Ελπίδα, 1885
Ο Τζωρτζ Φρέντερικ Ουώτς (George Frederic Watts, Λονδίνο, 23 Φεβρουαρίου 1817 – Κόμπτον, Σάρεϋ, Αγγλία, 1 Ιουλίου 1904), Μέλος του Τάγματος της Αξίας (Order of Merit) ήταν Άγγλος ζωγράφος και γλύπτης της Βικτωριανής εποχής και ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους του κινήματος του Συμβολισμού στην Αγγλία. Από την ηλικία ακόμη των είκοσι χρόνων του, εξέθετε κατά καιρούς έργα του στη Βασιλική Ακαδημία. Κέρδισε δυο φορές σε διαγωνισμό για τη διακόσμηση του Βρετανικού Κοινοβουλίου – της Βουλής των Λόρδων και της Βουλής των Κοινοτήτων.
Μολονότι οι τοιχογραφίες που σχεδίασε για το Κοινοβούλιο δεν υλοποιήθηκαν, με τα χρήματα του βραβείου μπόρεσε να επισκεφτεί τη Φλωρεντία το 1834 και τη Ρώμη και τη Νάπολη μεταξύ 1843 και 1847. Εκεί μελέτησε τους Ιταλούς ζωγράφους της Αναγέννησης, η επίδραση των οποίων είναι εμφανής στο έργο του και κυρίως του Τιτσιάνο.
Τα χαρακτηριστικά των έργων του
Μολονότι οι τοιχογραφίες που σχεδίασε για το Κοινοβούλιο δεν υλοποιήθηκαν, με τα χρήματα του βραβείου μπόρεσε να επισκεφτεί τη Φλωρεντία το 1834 και τη Ρώμη και τη Νάπολη μεταξύ 1843 και 1847. Εκεί μελέτησε τους Ιταλούς ζωγράφους της Αναγέννησης, η επίδραση των οποίων είναι εμφανής στο έργο του και κυρίως του Τιτσιάνο.
Τα χαρακτηριστικά των έργων του
Self-portrait |
Τα έργα του κυριαρχούνται από ένα συμβολισμό και έχουν γριφώδη αλληγορικά θέματα. Ένα από τα πρώτα έργα του, που εξέθεσε στη Βασιλική Ακαδημία, ήταν «Ο λαβωμένος ερωδιός» (The Wounded Heron, 1837 – Πινακοθήκη Ουώτς, Κόμπτον). Το γνωστότερο και πιο δημοφιλές όμως έργο του είναι η «Ελπίδα» (Hope, 1885 – Πινακοθήκη Τέιτ, Λονδίνο), όπου απεικονίζεται μια γυναίκα με δεμένα τα μάτια της και στα χέρια μια σπασμένη λύρα.
Επί πολλά χρόνια, ο Ουώτς φιλοτεχνούσε ένα γυναικείο γυμνό με τον ηχηρό τίτλο «She Shall Be Called Woman», από ένα χωρίο της Γενέσεως. Μεταξύ άλλων έργων του περιλαμβάνονται: «Πάολο και Φραντσέσκα», «Fata Morgana», «Η κρίση του Πάρη», «Ορφέας και Ευρυδίκη» κ. ά. Φιλοτέχνησε επίσης πορτρέτα πολλών διάσημων προσωπικοτήτων της εποχής του, κυριότερα από τα οποία είναι τα πορτρέτα του προραφαηλίτη ζωγράφου Ντάντε Γκάμπριελ Ροσέτι (περ. 1871) και του καρδινάλιου Μάνινγκ (1882), που βρίσκονται και τα δύο στην Εθνική Πινακοθήκη Προσωπογραφιών του Λονδίνου.
Οι εκθέσεις των έργων του
Επί πολλά χρόνια, ο Ουώτς φιλοτεχνούσε ένα γυναικείο γυμνό με τον ηχηρό τίτλο «She Shall Be Called Woman», από ένα χωρίο της Γενέσεως. Μεταξύ άλλων έργων του περιλαμβάνονται: «Πάολο και Φραντσέσκα», «Fata Morgana», «Η κρίση του Πάρη», «Ορφέας και Ευρυδίκη» κ. ά. Φιλοτέχνησε επίσης πορτρέτα πολλών διάσημων προσωπικοτήτων της εποχής του, κυριότερα από τα οποία είναι τα πορτρέτα του προραφαηλίτη ζωγράφου Ντάντε Γκάμπριελ Ροσέτι (περ. 1871) και του καρδινάλιου Μάνινγκ (1882), που βρίσκονται και τα δύο στην Εθνική Πινακοθήκη Προσωπογραφιών του Λονδίνου.
Οι εκθέσεις των έργων του
Ένα από τα γλυπτά του, η «Φυσική ενέργεια» (Physical Energy), βρίσκεται στους Κήπους του Κένσινγκτον στο Λονδίνο. Το σπίτι όπου πέθανε ο Ουώτς στο Κόμπτον της Αγγλίας φιλοξενεί σήμερα μια διαρκή έκθεση των έργων του.
Ο Αλέξανδρος Κωνσταντίνος Ιωνίδης με την οικογένειά του, 1842
Ο ύπνος του Ενδυμίωνος, 1872
Ο Μινώταυρος, 1885
Έρωτας και Θάνατος, 1885-87
Μετά τον Κατακλυσμό, 1886
Sir Galahad
Self-portrait
Paolo and Francesca
Orpheus And Eurydice
The Judgement of Paris
Self-Portrait, 1864
The Good Samaritan
Choosing (Ellen Terry), ca. 1864
Miss Mary Fox, with Spanish Pointer, c. 1854
Lady Margaret Beaumont And Her Daughter
The Irish Famine
Physical Energy |
πηγές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου