Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024

Επίσκεψη της ποιήτριας Παρασκευής Μόλαρη στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας (Τετάρτη 6/11/2024 )



Την Τετάρτη καλέσαμε στο 1ο Δημοτικό σχολείο Νίκαιας την κ. Παρασκευή Μόλαρη για να την γνωρίσουν οι μαθητές μας και να συνομιλήσουν μαζί της.
Το παρακάτω υλικό ετοίμασαν οι μαθητές της ΣΤ Τάξης (της δικής μου τάξης).
Οι μαθητής Βενιαμίν Λίεμ για το ποίημα "Οι μαθητές μου"
Ο μαθητής Σπύρος Κυριάκης για το ποίημα "Όνειρο Καλοκαιρινό"
Η μαθήτρια Δήμητρα Σαμαρά για το ποίημα "Έρωτα"
Ο μαθητής Θοδωρής Μαργαρίτης συντόνισε την συζήτηση διαβάζοντας κάποιες πληροφορίες για την κ. Μόλαρη και κάνοντας ερωτήσεις για τα ποιήματα που διαβάστηκαν.

Η συνάντηση έγινε την Τετάρτη 6/11/2024 στη βιβλιοθήκη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας.
Ο διευθυντής του σχολείου μας είναι ο κ. Φώτης Μυλωνάς.
Χρήστος Μπαμπαλής


Ο μαθητής Θοδωρής Μαργαρίτης συντόνισε την συζήτηση διαβάζοντας κάποιες πληροφορίες για την κ. Μόλαρη και κάνοντας ερωτήσεις για τα ποιήματα που διαβάστηκαν.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Η Παρασκευή Μόλαρη γεννήθηκε στην Νίκαια του νομού Αττικής το 1967. Είναι πτυχιούχος Αγγλικής και Ελληνικής γλώσσας και φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Επίσης είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών “Master II” στη Νεότερη Ελληνική Ιστορία και Ιστορία της Εκπαίδευσης. Έχει παρουσιάσει και μεταφράσει πολλά ποιήματα όπως:

Έμυ Τζωάννου “Πανδαισία ιριδισμών”

Κωνσταντίνος Μπούρας “Παλίμψηστος Πάπυρος”

Κώστας Βασιλάκος “Πιασμένοι από το χέρι”

Κωνσταντίνος Μπούρας “Τρία Άλφα, μία Ήττα κι ένα Ωμέγα”

Μιχαήλ Παπαδάκης “Παυσώδυνο δάκρυ”

Η Παρασκευή Μόλαρη έχει εκδώσει το βιβλίο “Λογοσταλίδες” από το οποίο διαλέξαμε τρία ποιήματα για να σας τα παρουσιάσουμε και να τα αναλύσουμε.
Θα μας τα απαγγείλουν ο Σπύρος, η Δήμητρα και ο Βενιαμίν.Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο καθένας έχει προσεγγίσει το ποίημά του με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με τα συναισθήματα που του δημιούργησε.



Α. Όνειρο καλοκαιρινό ( Απαγγελία : Σπύρος )

Ερωτήσεις:

Τι σχέση έχουν τα στοιχεία του νερού (επιφάνεια του νερού και κοραλλιογενής ύφαλος) και του αέρα με το καλοκαιρινό όνειρο;

Γιατί επιλέξατε αυτή τη σύνδεση;

Το ποίημα αυτό θυμίζει στον τίτλο το “Όνειρο καλοκαιρινής νυκτός” του Σαίξπηρ, έχουν και τα δύο σχέση με την αγάπη και κυριαρχεί σε κάποια σημεία το αλλόκοτο και το περίεργο (κοχύλια και παπαρούνες).

Υπάρχει κάποια σύνδεση με το έργο αυτό;

(αν πει όχι) Από που εμπνευστήκατε το ποίημα αυτό;


Κριτική του  μαθητή Σπύρου  Κυριάκη για το ποίημα "Όνειρο Καλοκαιρινό"

ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ

Εγώ πιστεύω ότι το ποίημα αυτό περιγράφει με πολύ ωραίες λέξεις και φράσεις το όνειρο ενός ερωτευμένου κοριτσιού. Το ποίημα έχει υπέροχεςμεταφορές με διάφορα στοιχεία της φύσης.

Και με αυτόν τον τρόπο μας δείχνει το πως περιμένεικαι πως ονειρεύεται τον έρωτα ένα κορίτσι.

Στοποίημα κυριαρχεί το αλλόκοτο καιπερίεργο συναίσθημα, υπάρχει ένας συνδυασμός του καλοκαιριούμε τα στοιχεία της θάλασσας που βγάζει ένα γαλήνιο και ευχάριστο συναίσθημα.

Το αγαπημένο μου σημείο είναι <<Στροβιλίζομαι στον κοραλλιογενή ύφαλο του ονείρου μου>>.

Σπύρος Κυριάκης

📖

Β. Έρωτας (Απαγγελία : Δήμητρα)

Ερωτήσεις:

Διαβάζοντας το ποίημα διαπιστώνουμε ότι ο έρωτας είναι μία περιπέτεια, με ωραίες αλλά και δύσκολες στιγμές που όλα αυτά τα συναντάμε στα μικρά και καθημερινά πράγματα.

Τι συναισθήματα και ποιες σκέψεις σας δημιουργεί αυτό το ποίημα;

Πώς το  εμπνευστήκατε;

Κριτική της  μαθήτριας Δήμητρας Σαμαρά 

Έρωτας (ποίημα της Κ. Παρασκευής Μόλαρη)

Διαβάζοντας αυτό το ποίημα μου δημιουργούνται πολλά συναισθήματα και ιδέες. Μόλις το διάβασα ανατρίχιασα και συγκινήθηκα . Το ένιωσα αυτό γιατί η ποιήτρια περιγράφει πολλές καταστάσεις . Αρχικά αναφέρει ότι κάποιος μπορεί να ερωτευτεί ότι ηλικία και αν έχει. Μετά περιγράφει τα εμπόδια της καθημερινότητας ενός ανθρώπου .Στη συνέχεια λέει ότι μπορεί να έχεις κουραστεί από τον πνευματικό αγώνα σου αλλά αυτό αναστηλώνει της χαμένες σου ελπίδες. Επίσης αναφέρει ότι αρχίζοντας μια σχέση αποκτάς όλο και περισσότερες εμπειρίες και αναμνήσεις. Τέλος ο έρωτας είναι η χαρά για ζωή , για μάθηση είναι τα πάντα .
Δήμητρα Σαμαρά 


📖

Γ. Στους μαθητές μου ( Απαγγελία : Βενιαμίν)

Ερωτήσεις:

Τι αναμνήσεις έχετε ως μαθήτρια και πώς αξιοποιήσατε τις εμπειρίες σας ως δασκάλα;

Τι είδους ταξίδι είναι για εσάς η μάθηση;

Κριτική του μαθητή Βενιαμίν Λίεμ για το ποίημα "Οι μαθητές μου"


















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου