Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022

ΑΓΑΘΗ ΡΕΒΥΘΗ "Ένα βιβλίο με κρότους " Ποιητική Συλλογή


Αγάθη Ρεβύθη - Ένα βιβλίο με κρότους
Εκδόσεις - Flisvos publics
Είδος - Ποιητική Συλλογή 

Τον Μάιο του 2020 εκδόθηκε η 2η ποιητική  συλλογή της Αγάθης Ρεβύθη  από τις Εκδόσεις  "Flisvos publics" Αυτό το έργο είναι αφιερωμένο στην κόρη της  Ελεάννα, όπως και το εξώφυλλο που απεικονίζεται, το οποίο φιλοτέχνησε ο Εικαστικός Μιχάλης Τζαμαλής


ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΚΡΟΤΟΥΣ – ΠΡΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Κρότος , ίσως να μην είναι μόνο ένας ήχος. Κάθε τι συγκεκριμένο ή αφηρημένο δονείται έντονα, δυνατά, συγκλονιστικά, ανατρεπτικά. Ίσως κι ένα θαύμα !

Σίγουρα δεν χαϊδεύει, δεν γαληνεύει, δεν τελειώνει μα λυτρώνει.

Ικανό να ξυπνήσει τον λήθαργο της συνείδησης, τον εφησυχασμό ή να ακρωτηριάσει κάθε τι παραπλανητικό . Εμπεριέχει την αυτογνωσία, μια εικόνα κοιτώντας για τελευταία φορά το ανθρώπινο σώμα μας , για να ανακαλύψουμε πόσο τίποτα είναι η ύλη… κάτι σαν το αστρικό ταξίδι .

Οι κρότοι ανοίγουν και κλείνουν κύκλους, οδεύοντας σε μια νοητή και νομοτελειακή γραμμή. Σε αυτήν την γραμμή, καταθέτω μέσα από το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας, όσα μπορεί ν’ αντέξει ένα τεντωμένο σχοινί. Ισορροπίες που δεν ήρθαν ποτέ, ισορροπίες που διαταράχτηκαν, ισορροπίες που δεν είναι απαραίτητο να συμβούν. Η ευχή μου, πριν φτάσει η ύστατη ρωγμή από τους ανύπαρκτους κραδασμούς, είναι : « Άντεξε το ταξίδι » πάντα με σεβασμό και αξιοπρέπεια σε σένα !

Ποιήματα

Ναυαγός στην φωτιά σου

Έχεις μια θάλασσα κρυμμένη,
στης καρδιάς μου τον έρημο δρόμο,
την κοιτώ, την ρωτώ, μα σωπαίνει,
κάθε κύμα πονά, κάθε κύμα πεθαίνει,
στης αγάπης τον άγραφο νόμο

Μην μου λες καληνύχτα ,
την αυγή που υπόσχεται μέρα,
ένας ήλιος χορεύει αντρίκια ,
με στροφές ξεγελά τον αγέρα,
ψάχνει τρόπους να σου πει καλημέρα

Να μου πεις, να σου πω, να χαθούμε,
στο ταξίδι που ο χάρτης το ξέγραψε,
Ένα βήμα εγώ, ένα βήμα εσύ,
και ο χάρτης χαράζει ψυχή

Μην μου λες πως ο χρόνος γερνάει,
έχει άσπρα φτερά να μην φαίνεται,
ολισθαίνει στο φως, και το κάνει ζωή
γυρισμός Φιλομήλας, στη νιότη την πρώτη

🍁

ΔΥΟ ΦΥΛΛΑ ΜΥΡΤΙΑΣ

Της Υδρίας η μορφή, σαγηνεύει την γη,
το νερό των αγγέλων φτάνει για όλους,
μια μυρτιά ξεπηδά να κρατά τη λαβή,
κάθε τόσο ανθίζει και γιατρεύει τους πόνους

Κάποιος τυχαία την είδε σπασμένη,
στο ημίφως σερνόταν, το κορμί δυο κομμάτια,
ένα ράφι δακρύζει και το ξύλο του γέρνει,
δυο φύλλα μυρτιάς με κλεισμένα τα μάτια

Ευωδιάζει ο τόπος το νερό ξεχειλίζει,
σαν κηλίδες θαλάσσης ενωμένες σφικτά,
ανατέλλει ο ήλιος χρυσαφί το στεφάνι,
μια πατρίδα σαν μάνα προσκαλεί τα παιδιά

Για κείνα τα χρόνια, και άλλα που θα’ ρθουν
της μνήμης, της λήθης, της άσπρης σιωπής,
οι ρίζες θεριεύουν με αίμα αγάπης,
κάθε στάλα που πέφτει ενώνει ανθρώπους,
η καρδιά απαγγέλει «μοναχός του κανείς »

🍁

Το ρόδο θα ζήσει

Βήμα στο βήμα κι ούτε ψιχάλα
στοιχειώνουν δέσμιες περπατησιές ,
η γη μικραίνει σαν να’ ναι μπάλα,
άνθρωποι χάθηκαν μέσα στο χτες

Μάχη στη μάχη κι ούτε ένα φύλλο
δεν κατακτήθηκε το πήρε ο καιρός ,
μόνο τον άνεμο δώστε μας πίσω
να’ χει ταξίδι ο μισεμός …

Μη κρατάς σε αγωνία τα ρόδα ,
θέλουν τ’ αγκάθια τους και λίγο νερό ,
όταν τα πέταλα χάσουν τη νύχτα ,
θα’ χουν την ρίζα να μιλούν στον Θεό

🍁

ΚΥΡΑ ΜΟΥ,

Σ’ έβλεπα ολημερίς να σαρώνεις, τις μπουγάδες ν’ απλώνεις, να μπαλώνεις, να ζυμώνεις, να φουρνίζεις …

Σε θυμάμαι κυρά μου να κοιτάς συχνά την κότα δίπλα στο φώλι και να χαίρεσαι που ερχόταν σε λίγο το αυγό

Εσύ ήσουν που φώναζες την γειτόνισσα από το παραθύρι κι ακουγόσουν στο διπλανό χωριό …

Εσύ ήσουν που γέννησες 6 παιδιά στο χωράφι, και μετά από λίγες ώρες φρόντιζες ξανά για όλα , ενώ οι συγχωριανοί έδιναν τα συχαρίκια στον άνδρα σου

Δεν είχες και πολλά … λίγα κι ολότελα ένα καλύβι που μοσχοβολούσε πάστρα και μια αυλή με γλάστρες κάθε εποχής

Όλη η περιουσία σου τα παιδιά σου, που σε τιμούσαν καθώς το βράδυ έπεφτες να κοιμηθείς αποκαμωμένη, εκείνα διάβαζαν να σε κάνουν περήφανη, βρίσκοντας το καθένα τον δικό του δρόμο , έντιμο, αντάξιο της φαμίλιας που ποτέ δεν πρόδωσαν.

Και πέρασαν τα χρόνια , γέρασες ήσουν μόλις 60 … η κούραση φαινόταν χαραγμένη στο ρυτιδωμένο πρόσωπο σου , τα πόδια σου σε εγκατέλειπαν σιγά – σιγά , όμως στηριζόσουν στο χέρι του αγαπημένου σου γέροντα … Εκείνου που σου τραγουδούσε «Σ’ αγαπώ γιατί είσαι ωραία»

Πέρασε σχεδόν ένας αιώνας και … λησμόνησα να σου πω : Πόσο Σ’ αγαπώ κυρά μου !

🍁

Ώρα : « Σ’ αγαπώ ακριβώς »

Χαράκωσε η λεπίδα της λογικής,
την γλυκιά απελπισία του πόθου,
με το χέρι ζεστό ακόμα απ’ το άγγιγμα,
κλείδωσε τα χτυποκάρδια στους δείκτες,
σ’ ένα ρολόι που αρνήθηκε την ιδιότητα του
Η ώρα ήταν : « Σ’ αγαπώ ακριβώς »

Βιογραφικό

Αγάθη Ρεβύθη – Agathi Revithi

Το όνομα μου είναι Αγάθη Ρεβύθη. Γεννήθηκα στην Αθήνα, με καταγωγή από την Κέρκυρα και Ζάκυνθο.
Είμαι απόφοιτος του Τ.Ε.Ι Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα ΠΕΙΡΑΙΑ τμήμα, Διοίκηση επιχειρήσεων.
Εργάστηκα στην Ολυμπιακή Αεροπορία για 26 συναπτά έτη στην Οινον/κή Δ/ση και στις Δημόσιες σχέσεις με συνταξιοδότηση το 2010.
Διετέλεσα Ραδιοφωνική παραγωγός τα 7 τελευταία χρόνια μέχρι τον Ιούνιο 2018 στον Επικοινωνία 94 fm παρουσιάζοντας θεματολογίες που άπτονται του Πολιτισμού ( Λογοτεχνία , Θέατρο , Μουσική ) με εθελοντική προσφορά και τίτλους εκπομπών « Ποίηση στην εποχή της εκποίησης » « Go On » και « Εθελοντισμός – εδώ κάτι συμβαίνει »
Ασχολήθηκα ενεργά στην Ομάδα Εθελοντών Ηρακλείου Αττικής 6 έτη
Είμαι μέλος του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών , λόγου και Επιστημών Ελλάδος από το 2014
Είμαι μέλος της Πανελλήνιας ένωσης Μουσικών Συνθετών & στιχουργών ΕΜΣΕ & Autodia / Αυτοδιαχείρισης.
Αρθρογραφώ στο peakupnews.gr, ενώ τα τελευταία 6 χρόνια ήμουν στην ομάδα σύνταξης Difernews.gr / Talk , 2 χρόνια στο FiloxeniArt του Εκδότη και Εικαστικού Mike Tzamalhs, & στο MyEptanisa μέχρι τον Φεβρουάριο του 2021.
Είμαι μέλος της Αμφικτυονίας Ελληνισμού με έδρα την Θεσσαλονίκη
Συμμετείχα στην ποιητική Συλλογή 2015 «Σύγχρονοι Έλληνες ποιητές 2015» του Ομίλου για την UNESCO ΤΛΕΕ
Τον Μάιο του 2012 διακρίθηκα στον διαγωνισμό στίχου του REAL fm με τίτλο «Αγάπη ψυχόπονη» , το 1ο μου μελοποιημένο σε Ερμηνεία Αλέξανδρου Χατζή και Μουσική Σάκη Τσιλίκη
Το 2016 μελοποιήθηκαν 16 έργα μου στο Εξωτερικό. Υπάρχουν στο Cd Album POETICA & Ανίκητος παλμός σε 3 γλώσσες σε Μουσική & Ερμηνεία Άλκη Πολύβιου – Αλέξανδρου Χατζή. Συμμετέχουν οι Χορωδίες Ελληνοαγγλικής Αγωγής – Πεύκης & Λυκόβρυσης
Επίσης το 2021 μελοποιήθηκε από την Ερμηνεύτρια - Συνθέτη Ελευθερία Μεταξά και τον Δημήτρη Μπουκόνη το ποίημα μου « Παράξενη ζωή »
Τον Μάιο του 2019 παρουσίασα την 1η ποιητική μου συλλογή « Καταφύγιο Οινοθήρας »
Τον Μάιο του 2020 εκδόθηκε η την 2η ποιητική μου συλλογή από τις Εκδόσεις Flisvos publics « Ένα βιβλίο με κρότους » Αυτό το έργο είναι αφιερωμένο στην κόρη μου Ελεάννα, όπως και το εξώφυλλο που απεικονίζεται, το οποίο φιλοτέχνησε ο Εικαστικός Μιχάλης Τζαμαλής
Η 3η ποιητική συλλογή « Ανίκητος παλμός » είναι υπό έκδοση.
Τιμήθηκα το 2019 με το Β’ Βραβείο στον Η’ Παγκόσμιο ποιητικό διαγωνισμό του Πολιτιστικού – Κοινωνικού φορέα «Αμφικτυονίας Ελληνισμού» με θέμα «Ο κόσμος μας στην θεωρία του χρόνου» Το 2020 τιμήθηκα με το Α’ Βραβείο του ίδιου φορέα.
Συμμετείχα και συμμετέχω σε ανθολογίες της Δ.Ε.Ε.Λ Διεθνούς Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών & καλλιτεχνών.
Η συνεργασία με την Τυνησία ως διοργανωτής μαζί με την Διεθνή ένωση Ελλήνων λογοτεχνών Δ.Ε.Ε.Λ συνεχίζεται.
Έχω παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα δημοσιογραφίας και λογοτεχνικής δημοσιογραφίας στο Κ.Ε.Κ Infodata
Έγινα μέλος της « Ζακυνθινής Εστίας » τον Ιούνιο του 2021.
Έχω 20ετή εμπειρία συνεργασίας στον χώρο της Έρευνας αγοράς.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου