Ανδρέας Γεωργιάδης - Ανθη Σοφίας
Εκδόσεις - Γερμανός
Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις ΓΕΡΜΑΝΟΣ το νέο βιβλίο του Ανδρέα Γεωργιάδη με τίτλο «Άνθη Σοφίας».
Μέσα σε 184 σελίδες ο Κύπριος συγγραφέας και ποιητής συγκεντρώνει ρήσεις από 48 διαφορετικούς συγγραφείς, ιστορικούς, ποιητές, φιλοσόφους της αρχαιότητας. Τα αποφθέγματα αυτά των αρχαίων λογίων, ο Ανδρέας Γεωργιάδης τα παραδίδει στο κοινό σε διπλή γλωσσική απόδοση, στα Αρχαία Ελληνικά και σε έμμετρη στα Νέα Ελληνικά. Με το τέχνασμα αυτό ο αναγνώστης μπορεί να απολαύσει την σκέψη των μεγάλων αντρών της Αρχαίας Ελλάδας στην γλώσσα στην οποίαν διατυπώθηκε, αλλά και σε πιο προσιτή νέα ελληνική, με τη μορφή στίχων, που καθιστούν έτσι τις υψηλές έννοιες πιο προσπελάσιμες.
( Δελτίο τύπου )
ΑΝΘΗ - ΕΠΙΛΟΓΗ
της αηδόνος τη φωνή, τι άριστος που ήτο.
Όμως ο Αγησίλαος ηρνείτο επιμόνως:
«Έχω ακούσει τη φωνή αυτής της αηδόνος».
Τοῦ δέ μιμουμένου τήν τῆς ἀηδόνος φωνήν ἀκοῦσαι παρακαλούμενος παρῃτήσατο φήσας «αὐτᾶς ἄκουκα πολλάκις».
Πλούταρχος, Ἠθικά, Ἀποφθέγματα Λακωνικά, Ἀγησίλαος 212 F 58
✧✧✧✧✧✧✧✧
και τού ᾿πεν ο Ανάχαρσις αμέσως κατευθείαν:
«Για μένα είναι όνειδος, μου λέγεις, η πατρίδα·
εσύ είσαι της πατρίδας σου, όπως θωρώ και είδα».
Ὀνειδιζόμενος ὑπό Ἀττικοῦ ὅτι Σκύθης ἐστίν, ἔφη, «ἀλλ᾿ ἐμοῦ μέν ὄνειδος ἡ πατρίς,
σύ δέ τῆς πατρίδος».
Διογένης Λαέρτιος, Βίοι φιλοσόφων, Βιβλίον 1, Ἀνάχαρσις 104
✧✧✧✧✧✧✧✧
Ένας λοιπόν κορόιδευε τότε τον Διογένη
ότι πηγαίνει ο κυνικός στα βρώμικα τα μέρη.
«Κι ο ήλιος», του απάντησε, «σ᾿ απόπατους πηγαίνει
μα όμως από μόλυνση ποτέ δεν υποφέρει».
Πρός τόν ὀνειδίζοντα ὅτι εἰς τόπους ἀκαθάρτους εἰσίοι, «καί γάρ ὁ ἥλιος», ἔφη, «εἰς τούς ἀποπάτους, ἀλλ᾿ οὐ μιαίνεται».
Διογένης Λαέρτιος, Βίοι φιλοσόφων, Βιβλίον 6, Διογένης 63
✧✧✧✧✧✧✧✧
Όλη η ζωή να ᾿ν᾿ τέλεια κι όχι μια μέρα μόνη
γιατί δεν φέρνει άνοιξη το ένα χελιδόνι.
Ἔτι δ᾿ ἐν βίῳ τελείῳ. Μία γάρ χελιδών ἔαρ οὐ ποιεῖ.
Ἀριστοτέλης, Ἠθικὰ Νικομάχεια Α΄ 7
✧✧✧✧✧✧✧✧
Θηρίο ακαταμάχητο απ᾿ τη γυναίκα άλλο
αν θα βρεθεί καμιά φορά, πολύ το αμφιβάλλω.
Οὐδέν ἐστι θηρίον γυναικός ἀμαχώτερον.
Ἀριστοφάνης, Λυσιστράτη 1014
✧✧✧✧✧✧✧✧
Άλλο κακό δεν βρίσκεται από την αναρχία.
Αυτή τα κράτη καταλύει, τα σπίτια αναστατώνει,
τρέπει εις φυγή τους σύμμαχους και τους κατατροπώνει·
τα πλήθη τα υπάκουα σώζει η πειθαρχία.
Ἀναρχίας δέ μεῖζον οὐκ ἔστιν κακόν.
αὕτη πόλεις τ᾿ ὄλλυσιν, ἥδ᾿ ἀναστάτους
οἴκους τίθησιν· ἥδε τ᾿ ἐν μάχῃ δορός
τροπάς καταρρήγνυσι· τῶν δ᾿ ὀρθουμένων
σῴζει τά πολλά σώμαθ᾿ ἡ πειθαρχία.
Σοφοκλῆς, Ἀντιγόνη 672-676
✧✧✧✧✧✧✧✧
στα σίγουρα δεν χαίρεσαι ούτε αυτά που έχεις.
Βραχύς αἰών· ἐπί τούτῳ
δέ τις ἄν μεγάλα διώκων
τά παρόντ᾿ οὐχί φέροι.
Εὐριπίδης, Βάκχαι 397-399
✧✧✧✧✧✧✧✧
Ζωή χωρίς κατάνυξη, γιορτές και ευωχία
είναι δρόμος ατέλειωτος χωρίς τα πανδοχεία.
Βίος ἀνεόρταστος μακρή ὁδός ἀπανδόκευτος.
Δημόκριτος, Ἀποσπάσματα 230, Στοβαῖος IIΙ 22
✧✧✧✧✧✧✧✧
ανήφορος κατήφορος ίδιος είναι, ένας.
Ὁδός ἄνω κάτω μία καί ὡυτή.
Ἡράκλειτος, Ἀποσπάσματα, Περὶ φύσεως 60, Ἱππόλυτος ΙΧ 10
✧✧✧✧✧✧✧✧
Αν πρόκειται να παντρευτείς, να παντρευτείς παρθένα
να τη διδάξεις πρώτος συ τα καθιερωμένα.
Μα πρέπει πρώτα να προβείς σ᾿ έρευνες επιπόνους,
μη δώσεις με τον γάμο σου χαρά εις τους γειτόνους.
Παρθενικήν δέ γαμεῖν, ὥς κ᾿ ἤθεα κεδνά διδάξῃς,
πάντα μάλ᾿ ἀμφίς ἰδών, μή γείτοσι χάρματα γήμῃς.
Ἡσίοδος, Ἔργα καὶ Ἡμέραι 699, 701
✧✧✧✧✧✧✧✧
Ελληνικοί, βαρβαρικοί, λίγοι μεγάλοι στόλοι
επέτυχαν τον στόχο τους μακριά από την πόλη.
Ὀλίγοι γάρ δή στόλοι μεγάλοι ἤ Ἑλλήνων ἤ βαρβάρων πολύ ἀπό τῆς ἑαυτῶν
ἀπάραντες κατώρθωσαν.
Θουκυδίδης, Ξυγγραφή ΣΤ 33
✧✧✧✧✧✧✧✧
ούτ᾿ οι μεγάλες κτίζονται, ο Πλάτων εθεώρει.
Οὐδέ γάρ ἄνευ σμικρῶν τούς μεγάλους φασίν οἱ λιθολόγοι λίθους εὖ κεῖσθαι.
Πλάτων, Νόμοι I, 902e
✧✧✧✧✧✧✧✧
προτού τα έργα πού ᾿καμες τα εξετάσεις τρις.
Μηδ᾿ ὕπνον μαλακοῖσιν ἐπ᾿ ὄμμασι προσδέξασθαι
πρίν τῶν ἡμερινῶν ἔργων τρίς ἕκαστον ἐπελθεῖν,
«πῇ παρέβην; τί δ᾿ ἔρεξα; τί μοι δέον οὐκ ἐτελέσθη;»
Πυθαγόρας, Χρυσᾶ Ἔπη 40-43
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ο Ανδρέας Γεωργιάδης γεννήθηκε στη Μεσόγη της Πάφου το 1948. Σπούδασε Φυσιογνωσία και Γεωγραφία στην Αθήνα και μετεκπαιδεύτηκε στον Καναδά. Από το 1978 δίδασκε σε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης και το 2005 προήχθη σε Επιθεωρητή Φυσιογνωστικών-Βιολογίας.
Εξέδωσε τα ακόλουθα βιβλία: «Ακαριαία» (1990), «Αίσωπος εσαεί» (Βραβείο Jean Monnet) (1999), «O tempora, o mores!» (σάτιρες) (2001), «Φυσιοδρόμιο» (Βραβείο Jean Monnet) (2002), «Fisiòdromo» (δίγλωσση έκδοση ιταλικά-ελληνικά) (2003), «Αίσωπος νυν και αεί» (Βραβείο Κυπριακού Συνδέσμου Παιδικού Νεανικού Βιβλίου) (2009), «Εκατόν συν (+) μία Σατιρικές Τοξοβολές» (2011), «Φόνοι και δίκες στην πρώιμη Αγγλοκρατία 1. Νικολής Χατζηαντώνη Τσιακολής» (2014), «Ελληνική Μυθολογία εμμέτρως» (2015), «Σατιρικές Τοξοβολές Β΄» (2015), «Αισώπειοι Μύθοι»(2016).
Ποιήματά του περιλαμβάνονται στις Ανθολογίες «Σύγχρονοι Ποιητές της Πάφου» (1990), «15 Voix poetiques de Chypre» (1997), «Οργής και Οδύνης – 100 Φωνές» (2000), 60 Ποιήματα συν ένα, ΠΕΝ Κύπρου (2011), Η Ποίηση για την Ποίηση, ΠΕΝ Κύπρου (2012).
Ευχαριστώ πολύ τη φίλη Γεωργία Κοτσόβολου για την ανάρτηση-παρουσίαση του νέου μου βιβλίου στο αξιόλογο μπλοκ της Homo Universalis!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύγε, Ανδρέα...εύγε για όλα ετούτα που διάβασα...!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια ξάδερφε! Μας κανεις πολύ περήφανους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύχομαι να είναι καλοτάξιδο και ... περιμένω το επόμενο βιβλίο σου σύντομα !!!!!
ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ
ΠΟΙΗΤΗ ΑΝΔΡΕΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ