Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Αθανάσιος Ευστρατίου Δεληγιάννης. Ο λαϊκός ποιητής της Σαμοθράκης




ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΛΕΩ ΣΤΗ ΖΩΗ


Αλήθειες λέω στην ζωή
γι’ αυτό και δεν φοβάμαι
αν όμως κάποιους πλήγωσα
πάρα πολύ λυπάμαι.
Τι έχω για να φοβηθώ
μες τη ζωή ετούτη
έχω καρδιά στο στήθος μου
που είναι όλα τα πλούτη.
Και προσπαθώ τα πράγματα
σε μια ισορροπία
να φέρω γιατί πήξαμε
στην ανισορροπία.
Τον φόβο δεν τον γνώρισα
εχθρούς θαρρώ δεν έχω
κι από καυγάδες ευτυχώς
το θέλω και απέχω
Πολλοί φοβούνται τις βραδιές
και το κακό το μάτι
σε μένα είναι άγνωστα
και δεν μου λένε κάτι.
Μια προσευχή είναι αρκετή
απ΄όλα να σε σώσει
μα και κουράγιο στη ζωή
σίγουρα θα σου δώσει.


ΠΑΝΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ

Κάποιος μου είπε βάσανα
ποτέ σου να μην δώσεις
γιατί στο τέλος θα κληθείς
εσύ να τα πληρώσεις.
Βάσανα που δημιουργείς
σε βάρος κάποιου άλλου
αυτό είναι το σφάλμα σου
του λάθους του μεγάλου.
Όλα αυτά γυρίζουνε
κάποια στιγμή σε σένα
μην ρίχνεις τις ευθύνες σου
ύστερα σε κανένα.
Πάντα πληρώνεις σφάλματα
και λάθη στην ζωή σου
λόγια σοφά διδακτικά
σκέψου το και θυμήσου.
Αν πλήγωσες θα πληγωθείς
αυτό είναι κανόνας
μήνες και χρόνια ίσως μετά
ακόμα και αιώνας.


ΝΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ

Ένας από τους συζύγους
αν τυχόν και αρρωστήσει
πώς θα σηκωθεί ο άλλος
μια και δυο να τον αφήσει;
Να που γίνεται και τούτο
και ξεχνούνε την αγάπη
που ΄χανε παλιά οι δυο τους
πριν να πέσει στο κρεβάτι.
Παραδείγματα που ξέρω
και πολλά έχω ακούσει
δικαιολογίες πάντα
αλλά όλες είναι μούσι.
Τώρα τελειώνουν όλα
η αγάπη έχει ξεφτήσει
και ο ένας με τον άλλο
δεν μπορεί μαζί να ζήσει.
Πως τον παρατάς τον άλλο
που ΄χες έρωτα μεγάλο
ή ποτέ δεν αγαπούσες
ή προκύπτει κάτι άλλο.
Που ναι οι όρκοι οι μεγάλοι
ξέχασες τα ραντεβού σου
όλα σβήσαν με την μία
και αλλού έχεις τον νου σου.


ΔΕΝ ΚΡΙΝΩ ΤΟΝ ΚΑΘΈΝΑ ΕΓΩ

Δεν κρίνω τον καθένα εγώ
μ΄αρέσει δεν μ΄αρέσει
το πως θα βγει πως περπατά
ούτε τι θα φορέσει.
Καθένας με το γούστο του
και ότι κουβαλάει
μέσα εις το κεφάλι του
και που τον οδηγάει.
Δικαίωμα του καθενός
είναι στον εαυτό του
να κάνει ό,τι θέλει αυτός
και έχει στο μυαλό του.
Δεν κρίνω τον καθένα εγώ
πού πάει και τι κάνει
τις εντυπώσεις ξέρει αυτός
κερδίζει ή αν χάνει.
Δεν είμαι εγώ αρμόδιος
και λόγος δεν μου πέφτει
ίσως με στείλει αδιάβαστο
ή θα μου πει και ψεύτη.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου