Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021

ΛΙΑ ΣΙΩΜΟΥ - Ποιήματα από τη Συλλογή "Εν Γη Ερήμω".

Quint Buchholz art 

Incognito

Incognito διαβήκαμε

σ’ αυτόν το βίο.

Μασκαρεμένοι εμείς,

μύωπες και οι γύρω

κανείς δεν μας κατάλαβε

κι είναι στερνό το αντίο.

*****
Persona

Η δυστυχία είναι χυτήρι, σε λιώνει όπως η φωτιά το μέταλλο. Και επιπλέει η ματαιότης. Και την αφαιρείς με μια φαρδειά κουτάλα, όπως στα χαλυβουργεία αφαιρούν τον αφρό απ’ το λιωμένο μολύβι.

Και μένει καθαρή ατόφια η persona σου.
Προς χαράν και αγαλλίασιν!

*****
Περί ποιήσεως

Ρούχα πλυμένα, απλωμένα στο σχοινί

να στεγνώσουν στον άνεμο, στη ζέστη του ήλιου.

Και τ’ άπλυτά μου ποιήματα

εκδοθέντα στη γνώση του αδιάφορου κόσμου.

Για να τα σχολιάσουν γνωστοί και άγνωστοι.

Σε πολλούς μάλιστα τα χάρισα

με μια αφιέρωση αγάπης.

Για να μαδήσουν φτερό, φτερό τις επωμίδες αίγλης

από τους δήθεν αδύναμους ώμους μου.

*****
Περί διπλωματίας

Φίλησα και πάλι το χέρι δύο ιερέων

χθες βράδυ στον Εσπερινό.

Του ενός το άξιζε δεν με πείραξε τόσο.

Του άλλου, μάλλον το μετάνιωσα.

Ένιωσα κάπως παράξενα

σαν μια τύψη, δεν του άξιζε.

Κάνω τόσα για πολλούς

ενώ το ξέρω δεν το αξίζουν.

Καμιά φορά σκέφτομαι δεν βαριέσαι

προσανάμματα κι’ αυτά στην ανωτερότητά μου.

Στάχτη γεμίζω τα μάτια του κόσμου.

Μα έτσι σιγά σιγά θαρρείς εξαφανίζομαι.

Ολα αυτά τα προσανάμματα

τελικά θαρρείς θα κάψουν εμένα.

*****
Περί ουτοπίας

Εξ ορισμού η ουτοπία δεν έχει τόπο να σταθεί.

Απλώς, οι άνθρωποι στηρίζονται πάνω της.

*****
Περί γλυπτικής


Αναμνήσεις.

Σμιλεύματα γλύπτου

στο μάρμαρο της ψυχής

*****
Προσωπικές περιστάσεις

Δεν νομίζω ότι ο Πολύφημος θα συμφωνούσε με το ρητό

«Καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα».

*****
Βικτωρία Σιώμου

Θυμήθηκα τη γιαγιά μου που μου έλεγε ότι πρέπει να μάθω στη ζωή να ξεχωρίζω τα πρόβατα απ’ τα ερίφια. Αλλά δεν μου είπε σε ποια αγέλη να καταταγώ. Και κατέληξα περιπλανώμενη σαν τους Ιουδαίους. Συχνά παριστάνω το πρόβατο για να ξεγελάσω τα ερίφια γύρω μου και συχνά γίνομαι ερίφιο για να προφυλάξω το πρόβατο εντός μου.

Ποιήματα από το Εν Γη Ερήμω, Γαβριηλίδης 2007













1 σχόλιο:

  1. Με λιγες λεξεις -φαινομενικα απλες και αθωες- πλαθει η Λια Σιωμου συμπλεματα με την εκρηκτικη δυναμη του επιγραματος, που αφου πρωτα σεταραζει, το ξανακοιτας, και προσπαθεις να το αποστηθισεις.
    Μπαμπης

    ΑπάντησηΔιαγραφή