Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

ΑΝΝΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΟΥΛΠΑ "Μεταφυσικό ανάγνωσμα"



Είναι τα θέλω μου πολλά αλλά τα χρόνια λίγα
για να πετύχω στη ζωή ,
στον ύπνο και στον ξύπνιο μου
τα όνειρα που είδα.
Τη μέρα τα σχεδίαζα κι ώρες πολλές περνούσα
μ'ενα μολύβι και χαρτί
έγραφα και ζωγράφιζα ό,τι επιθυμούσα.
Το βράδυ τα σκεφτόμουνα κι έτσι όλα ωραία
τα έβλεπα, σαν έπεφτα στην κλίνη του Μορφέα.
Κάθε πρωί λογάριαζα, το μέλλον μου πώς θα'ναι
και ήταν πολλά τα σχέδια που έτσι χαμένα πάνε .
Σαν πέρασαν τα -άντα μου και πέρασα στα -ήντα
με ρώτησε ο εαυτός :πού πας με τρεις κι εξήντα;
Τότε προβληματίστηκα και είπα να βάλω τέλος,
στα θέλω μου που βάλτωσαν κι είχανε γίνει έλος.
Μα στα εξήντα που ήμουνα τι πρώτα να κοιτάξω
την υγεία μου,τα χάπια μου ή πώς θα τα τινάξω.
Για δέκα χρόνια έλεγα δυο πράγματα μονάχα
να καταφέρω απ’ τα πολλά, που έλεγα πως θα’χα.
Στα εβδομήντα,μου είπανε με ύφος αυστηρό
η γυναίκα μου και τα παιδιά να πάω στο γιατρό.
Γιατί ήμουνα λαίμαργος και μες στα σχέδιά μου
έτρωγα τον αγλέουρα και φούσκωσε η κοιλιά μου.
Ένα πρωί σηκώθηκα και πήγα στο γιατρό
και μ’εβαλε ένα πρόγραμμα μπας και συμμαζευτώ.
Με δίαιτα,περπάτημα και με γυμναστική,
όσο μου επιτρέπονταν, είδα μια προκοπή.
Στα ογδόντα, μου ήρθε στο μυαλό
να γράψω ένα βιβλίο,είπα: ήρθε η ώρα σου
να κάνεις το ταμείο ,τι ήθελες,τι έκανες
τι πέτυχες απ΄όλα κι αμέσως πήρα κι έγραψα
σε μια μεγάλη κόλλα:από μικρός στα όνειρα
να μάθω,να σπουδάσω,να ταξιδέψω μακριά
σ’όλη τη γη να φτάσω,να φτιάξω οικογένεια
να΄χω παιδιά κι εγγόνια και τώρα που με πήρανε
με βάρυναν τα χρόνια ,τώρα αναλογίζομαι
τι από όλα αυτά ,πάλι καλά παντρεύτηκα και έκανα παιδιά.
Και το χαρτί το δίπλωσα και είπα: σε καλό μου
τι ,συγγραφέας τώρα εγώ;
Κι εκεί που πήγα το άφησα ,άφησα το μυαλό μου.
Στα ενενήντα τέσσερα είδα τον μαύρο χάρο
πρόλαβα μόνο κι άκουσα: ήρθα για να σε πάρω.
Τώρα σας στέλνω μήνυμα από τους ουρανούς
για να σας πω πως πέθανα, μόνο με τους σκοπούς
που έβαζα στα χρόνια μου, γιατί ήθελα πολλά
και δεν έζησα, όπως έπρεπε, τα χρόνια μου καλά.

………………………………………………

Προς γνώση και συμμόρφωση

Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά
Φιλόλογος,συγγραφέας,ποιήτρια,κριτικός












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου