Δευτέρα 5 Ιουλίου 2021

ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΦΟΠΟΥΛΟΥ - ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ " ΠΟΙΗΜΑΤΑ"



Η Ανάσα Του

Ένα ΄Αστρο τ΄ουρανού
είμαστε.
Ένα της Θάλασσας Κοχύλι.
Ένα της Γης λουλούδι.
Μια Πύρινη Φλόγα.
Η Αιθέρια Ουσία.
Η Ανάσα της Ανάσας Tου
Είμαστε.
Ζήστε τη ζωή
και άλλα,…μη ρωτάτε.
Μη Ρωτάτε.



Ποίηση- Θεά μου

Ουρανόσταλτη φλόγα,
Το Φως Υμνείς.
Αφορίζεις το σκοτάδι.
Ανοίγεις πύλες συνείδησης.
Περιφρουρείς
Υψηλές αξίες της ζωής.
Συμφιλιώνεις Ουρανό και Γη.
Την ελπιδοφόρα Αλήθεια
Διαλαλείς.
Την Αγάπη.
Αθάνατη κρατάς την Ελπίδα.
Αίτημά σου ;
Πιστοί, θέλεις να σε διακονούν.
Ποίηση-θεά μου,
Ευχαριστώ Σε.

Θ.Κ.Η.
Άνοιξη, 2013 .




Υποθηκοφυλάκιο Αγάπης

Γλυκοθύμητο σεριάνι
απόψε….
Ευλαβικά ξεφύλλισα
της άνοιξής μας το λεύκωμα.
Ευαγγέλιο
που το σεβάστηκε ο χρόνος.
Φλογίζουν ακόμη
οι νεανικοί παλμοί.
το Θεοφίλητο
εφηβικής καρδιάς
τραγούδι.
Φύλαξέ τα ,ποιητή.
Ύπαρξης διαμάντια
Ορμήνεψεν η Μούσα.
Ευλαβικά ,
με φιλήματα Αφροδίτης
και γνώση Αθηνάς.
έκλεισα το λεύκωμα
και το απόθεσα
στο βελούδινο
Υποθηκοφυλάκιο
της Αγάπης .


Η δική μας ώρα Μάνα

Κάθε στίχος μου, και δάκρυ Μάννα.
Πού, το μαντήλι σου,
να το στεγνώσει…
Το χέρι σου τo βλογημένο.
Αυγερινός μου ,Ήσουν χτες.
Μα, τώρα, Αποσπερίτης.
Κάθε, που έχει αστροφεγγιά,
Στο υπέρλαμπρο ΄Αστρο σου
το βλέμμα μου βυθίζω.
Και τότε…
Γιομίζει Μύρα η νυχτιά.
Καταλαγιάζουνε οι έγνοιες.
Στάχτη οι δεισιδαιμονίες.
Έχουν δύναμη τα Άστρα
Μάννα μου.
Δύναμη η ευχή σου.

Κι΄αν κάποτε μου λέγαν
στη ζωή να ξαναβρεθώ,
Από σένα γλυκιά μου Μάνα,
Αγρότισσα και Ηρωίδα
θάθελα να γεννηθώ.
Κάθε που έχει αστροφεγγιά
είναι η δική μας ώρα.
Η Αλαφροίσκιωτη.
Η γητεύτρα.
<Πέρδικα> Σ΄ευχαριστώ.


Ιστιοδρομώντας

Απ ΄ το λυκαυγές,
Της ποιητικής μου δημιουργίας,
Μου εμπιστεύτηκαν τα μυστικά τους
Ο στοχασμός και ο στίχος.
Φιλοσοφώντας τα ανθρώπινα,
Με την Πνοή του Θεού,
Την ενέργεια του ΄Ηλιου,
Της θάλασσας και τ΄ουρανού,
Με την αιολική δύναμη,
Αρμενίζει η φρεγάδα μου
Προς την ποιητική Ιθάκη μου.
Και είναι μακρύς …ο δρόμος.
Ιστιοδρομώντας,
Διόλου φτωχό το ταξίδι μου.
Πολλά μαλάματα μου δίνει.
Αλαργινό ταξίδι.
Κι ας είναι ,σε άγριες θάλασσες.
Σε ανέμους και αλμύρα.
Σε σπιλιάδες και χάρυβδες.
Σε καυτερές ερήμους,
Σε παγερές της νύχτας σιωπές.
Μα και σε μουσικά μαϊστράλια,
Σε αύρες θαλασσινές.
Ανάμεσα σ΄ανθρώπους κρίνα,
Ανάμεσα σ΄ανθρώπους λύκους.
Πάντα στο νου μου,
Ο εκλεκτός προορισμός μου.

Από το πρόσφατο βιβλίο 
<Ιστιοδρομώντας>.Ποίηση -Αφήγηση.


Στο όμορφο Σπάθαρι της ορεινής Γορτυνίας-Αρκαδίας γεννήθηκα 1949.
Υπέροχοι αγρότες οι γονείς μου και πολυμελής οικογένεια.
Εκεί έβγαλα το Δημοτικό.Στην Αθήνα Γυμνάσιο και Λύκειο(Ε΄Θηλέων).
Από μικρή ήμουν αλαφροίσκιωτη, έτσι με αποκαλούσε η μάννα μου.
Ευαίσθητη πολύ. Αγάπη στη Φύση, στον Θεό, στη φιλοσοφία και στον άνθρωπο. Με θύμωνε πολύ το άδικο. Πέντε χρόνων με πήραν οι γονείς μου και πήγαμε για θέρος στο σιταροχώραφο. μια ώρα με τα πόδια από το χωριό.
Εκεί κοιμηθήκα με τη νύχτα πάνω σ΄ένα κιλίμι. Σκοτάδι πυκνό, φοβόμουν, άκουγα κάτι θορύβους, θες καμιά χελώνα, κανα νυχτοπούλι. Όταν βγήκε όμως το φεγγάρι τότε έφτιαξα τους πρώτους στίχους. ,Φώτα φεγγαράκι μου της νύχτας λιχναράκι μου, το σκοτάδι που με φοβίζει,το Φως σου το αφανίζει. Αυτό το Φως ορκίστηκα να διακονώ,με σεβασμό.
Κατόπιν εξετάσεων διορίστηκα Διοικητικός υπάλληλος στο ΙΚΑ και έφυγα μετά εικοσαετία με ανήλικο παιδί.
Έγραφα πάντα στίχους και στοίβαζα στο συρτάρι.
Το 1985 πρωτοδημοσίευσα ένα μικρό κείμενο< Σαν παραμύθι> στο περιοδικό <ΚΑΙ> των Κωνσταντινουπολιτών.Σιγά,σιγά,προσεχτικά το 1994 κυκλοφόρησα τα πρωτόλεια ποιήματα. αυτοέκδοση φυσκά, Δροσοσταλιές.Συνέχισα με τις ποιητικές συλλογές Ζωή σε τραγουδώ,Στον κήπο της Ψυχής μου, Στοχασμών ευωδίες,Πορεία προς το Φως,το Λαογραφικό Ταξίδι στο Σπάθαρι,και το λαογραφικό Ο οικισμός μας Αγ.Κυριακή όπου διαμένουμε εδώ και 20 χρόνια.
Πρόσφατα από εκδόσεις Κατσιμίγα κυκλοφόρησα το νέο πνευματικό παιδί μου <ΙΣΤΙΟΔΡΟΜΩΝΤΑΣ>,Ποίηση-Αφήγηση.
Καλές οι γνώμες κριτικές για το έργο μου και ευχαριστώ όλα τα πνευματικά πρόσωπα που έκαναν τον κόπο ,έσκυψαν στο έργο μου και μου έδωσαν χαρά .
Ποιήματά μου και χρονογραφήματα έχουν βραβευτεί. Τα βραβεία δίνουν ικανοποίηση και συγκίνηση για την προσπάθεια. Αυτό είναι, όχι ότι αν δεν βραβευθούν δεν αξίζουν. Πρόσφατα διακρίθηκε το διήγημά μου το Τάμα της μάνας μου από το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού Μόσχας σε συνεργασία με την Δ.Ε.Ε.Λ. Επίσης Γ΄βραβείο για το ποίημά μου Γυναίκες του Ζαλόγγου από τους φορείς ΕΠΟΚ και ΞΑΣΤΕΡΟΝ, στα πλαίσια αφιερώματος για το 1821.

Το έργο μου έχει αναγνωριστεί και βραβευτεί.
Εχει μεταφραστεί στα Αγγλικά, Ιταλικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Ρώσικα, Κινέζικα και πρόσφατα Ινδικά(Γλώσσα Μπενγκάλι) από τον καθηγητή μεταφραστή κ.Ujjal Ghosh.

Είμαι μέλος στην Λογοτεχνική-Καλλιτεχνική Επιτροπή της Δ.Ε.Ε.Λ. και έχω συμμετάσχει ως μέλος κριτικής επιτροπής σε διαγωνισμούς ποίησης και διηγήματος στην ΠΕΕΛ, με τον αντιπρόεδρό της τότε, τον μουσουργό κ. Παπανικολάου Αριστοτέλη καθώς και στην Ομοσπονδία Συλλόγων Αρτέμιδας Σπάτων(Στα Βραυρώνια).

Έχω συμμετάσχει σε ποιητικές βραδιές, συμπόσια, έχω παρουσιάσει πνευματικές προσωπικότητες και βιβλία ομοτέχνων μου.
Έχω παρουσιάσει δοκίμια για τον Αριστοτέλη στο Πνευματικό Δήμου Ραφήνας,
Καζαντζάκη, Θεοτοκόπουλο, Καβάφη, στην Ομοσπονδία Συλλόγων Αρτέμιδας-Σπάτων.
Το ποιητικό μου έργο έχω παρουσιάσει (με την ποιήτρια ΄Εφη Γιακανίκη) στο κανάλι Τηλεφώς.

Θεοδώρα Κουφοπούλου Ηλιοπούλου








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου