"Βγήκες από τα σωθικά της βροντής
Ανατριχιάζοντας μες στα μετανιωμένα σύννεφα
Πέτρα πικρή,δοκιμασμένη,αγέρωχη
Ζήτησες πρωτομάρτυρα τον ήλιο
Για ν’αντικρίσετε μαζί τη ριψοκίνδυνη αίγλη
Ν’ανοιχτείτε με μια σταυροφόρο ηχώ στο πέλαγος.
Θαλασσοξυπνημένη, αγέρωχη
Όρθωσες ένα στήθος βράχου
Κατάστιχτου απ’ την έμπνευση της όστριας
Για να χαράξει εκεί τα σπλάχνα της η οδύνη
Για να χαράξει εκεί τα σπλάχνα της η ελπίδα
Με φωτιά με λάβα με καπνούς
Με λόγια που προσηλυτίζουν το άπειρο
Γέννησες τη φωνή της μέρας
Έστησες ψηλά
Στην πράσινη και ρόδινη αιθεροβασία
Τις καμπάνες που χτυπάει ο ψηλορείτης νους
Δοξολογώντας τα πουλιά στο φως του μεσαυγούστου.
Πλάι από ρόχθους,πλάι από καημούς αφρών
Μέσ’ από τις ευχαριστίες του ύπνου
Όταν η νύχτα γύριζε τις ερημιές των άστρων
Ψάχνοντας για το μαρτυρίκι της αυγής,
Ένιωσες τη χαρά της γέννησης
Πήδησες μες στον κόσμο πρώτη
Πορφυρογέννητη, αναδυομένη
Έστειλες ως τους μακρινούς ορίζοντες
Την ευχή που μεγάλωσε στις αγρυπνίες του πόντου
Για να χαϊδέψει τα μαλλιά της πέμπτης πρωινής.
Ρήγισσα των παλμών και των φτερών του Αιγαίου
Βρήκες τα λόγια που προσηλυτίζουν το άπειρο
Με φωτιά με λάβα με καπνούς
Τις μεγάλες γραμμές του πεπρωμένου σου.
Τώρα μπροστά σου ανοίγεται η δικαιοσύνη
Τα μελανά βουνά πλέουν στη λάμψη
Πόθοι ετοιμάζουν τον κρατήρα τους
Στην παιδεμένη χώρα της καρδιάς
Κι από το μόχθο της ελπίδας νέα γη ετοιμάζεται
Για να βαδίσει εκεί με αετούς και λάβαρα
Ένα πρωί γεμάτο ιριδισμούς
Η φυλή που ζωντανεύει τα όνειρα
Η φυλή που τραγουδάει στην αγκαλιά του ήλιου...
Ω κόρη κορυφαίου θυμού
Γυμνή αναδυομένη
Άνοιξε τις λαμπρές πύλες του ανθρώπου
Να ευωδιάσει ο τόπος από την υγεία
Σε χιλιάδες χρώματα ν’ αναβλαστήσει το αίσθημα
Φτεροκοπώντας ανοιχτά
Και να φυσήξει από παντού η ελευθερία.
Άστραψε μες στο κήρυγμα του ανέμου
Την καινούργια και παντοτινή ομορφιά
Όταν ο ήλιος των τριών ωρών υψώνεται
Πάνγλαυκος παίζοντας το αρμόνιο της Δημιουργίας..."
Ανατριχιάζοντας μες στα μετανιωμένα σύννεφα
Πέτρα πικρή,δοκιμασμένη,αγέρωχη
Ζήτησες πρωτομάρτυρα τον ήλιο
Για ν’αντικρίσετε μαζί τη ριψοκίνδυνη αίγλη
Ν’ανοιχτείτε με μια σταυροφόρο ηχώ στο πέλαγος.
Θαλασσοξυπνημένη, αγέρωχη
Όρθωσες ένα στήθος βράχου
Κατάστιχτου απ’ την έμπνευση της όστριας
Για να χαράξει εκεί τα σπλάχνα της η οδύνη
Για να χαράξει εκεί τα σπλάχνα της η ελπίδα
Με φωτιά με λάβα με καπνούς
Με λόγια που προσηλυτίζουν το άπειρο
Γέννησες τη φωνή της μέρας
Έστησες ψηλά
Στην πράσινη και ρόδινη αιθεροβασία
Τις καμπάνες που χτυπάει ο ψηλορείτης νους
Δοξολογώντας τα πουλιά στο φως του μεσαυγούστου.
Πλάι από ρόχθους,πλάι από καημούς αφρών
Μέσ’ από τις ευχαριστίες του ύπνου
Όταν η νύχτα γύριζε τις ερημιές των άστρων
Ψάχνοντας για το μαρτυρίκι της αυγής,
Ένιωσες τη χαρά της γέννησης
Πήδησες μες στον κόσμο πρώτη
Πορφυρογέννητη, αναδυομένη
Έστειλες ως τους μακρινούς ορίζοντες
Την ευχή που μεγάλωσε στις αγρυπνίες του πόντου
Για να χαϊδέψει τα μαλλιά της πέμπτης πρωινής.
Ρήγισσα των παλμών και των φτερών του Αιγαίου
Βρήκες τα λόγια που προσηλυτίζουν το άπειρο
Με φωτιά με λάβα με καπνούς
Τις μεγάλες γραμμές του πεπρωμένου σου.
Τώρα μπροστά σου ανοίγεται η δικαιοσύνη
Τα μελανά βουνά πλέουν στη λάμψη
Πόθοι ετοιμάζουν τον κρατήρα τους
Στην παιδεμένη χώρα της καρδιάς
Κι από το μόχθο της ελπίδας νέα γη ετοιμάζεται
Για να βαδίσει εκεί με αετούς και λάβαρα
Ένα πρωί γεμάτο ιριδισμούς
Η φυλή που ζωντανεύει τα όνειρα
Η φυλή που τραγουδάει στην αγκαλιά του ήλιου...
Ω κόρη κορυφαίου θυμού
Γυμνή αναδυομένη
Άνοιξε τις λαμπρές πύλες του ανθρώπου
Να ευωδιάσει ο τόπος από την υγεία
Σε χιλιάδες χρώματα ν’ αναβλαστήσει το αίσθημα
Φτεροκοπώντας ανοιχτά
Και να φυσήξει από παντού η ελευθερία.
Άστραψε μες στο κήρυγμα του ανέμου
Την καινούργια και παντοτινή ομορφιά
Όταν ο ήλιος των τριών ωρών υψώνεται
Πάνγλαυκος παίζοντας το αρμόνιο της Δημιουργίας..."
-------------------
Μαζί με την έκρηξη του ηφαιστείου που έστειλε στο βυθό το μεγαλύτερο μέρος της Στρογγύλης,ολόκληρη η περιοχή βούλιαξε στο μύθο!Και ο μύθος ταξίδεψε μέσα στα χρόνια και πήρε πολλά ονόματα μέχρι που χάθηκαν τα αρχικά του χνάρια.Κι άλλοι μύθοι διασταυρώθηκαν μαζί του,όπως ίσως η ύπαρξη και ο καταποντισμός της Ατλαντίδας.Έτσι σήμερα κανείς δεν ξέρει πώς να ονομάσει αυτά τα 84 τετραγωνικά χιλιόμετρα γης που εξαφανίστηκαν στο βυθό του Αιγαίου...
------------------
Η Σαντορίνη(Θήρα ή Στρογγύλη) ανήκει στο ηφαιστειακό τόξο του Αιγαίου και χαρακτηρίζεται ενεργό ηφαίστειο μαζί με τα Μέθανα, την Μήλο και την Νίσυρο. Η Σαντορίνη καθώς και τα νησιά Θηρασία και Ασπρονήσι είναι απομεινάρια του ηφαιστειογενούς νησιού Στρογγύλη. Η Στρογγύλη ήταν ένας ηφαιστειακός κώνος. Το κεντρικό τμήμα της ανατινάχτηκε μαζί με τον κρατήρα του ηφαιστείου από τη Μινωική έκρηξη που έγινε το 1613 π.Χ. και είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αυτού που σήμερα ονομάζουμε καλντέρα της Σαντορίνης και την καταστροφή του προϊστορικού πολιτισμού του νησιού...
-------------------
Τη Σαντορίνη την αγάπησα μετά από πολλές επισκέψεις...όταν πρωτοπήγα(πριν 15 περίπου χρόνια)άντεξα μόλις 4 μέρες...νησί χωρίς πολλές παραλίες και νερά γαλαζοπράσινα,δεν ήταν για εμένα!Το νησί πρέπει να το γνωρίσεις,να το ψάξεις,να το ανακαλύψεις και τελικά σίγουρα θα το αγαπήσεις...κι αν οι πολύβουες και άκρως τουριστικές περιοχές δεν σας εντυπωσιάζουν,τα νεοκλασσικά στην Μεσσαριά,ο παραδοσιακός οικισμός στο Μεγαλοχώρι,το καστέλλι στο Εμπορείο αλλά και ο υπέροχος Πύργος σίγουρα θα σας κερδίσουν...Και ναι,υπάρχουν παραλίες,μπορεί όχι οργανωμένες αλλά με λίγο κόσμο,ειδικά στο βόρειο τμήμα του νησιού,αλλά και η υπέροχη Περίσσα που αρχές Ιουνίου είχε ελάχιστο κόσμο και ήταν απόλαυση!!!
-------------------
Ιnfo:Wikipedia
Santorini travel/what to see
Toubis εκδοτική,Σαντορίνη χθες και σήμερα.
ΟΙΑ
Oία.
Στη βόρεια μεριά του νησιού βρίσκεται ο χαρακτηρισμένος ως διατηρητέος οικισμός της Οίας.Το καστέλι του Αγίου Νικολάου εξελίχτηκε σε ένα υπέροχο οικισμό με υπόσκαφτα σπίτια,σπίτια δηλαδή που είναι μέσα στον βράχο.Υπάρχουν και αντίστοιχα υπόσκαφτα συγκροτήματα που μπορούν να φιλοξενήσουν τον επισκέπτη.Ο οικισμός είναι κτισμένος σε υψόμετρο 350μ. και τα σπίτια του αγκαλιάζουν την καλδέρα εντυπωσιακά και κρέμονται κολλημένα πάνω στον βράχο.
Είναι χαρακτηριστικό πως επισκέπτες από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου επισκέπτονται την Σαντορίνη μόνο και μόνο για να απολαύσουν το θέαμα του ηλιοβασιλέματος στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου.Υπάρχει συγκεκριμένο σημείο στο οικισμό που μας δίνει την καλύτερη δυνατή θέα στα χρώματα που δίνει ο κατακόκκινος πυρωμένος ήλιος όταν βυθίζεται στη θάλασσα.
Μετά από αυτές τις εικόνες δεν χρειάζεται να αναλυθεί για πoιο λόγο η Οία χαρακτηρίζεται ένας ρομαντικός προορισμός.Παράλληλα με την καλντέρα υπάρχει ένα σοκάκι αλλά και τα κάθετα σε αυτό που έχει τα εμπορικά καταστήματα όπου ο επισκέπτης μπορεί να κάνει τα ψώνια του και να αγοράσει τα αναμνηστικά του.
Οι πιο κοντινές παραλίες στην Οία είναι το Αμμούδι ή Αρμένι,οι Μπαξέδες,το Πορί αλλά και η παραλία Κολούμπος.
Είναι χαρακτηριστικό πως επισκέπτες από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου επισκέπτονται την Σαντορίνη μόνο και μόνο για να απολαύσουν το θέαμα του ηλιοβασιλέματος στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου.Υπάρχει συγκεκριμένο σημείο στο οικισμό που μας δίνει την καλύτερη δυνατή θέα στα χρώματα που δίνει ο κατακόκκινος πυρωμένος ήλιος όταν βυθίζεται στη θάλασσα.
Μετά από αυτές τις εικόνες δεν χρειάζεται να αναλυθεί για πoιο λόγο η Οία χαρακτηρίζεται ένας ρομαντικός προορισμός.Παράλληλα με την καλντέρα υπάρχει ένα σοκάκι αλλά και τα κάθετα σε αυτό που έχει τα εμπορικά καταστήματα όπου ο επισκέπτης μπορεί να κάνει τα ψώνια του και να αγοράσει τα αναμνηστικά του.
Οι πιο κοντινές παραλίες στην Οία είναι το Αμμούδι ή Αρμένι,οι Μπαξέδες,το Πορί αλλά και η παραλία Κολούμπος.
Οία-Τα εκκλησάκια του Αγίου Σπυρίδωνος και της Αωαστάσεως σε πρώτο πλάνο,
Στις εκκλησίες του νησιού κυριαρχεί η αξιοθαύμαστη ανώνυμη (λαϊκή) αρχιτεκτονική.Ως επί το πλείστον έχουν μεγάλες, κατάλευκες, πιφάνειες σε τμήματα με μορφή κύβου,ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου, οκταγωνικού πρίσματος, σφαίρας και κυλίνδρου.Δεν έχουν αρχιτεκτονικό διάκοσμο και διαθέτουν λίγα και μικρά ανοίγματα. Υπάρχουν και οι μεγάλοι ναοί που κτίστηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα.Χαρακτηριστικά δείγματα ήταν η Παναγία του Μπελλώνια στα Φηρά και ο Αγιος Γεώργιος στην Οία (πριν από τον σεισμό).Βασίζονται σε βυζαντινά και κλασικά ελληνικά αρχιτεκτονικά πρότυπα.
Τύποι ναών:Υπάρχουν υπόσκαφοι και κτιστοί, που είναι οι πολυπληθέστεροι. Υπόσκαφες είναι το ένα πέμπτο των εκκλησιών του νησιού και έχουν φτιαχτεί όπως τα αντίστοιχα σπίτια. Είναι μικρές και απλές, οι χώροι τους είναι σπηλαιώδεις και σκοτεινοί, δεν έχουν διάκοσμο, αλλά παρόλα αυτά συγκινούν τον επισκέπτη ως έργα πίστης φτωχών ανθρώπων.
Οι κτιστές εκκλησίες,συγκριτικά με τις άλλες των Κυκλάδων, έχουν την ιδιαιτερότητα ότι εντάχθηκαν σ' ένα ηφαιστειακό περιβάλλον,με απόλυτη προσαρμογή στα τοπικά υλικά, από τεχνίτες που διατήρησαν την παράδοση.
Ο απλούστερος αρχιτεκτονικός τύπος είναι η Βασιλική, μονόκλιτη μαρμαροσκέπαστη,ή με τρούλο...
Οία.Αγγίζοντας τον μπλε τρούλο!
Οία.
Ονομάζεται και Απάνω Μεριά ή Ανωμεριά και οι κάτοικοι Απανωμερίτες.
Η Οία ήταν μία από τις πέντε καστροπολιτείες, τα επονομαζόμενα "καστέλλια", της Σαντορίνης κατά τη διάρκεια της Φραγκοκρατίας (13ος-16ος αιώνας μ.Χ.)και ονομαζόταν Καστέλι του Αγίου Νικολάου.Η ύπαρξη του καστελιού αναφέρεται ήδη από το 1480. Παραδοσιακά αποτελούσε τόπο καραβοκύρηδων:χαρακτηριστι κό είναι ότι το 1890, όταν ο συνολικός πληθυσμός του νησιού ήταν λιγότερος από 2.500 κάτοικοι, στην Οία υπήρχε ένα μικρό ναυπηγείο και 130 πλοία που ανήκαν στους κατοίκους της.Σε αυτόν ακριβώς τον ντόπιο στόλο εμπορικού ναυτικού βασίστηκε η οικονομική άνθιση της Οίας στα τέλη του 19ου αιώνα ως τις αρχές του 20ου, καθώς παράλληλα αυξανόταν το διαμετακομιστικό εμπόριο της Ανατολικής Μεσογείου, ειδικά μεταξύ Ρωσίας και Αλεξάνδρειας.Ωστόσο, η κυριαρχία των ατμόπλοιων επί των ιστιοφόρων και η ταυτόχρονη συγκέντρωση του ναυπηγικού κεφαλαίου στον Πειραιά,αποτέλεσε την απαρχή της σταδιακής πτώσης και ερήμωσης του νησιού.
Οία.
Οία.
Οία.
Το κλίμα του νησιού,το σεισμογενές περιβάλλον,τα διαθέσιμα υλικά και η τοπογραφία αποτέλεσαν βασικές σχεδιαστικές παραμέτρους του οικισμού. Λόγω της ιδιομορφίας του ηφαιστειακού εδάφους της Σαντορίνης,της ευκολίας εκσκαφής της θηραϊκής γης στις πλαγιές της καλδέρας και στους χείμαρρους, αλλά και της προστασίας του χωριού από τους δυνατούς ανέμους, οι ντόπιοι κάτοικοι της Οίας κατασκεύαζαν υπόσκαφες κατοικίες.Η βασική κατασκευαστική δυσκολία,ακόμα και σήμερα, βρίσκεται στη μεταφορά δομικών υλικών στα βραχώδη σημεία.Ο κυρίαρχος σχεδιαστικός κανόνας ήταν η οικονομία από κάθε άποψη.Έτσι, η ξεχωριστή εργονομική κλίμακα του οικισμού και των κατοικιών ειδικότερα είναι παρόμοια με αυτήν των πλοίων: χαμηλές πόρτες, στενά και απότομα σκαλιά, μικροσκοπικοί εσωτερικοί κι εξωτερικοί χώροι.Ο σεισμός που έγινε το 1956 πραγματοποίησε εκτεταμένες καταστροφές στα γραμμικά υπόσκαφα κτίσματα κατά μήκος της καλντέρας όπου το έδαφος γενικά είναι πιο ασταθές και τμήματα του οικισμού γκρεμίστηκαν προς την θάλασσα της καλντέρας.Μεγαλοπρεπείς ναοί, όπως του Αγίου Γεωργίου και της Παναγιάς της Πλατσανής καταστράφηκαν ολοσχερώς.Τα χωριά εγκαταλείφθηκαν αλλά αναδομήθηκαν σταδιακά για τουριστική χρήση
.
Στην Οία ξεχωρίζουν δύο ειδών παραδοσιακές κατοικίες: οι υπόσκαφες και τα καπετανόσπιτα.
Υπόσκαφες κατοικίες:Η φυσική κλίση, η τραχύτητα του εδάφους και η ανάγκη για εξοικονόμηση υλικού, οδήγησε στη δημιουργία θολωτών σπηλαίων (τα λεγόμενα υπόσκαφα).Τα υπόσκαφα σπίτια είναι σπηλαιοειδείς κατοικίες, τα οποία είναι σκαμμένα μέσα στα ηφαιστειακά πετρώματα, είτε ολόκληρα είτε με πρόσθετα κτιστά τμήματα και αποτελούσαν παλαιότερα τις κατοικίες των πληρωμάτων των καραβιών.Έχουν πρόσοψη στο επίπεδο της γης και εκμεταλλεύονται τις φυσικές κλιμακώσεις του εδάφους.Τα κτισμένα τμήματα στεγάζονται με θόλους ή σταυροθόλια με ένα είδος χυτής καλουπωτής κατασκευής.Για την κατασκευή τους χρησιμοποιείται η πέτρα του νησιού,κόκκινη ή μαύρη και θηραϊκό χώμα που όταν αναμιγνύεται με τον ασβέστη δίνει ένα πολύ ισχυρό κονίαμα, το αποκαλούμενο θηραϊκό κονίαμα.Ο τρόπος κατασκευής επιτρέπει τη δημιουργία ποικιλίας μορφών με μεγάλη πλαστικότητα.Οι υπόσκαφες κατοικίες είναι άριστες από πλευράς θερμικής απόδοσης, καθώς εξυπηρετούν τόσο το χειμώνα όσο και το καλοκαίρι.Η επιπρόσθετη βοηθητική θέρμανση αποσκοπεί κατά κύριο λόγο στο να μειώσει την ενοχλητική υγρασία.
Λόγω της ιδιομορφίας του εδάφους και της στενότητας του χώρου, ο κοινόχρηστος και ο ιδιωτικός χώρος μια οικίας σε ορισμένες περιπτώσεις ταυτίζονται.Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι η οριζόντια ιδιοκτησία,έτσι ώστε η αυλή της μιας κατοικίας αποτελεί δωμάτιο μιας άλλης,ή κάτω από έναν ελεύθερο/κοινόχρηστο χώρο υπάρχει υπόσκαφη κατοικία.Έτσι, η όψη της κατοικίας προβάλλει 1-2 μέτρα από το έδαφος σε ορθογώνια μορφή έτσι ώστε να γίνεται η προβολή της αυλής της υπερκείμενης κατοικίας.
Ένα τυπικό υπόσκαφο σπίτι έχει στενό μέτωπο και μεγάλο βάθος.Ο εξωτερικός τοίχος έχει 2 παράθυρα εκατέρωθεν της πόρτας και ένα παράθυρο-φεγγίτη πάνω από την πόρτα.Τα ανοίγματα αυτά είναι οι μοναδικές είσοδοι φυσικού φωτός και φρέσκου, καθαρού αέρα σε αυτούς τους βαθείς χώρους.Στο μπροστινό μέρος του σπιτιού βρίσκεται η σάλα, πίσω η κρεβατοκάμαρα, ενώ η κουζίνα είναι μια μικρή και χαμηλή γωνιά συνήθως χτιστή με θόλο που επικοινωνεί με τη σάλα.Η τουαλέτα είναι ανεξάρτητη στην αυλή.Ένας διαχωριστικός τοίχος με τομές που μιμούνται τις τομές του εξωτερικού τοίχου χωρίζει τη σάλα από την κρεβατοκάμαρα, έτσι ώστε η κρεβατοκάμαρα να φωτίζεται και να αερίζεται διαμέσου της σάλας.Σε κάθε κτίσμα υπάρχει μια στέρνα συλλογής του βρόχινου νερού και κανάλια που οδηγούν τα νερά της βροχής στη στέρνα, τα οποία ονομάζονται "κοντούτα".
Οία.
Οία.
Καπετανόσπιτα:Σε αντίθεση με τα υπόσκαφα που ήταν οι κατοικίες των πληρωμάτων,τα καπετανόσπιτα ή αλλιώς καραβοκυραίικα ήταν οι κατοικίες των πλοιοκτητών.Τα κτίσματα αυτά έχουν αυστηρή γεωμετρική λιτότητα στην όψη τους και έχουν επενδύσεις με λαξευμένο κόκκινο πορί και με πιλάστρα. Ως στέγη χρησιμοποιούνται μοναστηριακοί θόλοι,"σκάφες" και σταυροθόλια,με επιρροή κυρίως από τη βενετσιάνικη και τη νεοκλασική αρχιτεκτονική.
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία
Οία.
Σημασία και στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Καθαριότητα και φροντίδα στο έπακρο,τα καλντερίμια μοσχομύριζαν φρεσκάδα!
Οία.Από τις λιγοστές φθαρμένες πόρτες.
Οία.Κόκκινες πινελιές σε αντίθεση με το μπλε/άσπρο.
Οία.
Οία.
Ελάχιστα κτίσματα δεν έχουν ακόμη αναπαλαιωθεί και παραμένουν καλά κρυμμένα ώστε να μην χαλούν την αισθητική αρμονία...εδώ έχω σκαρφαλώσει στη μάντρα!
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.Και μια χαρούμενη νότα!
Οία.Souvenir με γούστο και χρώμα ελληνικό.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Καθώς πλησιάζει η ώρα για το πολυπόθητο ηλιοβασίλεμα ο κόσμος σκαρφαλώνει στα σημεία που νομίζει καλύτερα.Κάποιοι αναζητούν μια θέση,ακόμη και 2 ώρες πριν..."για μια θέση στον ήλιο!"
Οία.
Οία.
Ενδεχομένως έχουν υπάρξει καλύτεροι χρωματισμοί...όπως και να έχει,θεωρώ υπερτιμημένο το ηλιοβασίλεμα στην Οία(έχω δει πολύ καλύτερα και μάλιστα στην Ποσειδώνος)και γενικά ακόμη και στη Σαντορίνη το απόλαυσα περισσότερο από το Ημεροβίγλι αλλά και πιο χαλαρά...Περί ορέξεως...
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.
Οία.Σπάνια θα συναντήσουμε και ροζ/σομόν σπίτια.
Οία
Οία
Οία.Στο τέλος της καλντέρας και παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής...σε 2-3 χρόνια θα έχει αναπαλαιωθεί και αυτό!
Τo λιμανάκι κοντά στους Μπαξέδες
Τo λιμανάκι κοντά στους Μπαξέδες
Μπαξέδες.
ΑΚΡΩΤΗΡΙ
Αρχαιολογικός χώρος Ακρωτηρίου.
Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις παγκοσμίως και σίγουρα η μεγαλύτερη της Ανατολικής Μεσογείου. Βρίσκεται στην νοτιοανατολική μεριά του νησιού νοτιότερα από τον σημερινό οικισμό του Ακρωτηρίου. Λόγω της τέφρας από την έκρηξη του ηφαιστείου, τα ευρήματα έχουν διατηρηθεί σε εντυπωσιακά άριστη κατάσταση και θα μπορούσε να συγκριθεί με τον αρχαιολογικό χώρο της Πομπηίας.
Η ανακάλυψη του αρχαιολογικού χώρου έγινε εντελώς τυχαία, από το Γάλλο μηχανικό Ferdinard de Lesseps κατά την διάρκεια εκσκαφών εδάφους που χρησιμοποιούταν στην μόνωση της διώρυγας του Σουεζ. Η πρώτη απόπειρα για ανασκαφές έγινε από την Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή, όμως ουσιαστικά οι κυρίως αρχαιολογικές ανασκαφές έγιναν από τον καθηγητή Σπύρο Μαρινάτο και συνεχίζονται σήμερα από τον καθηγητή Χρίστο Ντουμά.
Για τον Αρχαιολογικό χώρο του Ακρωτηρίου δείτε το αφιέρωμα εδώ
Ακρωτήρι.
Μια μορφή σπιτιού που συναντάμε στην Σαντορίνη είναι το υπόσκαφο, το σπίτι δηλαδή που είναι σκαμένο μέσα στο βράχο. Στα σπίτια αυτά κατοικούσαν, τα παλιά χρόνια, τα πληρώματα που δούλευαν στα καράβια. Το υπόσκαφο σπίτι είναι στενόμακρος χώρος με θολωτή οροφή που φωτίζεται και αερίζεται μόνο από την πρόσοψη. Εκεί στη πρόσοψη υπάρχει μια μικρή πόρτα, τοποθετημένη στο κέντρο, δεξιά και αριστερά της έχει ένα παράθυρο και πάνω από την πόρτα τον φεγγίτη. Στο εσωτερικό του σπιτιού υπάρχουν δύο χώροι. Η σάλα μπροστά και ένα μικρό δωμάτιο στο βάθος του σπιτιού, η κάμαρη. Ένας τοίχος χωρίζει τους δυο χώρους και σ’ αυτόν επαναλαμβάνονται τα παράθυρα και η πόρτα της πρόσοψης για λόγους αερισμού και φωτισμού της κάμαρης...
--------------
Το συγκεκριμένο υπόσκαφο,κυριολεκτικά μέσα στο βράχο,λειτούργησε για μεγάλο διάστημα ως ταβέρνα!
Ακρωτήρι.
Ακρωτήρι.
Ακρωτήρι-τοποθεσία μαύρο Ραχίδι.
Μαύρες και κόκκινες πέτρες κατεβαίνουν ως τη θάλασσα.
Ακρωτήρι.
Το μικρό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου,φαντάζει εκτυφλωτικά άσπρο,πάνω στον σκουρόχρωμο φόντο των βράχων.
Η Κόκκινη παραλία.
Πάρτε φωτογραφική μηχανή και ετοιμαστείτε,αυτά τα τοπία δεν τα συναντάτε κάθε μέρα... Αν και στην Σαντορίνη υπάρχουν πολλά παρόμοια, τοπίο σαν την Κόκκινη παραλία δεν θα δείτε άλλο.Πολύ κοντά στον αρχαιολογικό χώρο του Ακρωτηρίου και περίπου 8χλμ από τα Φηρά βρίσκεται αυτή η μοναδική παραλία της Σαντορίνης. Πρόσβαση με το αμάξι ως ένα σημείο (παρκινγκ) και μετά περπάτημα (ανάβαση-κατάβαση αλλά αξίζει τον κόπο) είτε με καΐκι από το Ακρωτήρι.
Σκούρα μπλε νερά και το βουνό από πάνω κατακόκκινο και μαύρο (λόγω του ηφαιστείου) συνθέτουν ένα μοναδικό τοπίο .Ο ενδιαφέρον και ιδιαίτερος αυτός μορφολογικός χαρακτήρας καθιστούν την Κόκκινη Παραλία μια από τις πιο σαγηνευτικές και συναρπαστικές παραλίες στον κόσμο...
Η Κόκκινη παραλία και στο βάθος αριστερά,η Άσπρη!
Ακρωτήρι....και ναι,δεν αποφύγαμε τη βροχή!!!
Ακρωτήρι.
Ακρωτήρι.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ : ΖΩΗ ΔΟΥΝΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ : ΖΩΗ ΔΟΥΝΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ : ΖΩΗ ΔΟΥΝΑ
Ιnfo:Wikipedia
Santorini travel/what to see
Toubis εκδοτική,Σαντορίνη χθες και σήμερα.
Δείτε επίσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου