Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣ - Τρία σονέτα από τη νέα του ποιητική συλλογή "Σας αρέσουν τα σονέτα;"

 



Νίκος Παπάνας  - "Σας αρέσουν τα σονέτα;",
Εκδόσεις - Ιωλκός
Ετος Εκδοσης - 2023
Είδος - Ποιητική συλλογή
Σελίδες - 48 - Διαστάσεις
17 × 24 cm
ISBN: - 978-960-640-166-4



ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ


Παράξενο λουλούδι ο έρωτας:
Κι όλα τα χρώματα έχει και κανένα.
Τα πέταλά του ανθίζουν στο σκοτάδι,
οι ρίζες του ποτίζονται με δάκρυα.

Παντού ανθίζει, ακόμη και στην άσφαλτο.
Ξεχωριστό είδος, θα μπορούσε να ονομάζεται
κρινοκυκλάμινο το απουσιοτρόπιο.
Φημίζεται και για τα δηλητηριώδη αγκάθια του.

Βέβαια, δε σπουδάζω ανθοκομία ─
έχω μόνο γνώσεις βασικές.
Μαζί σου, όμως, κάτι αρχίζω να μαθαίνω:

Άδοξο θερμοκήπιο του μετέωρου γέλιου σου,
υγρός μίσχος που ανθίζει επίμονα,
γαλάζια χείλη αυτόφωτα σε κούφια νύχτα.



Η ΓΕΡΙΚΗ ΕΛΙΑ ΣΗΜΕΡΑ

Στον Λορέντζο Μαβίλη

Πάντα θαυμάζω εκείνο το μελίσσι,
γέρικη ελιά, όσο κι αν είναι λίγη
η γνώση μου για το βιβλίο που ανοίγει
στα θαμπωμένα μάτια μας η φύση.

Την ποίηση έχω καλά γνωρίσει:
Εικόνων, ήχων, λέξεων το κυνήγι,
λάσπη και βογγητό λύπης να φύγει ─
την ομορφιά πολύ έχω αγαπήσει.

Μόνο τα όνειρά μου, τίποτε άλλο…
Μες στους πολύβοους δρόμους αμφιβάλλω
αν θα γινόσουνα ποτέ δική μου.

Χλωμή παρηγοριά μου, που σε χάνω,
πάθους οροσειρά, μα και πιο πάνω
πολύχρωμο αερόστατο η ψυχή μου.



ΤΑΤΟΥΑΖ ΨΥΧΗΣ


Εφιάλτης, με ξύπνησε εφιάλτης:
Δεν μπορούσα, λέει, να θυμηθώ
την παρένθετη λάμψη, τους ημιτελείς κραδασμούς
εκείνης της συνάντησής μας.

Δεν μπορούσα ─ το λυκόφως των μαλλιών σου,
τη διωκόμενη θρησκεία της φωνής σου,
νοερά βιολιά, ματιές μολότοφ,
επώδυνη διαστολή του σώματος.

Ξυπνώντας, όμως, γνωρίζω καλύτερα.
Η θύμησή σου δε χάνεται: είν’ η κουβέρτα μου,
τυλίγομαι σφιχτά και με ζεσταίνει.

Δε χάνεται η μορφή σου: περιουσία μου, φυλαχτό μου.
Την αγγίζω, την κοιτώ, χαραγμένη περίτεχνα
στην ψυχή μου ανεξίτηλο τατουάζ.


Σύντομο βιογραφικό  


Από το 1988 ο Νίκος Παπάνας έχει δημοσιεύσει ποιήματα, μεταφράσεις ποιημάτων και δοκίμια για την ποίηση σε έγκυρα λογοτεχνικά περιοδικά. Είναι μέλος της Εταιρείας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης. Το 2004 έλαβε τιμητική διάκριση από το Σύνδεσμο Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές «Πρώτη δημοτικού και άλλα» (Εκδόσεις Ιωλκός, 2019) και «Σε ανακηρύσσω νικήτρια» (Εκδόσεις Ιωλκός, 2021).

Τα τρία σονέτα που παρουσιάζουμε ανήκουν στη νέα του συλλογή «Σας αρέσουν τα σονέτα;», η οποία μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ιωλκός.
























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου