Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017

Δημήτρης Aliros ( Λύγουρης ) - Ο λυρικός " Άλυρος "


Ο Δημήτρης  Aliros ( Λύγουρης ) γεννήθηκε το 1964 στην Καλαμάτα όπου και ζει μόνιμα .


♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪


Αυτο-αποκαλείται "άλυρος" μα η λέξη τον αδικεί. Είναι λυρικότατος. Οι στίχοι του για μένα που τον γνώρισα σε διαφορετικά (πεζά μονοπάτια) από αυτά της ποίησης ήταν ένα ευχάριστο ξάφνιασμα. Όμως μου επιβεβαίωσαν την ποιότητα που είχα διακρίνει στον άνθρωπο. Ευαισθησία, γλυκύτητα, σοφία, ταλέντο. Τι άλλο χρειάζεται ένας ποιητής ;

Αθηνά Κοτσόβολου


♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪
Χάδι στο άπειρο

Κάποτε θα έρθει η σιωπή κι η σκόνη σαν το χιόνι
Στη ρημαγμένη κάμαρη στο άδειο το μπαλκόνι
Τρελές θα τρέχουν θα περνούν οι νύχτες και οι μέρες
Και ο αέρας θα χιμά θα ρίχνει κούφιες σφαίρες

Σπασμένο το παράθυρο της πετριάς σημάδι
Θα χάσκει θα τρομοκρατεί σαν του τυφλού το μάτι
Άστρα θα ψηλαφίζουνε σπασμένα κεραμίδια
Και το φεγγάρι σα φακός θα ψάχνει μες τη νύχτα

Αυτό το άδειο κέλυφος πως με πονά στα αλήθεια
Σαν το κοχύλι το νεκρό που τρίβει στα χαλίκια
Κ αν άλλοι θε να ρθουν μέσα να κατοικήσουν
Το χάδι μας στο άπειρο ποτέ δε θα αντικρίσουν

μα τι είναι αυτό που χάνεται κ εκείνο που υπάρχει
είναι η θύμηση του χθες και το όνειρο που θα ρθει
κ από όλη μας την ύπαρξη ανώτερη η πράξη
θα επιτρέψει στ αύριο στο τώρα να υπάρξει 



♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪
Τρεις μοναξιές

Τρεις μοναξιές - στάλες βροχής
Σ' απέραντο τοπίο
Στον κήπο της Γεσθημανής
του κόσμου το φορτίο 


η ερημιά, ένα εγώ
και ο σταυρός μια στάση
αρνήθη την ανάσταση τ'
αληθινό σου χάδι 

η πρώτη ήταν της χαράς
και της αυγής η σχάση
η δεύτερη της ερημιάς
της μοναξιάς του πλάστη
κι η τρίτη πάντα στέκεται
συνέχεια αιωρείται
ψάχνει να βρει τα μάτια σου
για μένα ,να τα πείτε 




Δημήτρης Aliros ~ " Τρεις μοναξιές "
Οπτικοποίηση : Χριστίνα Γεραλή
Μάνος Χατζηδάκις ~ Μια Πόλη Μαγική (ορχηστρικό)
από το διπλό ορχηστρικό album
Μουσική - "Μάνος Χατζηδάκις - 30Νυχτερινά"


♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪

Η σιωπή

οι άγγελοι είναι βουβοί
είναι δυο μάτια λυπημένα
ένα απέραντο γιατί
είναι του κόσμου τα σπασμένα

είναι οι παιδικές ψυχές
που παραμένουν στο σκοτάδι
που δεν τις βρήκε ο θεός
δεν τις ακούμπησε το χάδι

και τα σπασμένα τους φτερά
χίλια καρφιά και τους καρφώνουν
κ έτσι ανήμποροι μισοί
μέσα στο πόνο μεγαλώνουν

γίνε τ αγγέλου η σκιά
γίνε τ άστρο στο σκοτάδι
μέχρι να αντέχουν τα φτερά
του κόσμου τ' άσχημο σημάδι

♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪

Χάδι μουσικής

ρίξε θεέ μου μια βροχή να πιουν οι διψασμένοι
κι ας δροσιστούν άδικα λίγο κι κολασμένοι
ρίξε θεέ μου μια βροχή όχι φωτιά κι αντάρα
για να χορέψουν τα παιδιά στης λασπουριάς τη σχάρα

όσοι αδικήθηκαν στη γη ,τον ουρανό κοιτάνε
στ' αστέρια κρύβουν τις ευχές ,το φως σου λαχταράνε
κι αν κάποιοι λεν πως είσαι Όνειρο κ άλλοι πως είσαι ψέμα
εσύ η αγιασμένη δύναμη στο πονεμένο βλέμμα

ρίξε τον πόνο της ψυχής που λείπει απ' τον κόσμο
κλάψε και γίνε ποταμός στο λερωμένο δρόμο
στάξε στις άδειες αγκαλιές χτύπα στα παραθύρια
μίλα σιγά ψιθυριστά του κόσμου κολυμβήθρα

κι αν μουσκέψω μη σταθείς στο πρόσωπο μου χτύπα
για αυτά που τους επέτρεψα για κείνα που δεν είδα
κι αν τη βρεις μη της το πεις ότι την περιμένω
να είσαι χάδι μουσικής πλανόδιο χαμένο

♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪
Κερί

Την πνοή σου προσκυνά η φλόγα μου
Ο καπνός μου ανεβάζει τα λόγια σου
Προσευχή μου άσε να μαι ο πόνος σου
Φωτιά και ουράνιος ο δρόμος μου

Στο θεό θα με στείλεις στον άνεμο
Της αγάπης το λιώσιμο πάνω μου
Και το φως της ελπίδας στο δάκρυ μου
στην εικόνα σου αγιάζουν τα πάθη μου

σε ξωκλήσι στο κρύο περίμενα
τα δικά σου τα βήματα
μοναξιά να βιώνω τ' άπειρο
να ελπίζω στο θεό και  στο αύριο

τρεμοπαίζει η φλόγα μου
γλυκολιώνει το σώμα μου
είμαι φως μπαίνω μέσα σου
στη ψυχή και ανάβω τ' αστέρια σου 


Δημήτρης Αliros ~ Κερί
Οπτικοποίηση : Χριστίνα Γεραλή
Μουσική επένδυση : Dave Brubeck - Thank you

♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪

Θάλασσα

αν είμαι άξιος θάλασσα
ναυάγιο στο βυθό σου
σπασμένη να είναι η πλώρη μου
στο κατευόδιο σου

και τα λιμάνια να ρωτούν
άδικα να προσμένουν
και χίλιες φήμες φοβερές
στον καφενέ να τρέχουν

πανω τα μπροστοδέλφινα
οι μάγοι του Βοσπόρου
που σαλαγούν τα κύματα
αστροβροχή να φέρουν

να μαι γεμάτος χαρακιές
κακιά σκουριά κι αλμύρα
και να θυμούνται οι πληγές
την ομορφιά που πήρα

κρυμμένο μες στα αμπάρια μου
το σκοτεινό νερό σου
εκείνο που αγάπησα
και μ' έκανες δικό σου

αν είμαι άξιος θάλασσα
ναυάγιο στο βυθό σου
σαν κοιμισμένος εραστής
στο σώμα το γυμνό σου

κ εκείνοι που σαπίζουν
μιλώντας για ταξίδια
θα λένε ήτανε τρελός
δε τ' άξιζε στ αλήθεια 


Δημήτρης Αliros ~ Θάλασσα
Οπτικοποίηση : Χριστίνα Γεραλή
Μουσική επένδυση : Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond 


♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪
Σκιάχτρο

Σύννεφα προσπερνάνε ποτέ δε τον κοιτάνε
Καραβοκύρης ξέμεινε στα ανοιχτά του κάμπου
Το κύμα αγριεύει τα στάχυα προσκυνάνε
Και η βροχή και η βροντή στα στήθια του βαράνε

του ανέμου η τρελή ζωή στα άκρα του χορεύει
Και τρέμει η καρδούλα του το χώμα δε χωνεύει
Ο ήλιος τον στεγνώνει η μέρα τον απλώνει
Φεγγάρι φωτοστέφανο η νύχτα τ' αφιερώνει

Στο αχυρένιο στήθος του κι άλλο πουλί φωλιάζει
Απέτυχε τρομακτικός σαν άνθρωπος να μοιάζει
και μια στάλα της βροχής στο βλέφαρο διστάζει
Απέτυχε τρομακτικός σαν άνθρωπος να μοιάζει

Σακάκι μου λιωμένο είμαι ευτυχισμένος
Άνθρωπος δε θα γίνω το μίσος μου να δείχνω
σκιάχτρο θα παραμείνω κι αν μοιάζω μετανάστης
κι αμόρφωτος χωριάτης καθόλου δε πειράζει



Δημήτρης Aliros ~ Το Σκιάχτρο
Οπτικοποίηση : Χριστίνα Γεραλή
Μουσική επένδυση :Summer Fades Away ~ Flower Mio


♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪

Μια εξορία η ψυχή

Στο ψέμα πίστεψε νωρίς
και τα καλά τα παραμύθια
λουλούδι που έμεινε κ ανθεί
πώς να πιστέψει την αλήθεια

πετούσε σ άλλους ουρανούς
για να ταΐζει γλαροπούλια
κ πάνω στη βερικοκιά
εκεί αντάμωνε τη πούλια

είχε ένα γέλιο αστραπή
για να φωτίζει μαύρους φάρους
κ είχε και τη λευτεριά
να μην χρειάζεται το θάρρος

άλλοι τον είπανε τρελό
άλλοι κουνούσαν το κεφάλι
κ με τη ζήλια τους θεριό
ο φόβος του καθρέφτη ξεπροβάλει

Δε συγχωράνε τα φτερά
οι νόμοι κ οι μετρημένοι
Πώς να δεχτεί η λογική
ότι ναι πάντα ηττημένη

Μια εξορία η ψυχή
γι αυτούς που δεν αντέχουν μόνοι
που ότι και να θυμηθούν
θα είναι κάτι που πληγώνει
♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪

Παλιοτράγουδο 

στο ραγισμένο ουρανό
του κεραυνού το δάκρυ
κ ένα ζεμπέκικο παλιό
δε λέει να ξαποστάσει

απόψε βρέχει δε θα ρθει
του φεγγαριού ο ίσκιος
να πλανηθεί στις φυλακές
να δει τους μοναχούς

κι αυτό το παλιοτραγουδο
σα το παλιό το φίλο
όλο μου ξυνει τη πληγή
αντίδραση να δει

μα εγώ κοιτώ κατάματα
μονάχα το σκοτάδι
αυτό που με αγκάλιασε
και δε ρωτά γιατί...


Παλιοτράγουδο - Ποίηση Δημήτρης aliros
Μανώλης Καραντίνης - ζειμπέκικο σε 3 χορδές (εισαγωγή)
GREGORIS TZISTOUDIS - ζειμπέκικο Πολίτικο





3 σχόλια:

  1. Αθηνά σ ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια έχουν ιδιαίτερη σημασία για μένα ...οχι μόνο γιατί προέρχονται από μια κορυφαία πένα ......άλλα γιατί προέρχονται από έναν άνθρωπο που ακτινοβολεί καλοσύνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεωργία , ευχαριστώ για τη φιλοξενία ..... ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή