Πορτρέτο της ανιψιάς της Julia Jackson, μητέρας της Virginia Woolf!
Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library
Η Julia Margaret Cameron δεν είχε πιάσει φωτογραφική μηχανή στα χέρια της μέχρι τα 48 της χρόνια. Από την πρώτη στιγμή που της έδωσαν η κόρη της και ο γαμπρός της να δοκιμάσει όμως δήλωνε ότι κάνει Τέχνη με κεφαλαίο Τ, παρόλα τα λάθη και τις αδέξιες δοκιμές. Οι κακόβουλες κριτικές που την κατηγορούσαν ότι οι χαρακτηριστικές ονειρικές εστιάσεις της δεν ήταν παρά τεχνική ανεπάρκεια δεν την πτόησαν, τις αγνόησε και τα επόμενα χρόνια κατέγραφε στο ημερολόγιό της όσα θεληματικά και με σιγουριά απαθανάτιζε. Κάπου κατακρίνει μια κυρία που της ζήτησε ένα πορτρέτο έτσι απλά, λες κι έκανε εμπορική συνδιαλλαγή. Η Julia Margaret Cameron θεωρούσε τον εαυτό της καλλιτέχνη. Και ήταν.
Γεννημένη πριν από 200 χρόνια στην Καλκούτα, ήταν μία από τις πολλές αδελφές με το όνομα Pattle, γνωστές για τη γοητεία τους, το πνεύμα και την ομορφιά τους, αν και η Τζούλια ήταν μάλλον η πιο άσχημη. Ο κυβερνήτης της Ινδίας ανέφερε κάποτε ότι η ανθρωπότητα μοιραζόταν σε άντρες, γυναίκες και τους Pattles, ήταν μια κάστα από μόνοι τους. Παντρεύτηκε τον Charles Hay Cameron, έναν δικηγόρο 20 χρόνια μεγαλύτερό της, ο οποίος είχε λευκή γενειάδα και μαλλιά μακριά που έφταναν μέχρι τη μέση του, τον οποίο αργότερα χρησιμοποίησε ως μοντέλο για τον Merlin. Μεγάλωσε πέντε δικά της παιδιά, πέντε συγγενών και μια μικρή Ιρλανδέζα, την Mary Ryan, που βρήκε να ζητιανεύει στο Putney Heath. Αργότερα την έβαλε να ποζάρει για ένα σωρό πορτρέτα μεσαιωνικών δεσποινίδων.
Πρόσπερο και Μιράντα, 1865, της Julia Margaret Cameron, με μοντέλα τον Sir Henry Taylor και την Mary Ryan. Σύμφωνα με την μαρτυρία της Cameron στο ημερολόγιό της ο Sir Henry ερωτεύτηκε την Ryan μόλις την είδε σε αυτή τη φωτογραφία. Ο Cotton και η Ryan αργότερα παντρεύτηκαν. Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Royal Photographic Society
Για 11 χρόνια η δημιουργικότητα της Cameron ήταν εκρηκτική. Κι ήταν μια τυχερή γυναίκα: μια από τις σπάνιες περιπτώσεις στη Βικτωριανή εποχή που το ταλέντο της δεν πνίγηκε στα καθήκοντα του σπιτιού. Φυσικά είχε κάθε βοήθεια από το υπηρετικό προσωπικό: η κάμερα ήταν βαριά και τα χημικά που χρησιμοποιούσε ακόμα περισσότερο, έτσι οι υπηρέτες έκαναν όλα τα χαμαλίκια. Η Marta Weiss που επιμελήθηκε την έκθεση της Cameron στο Victoria and Albert Museum γράφει ότι σε αρκετές φωτογραφίες φαίνεται ένα αδέσποτο χέρι στο κάδρο να κρατάει την κουρτίνα. Όσο για την υπηρέτρια που είχε εκείνη την εποχή, η Mary Hillier, έγινε το μοντέλο σε αρκετές από τις φωτογραφίες της.
Στις δύο εκθέσεις που διοργανώθηκαν με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννησή της αυτή την εποχή μπορεί κανείς να δει τα ντελικάτα, εκφραστικά πορτρέτα της με θέματα που ποικίλουν, από τον Alfred Tennyson μέχρι έναν εργάτη σε φυτεία στην Σρι Λάνκα.
Julia Margaret Cameron: Influence and Intimacy στο Science Museum από 24 Σεπτεμβρίου και στο Victoria & Albert Museum από 28 Νοεμβρίου.
Iάγος, 1867, από την Julia Margaret Cameron. Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library
Πορτρέτο της Julia Margaret Cameron που τράβηξε ο γιος της Henry Herschel Hay Cameron το 1870. Φωτογραφία:: Victoria and Albert Museum
Το πορτρέτο του αστρονόμου Sir John Herschel από την Julia Margaret Cameron, το 1867. Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library
Πηγή: www.lifo.gr
Cameron called this 29 January 1864 portrait of Annie Philpot her "first success."
The Kiss of Peace, by Julia Margaret Cameron
Alfred, Lord Tennyson. Carbon print 1869
Charles Darwin
Henry Taylor
Ellen Terry 1864
Alice Liddell, 1872
Suspense
May Prinsep
I Wait
Love in Idleness
Paul and Virginia
Young Astyanax
The Young Endymion
Angel of the Nativity
Sir Henry Taylor as King David 1866
Mary Mother
The Angel at the Tomb
Maud "There has Fallen a splendid Tear From the Passion Flower at the Gate", 1875
"He thought of that sharp look Mother I gave him yesterday"/"They call me cruel hearted, I care not what they say", 1875
Queen Esther before King Ahasuerus, 1865
"So now I think my time is near – I trust it is – I know"/"The blessed Music went that way my soul will have to go", 1875
Parting of Sir Lancelot and Queen Guinevere 1874
Julia Margaret Cameron by George Frederic Watts
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου