Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023

Αθανάσιος Ευστρατίου Δεληγιάννης. Ο λαϊκός ποιητής της Σαμοθράκης

 



ΠΙΣΤΕΨΕ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΌ ΣΟΥ

Αδικείς τον εαυτό σου
αν ανέχεσαι πολλά
και νομίζεις πως οι άλλοι
θα τα κάνουνε καλά.
Πίστεψε στον εαυτό σου
και τους άλλους τι τους θες
σήμερα θα σου φερθούνε
όπως φέρθηκαν και χθες.
Στην απελπισία πάνω
κάθεσαι και τους ακούς
το καλό σου δεν το θέλουν
γιατί είναι απ’ τους κακούς.
Πάψε να τα παίρνεις όλα
ό,τι πουν τοις μετρητοίς
στάση ουδέτερη σ΄εκείνους
σ΄όσα λένε να κρατείς.
Μόνο έτσι θα αποφύγεις
τους σκοπέλους στην ζωή
μην αφήνεις στην ψυχή σου
το κακό να εισχωρεί.


🍁


ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ

Εκεί που μένουν οι φτωχοί
οι πλούσιοι δεν πάνε
μόνο από περιέργεια
καμιά φορά περνάνε
Απαξιούν την εργατιά
τα λερωμένα ρούχα
η γνώμη αν με ρωτήσετε
θα πω σκασίλα που χα.
Να μην περάσουνε ποτέ
έχουν μια ειρωνεία
θαρρούν πως έχουνε λεφτά
κρατούν και τα ηνία.
Αυτοί δεν έχουνε ψυχή
ένα κομπιουτεράκι
και κάθε ώρα και στιγμή
μετρούν το παραδάκι.
Μα ο φτωχός ακούραστος
δουλεύει νύχτα μέρα
να ανταπεξέλθει στην ζωή
και να τα βγάλει πέρα.
Και στόματα έχει πολλά
στο σπίτι για να θρέψει
που το μυαλό του είναι εκεί
μέχρι να επιστρέψει.

🍁

ΘΕΡΙΖΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΘΥΕΛΛΕΣ

Θερίζεις πάντα θύελλες
ανέμους όταν σπέρνεις
είναι και μια εκδίκηση
που δίχως άλλο παίρνεις.
Αν δεν προσέχεις ό,τι λες
ούτε κι αυτά που κάνεις
γρήγορα στ’ απροχώρητο
χωρίς να θέλεις φτάνεις.
Αν βάζεις διαβάλματα
όλα γυρνούν σε σένα
και δεν γλυτώνεις εύκολα
μετά από κανένα.
Γλυκά τα λόγια όταν τα λες
μα βέλη σου γυρίζουν
σκύβεις μα απ’ το κεφάλι σου
περνούνε και σφυρίζουν.
Και από που να φυλαχτείς
θάλασσα τα ‘χεις κάνει
και δεν έχει απάνεμο
για σένανε λιμάνι.


🍁


ΕΥΚΟΛΑ ΦΙΛΟΥΣ ΕΚΑΝΑ

Δεν κάνω λάθη που μπορεί
να αποβούν μοιραία
ξέρω που πάω και με ποιον
εγώ κάνω παρέα.
Έχω πληρώσει ακριβά
κάποιες επιλογές μου
δεν ρίχνω ευθύνες πουθενά
ήταν όλες δικές μου.
Εύκολα φίλους έκανα
και δίχως να τους ξέρω
κάποιοι απ’ αυτούς με κάνανε
πολύ να υποφέρω.
Τώρα προσέχω και μετρώ
την κάθε κίνησή μου
και έχω πάντα ήσυχη
και την συνείδησή μου.
Έμαθα δεν ξανοίγομαι
σ΄αυτούς που δεν γνωρίζω
τον εαυτό μου μια χαρά
ξέρω και τον ορίζω.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου