Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020

ΑΡΕΤΗ ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ (ΦΥΚΟΕΣΣΑ) "ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ"


ΑΡΕΤΗ ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ : ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ : ΒΕΡΓΙΝΑ ΙΟΥΛΙΟΣ 2020
Είδος: Ποιητική Συλλογή 
Σχήμα : 17Χ24
Σελίδες : 115 
ISBN : 978-960-51-008-3


Ευχαριστώ από καρδιάς την Ευγενία Ασημακοπούλου Τσαλπαρά, την αγαπημένη φίλη και εκδότριά μου, που υλοποίησε για άλλη μια φορά εύμορφα έκδοση βιβλίου μου.
Τον γιό μου Κωστή Σχοινά, που διαμόρφωσε το εξώφυλλο, βασισμένο στον πίνακα ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΙ του εξαδέρφου μου εξ αγχιστείας Μίμη Αντζούρη από το Στεφανοβίκειον Βόλου. Είναι απεικόνιση του πουλιού, που σύχναζε στα βούρλα της λίμνης Κάρλας, δίπλα στο χωριό μας.
Ευχαριστώ την ζωή με όλες τις γλυκόπικρες στιγμές της που, ως μέλισσες, άλλοτε με κέρασαν μέλι κι άλλοτε με " κέντησαν" πικρά.
Και τα δυό καλοδεχούμενα, γιατί διαμόρφωσαν και πυροδότησαν με έμπνευση την ΦΥΚΟΕΣΣΑ.
Ευχαριστώ τους γονείς μου, Αθανασία και Γιώργο που μου χάρισαν ζωή και τα παιδιά μου Εριφύλη και Κωνσταντίνο που με στηρίζουν στην πνευματική μου δημιουργία. Καθώς και τον λατρεμένο μου πεθερό- πατέρα Κώστα Σχοινά που μου ενέπνευσε τον τίτλο της Συλλογής και το ομώνυμο Ποίημα. Τον έβλεπα με την στολή του μελισσουργού να δρέπει το μέλι από τις δυο κυψέλες στον κήπο του, το νοστιμότερο που έχω γευτεί, μαζί με την άπλετη και άδολη αγάπη του σε μένα.Θα τον θυμάμαι πάντα με ευγνωμοσύνη.
Τέλος ευχαριστώ πάρα πολύ όλους εσάς , Φιλοι μου, που αγκαλιάσατε τα ποιήματά μου εδώ, ενθάρρυνση για δημιουργία.

Αφιερωμένη η ποιητική μου Συλλογή στον μονάκριβο εγγονό μου Έκτορα- Γεώργιο, με την ευχή να ειναι ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΣ των στιγμών του
Αρετή Γουργιώτου 
ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ 

i. ΤΟΥ ΕΚΤΟΡΑ

Σαν τα ματάκια σου πρωτάνοιξες,
άσχημος σού φάνηκεν ο κόσμος
και στην σιωπή σου κλείστηκες.
Και μεις, ανήμποροι, το κλάμα σου
προσμέναμε καρδιοχτυπώντας.
Τόνοιωσες!
Τα βλέφαρα απασφάλισες πεισματικά.
Γιόμισε η κάμαρα θάλασσα και γλαροπούλια
κι ουρανό και φως κι ελπίδα.
Άνθισες την ψυχή μας!

🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻


ii. ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Φόρεσε την ειδική στολή.
Γάντια δερμάτινα, αδιάτρητα.
Το ειδικό καπέλο με το δίχτυ ασφαλείας.
Στο χέρι το φυσερό με θυμίαμα Μνήμης.
Στάθηκε ευλαβικά
μπρος στην κυψέλη του Χρόνου.
Μελισσουργός των στιγμών της.
Από τις οπές άρχισαν να προβάλλουν
οι μέλισσες της θύμησης.
Η Ιερουργία αρχίζει!

🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻

iii. ΛΥΔΙΑ ΛΙΘΟΣ

Αυτό θα είναι το φυλαχτάρι σου, Αρετούλα,
μου είπε η Γιαγιά μου, με το Αιγαίο στα μάτια της
και τον χρυσαφένιο κάμπο στα μαλλιά της.
Θα το κρατάς πάντα στον κόρφο σου, να με θυμάσαι.

Μα, γιαγιά Χρυσούλα, αυτό δεν είναι Τίμιο ξύλο,
μια ασήμαντη πετρούλα είναι!

Κι όμως! Είναι μετρητής τιμιότητας πολύτιμος.
Αυτός θα σου δείχνει το χρυσάφι
στις καρδιές των ανθρώπων.
Θα τον σέρνεις πάνω τους
και όταν βλέπεις να χρυσίζει,
θα τις αγκαλιάζεις.
Μακριά τους όμως, σαν η πέτρα χρώμα δεν αλλάξει.
Είναι η ΛΥΔΙΑ ΛΙΘΟΣ, αλάνθαστος κριτής ανθρωπιάς.

Το κράτησα το φυλαχτάρι.
Λίγες οι φορές που χρύσισε η ράχη του.
Όμως κι αυτές πολύτιμες,
σαν της Γιαγιάς μου την καρδιά.
____________________________________

Με την λυδία λίθο γινόταν παλαιότερα η ανίχνευση
της καθαρότητας του χρυσού.
(Οπισθόφυλλο)


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ


Η Αρετή Γουργιώτου ( Φυκόεσσα) γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Φάρσαλα Θεσσαλίας, όπου και μαθήτευσε στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.
Σπούδασε στην Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο τμήμα κλασσικής Φιλολογίας.
Δίδαξε ως φιλόλογος σε δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια της Ελλάδας και στο Ελληνικό Κολλέγιο Λονδίνου.
Έχει συμμετάσχει με ποιήματά της σε ανθολογίες, περιοδικά και λογοτεχνικά ημερολόγια και στο διαδικτυακό συλλογικό βιβλίο «Ο Χρόνος και ο Λόγος».
Ποιήματά της έχουν φιλοξενηθεί σε διαδικτυακούς ιστοτόπους.
Επίσης συμμετείχε με ποίημά της στο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης με θέμα την Ειρήνη, “For a world Without Wars World Poetry Initiaktives” Αθήνα, Ιούνιος 2019.
Η πρώτη προσωπική της ποιητική συλλογή ΕΣΩ ΙΡΙΔΙΣΜΟΙ, εκδόσεις ΒΕΡΓΙΝΑ 2019, τιμήθηκε με το Α' Βραβείο σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιβλίου 2019, από τον Σύλλογο Λόγου, Μουσικής και Τέχνης «ΛΙΝΟΣ»
Ο ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είναι η δεύτερη ποιητική της συλλογή








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου