Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΑΜΑΝΔΑΝΗ " Ερωτικά Αποτυπώματα ", Ποιητική Συλλογή


Κατερίνα Ραμανδάνη : Ερωτικά Αποτυπώματα 

Εκδόσεις : Αγγελάκη 
Ημ. Έκδοσης:2020
Είδος : Ποιητική Συλλογή
Βιβλιοδεσία:Χαρτόδετο
Διαστάσεις:24x17cm
Αριθμός Σελίδων:100
ISBN:978-960-616-127-8


Περιγραφή

Οίνος της ευής. Σοφοκλής

Εάν ένας ζωγράφος ήθελε να παρουσιάσει την αντίθεση μεταξύ έρωτα και αμαρτίας, τη μεν αμαρτία θα την απεικόνιζε ντυμένη άσεμνα, τον δε έρωτα ολόγυμνο. Σέγκιουρ

Ο γλυκύτερος καρπός του δέντρου του έρωτα είναι το φιλί. Όσκαρ Ουάιλντ

Έρωτα αποκαλούν την ισχυρή επιθυμία. Σωκράτης

Έρωτας είναι η ανιδιοτελής προσπάθεια να δημιουργήσεις χώρο στον άλλο για να είναι όπως θέλει να είναι. Χόρχε Μπουκάι

Δυο πράγματα νικούν τον έρωτα: Η φιλοδοξία του άνδρα και η φιλαρέσκεια της γυναίκας. Μυσσέ

Εκείνος που αγαπά δεν έχει ανάγκη να συγκρίνει. Όταν η σύγκριση μπαίνει από την πόρτα, ο έρωτας βγαίνει απ' το παράθυρο. Χακί Γ.

Η ερωμένη είναι ένα μπουκάλι με κρασί. Η σύζυγος ένα μπουκάλι από κρασί. Αμβρόσιος Μπιρς

Ο έρωτας είναι ο θρίαμβος της φαντασίας επί της νοημοσύνης. Χένρι Λούις Μένκεν

Ο έρωτας είναι ο αρχιτέκτονας του σύμπαντος. Ασκληπιάδης

Και τώρα ο έρωτας ο λυσιμελής με παρασύρει. Σαπφώ

Η ζωή είναι ένα λουλούδι κι ο έρωτας το μέλι του. Βίκτωρ Ουγκώ

Χωρίς εσένα... η ποίηση μέσα μου είναι νεκρή. Κατερίνα Ραμανδάνη



Το οπισθόφυλλο 


ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ 

ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ…

Η καρδιά μου περιβάλλεται από αγάπη
κι η αγάπη καρφιτσώνεται στο βαθύτερο είναι μου.
Μια μυστηριακή, άυλη, θεία ενέσιμη δόση
τρυπά συχνά το νου μου
και οδηγεί το χέρι μου στο χαρτί,
όπου καταγράφει το μελωδικό, το ερωτικό
αλλά και το μοναδικό ρυθμό της ποίησης.
Μια νυχτερινή περιπλάνηση σε μοναχικούς δρόμους
και αρτηρίες λεπτές, όπου χορεύει η ζωή.
Μην απορείτε και μη με ρωτάτε πως το απέκτησα αυτό.
Το ένιωσα έντονα σαν πέρασα άφοβα
μια νύχτα από το ησυχαστήριο.
Το ένιωσα σαν συμμετείχα σε τελετουργίες των λέξεων
κι είδα να σφάζονται ψυχές
και το συνάντησα σαν έσκαψα βαθιά
στα λατομεία των αισθημάτων.
Τέλος, το ψάρεψα στην απέραντη Μακεδονική θάλασσα,
μέσα στο δαντελένιο δίχτυ μου,
όπου είδα να σπαρταρούν μέσα πράγματα.
Και το ένιωσα ακόμη μέσ
στο κρυφό νεανικό καρδιοχτύπι και
στην ανθρώπινη ανάσα ή τον καημό μου.
Έτσι το απέκτησα.

❀     ❀     ❀     ❀

ΕΙΜΑΙ ΠΑΝΤΟΥ

Εν απουσία μου
αρρώστησες, νόσησες.
Ερήμην μου
δανείστηκες, χρεώθηκες.
Εν τη σκιά μου
βρίζεις και τον βασιλιά.
Εν μυστικό τοπίο
περηφανεύεσαι.
Εν απορία
παιδεύεσαι.
Εν καιρώ κρίσεως
φλέγεσαι.
Εν αποχή του σεξ
τρελαίνεσαι.
Εν παρουσία μου
σιωπάς.

Ακόμη δεν έχεις καταλάβει ότι:
ΕΙΜΑΙ ΠΑΝΤΟΥ!

❀     ❀     ❀     ❀

Η ΖΗΛΕΙΑ

Ζηλεύεις;
Πολύ.
Φοβάσαι;
Πολύ.
Κομπλάρεις;
Πολύ.
Έχεις κόμπλεξ;
Ναι.
Είσαι άρρωστος;
Ναι.
Αγαπάς;
Πάρα πολύ.
Πονάς;
Ναι.
Επιθυμείς;
Ναι.
Θέλεις την αποκλειστικότητα;
Πάντοτε.
Όλα λοιπόν, εις βάθος…

❀     ❀     ❀     ❀

ΕΙΣΑΙ

Αν σε πω έρωτα τυφλή θα με πουν
αν σε πω αγάπη στην πυρά θα μπω
αν σε πω κούρο ίσως κάλπικο νόμισμα
αν σε πω αστέρι κρεμάλα στο στερέωμα
αν σε πω κτήμα μου υπερβολή θα ναι
αν σε πω φωλιά απατηλή οπτασία.
Ηλεκτροφόρο φορτίο με ταχύτητα φωτός
στα βάθη της αβύσσου κόκκινη γραμμή θα σε πω
κι εγκεφαλικό κύτταρο που μ εκτοπίζει στ άστρα.
Να με ονειρεύεσαι άπιαστη θέλω
διάφανη κλωστή μεταξωτής ανέμης,
να σε γεύομαι φούξια της καρδιάς ζαχαρωτό
μέσα στο κρύο της χειμερινής νυχτιάς.
Είσαι το όνειρο.

❀     ❀     ❀     ❀

ΑΣΕΛΓΕΣ

Το βλέμμα σου
πρόστυχη περισπωμένη
διαπερνά τα χρωματιστά ρούχα μου
με σαρώνει πατόκορφα
σαρκάζοντας πόθους
ανεμίζοντας σποτάκια φαντασίας
και μια πλανεμένη υποψία
της πιο αμαρτωλής στάσης…

❀     ❀     ❀     ❀

ΠΡΙΝ…

Πριν σε γνωρίσω ήσουν έφηβος.
Πριν σ’ ερωτευθώ ήσουν έρημος.
Πριν σ’ αγαπήσω ήσουν μέσα σε σκοτάδι.
Πριν σε φιλήσω ήσουν μπουμπούκι.
Πριν σε μαγέψω ήσουν βλαστάρι.
Πριν μπεις στο σώμα μου ήσουν παλικάρι.
Πριν σε κρατήσω δικό μου αγόρι.
Κι όταν έγιναν όλα αυτά ήσουν άντρας.

❀     ❀     ❀     ❀

ΦΟΒΟΥΜΑΙ…


Στην Άννα από την Κρήτη
Φοβούμαι τον καλπασμό του χρόνου
τον έρωτα μονάρχη,
τις φρούδες ελπίδες των ιατρών,
τα κοφτερά βράχια της Κρήτης.
Φοβούμαι περισσότερο
τη φωτιά που καίει τα σωθικά σου,
τη μαύρη αγέλη των κολάκων,
τα πύρινα βέλη της ζήλιας
και τον σωρό απ΄ τα άχυρα της αθεΐας.
Μα πιο πολύ φοβούμαι
να σε κοιτάξω κατάβαθα,
μπας και με αιχμαλωτίσεις
ερωμένη σου ες αεί
και εθελοτυφλούσα εφ΄ όρου ζωής.




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ 

Γεννήθηκα στην Αθήνα τον Αύγουστο του 1969. Μεγάλωσα όμως κυρίως στην Θεσσαλονίκη ενώ η καταγωγή μου είναι από το Πευκοχώρι της Χαλκιδικής. Σπούδασα στο ΕΛΚΕΠΑ στον προγραμματισμό κι απέκτησα το ECDL ενώ στη συνέχεια την πιστοποίηση παρακολούθησης προγράμματος στο Καποδιστριακό (ΕΚΠΑ) της Αθήνας πάνω στην Δημιουργική γραφή. Γνωρίζω πολύ καλά την αγγλική διάλεκτο, λίγο την ιταλική και ασχολούμαι με την ποίηση από νεαρή ηλικία και με τη συγγραφή μυθιστορήματος από ενήλικη. 

Συμμετείχα σε πολλά σεμινάρια συγγραφής, ειδικότερα με συνεπήρε αυτό των εκδόσεων ΨΥΧΟΓΙΟΣ με εισηγήτρια την Π. Τραυλού. Βραβεύτηκα δυο φορές στην ποίηση το 2013 από το ΚΕΛΑΙΝΩ με Γ βραβείο στα ποιήματά μου: «Όσο υπάρχουν άνθρωποι» και «Θα δούμε λες», το 2015 πάλι από το ΚΕΛΑΙΝΩ με τιμητική διάκριση για το ποίημά μου: «Μάνα, απανεμιά μου» καθώς και το 2016 επίσης από το ΚΕΛΑΙΝΩ με έπαινο για το «Παράπονο του Γέροντα» και το 2017 με έπαινο από το ΚΕΛΑΙΝΩ για το «Παιδιά, της Ελλάδος παιδιά». Επίσης βραβεύτηκα δυο φορές στην ποίηση το 2014 από το ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ 2014 με Α βραβείο σε δυο κατηγορίες ποιημάτων: Την μεγάλη ποιητική συλλογή των "ΧΑΙΚΟΥ" και την μεγάλη ποιητική συλλογή των ποιημάτων "ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ". Επίσης βραβεύτηκε από το ΚΕΛΑΙΝΩ το πρώτο μου μυθιστόρημα «ΣΗΜΑΔΙ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ» για την πλοκή, την εκφραστικότητά του, τις ζωντανές περιγραφές του αλλά και για τις πληροφορίες που σε εμπλουτίζει πάνω στα εικαστικά θέματα. Τον Γενάρη του 2016 βραβεύτηκα από την ΕΠΟΚ με το Α βραβείο για το ποίημά μου: «Μακάρια Γη, Συ η Κύπρος», το 2017 από την ΕΠΟΚ πάλι με το Α βραβείο για το ποίημά μου: «ΚΑΜΕ ΘΕΕ ΜΟΥ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ» και το 2018 έπαινο για το ποίημά μου: «Ευαγόρας Παληκαρίδης». Επίσης παρέλαβα βραβείο ερωτικής ποίησης από τον σκηνοθέτη Θ. Αγγέλου και το ΚΕΛΑΙΝΩ στον Πισσώνα Ευβοίας τον Μάη 2016. Τιμήθηκα το 2017 με Γ βραβείο από την ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ με ελεύθερο θέμα για το «Torch Ginger» και με έπαινο το 2017 από την ΟΥΝΕΣΚΟ Πειραιώς και Νήσων για την προσφορά μου στον Πολιτισμό με το βιβλίο μου «Βασιλιάς ή σκύλος». 

Μου αρέσουν τα ταξίδια, το κολύμπι, η διακόσμηση κι η ζωγραφική. Εργάζομαι ως Διοικητική υπάλληλος (Δ.Ε Γραμματέας ) στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο της Αθήνας. Είμαι παντρεμένη με τον Αντώνη (Δ.Υ) κι έχω δυο γιους. Συχνά δημοσιεύονται ποιήματά μου στο περιοδικό ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ, στο ΚΕΛΑΙΝΩ, στην εφημερίδα ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ, ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ και στην FREE SUNDAY. Τακτικά θα βρείτε άρθρα μου και συνεντεύξεις στο ίντερνετ: Mcnews, Homouniversallis, Λόγω τέχνης, Βιβλίοnet, Παλμός, Booktourmagazine, Books and more, βιβλίο της παρέας, το Βαλς μιας ζωής, Θεματοφύλακες λόγω τεχνών, Αγαπάμε το βιβλίο, Βιβλιομανία- Βιβλιολατρεία, Βιβλιοαρώματα e.t.c . 

Το μικρόβιο της συγγραφής το κληρονόμησα από τον σπουδαίο Άνθρωπο, δάσκαλο και καθηγητή πατέρα μου, τον Αστέριο, που ήταν διανοούμενος και πετυχημένος επιστήμονας. 

Είμαι μέλος του Ομίλου της ΟΥΝΕΣΚΟ Πειραιώς και Νήσων. Έργα μου: ΣΗΜΑΔΙ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ, ΘΕΛΞΙΕΠΕΙΑ, Ο ΣΦΥΓΜΟΣ ΜΟΥ ΑΚΟΥΜΠΑ ΠΑΝΩ ΣΟΥ, ΒΑΣΙΛΙΑΣ Ή ΣΚΥΛΟΣ, ΔΙΠΛΟΣ ΨΥΧΙΣΜΟΣ, συμμετοχή 10 ποιημάτων μου στο συλλεκτικό έργο: Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΩΝ – INTELLIGENTIA II και συμμετοχή μου στην ανθολογία: Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΙΧΟΣ. Ποιήματά μου ερωτικά επίσης θα βρείτε στα ημερολόγια της Βεργίνας (2013 – 2018). Κάποια επίσης ποιήματά μου έχουν μεταφραστεί στα Αλβανικά και δημοσιευτεί στο διαδίκτυο. 

F: Katerina Ramadani – Katerina Ramadani II 
Σελίδες: Κατερίνα Ραμανδάνη- Katerina Ramadani

Με την κυρία Παναγιώτα Ζαλώνη 











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου