Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου 2015

Διαίρει και Βασίλευε!!!



Διαίρει και βασίλευε είναι πλέον μία τακτική πολιτικού χαρακτήρα με στόχο τον αποπροσανατολισμό και το διχασμό μιας ομάδας ανθρώπων, μιας ένωσης χωρών, ενός λαού,μιας χώρας. Πολλοί θα μπουν στην διαδικασία να αμφισβητήσουν την έννοια αυτή προβάλλοντας την χρήση της φράσης κατά την αρχαιότητα όπου και αποτελούσε τακτική κατά τη διάρκεια πολέμου. Όμως θαρρώ πως ήταν μια "πολιτική" για τον διχασμό του αντιπάλου, την αποδυνάμωση του και εν τέλει την ήττα του στον πόλεμο. 

Πού θέλουμε όμως να καταλήξουμε; Ας ρίξουμε μια ματιά για τον ενωμένο λαό αυτής της μικρής (σε έκταση) χώρας, που ονομάζεται Ελλάδα.

Ο Ελληνικός εμφύλιος της περιόδου 1823-1825 έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της ελληνικής επανάστασης ως ανταγωνισμός ισχύος για την ηγεσία της επανάστασης αλλά και του υπό διαμόρφωση νέου ελληνικού κράτους. Χωρίζεται σε δύο φάσεις: η πρώτη (Φθινόπωρο 1823 - Καλοκαίρι 1825) χαρακτηρίστηκε από έντονες πολιτικές διαμάχες μεταξύ Φιλικών και Κοτζαμπάσηδων, ενώ η δεύτερη (Ιούλιος 1824 - Ιανουάριος 1825) από εμφύλιες συρράξεις μεταξύ κυβερνητικών, υποστηριζόμενων από την Αγγλία, και Πελοποννησίων.

Ο Ελληνικός εμφύλιος της περιόδου 1946-1949, υποδηλώνει την περίοδο ενόπλων, αντι-ανταρτικών συγκρούσεων που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα μεταξύ του Ελληνικού Στρατού και των ανταρτικών δυνάμεων του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (υπό τον έλεγχο του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας). Διήρκεσε από τον Μάρτιο του 1946 έως τον Αύγουστο του 1949 και είχε ως αποτέλεσμα την ήττα του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας. Ο Ελληνικός Εμφύλιος θεωρείται διεθνώς ως η πρώτη πράξη του ψυχρού πόλεμου στη μεταπολεμική ιστορία και ήταν η πολεμική σύγκρουση με τις μεγαλύτερες απώλειες που γνώρισε η χώρα από το 1830 έως σήμερα.

Όπως αποδεικνύεται ιστορικά και όχι μόνον, βλ. Πολυτεχνείο, Δημοψήφισμα κ.τ.λ,  ο Έλληνας έχει την τάση θα λέγαμε να αντιτάσσεται όχι μόνον σε ό,τι καταπατά τη γη του, την ελευθερία του, το εθνικό του φρόνημα αλλά και στον ομοεθνή του, παρόλο που θεωρεί δηλαδή τον εαυτό του σοφό λόγω αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, πολιτισμένο λόγω αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, δημοκρατικό λόγω αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Στις δύο παραπάνω περιπτώσεις είναι ολοφάνερη αυτή η τάση που προφανώς πηγάζει από μέσα μας. 

Και περνάμε στο σήμερα, όπου μπορεί να μην μιλάμε για εμφύλιο πόλεμο αλλά για γεγονότα τα οποία δίχασαν και ίσως συνεχίσουν να διχάζουν το κοινωνικό μας γίγνεσθαι και αποδεικνύουν περίτρανα ότι όχι μόνον δεν αποβάλλουμε τις "κακές" μας συνήθειες αλλά τις διαιωνίζουμε κιόλας. 

Το Ελληνικό δημοψήφισμα του 2015 προκηρύχθηκε στις 28 Ιουνίου του 2015 (ΦΕΚ Α΄ 63) και διεξήχθη στις 5 Ιουλίου του ίδιου έτους. Ως ερώτημα είχε αν πρέπει να γίνει αποδεκτό το σχέδιο συμφωνίας των τριών θεσμών, Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Ε.Ε.), Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (Ε.Κ.Τ.) και Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (Δ.Ν.Τ.) η οποία προτάθηκε στις 25 Ιουνίου 2015 και ως αποτέλεσμα είχε την απόρριψη της πρότασης του σχεδίου συμφωνίας με ποσοστό 61,3%.

Το #irunmarathon.Για 2η συνεχή χρονιά, η Εθνική Τράπεζα συμμετέχει στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας με τη δική της ομάδα “i-run”. Με περισσότερους από 700 δρομείς, η ομάδα της Εθνικής, στο πλαίσιο της κοινωνικής πρωτοβουλίας «Τρέχω, κάνω καλό!», στηρίζει φέτος το «Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παιδιών» (ΚΕΦΠ), του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιώς. Μαραθώνιος, τρέξιμο και κοινωνική προσφορά συνδυάζονται, για μια ακόμα φορά, για να προσφέρουμε έμπρακτα σε ένα καλό σκοπό, μέσα από την ενέργεια “Share your love for i-run”.

Τώρα θα μου πείτε: "μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά; παρομοιάζεις δύο τόσο ανόμοιες καταστάσεις;;", σαφώς καθότι μέσα από τόσο διαφορετικές περιπτώσεις βγαίνει ένα κοινό συμπέρασμα. " Η ΤΆΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑΡΑ ΝΑ ΒΓΆΛΕΙ ΤΟ ΆΧΤΙ ΤΟΥ". Τόσο σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και σε απλές καθημερινές-φιλικές συζητήσεις η κόντρα άναβε και φούντωνε, όχι τόσο για το σωστό και το λάθος κάθε κατάστασης μεμονωμένα, αλλά καθαρά και μόνο για εκτονωθούν οι εντάσεις που κουβαλάμε από τα παιδικά μας χρόνια. Τρανή απόδειξη αυτού το ότι δεν υπάρχει κόντρα ή ξεσηκωμός απέναντι στον αληθινό υπαίτιο αλλά πάλη και τσαντίλα με τον συνομιλητή, ο οποίος τυγχάνει να έχει αντίθετη άποψη. Συμπέρασμα προσωπικό σε όλες τις δύσκολες καταστάσεις που έχουν έλθει και παρέλθει από αυτόν τον τόπο ποτέ δεν ήμασταν αρκετά ενωμένοι, ίσως ήρθε ο καιρός να δοκιμάσουμε τον αντίθετο τρόπο.- 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου