ΔEΛTIO ΤΥΠΟΥ
η Ασπασία ήταν πόρνη, λεσβία ή τσατσά;
Νίκος Καψιάνης
Εκδόσεις : Υψικάμινος
ISBN: 978-618-87142-3-6
σελίδες: 24
Η νέα ποιητική συλλογή του Νίκου Καψιάνη με τίτλο «Η Ασπασία ήταν τσούλα, λεσβία ή τσατσά;» από τις εκδόσεις Υψικάμινος περιστρέφεται γύρω από την έννοια του έρωτα με επίκεντρο το σώμα. Το σώμα είναι αυτό που βιώνει εμπειρικά τις μορφές τις οποίες η επιθυμία αποκτά σε ένα σχήμα εξάρτησης και εκμετάλλευσης. Ο άνθρωπος συμμετέχει σε προκαθορισμένους ρόλους, τέτοιους ώστε ιεραρχικά να αναπαράγουν την ταυτότητα της κοινωνικής πραγματικότητας. Η ποίηση του Νίκου Καψιάνη διεισδύει στις αθέατες πτυχές τής συμπεριφοράς των συμβαλλόμενων μερών μίας πράξης, αναδεικνύοντας θέσεις και στάσεις με τρόπο άμεσο και δεικτικό.
Ο Νίκος Καψιάνης, γεννήθηκε, τον Ιούλιο του 1974, στην Αθήνα. Μεγάλωσε και μαθήτευσε στην κοινότητα Μελισσίων. Το 1990, συνέγραψε, σε ηλικία 16 ετών, τα πρώτα ποιήματα. Το 1992, επέτυχε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Μεταξύ των ετών 1992 και 2017, συγγράφει αδημοσίευτα κείμενα ποίησης και πεζογραφίας. Το 2017, δημιουργεί τον ιστότοπο Διήμερες Αποδράσεις, στον οποίο συνδυάζει τη γραφή με τη φωτογραφία και το ταξίδι, πραγματοποιώντας αφιερώματα κειμένων και φωτογραφιών από μέρη τής Ελλάδας. Μεταξύ 2019 και 2021, παρακολουθεί μαθήματα φωτογραφίας από τον Ανδρέα Κατσικούδη, συμμετέχοντας σε 3 εκθέσεις φωτογραφίας (χώροι cinemarian και braziliana), ενώ γίνεται μέλος τής φωτογραφικής ομάδας Διάφραγμα 26. Φωτογραφίες του επιλέγονται προς δημοσίευση σε μέσα και φωτογραφικούς ιστότοπους. Toν Γενάρη τού 2021,ηφωτογραφική του συμμετοχή με θέμα τοπία πόλης διακρίνεται από την ομάδα PhotoSunday. Τον Μάρτη τού 2021, εκδίδει, με τις εκδόσεις Θερμαϊκός, την πρώτη ποιητική συλλογή με τίτλο «Ιχνοβατώντας στο φως και στο σκοτάδι», μια σύμμειξη κειμένων ποίησης, αφήγησης και φωτογραφιών, με την οποία δημοσιεύεται μέρος αδημοσίευτης, ως τότε, συγγραφής. Τον Σεπτέμβρη τού 2022, δημιουργεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την καλλιτεχνική ομάδα Λόγου Αφύπνιση Τέχνης Κάλεσμα, μέσα από την οποία δημοσιεύει κείμενα, φωτογραφίες και έργα καλλιτεχνών. Το φθινόπωρο του 2021,κυκλοφορείαπό τις εκδόσεις Γράφημα η ποιητική συλλογή «Το δάκρυ τού φωτός», ενώ, τον Ιανουάριο του 2022, γίνεται μέλος τής Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών. Ακολούθως, το 2022 γίνεται μέλος τού Φιλολογικού Ομίλου Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας με ποιήματα στο Λογοτεχνικό Δελτίο. Τον Μάρτη τού 2022, φωτογραφία του με θέμα τη μητρότητα δημοσιεύεται από το Driphf-DramaInti Photo Fest, ενώ, τον Ιούλιο του 2022, εκδίδει, με τις εκδόσεις Γράφημα, την τρίτη ποιητική συλλογή «Αγοραίοι Λογισμοί». Συμμετέχει στην συλλογική ανθολογία «Η Μελωδία τής ψυχής», από τις εκδόσεις Ρουμελιώτη, στη συλλογή «Βαρδάρης» τού Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδος, του οποίου, από τον Μάρτιο του 2023, τοποθετείται υπεύθυνος τμήματος φωτογραφίας, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε συλλογικές ηλεκτρονικές εκθέσεις φωτογραφιών. Τον Απρίλιο του 2023, φωτογραφικό του πορτρέτο επελέγη από διεθνή φωτογραφική επιτροπή, να παρουσιαστεί, τον Αύγουστο του 2023, στην έκθεση φωτογραφίας CIPFESTIVAL, η οποία πραγματοποιείται στα Χανιά, όπου παρουσιάζονται έργα φωτογράφων απ’ όλον τον κόσμο. Ακόμη, συμμετείχε, με αφιέρωμα στην ταξιδιωτική φωτογραφία, στο τεύχος δοκιμίων «Παράθυρο στην Τέχνη», που εκδόθηκε από τις εκδόσεις Γράφημα, υπό την αιγίδα τού Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδος, ενώ τον Ιούνιο του 2023 τρία ποιήματά του σε νοοτροπία δομημένου ρεαλισμού φιλοξενούνται στην ποιητική συλλογή τού Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδος «Άφησέ με να ’ρθω μαζί σου», που εκδίδεται από τις εκδόσεις Γράφημα. Τον ίδιο χρόνο κυκλοφορεί η τέταρτη ποιητική συλλογή του με τίτλο «Αλαγονία», επίσης από τις εκδόσεις Γράφημα. Τον Γενάρη του 2024 συμμετέχει με ποιήματα στην ομαδική συλλογή «Μάνα και έρθουν οι φίλοι μου», συλλογή αναπαραστατικής ποίησης, του Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδας με τις εκδόσεις Γράφημα, ενώ τον Μάρτη του 2024 συμμετέχει στη διεθνή έκθεση φωτογραφίας UTOPIA QUIETA (ήσυχη ουτοπία) στη Φλωρεντία. Από τις αρχές τού 2024 αρθρογραφεί για τα περιοδικά «Ζητήματα Μαρξισμού», «Κριτική» και «Σπορά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου