Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και Εκπαίδευσης για το Δημοτικό με θέμα το παραμύθι ΓΛΑΥΚΟΣ ΚΑΙ ΙΡΙΣ

Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και Εκπαίδευσης 
για το δημοτικό με θέμα το παραμύθι 
ΓΛΑΥΚΟΣ ΚΑΙ ΙΡΙΣ



Εδώ υπάρχουν ασκήσεις βάσει των ΤΠΕ και παρέχονται δωρεάν.

Ο δάσκαλος Στάθης Ξαφάκος, διδάκτωρ, βασιζόμενος στα δεδομένα της σύγχρονης διδακτικής για το δημοτικό, έφτιαξε ασκήσεις δημιουργικές, που βοηθούν τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς να ενισχύσουν τους μικρούς μαθητές στην προσπάθειά τους να περάσουν ομαλά και σταθερά στις απαιτήσεις της κοινωνίας της Τεχνολογίας.

Το παρόν διδακτικό σενάριο αποτελεί μία σύγχρονη πρόταση διδασκαλίας του παραμυθιού «Γλαύκος και Ίρις» της συγγραφέως Νινιού Σοφίας, αποκλίνουσας των παραδοσιακών διδακτικών μεθόδων.  Βασική επιδίωξη της συγκεκριμένης διδακτικής προσέγγισης είναι η προσπάθεια καλλιέργειας κι ενίσχυσης της διερευνητικής και κριτικής σκέψης των μαθητών/τριών των Γ’ και Δ’ τάξεων του Δημοτικού, όπως επίσης και της ενσυναίσθησής τους. Ο σχεδιασμός του σεναρίου στηρίζεται κατά βάση στις αρχές της  Ανακαλυπτικής μάθησης (Bruner) και της διαθεματικότητας. Οι μαθητές/τριες καλούνται να ανακαλύψουν τη γνώση αναζητώντας οι ίδιοι/ες πληροφορίες από το διαδίκτυο με αφορμή το παραμύθι και σε σχέση με το περιεχόμενό του. Για την υλοποίηση του προτεινόμενου διδακτικού σεναρίου αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες, όπως συγκεκριμένοι επιλεγμένοι διαδικτυακοί τόποι, βίντεο, ψηφιακοί χάρτες, λογισμικά γενικής χρήσης και δημιουργίαςanimation, ψηφιακού παραμυθιού και παζλ. 

Ενισχύεται έτσι η προσπάθεια του εκπαιδευτικού να στηρίζει τη διδασκαλία του στην αρχή της ενεργητικής μάθησης και της «ανακάλυψης» της γνώσης από τους μαθητές. Με αυτό το τρόπο κεντρίζει το ενδιαφέρον τους, τους οδηγεί μέσω της βιωματικής εμπειρίας ευκολότερα και ταχύτερα στη γνώση και ενισχύει την ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους, μέσα από την ικανοποίηση ταυτόχρονα μαθησιακών και ψυχαγωγικών στόχων.


Με τη χρήση των Τ.Π.Ε. οι μικροί μαθητές μπορούν να κατακτήσουν τη γνώση συλλέγοντας πληροφορίες, που συνδέονται με τη γλώσσα, τη μελέτη περιβάλλοντος, τα μαθηματικά, την τεχνολογία, τα εικαστικά, τη μουσική αλλά και καλλιεργώντας την κοινωνική τους ευαισθησία σε θέματα διαπολιτισμικά και διαπροσωπικών σχέσεων, μέσα σε ένα αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον, που ενθαρρύνει τις διερευνήσεις και προωθεί τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.
ΣΟΦΙΑ ΝΙΝΙΟΥ 

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://glaucusetirisniniou.blogspot.gr/







1 σχόλιο:

  1. Με τις Νέες Τεχνολογίες η Εκπαίδευση αξιοποιεί αποτελεσματικά και την παραδοσιακή διδασκαλία.
    Ευχαριστώ πολύ για την αναδημοσίευση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή