Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

ΑΝΝΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΟΥΛΠΑ - ΔΥΟ ΠΟΙΗΜΑΤΑ (Στα όνειρά μου η Σμύρνη & Πρόσφυγας κι εγώ)



Στα όνειρά μου η Σμύρνη

Απόψε πάλι γύρισα στις στράτες,
στις γειτονιές της Σμύρνης τις παλιές,
στην προκυμαία και στο Κουμερκάκι
στους βερχανέδες και στις εκκλησιές!

Του ονείρου μου γλυκιά, καθάρια εικόνα,
και Άνοιξη μου φέρνεις, και Χειμώνα,
πώς με χαλάς σα βλέπω στις φωτιές
να μη σκιάζει τίποτα απ'το χτες!

Κρεμάω τον απόηχο του ονείρου
κλείνω την πόρτα απ το φως να μη σβηστείς
έχω ένα χάος μέσα στην ψυχή μου
το βράδυ είναι κοντά να ξαναρθείς,

να δω στα τρίστρατα, τα τραπεζάκια
τον Αλεξίου με το βιολί,
το "Θοδωράκι" να τραγουδάει
πριν τη μεγάλη καταστροφή.

Βερχανέδες: οικήματα Ευρωπαίων εμπόρων στο Φραγκομαχαλά στα
ισόγεια των οποίων υπήρχαν καταστήματα και αποθήκες
Κουμερκάκι: συνοικία
Αλεξίου Γιάννης: βιολιστής
Το Θοδωράκι  ο μεγαλύτερος τραγουδιστής της Σμύρνης, ο
Θεόδωρος Μαυρογένης





Πρόσφυγας κι εγώ

Πάνω στα άσπρα σας φτερά
πουλιά μου ταξιδιάρικα,
θα ρίξω μενεξέδες
να πέσουν όπου δεν μπορούν
τα μάτια μου τώρα να δουν,
στης Σμύρνης τους μπαξέδες.

Σμύρνη μου αγαπημένη,
μια κατάρα σε βαραίνει
Να σε καίει ο εχθρός σου
και να σε πονεί ο λαός σου.

Πάνω απ’ του Αιγαίου τα νερά
πουλιά μου ταξιδιάρικα,
περάστε την ελπίδα
πως ένας πρόσφυγας εγώ
δε θα ξεχάσω όσο ζω
την πρώτη μου πατρίδα.

Σμύρνη μου αγαπημένη
στην καρδιά μου φυλαγμένη
χρόνους να’ χουμε να ζούμε
τ’ όνομά σου να υμνούμε.

Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά
Φιλόλογος, συγγραφέας,ποιήτρια,κριτικός

Φωτογραφίες: Σμύρνη . Από https://www.lifo.gr/






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου