθητών στην Αμερική που με το σλόγκαν "Τhe Wall Will have their Say", οι τοίχοι των σχολείων της χώρας γέμισαν με ποίηση και πολιτικά μηνύματα.Την δεκαετία του 1970 πλέον το graffiti είχε αποκτήσει νέες τεχνικές και είχε κατακλύσει το μετρό της Νέας Υόρκης.
Το "tagging"(υπογραφή) εξαπλώνεται ταχύτατα με την έντονη επιρροή της Hip Hop κουλτούρας και οι μαρκαδόροι αντικαθιστώνται από τα αποδοτικότερα spray παίζοντας με όγκους και χρώματα και δημιουργώντας την ψευδαίσθηση του βάθους. Οι όροι "Bombing" και "piecing" εισάγονται αυτήν την περίοδο με το μεν πρώτο να δίνει βαρύτητα στην ποσότητα των Tag στον ίδιο χώρο και το δεύτερο στην ποιότητα τους. Τότε ακριβώς ήταν που επίσημα απαγορεύτηκε το graffiti και βέβαια οι πόλεις έγιναν σχεδόν αυτόματα πεδίο μάχης ανάμεσα στους ατίθασους "νεαρούς επαναστάτες" και τις αρχές.
Το 1972, ο φοιτητής κοινωνιολογίας Hugo Martinez, ιδρύει την United Graffiti Association, σε μια προσπάθεια να αναγνωριστεί το graffiti ως μορφή τέχνης αλλά παρόλο που η οργάνωση έκανε απόπειρες να εκθέσει σε γκαλερί, ο καλλιτεχνικός κόσμος έμεινε αδιάφορος. Μερικά χρόνια αργότερα παρόλα αυτά κάποιες gallery της Νέας Υόρκης αποφάσισαν να εκθέσουν έργα και μερικοί συλλέκτες και μουσεία αγόρασαν έναν πολύ μικρό αριθμό. Αυτή ακριβώς η περίοδος δημιούργησε έναν έντονο προβληματισμό που κρατάει μέχρι και σήμερα. Μπορεί να εκτεθεί η Graffiti σε αίθουσες Τέχνης; Μήπως αντι να αναγνωριστεί ως μορφή Τέχνης έχουμε την πλήρη ισοπέδωση του βασικότερου χαρακτηριστικού της; Αυτό της απόλυτης ελευθερίας και έκθεσης σε δημόσιους χώρους;
Στη δεκαετία του 1980 το graffiti εξελίσσεται, με τη χρήση πολύχρωμων γραμμάτων, την απεικόνιση φανταστικών προσώπων ή χαρακτήρων από κόμικς, όπως και φανταστικών τοπίων, με την υιοθέτηση διαφορετικού στυλ από τον κάθε δημιουργό, δηλώνοντας έτσι μια πολιτιστική και καλλιτεχνική φιλοδοξία. Αυτή την περίοδο έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά ανεξάρτητα περιοδικά για το graffiti, όπως και ταινίες/ντοκιμαντέρ που το παρουσίασαν στο ευρύτερο κοινό.
Πολλοί νεαροί καλλιτέχνες, όπως ο James de la Vega, βλέποντας την πόλη ως μια απέραντη γκαλερί, όπου θα μπορούσαν να εκτεθούν έργα τους σε ευρύ κοινό, χωρίς να χρειάζεται να τους αποδεχτεί πρώτα το καλλιτεχνικό κατεστημένο, άρχισαν να ασχολούνται ενεργά με το graffiti.
Έτσι, δημιουργήθηκε η street art, ονομασία που εμφανίστηκε σύμφωναμε τον Cedar Lewisohn, στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και καθιερώθηκε το 1985,στο ομότιτλο βιβλίο του Allan Schwartzman, σύμφωναμε τον οποίο, οι street artists (ή αλλιώς urban artists, guerilla artists, graffiti artists) είναι αυτοί που έχουν ακαδημαϊκή καλλιτεχνική εκπαίδευση κι επιλέγουν να εξασκούν την τέχνη τους στο δρόμο.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, μερικοί street artists άρχισαν να πειραματίζονταιμε άλλες τεχνικές, εκτός του σπρέι. Ένα καλό παράδειγμα είναι ο Shepard Fairey, τότε φοιτητής γραφιστικής στο Rhode Island School of Design που δημιούργησε τη μεγαλύτερη street art καμπάνια με τα stickers που έφτιαχνε.
Τις τελευταίες 2 δεκαετίες οι δημιουργοί και τα παραδείγματα έχουν γίνει χιλιάδες ενώ χρησιμοποιούν τις κλασσικές τεχνικές ή επινοούν ακόμα και νέες για να επικοινωνήσουν μαζικά με το κοινό. Ένας καλλιτέχνης που εχει γράψει την δική του ιστορία ειναι ο Banksy και η αναγνωριση του απο την παγκόσμια καλλιτεχνική κοινότητα πλέον δεδομένη αφού είναι ένας απο τους κορυφαίους εκπρόσωπους της Street Art σήμερα.

Μιχαλακοπούλου-Αμπελόκηποι.
------------------------
Street Art VS Graffiti
Η street art δεν έχει όρια, περιλαμβάνει διάφορες τεχνικές, όπως τοWheat Pasting (δημιουργία έργων σε χαρτί και επικόλλησή του σε μια άλλη επιφάνεια), το Stickering (δημιουργία sticker και επικόλλησή του σε δημόσιο χώρο), το Stenciling (ψεκασμός με σπρέι μέσω χαρτονιών-οδηγών, με κομμένα διάκενα), τη δημιουργία τρισδιάστατων αντικείμενων κ.α. Επιπρόσθετα, η street art είναι ένας αρκετά γενικευμένος όρος που απορροφά την παραβατικότητα του graffiti και μάλιστα οι εκπρόσωποί της δέχονται παραγγελίες για να δημιουργήσουν.
Δηλαδή για να δώσουμε ένα καθαρά Ελληνικό παράδειγμα, το graffiti (τεχνική) στους τοίχους της Τεχνόπολης στο Γκάζι θεωρείται για τους ακαδημαϊκούς Street Art και όχι Graffiti, ακριβώς επειδή υπήρχε άδεια για να γίνει κάτι τέτοιο, υπήρχε ανάθεση και όχι καταπάτηση-βανδαλισμός περιουσίας. Παράδοξο αλλά αληθινό. Η Τεχνική είναι ακριβώς η ίδια αλλά η παραβατικότητα τελικά του αλλάζει τον ορισμό!

Εξάρχεια 

------------------------
Ιστορία της Τέχνης και Graffiti / Street Art
Για να μπορέσεις να αναλύσεις ένα είδος Τέχνης θα πρέπει να εξετάσεις την αρχή του, τους εκπροσώπους του, την τεχνοτροπία, την κοινωνιολογική του θέση κ.α. Στην περίπτωση τoυ Graffiti, πρακτικά ξεκινάμε να μετράμε από το 30.000 π.X. Αυτό λοιπόν είναι το πρώτο μεγάλο πρόβλημα!
Έτσι λοιπόν για να μπορέσουμε να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο θα πρέπει να τοποθετήσουμε την αρχή σε κάτι πιο πρόσφατο. Πότε όμως θα ήταν αυτό; Τα μέσα του 19ου αιώνα που ακούστηκε για πρώτη φορά η λέξη graffiti αλλά περιέγραφε εικόνες δημιουργημένες αιώνες πριν; Την Δεκαετία του 60 με την πρώτη επανάσταση των μαθητών στα σχολία της Aμερικής, του 1970 με την καθιέρωση του; του 1985 με τον όρο πλέον της Street Art; Και αν τελικά καταλήγαμε κάπου, ποιους θα ορίζαμε δημιουργούς και εκπροσώπους; Τα Underground teenager της Νεας Υορκης που είναι ανώνυμα;
Και τα έργα που δημιουργήθηκαν; Έχουν πλέον βαφτεί και ξαναβαφτεί δεκάδες φορές και ελάχιστος αριθμός τους σώζεται φωτογραφικά. Επιπλέον υπάρχει και το παράνομο, περιθωριακό του θέματος. Τα Graffiti καταπατούν και βανδαλίζουν ξένη περιουσία και βέβαια είναι παράνομα. Μπορεί η Ιστορία της Τέχνης να καταγράψει αυτό το φαινόμενο;
Κάτι επίσης δύσκολο είναι ότι αρκετοί δημιουργοί δεν δρουν ατομικά αλλά σε ομάδες που μάλιστα κάποιες διαλύονται γρήγορα, αλλάζει η σύσταση τους κ.ο.κ. Το πλήθος επίσης των ανθρώπων που ασχολούνται με το Graffiti και την Street Art είναι εκατοντάδες φορές μεγαλύτερο από αυτό των υπολοίπων Τεχνών, κυρίως γιατί δεν είναι απαραίτητες οι Ακαδημαϊκές σπουδές για να αφήσεις το στίγμα σου. Αυτό κάνει πρακτικά αδύνατο να μπορέσουν οι ιστορικοί να παρακολουθήσουν ακόμα ακόμα και τους σημαντικότερους εκπροσώπους...Γιώργος Δρακάκης-All about arts&culture.

Ψυρρή.
 Ψυρρή.

 Ψυρρή.

 Ψυρρή.

  Ψυρρή.

  Ψυρρή.

 Ψυρρή.

  Ψυρρή.

  Ψυρρή.

  Ψυρρή.

  Ψυρρή.

  Ψυρρή.

  Ψυρρή.

  Ψυρρή.


  Ψυρρή.

  Ψυρρή.

  Ψυρρή.

  Ψυρρή.



 Ψυρρή.

Τρίκαλα 

Η ιστορία των Τρικάλων σε έναν τοίχο πολυκατοικίας.Εικόνες βγαλμένες από την καθημερινότητά μας.Το χθες «παντρεύεται» με το σήμερα και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Σημαντικά πρόσωπα του λαϊκού πενταγράμμου που λατρεύτηκαν από τους Τρικαλινούς, όπως ο Βασίλης Τσιτσάνης και ο Απόστολος Καλδάρας, αλλά και απλοί πολίτες της πόλης, όπως ο μανάβης της λαϊκής και ο μικρός ποδοσφαιριστής που φορά τη φανέλα με τα χρώματα της ομάδας Α.Ο. Τρικάλων «ζωντανεύουν» σε ένα μοναδικό έργο τέχνης που όμοιό του δεν υπάρχει πουθενά στην Ελλάδα.

  Καλαμάτα .

   Καλαμάτα .

   Καλαμάτα .

   Καλαμάτα .

   Καλαμάτα .

  Καλαμάτα .





Σ.Ε.Φ.Το χρήμα δεν φέρνει ευτυχία...




Ζωγράφου.


 Ζωγράφου 


 "Υπάρχουν ξέρω παιδιά που κάποια μέρα δεν γυρίσαν σπίτι
Υπάρχουν ξέρω παιδιά που ναι στην σκέψη και του τελευταίου αλήτη.

Ζούνε ακόμα νοερά μέσα στην θλίψη και στην κάθε ελπίδα

Με ένα απέραντο γιατί να αγκαλιάζει την μορφή τους
Όποιος ξεχνιέται μόνο χάνεται.
...........
μόνο που δεν πρόλαβαν να μας λυτρώσουν..."
Αντώνης Τυλιγάδης

 Εν πλω 


Εν πλω 


Εν πλω 






Άγιος Θωμάς Αμπελοκήπων.




 Μοναστηράκι 

 Μοναστηράκι 

 Μοναστηράκι 

 Μοναστηράκι 

 Μοναστηράκι 

 Μοναστηράκι 


 Μοναστηράκι 

 Αναφιώτικα.


Αναφιώτικα.

 Αναφιώτικα.

 Αναφιώτικα.

 Αναφιώτικα.

 Αναφιώτικα.

 Αναφιώτικα.

 Αναφιώτικα.

 Αναφιώτικα.

 Αναφιώτικα.

 Αναφιώτικα.

 Αναφιώτικα.

Αναφιώτικα.

 Θησείο.

 Θησείο.

 Θησείο.

Θησείο.


 Μοναστηράκι

 Μοναστηράκι

 Μοναστηράκι

 Μοναστηράκι

 Μοναστηράκι

Μοναστηράκι

Άλιμος

 Μπάτης

Μπάτης

 Πειραιώς.

Πειραιώς.

Παραλιακή προς Βούλα.

 Παραλιακή προς Βούλα.Ο αγιογράφος των δρόμων...δυστυχώς το συγκεκριμένο μόλις που διακρίνεται πλέον από τους βανδαλισμούς...


Παραλιακή προς Βούλα.


Αθήνα κέντρο.

"Το πρόσωπο του καθενός είναι ψυχής καθρέφτης εκτεθειμένος και γυμνός αυτός που είναι αληθινός κι αυτός που είναι ψεύτης..." 
Πόρτα στην Καραγιώργη Σερβίας...


ΕΞΑΡΧΕΙΑ 
















































































.



 "Έτσι μιλάω με το Θεό μου αυτήν την ώρα… Κι εκείνος, θα μου πεις, τι λέει; Εκείνος αποκρίνεται, με τα πάντα, με την καθεμιά ομορφάδα του κόσμου μ’ απαντάει, με το φεγγάρι, με τη θάλασσα, ακόμα και με τη μακρινή σιωπή…Δεν είναι τα γεγονότα που σε αλλάζουνε, μα οι λεπτομέρειες.Τον άνθρωπο που γονατίζει τον σκιάζομαι πιότερο κι από τον εχτρό..."
Θράσος Καστανάκης
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου