Το Αχίλλειο είναι μία από τις γνωστότερες βασιλικές επαύλεις της Ευρώπης και ίσως το σημαντικότερο αξιοθέατο αρχιτεκτόνημα της Κέρκυρας που βρίσκεται στον οικισμό Γαστούρι,περίπου 10 χλμ. από την πόλη της Κέρκυρας.Η έπαυλη αυτή σχεδιάστηκε από τους Ιταλούς αρχιτέκτονες Ραφαέλε Καρίττο (Raffaele Caritto) και Αντόνιο Λάνντι (Antonio Landi) με επόπτη τον πρόξενο της Αυστρίας στην Κέρκυρα Αlexander Warssderg στην αρχή, και μετά τον θάνατό του τον βαρώνο Von Bucowitz, σε πομπηιανό ρυθμό και χτίστηκε το 1890 με εξ ολοκλήρου δαπάνη της αυτοκράτειρας Ελισάβετ της Αυστρίας, η οποία λόγω της ευαίσθητης υγείας της ζήτησε την οικοδόμησή της. Την έπαυλη την αφιέρωσε στον Αχιλλέα, απ’ όπου και το όνομα της, τον περίβολο της οποίας πλούτισε με αγάλματα από την αρχαία ελληνική μυθολογία. Εξ αυτών τα πιο γνωστά έργα είναι οι "Εννέα Μούσες", ορισμένες έργο του Ιταλού γλύπτη Ντομένικο Μοράνι (Domenico Morani και άλλες αγοράστηκαν από την Αυτοκράτειρα από τη Βίλλα Μποργκέζε και ο Αχιλλέας Θνήσκων του Χέρτερ.
Η Ελισάβετ δολοφονήθηκε το 1898. Το 1904, κατ΄ άλλους το 1907, ο αυτοκράτορας της Γερμανίας Γουλιέλμος Β΄ (γνωστός και ως "Κάιζερ") αγόρασε το Αχίλλειο, στο οποίο και διέμενε κατά τις τακτικές ανοιξιάτικες επισκέψεις του στη Κέρκυρα. Υπήρξε άνδρας ιδιαίτερα καλλιεργημένος και λάτρης του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Τοποθέτησε ένα κολοσσιαίο άγαλμα του Αχιλλέα με την επιγραφή «Στον μέγιστο των Ελλήνων από τον μέγιστο των Γερμανών».
Μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο η ιδιοκτησία της έπαυλης αυτής πέρασε στο ελληνικό δημόσιο οπότε και ερημώθηκε, μέχρι που το 1962 αποφασίστηκε η εκχώρησή της σε δυτικογερμανική τότε εταιρεία για να λειτουργήσει ως καζίνο, κατά προτροπή του Βασιλέως Παύλου προκειμένου να γίνει εφάμιλλο του Μονακό, με ότι θα σήμαινε αυτό για την παράλληλη ανάπτυξη της Κέρκυρας. Τελικά το καζίνο λειτούργησε με κάποιες μικροδιακοπές ως το 1981, όταν οι τότε πολιτικές εξάρσεις το εξανάγκασαν να κλείσει. Άρχισε η επαναλειτουργία του, υπό τη διεύθυνση του ΕΟΤ, το 1984...
------------
Αληθινό κόσμημα για το νησί και εξαιρετικά φροντισμένο σε μεταφέρει σε άλλες εποχές!Η θέα μοναδική,το πράσινο σε έξαρση και οι υπάλληλοι άκρως κατατοπιστικοί και ευγενικοί...Τιμή εισόδου στα 8 ευρώ(την οποία δεν θεωρώ υπερβολική,12 δίνεις αλλού)συμπεριλαμβανομένης ακουστικής ξενάγησης,με αριθμημένα τα εκθέματα και πληροφορίες...
----------
Info:Wikipedia,terrabook,achillion-corfou.
1 Ο μύθος:Εκεί, που η φαντασία είναι ελεύθερη να καλπάσει,το παραμύθι ενώνεται με την πραγματικότητα, το καλό σμίγει με το κακό κι η αλήθεια γίνεται ένα με το θρύλο, ένα παράξενο συναίσθημα θα κυριεύσει όποιον για πρώτη φορά ανέβηκε εδώ πάνω κι αντικρίζει την επιβλητική μορφή του Ανακτόρου, να δεσπόζει ανάμεσα στα κυπαρίσσια και τα εξωτικά άνθη και φυτά που το περιζώνουν..
Πριν ακόμα ο επισκέπτης εισέλθει στο Αχίλλειο, μπορεί να νοιώσει το μεγαλείο του αντικρίζοντας τα πρώτα αγάλματα και γλυπτά που κοσμούν τον περίβολο και το εξωτερικό του ανακτόρου, όλα εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική μυθολογία, τους μεγάλους κλιμακωτούς κήπους και την εκπληκτική θέα.
Η Αυτοκράτειρα Ελισάβετ:μια μυθιστορηματική μορφή, που δέσποσε για το κάλλος, την ομορφιά, την ευστροφία, αλλά και την καλλιέργεια του πνεύματός της και τις φιλελεύθερες πεποιθήσεις της, έγινε ευρέως γνωστή όταν η Ρόμυ Σνάϊντερ την ενσάρκωσε σκηνικά στη θρυλική"Πριγκίπισσα Σίσσυ".
Γεννήθηκε το 1837 στον Οίκο των Ποσενχόφεν της Βαυαρίας. Πριν προλάβει καλά-καλά να ενηλικιωθεί, παντρεύτηκε τον Φραγκίσκο Ιωσήφ Α' των Αψβούργων, μετά από σύντομο ειδύλλιο. Τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η Ελισάβετ στην αυτοκρατορική αυλή, την οδήγησαν να αναζητήσει την φυγή της σε διάφορα ταξίδια. Σε κάποιο από αυτά επισκέφθηκε την Κέρκυρα, όπου παρέμεινε για τρεις μήνες, αφού η Κέρκυρα τη μάγεψε. Η Ελισάβετ επέστρεφε συχνά στην αγαπημένη της Κέρκυρα αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα, όπου μορφώθηκε στα ελληνικά γράμματα από πολλούς διδασκάλους, ανάμεσά τους και ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος. Είναι γνωστοί άλλωστε σε πολλούς οι διάλογοι, οι οποίοι διαμείφθησαν ανάμεσά τους και έδωσαν λαβή να ειπωθεί ότι υπήρξε ένα πλατωνικό ειδύλλιο ανάμεσα σ’ αυτήν και το συγγραφέα της "κερένιας κούκλας".
Συγκλονιστικά συμβάντα από το 1867 μέχρι το 1889, όταν ο γιος της, πρίγκιπας του στέμματος Ροδόλφος, απεβίωσε ξαφνικά, κλόνισαν τον ψυχικό κόσμο της αυτοκράτειρας η οποία αναζήτησε ηρεμία μακριά από τη Βιέννη, στην Κέρκυρα. Εκεί, στο Γαστούρι, άρχισε την ανοικοδόμηση ενός μικρού ανακτόρου, το οποίο ολοκληρώθηκε το 1891. Η ίδια το κόσμησε μέσα κι έξω με παραστάσεις και έργα τέχνης, με θέματα την Ελληνική μυθολογία και ιστορία. Η ονομασία ΑΧΙΛΛΕΙΟΝ εδόθη από την Αυτοκράτειρα λόγω της ιδιαίτερης λατρείας της προς τον κεντρικό ήρωα της Ιλιάδας και του Τρωικού πολέμου. Αντάξιο της ταραγμένης ζωής της ήλθε το τέλος της το 1898. Δολοφονήθηκε σε ένα ταξίδι της στην Ελβετία. Μετά το θάνατό της το Αχίλλειο παρέμεινε ακατοίκητο για 9 χρόνια.
Ο Κάιζερ (Αυτοκράτορας) της Γερμανίας, Γουλιέλμος Β', μετά από πρόταση του τότε βασιλέα της Ελλάδας, Γεώργιο Α’, αγόρασε το Αχίλλειο το 1907, μετά από διαπραγματεύσεις δυο χρόνων.
Κύριος πλέον ο Κάιζερ του ανακτόρου,προχώρησε σε διάφορες αλλαγές και προσθήκες σ’ αυτό, όπως τη μεταφορά του θνήσκοντα Αχιλλέα στη σημερινή του θέση, από το σημείο που δεσπόζει σήμερα ο Νικών Αχιλλέας, που ο ίδιος έφερε. Επίσης έδιωξε από το Αχίλλειο το άγαλμα του ποιητή Χάινε, που είχε φέρει και τοποθετήσει η Αυτοκράτειρα στο δάσος του. Τέλος ανήγειρε δίπλα από το Ανάκτορο ένα μεγάλο κτίριο για να στεγάζει τη φρουρά του. Όμως το πρώτο του μέλημα ήταν η αναμόρφωση των κήπων του ανακτόρου, που δεν κατοικήθηκε για 9 χρόνια, και φυσικά είχαν παραμεληθεί. Γι’ αυτό τον λόγο έφερε διάσημους γεωπόνους, κηπουρούς, αλλά συγχρόνως δέντρα και φυτά, σπάνια τότε, πολλά από τα οποία διατηρούνται και σήμερα.
Ο Αυτοκράτορας βοήθησε ενεργά στις ανασκαφές των Αγίων Θεοδώρων στη Γαρίτσα, φέρνοντας ο ίδιος τον Γερμανό αρχαιολόγο Δαίρπφερντ, με την βοήθεια του οποίου ανακαλύφθηκαν τα ευρήματα που στεγάζονται σήμερα στο αρχαιολογικό Μουσείο της Κέρκυρας, με πρώτη την Γοργόνα. Το τελευταίο του έργο, ήταν η κατασκευή παρατηρητηρίου στον Πέλεκα απ’ όπου φαίνεται μεγάλο μέρος του νησιού. Πολλά θα έκανε ο φιλόδοξος αυτοκράτορας της Γερμανίας, όμως το ταξίδι που έκανε το 1914 στην Κέρκυρα έμελλε να είναι το τελευταίο.
O επισκέπτης, δε μπορεί παρά να παρασυρθεί σε μια άλλη εποχή, τότε που το ανάκτορο αποτελούσε το θέρετρο δυο μορφών της Ευρωπαϊκής Ιστορίας, που το μόνο κοινό που είχαν μεταξύ τους ήταν η λατρεία τους προς την Κέρκυρα, την Ελλάδα και τον πολιτισμό της. Η Αυτοκράτειρα της Αυστροουγγαρίας Ελισάβετ, η γνωστή Σίσσυ και ο Κάιζερ της Γερμανίας Γουλιέλμος Β'.
Η οροφή διακοσμείται με ένα τεράστιο φρέσκο,έργο απαράμιλλης τέχνης, που απεικονίζει αλληγορικά τις "Τέσσερις Εποχές" του χρόνου.(του Ιταλού ζωγράφου Γκαλόπι)
Διάκοσμοι στους τοίχους.
Όταν φωτογραφίζεις καθρέπτες και...αυτοφωτογραφίζεσαι!
Οι καθρέπτες των ανακτόρων,πραγματικά έργα τέχνης!
Η σκάλα που οδηγεί στους επάνω ορόφους και στο αίθριο...δεν γίνεται να μην σταματήσεις μπροστά σε τέτοια μεγαλοπρέπεια!
O θρίαμβος του Αχιλλέα.
Στο τέλος της σκάλας υπάρχει μια μεγαλειώδης ελαιογραφία που απεικονίζει τον Θρίαμβο του Αχιλλέα στη μάχη με τον Έκτορα.Φιλοτεχνήθηκε από τον Αυστριακό ζωγράφο Franz Matsch το 1892...
Το Αίθριο.
Το εξωτερικό το ανακτόρου κοσμείται επίσης από απαράμιλλα έργα τέχνης.Στο περιστύλιο του Αχίλλειου δεσπόζουν τα εννέα μαρμάρινα αγάλματα των Μουσών, τα οποία συνοδεύονται από το άγαλμα του Απόλλωνα, οι Τρεις Χάριτες και το άγαλμα του φτερωτού Ερμή. Μέσα στη στοά του Περιστυλίου, τη Στοά των Σοφών, σώζονται 13 προτομές αρχαίων φιλοσόφων και η προτομή του Σαίξπηρ...
Αχιλλέας θνήσκων.
Το μεγαλύτερο ίσως σε αξία άγαλμα στο Αχίλλειο είναι ο "Αχιλλεύς Θνήσκων" που παρουσιάζει τον Αχιλλέα που πεθαίνει προσπαθώντας να βγάλει το ακόντιο από τη φτέρνα του.(1884)
Όλη η έκφραση του πόνου εντυπωσιακά αποτυπωμένη!
Αχιλλεύς Νικών:Ο Αχιλλεύς Νικών,το μεγαλύτερο άγαλμα του Αχίλλειου, με ύψος οκτώ μέτρα και κατασκευασμένο από ορείχαλκο, όπου ο Αχιλλέας παρουσιάζεται στη στιγμή της νίκης του! |
Οι απέραντοι κήποι προσφέρουν εκπληκτική θέα προς τη Λιμνοθάλασσα Χαλικιοπούλου, το Κανόνι και το Ποντικονήσι.
Και τα πρώτα έντονα φθινοπωρινά χρώματα!!!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - ΚΕΙΜΕΝΑ : ΖΩΗ ΔΟΥΝΑ
Υπέροχο άλμπουμ, ευχαριστούμε!!! Η ελαιογραφία "Ο Θρίαμβος Του Αχιλλέα" του Franz Matsch έχει μιαν ατέλεια - ο τροχός του άρματος ενώ σηκώνει σκόνη, είναι καλλιτεχνικά ακίνητος! Η κατηγορία βαριά για τον Αυστρικό Ζωγράφο που αυτοκτονεί.
ΑπάντησηΔιαγραφή