Παρασκευή 16 Ιουλίου 2021

ΙΩΑΝΝΑ ΒΛΑΧΟΥ - ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ " ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ και ΣΟΦΙΑ ΛΑΣΚΑΡΙΔΟΥ"

Βίντεο : Ιωάννα Βλάχου



ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ:"Εγώ τίποτε δεν σας ζητώ και τίποτε δεν έχετε να μου δώσετε. Επαίνους δεν θέλω. Δόξαν σας την χαρίζω. Εγώ θα σας αδειάσω είς το κεφάλι οτι είναι χρήσιμον, ηδονικόν της ζωής σας γρήγορα, γρήγορα κι έπειτα χαίρετε, χαίρετε. Εγώ μίαν φορά θα ζήσω , δεν θα ζήσω δύο. Και όταν περάσει η νεότης, τα ρέστα σας τα χαρίζω. Κ΄ εγώ δεν έχω σκοπό να φάω τα νιάτα μου με σας."


ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ- ΣΟΦΙΑ ΛΑΣΚΑΡΙΔΟΥ

Ο Περικλής Γιαννόπουλος (1869 – Αθήνα 8 Απριλίου 1910) γεννήθηκε στην Πάτρα. Ήταν λογοτέχνης, μεταφραστής και δοκιμιογράφος. Ο τύπος της εποχής περιέγραφε ότι του άρεσε να περπατά μόνος του και να ρεμβάζει. Σε έναν από αυτούς τους περιπάτους γνώρισε τυχαία τη ζωγράφο Σοφία Λασκαρίδου. Λίγες ημέρες αργότερα της ζήτησε να την συντροφεύει όταν εκείνη ζωγράφιζε έξω από το σπίτι της. 

Όταν ο Γιαννόπουλος τη ζήτησε σε γάμο, ο πατέρας της αρνήθηκε. Η Σοφία Λασκαρίδου συνέχισε να είναι αφοσιωμένη στην τέχνη της. Το μόνο που ήθελε ήταν να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της και μαζί με το πτυχίο της εξασφάλισε μια υποτροφία στο εξωτερικό. Στις 8 Απριλίου 1910, ο Περικλής Γιαννόπουλος, όπως είχε προσχεδιάσει με κάθε λεπτομέρεια πολύ καιρό πριν, στεφανωμένος, καβάλησε το άσπρο άλογό του και μπήκε μαζί του στη θάλασσα του Σκαραμαγκά. Εκεί αυτοκτόνησε με μία σφαίρα στο κεφάλι. Λίγο μετά την κηδεία, η Λασκαρίδου αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει. Ωστόσο δεν τα κατάφερε. Επέστρεψε στο Μόναχο, συνέχισε τις σπουδές της και αφιερώθηκε ολοκληρωτικά στην τέχνη της....


Επιλογή κειμένου και φωτογραφιών : Ιωάννα Βλάχου Πηγή: Διαδίκτυο






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου