Πέμπτη, 14 Μαΐου 2015

Διδακτικός σχεδιασμός και εφαρμογή του παραμυθιού ΓΛΑΥΚΟΣ ΚΑΙ ΙΡΙΣ με τη χρήση των ΤΠΕ για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση


Εδώ υπάρχουν ασκήσεις βάσει των ΤΠΕ και παρέχονται δωρεάν.

Το παραμύθι ως μέσο διδασκαλίας, κάνει τη διαδικασία της μάθησης χαρά για τους μικρούς μαθητές. Με βάση αυτή τη θεμελιώδη παιδαγωγική αρχή, που έχει ως στόχο μέσα από τη βιωματική εμπειρία να οδηγεί τα παιδιά ευκολότερα και ταχύτερα στη γνώση και να ενισχύει την ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους, μέσα από την ικανοποίηση ταυτόχρονα μαθησιακών και ψυχαγωγικών στόχων, ο δάσκαλος και υποψήφιος διδάκτωρ Στάθης Ξαφάκος και η νηπιαγωγός Γεωργία Τζήλου  και σεβόμενοι τα δεδομένα της σύγχρονης διδακτικής για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έφτιαξαν ασκήσεις δημιουργικές.
Έτσι ο εκπαιδευτικός αλλά και ο γονέας μπορεί να στηρίξει αποτελεσματικά και με διασκεδαστικό τρόπο το παιδί στην προσπάθειά του να περάσει ομαλά και σταθερά στην κοινωνία της Τεχνολογίας και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της.

Μέσα λοιπόν από διδακτικό σενάριο μπορεί ο υποψιασμένος ενήλικας και ο σύγχρονος εκπαιδευτικός να αποκτήσει δωρεάν στο διαδίκτυο μία πρόταση διδασκαλίας μέσω του παραμυθιού «Γλαύκος και Ίρις» της συγγραφέως Νινιού Σοφίας, αποκλίνουσας των παραδοσιακών διδακτικών μεθόδων.  Βασική επιδίωξη της συγκεκριμένης διδακτικής προσέγγισης είναι η προσπάθεια καλλιέργειας κι ενίσχυσης της διερευνητικής και κριτικής σκέψης των μαθητών και των μαθητριών του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, όπως επίσης και της ενσυναίσθησής τους. Ο σχεδιασμός του σεναρίου στηρίζεται κατά βάση στις αρχές της  Ανακαλυπτικής μάθησης (Bruner) και της διαθεματικότητας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να ανακαλύψουν τη γνώση αναζητώντας από μόνοι τους πληροφορίες από το διαδίκτυο με αφορμή το παραμύθι και σε σχέση με το περιεχόμενό του. Για την υλοποίηση του προτεινόμενου διδακτικού σεναρίου αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες, όπως συγκεκριμένοι επιλεγμένοι διαδικτυακοί τόποι, βίντεο, ψηφιακοί χάρτες, λογισμικά γενικής χρήσης και δημιουργίας animation, ψηφιακού παραμυθιού και παζλ.

Σκοπός και στόχοι του διδακτικού σεναρίου

Να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες την πλοκή του παραμυθιού, καθώς και τον Γλαύκο και την Ίριδα, και να επισημάνει την αναγκαιότητα σεβασμού της διαφορετικότητας.
Ενισχύεται έτσι η προσπάθεια του εκπαιδευτικού να στηρίζει τη διδασκαλία του στην αρχή της ενεργητικής μάθησης και της «ανακάλυψης» της γνώσης από τους μαθητές. Με αυτό το τρόπο κεντρίζει το ενδιαφέρον τους, τους οδηγεί μέσω της βιωματικής εμπειρίας ευκολότερα και ταχύτερα στη γνώση και ενισχύει την ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους, μέσα από την ικανοποίηση ταυτόχρονα μαθησιακών και ψυχαγωγικών στόχων.

Με τη χρήση των Τ.Π.Ε. οι μικροί μαθητές μπορούν να κατακτήσουν τη γνώση συλλέγοντας πληροφορίες, που συνδέονται με τη γλώσσα, τη μελέτη περιβάλλοντος, τα μαθηματικά, την τεχνολογία, τα εικαστικά, τη μουσική αλλά και καλλιεργώντας την κοινωνική τους ευαισθησία σε θέματα διαπολιτισμικά και διαπροσωπικών σχέσεων, μέσα σε ένα αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον, που ενθαρρύνει τις διερευνήσεις και προωθεί τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. ΣΟΦΙΑ ΝΙΝΙΟΥ 









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου