Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣ - Τρία ποιήματα από τη Συλλογή "Σε ανακηρύσσω νικήτρια"



Νίκος Παπάνας - Σε  ανακηρύσσω νικήτρια
Εκδόσεις Ιωλκός, Οκτώβριος 2021


ΤΟ ΡΟΛΟΪ ΜΟΥ

Το ρολόι μου
το κουρντίζω κάθε μέρα .
φοβάμαι μη σταματήσει.

Οι δείκτες του μου θυμίζουν τα χέρια σου.
Εννέα και τέταρτο:
θέση μπαλέτου.

Άψογο το κυκλικό του σχήμα .
το φιλοτέχνησαν οι θύελλες
σαν την τρομαχτική ομορφιά σου.

Αφουγκράζομαι το χτύπο του .
πώς θ’ ακουγόταν η ανάσα σου,
αν ήσουν εδώ;

Το φορώ πολύ σφιχτά .
δεν ωφελεί ─
δε νιώθω το άγγιγμά σου.

Το βγάζω πάλι,
το κρατώ και το κοιτώ:
Είναι πρόσωπο, είναι πράγμα, είναι πρόσωπο.

Ωστόσο, το κουρντίζω κάθε μέρα
το ρολόι μου.

****

ΣΕ ΑΝΑΚΗΡΥΣΣΩ ΝΙΚΗΤΡΙΑ

Όταν ακούω τη φωνή σου,
στην αρχή αντιστέκομαι.
Είμαι το νέο θαύμα
της αυτοκυριαρχίας.

Μπορώ και σου απαντώ
εύγλωττες φράσεις μουσικές:
Ο διάλογός μας βήματα για δύο
σε αστραφτερό παρκέ.

Έλα όμως που δεν κρατάει πολύ
η αυτοσυγκράτηση.

Τα βήματα γλιστρούν,
τα λόγια χάνονται,
θριαμβεύει ο κόμπος του λαιμού ─
αμήχανη ζάλη.

Σε ανακηρύσσω νικήτρια ─
κι απόψε και πάντα.

****

ΕΜΑΘΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ

Έμαθα μαζί σου πώς είναι να περιφέρεται, φορώντας ένα φριχτό κουρελιασμένο
σεντόνι, σ’ όλες τις κάμαρες της ψυχής μου, να μου τρίζει τα κίτρινα δόντια του, κι
ασταμάτητα να με τρυπά με χιλιάδες καρφίτσες το ανομολόγητο δίλημμα.

Έμαθα μαζί σου να κρατώ ευλαβικά σ’ ένα σκαλιστό παλιό πειρατικό σεντούκι τα
λάφυρα της προσμονής.

Έμαθα μαζί σου πως τα λόγια που δεν είπαμε δε χάνονται, πεισμώνουν, και
μεταμορφώνονται στα πιο αγκαθωτά, μα και πιο κόκκινα, τριαντάφυλλα.





Βιογραφικά στοιχεία 

Από το 1988 ο Νίκος Παπάνας έχει δημοσιεύσει ποιήματα, μεταφράσεις ποιημάτων και δοκίμια για την ποίηση σε έγκυρα λογοτεχνικά περιοδικά. 
Είναι μέλος της Εταιρείας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης. 
Το 2004 έλαβε τιμητική διάκριση από το Σύνδεσμο Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας. 
Έχουν κυκλοφορήσει οι ποιητικές του συλλογές 
«Πρώτη δημοτικού και άλλα» (Εκδόσεις Ιωλκός, Σεπτέμβριος 2019) και 
«Σε ανακηρύσσω νικήτρια» (Εκδόσεις Ιωλκός, Οκτώβριος 2021).












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου