Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

ΣΟΦΟΚΛΗΣ Π.ΣΤΑΘΗΣ - ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ - Σοφοκλής Στάθης 


ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ 

Μητέρα και Πατέρα ,μας δώσατε πολλά 
προπάντων Παιδεία..δεν πήρατε τίποτα .
Το παιδί σας ,
Σοφοκλής 

Ο πατέρας μου Παναγιώτης  Στάθης
Αγρότης -  Νεοχώρι Θεσπιών Θηβών
( 1895 - 1971 )

Η μητέρα μου Καλομοίρα Στάθη
      Αγρότισσα Νεοχώρι 
              Θεσπιών Θηβών(1903 - 1960 )


















        
  

Ο ΤΥΠΟΣ ΕΓΡΑΨΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΟΥ 


 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ  "ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΑΣ " ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 1983 




ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ  "ΛΑΚΩΝΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ "



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 5/ 12/ 2000








ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΗΜΕΡΗΣΙΟΣ ΚΗΡΥΚΑΣ " 16/11/1993








ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 

Γεννήθηκα στο Νεοχώρι Θεσπιών Θηβών Βοιωτίας. Ο πατέρας μου ο Παναγιώτης Ι. Στάθης Αγρότης ( 1895 - 1971 ) . Μητέρα μου η Καλομοίρα Π. Στάθη, Αγρότισσα (1903 - 1960 ).

Μαθήτευσα στο Γυμνάσιο Θηβών. Κατά τη διάρκεια της μαθητείας μου έγινε αντιληπτό από τον καθηγητή των Τεχνικών ότι είχα στη Ζωγραφική ταλέντο.

Κατετάγην το 1956 κατόπιν εξετάσεων στην Πολεμική Αεροπορία ( Σ.Τ.Υ.Α.) .Εκεί είχα δύο καθηγητές , τον κ. Ευθυμίου ( Γραμμικό Σχέδιο) και τον  κ.Λοϊζο ( Παραστατική Γεωμετρία),οι οποίοι ήταν καθηγητές  και στις Σχολές Δοξιάδη . Εκανα την εγγραφή μου στο Ελεύθερο Σχέδιο και στη Ζωγραφική κατόπιν παραινέσεων των.

Αποφοίτησα το 1961 και κατόπιν συστάσεων της Σχολής, συνεργάστηκα με τον Μεγάλο Ζωγράφο - Σκηνογράφο Σπύρο Βασιλείου στο Θέατρο Κοτοπούλη ,ζωγραφίζοντας σκηνικά και αφίσες.

Συνεργάστηκα με το περιοδικό "Θησαυρός", στην τρίτη σελίδα έγραφε τα "έμμετρα" ο πατριώτης μου Γεώργιος Γολεμάκης ( Θίσβιος - από τη Θίσβη Θηβών).

Ανάλογα με το θέμα του Γεωργίου Θίσβιου εγώ φιλοτεχνούσα ένθεν και ένθεν δύο σκίτσα. 

Το έτος 1963 γράφτηκα στο Ι.Ε.Σ ( Ινστιτούτο Ευρωπαϊκών Σπουδών ) με έδρα το Παρίσι. Οι σπουδές εγένοντο δι΄αλληλογραφίας. Αποφοίτησα το 1965 με Αριστα. Στις σπουδές αυτές ασχολήθηκα με πάθος με την κλασσική Προσωπογραφία ,Θαλασσογραφία και Σύνθεση.

Αρχισε το όνομά μου να γίνεται γνωστό μεταξύ των συναδέλφων μου της Πολεμικής Αεροπορίας . Εσκεμμένως επέλεγα μεγάλες Μονάδες της Π.Α. προκειμένου να διευρύνω τον κύκλο και να γίνω γνωστός σαν Ζωγράφος πλέον στους συναδέλφους μου . Ολοι μου οι συνάδελφοι ,συγκινημένοι από τη Ζωγραφική μου, άρχισαν να γίνονται συλλέκτες με δικά μου έργα.(Προσωπογραφίες ,Θαλασσογραφίες, Συνθέσεις).

Ο κύκλος διευρύνετο και εκτός Πολεμικής Αεροπορίας.
Το έτος 1962 έλαβα μέρος στην Πρώτη Πανελλήνια Εκθεση Ζωγραφικής που πραγματοποιήθηκε στον Φ. Ο. Παρνασσός. Τα πήγα Αριστα αποκομίζοντας την καλύτερη και κολακευτικότερη κριτική. Βγήκα πρώτος.
Ο δρόμος πλέον άνοιξε διάπλατος για μεγαλύτερες επιτυχίες.
Το έτος 1967 - 1972 υπηρέτησα στην III ΠΜ. Η. στην Αγχίαλο Βόλου.Το 1972 μετετέθην στην 120 Π.Ε.Α ( Πτέρυξ Εκπαιδεύσεως Αέρος).Το 1980 επελέγην και τοποθετήθηκα Αρχιμηχανικός στην 361 Μ.Β.Ε. ( Μοίρα βασικής Εκπαιδεύσεως Αέρος) της Σχολής Ικάρων έως το 1983. Το 1985 κατόπιν παραιτήσεως μου έφυγα από τας τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας. Στους εκάστοτε Αρχηγούς της Π.Α.,στους Αξιωματικούς, Υπαξιωματικούς,Σμηνίτες και ιδιωτικό προσωπικό μέσα από την καρδιά μου τους ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΠΕΙΡΩΣ για την συγκινητική τους αποδοχή και στήριξη στη ζωγραφική προσπάθειά μου.
Δράττομαι δε της ευκαιρίας να τους ευχηθώ από τα βάθη της ψυχής μου ακόμα μια φορά τους ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ  να έχουν πάντοτε Ατομική και οικογενειακή Υγεία - Επιτυχία και Πρόοδο.
ΤΟΥΣ ΕΙΜΑΙ ΕΥΓΝΩΜΩΝ.
Το έτος 1979 πραγματοποίησα στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας την πρώτη Εκθεση , τα πήγα Αριστα .
Ακολούθησαν άλλες πολλές:
Λόγου και Τέχνης - Πάτρα
Π.Κ. Παπάγου
Π.Κ. Θηβών
Π.Κ. Λειβαδιάς
Π.Κ. Χαλανδρίου
Π.Κ. Αμαρουσίου
Π.Κ. Βόλου
Π.Κ.Λαμίας
Ξενοδοχείο Κάραβελ Αθηνών
Γαλλικό Ινστιτούτο Λαρίσης
Μακεδονία Παλλάς - Θεσσαλονίκη
Διβάνι Παλλάς  - Λάρισα
Λ.Α.Ε.Δ. - Υπό την αιγίδα της Π.Α.
 Πολεμικό Μουσείο Αθηνών - Υπό την αιγίδα των τριών Οπλων
Κέντρο παραθερισμού Αξιωματικών και των οικογενειών τους στον Αγιο Ανδρέα Αττικής στη Νέα Μάκρη - Υπό την αιγίδα της Π.Α.
Και άλλες πολλές σε όλα τα μήκη και πλάτη της αγαπημένης μου  ΠΑΤΡΙΔΟΣ.

Το  1965 παντρεύτηκα τη Βούλα Νάκη από το Διαβολίτσι Μεσσηνίας , με την οποία απέκτησα δύο αγόρια : τον Παναγιώτη ,σήμερα γιατρό Ορθοπεδικό χειρουργό που υπηρετεί στο Νοσοκομείο Καλαμάτας και τον Χαράλαμπο ,γιατρό Ουρολόγο χειρουργό που υπηρετεί στην  Ιδιωτική Κλινική "Νέον Αθήναιον" και στο ιδιωτικό του Ιατρείο
Ο Χαράλαμπος εκτός της ιατρικής ασχολείται ερασιτεχνικά σε πολύ υψηλό επίπεδο ( MASTER) με τη Γλυπτική,Εχει λάβει μέρος σε πολλούς παγκόσμιους διαγωνισμούς εκ των οποίων έχει πάρει 4 πρώτες χρυσές βραβεύσεις .
1, Βοστώνη - Αμερική
2.Βαρκελώνη - Ισπανία
3.Μιλάνο - Ιταλία
4.Μοντρέ - Γαλλία
Δηλαδή το μήλο έπεσε κάτω από τη μηλιά .

Τα τελευταία χρόνια ζω μόνιμα και φιλοτεχνώ στην Αβία Καλαμάτας. ( Για κάθε πληροφορία θα με βρείτε στο τηλέφωνο 27210 - 83948)

ΠΙΝΑΚΕΣ 

ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ 


Αυτοπροσωπογραφία ως Αξιωματικός της Π.Α.
(Από φωτογραφία το 1983)

Ο αδελφός μου και εγώ - 1994







                        

Η γυναίκα μου Σταυρούλα 


 Ο Παναγιώτης μου - Γιατρός τώρα . Από φωτογραφία του 1970 


Ο Μπάμπης  μου - Γιατρός τώρα . Από φωτογραφία του 1970 


 Νικηφόρος Βρεττάκος

 Γιάννης Ρίτσος

Γ. Τσαρούχης (1994)

Χαράλαμπος  Μήτσαινας
Από Φωτογραφία του 1992

 Ελένη Κουγιουμτζάν 

Ντίμη Απ. Πλιάμου Μαυρομάτη
Από Φωτογραφία του 1989

.Η βαπτιστήρα μου Αγγελική Δρακοπούλου

Με τον Πρωθυπουργό της χώρας Αντώνη Σαμαρά 




ΘΑΛΑΣΣΟΓΡΑΦΙΕΣ 

Γαρμπής 

Μετά την καταιγίδα 
Ναυάγιο

Καταιγίδα

Μπουρίνι

Καταιγίδα

Νυχτερινό ψάρεμα 









  Οι πόρτες της Πύλου


Κιτριές Μεσσηνίας

 Θαλασσινό τοπίο

 Πρωινό στο Μεσσηνιακό κόλπο

Η ναυμαχία του Ναβαρίνου 

Σαντορίνη


Μύκονος

ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ - ΤΟΠΙΑ 


Βερίκοκα


 Κυνήγι - Λαγός 


Γραμμόφωνο


Το παιδί και το κουνέλι


Μεροκαματιάρης 


 Απόμαχος

 Αεί διδασκόμενος

Το τάϊσμα της γάτας




Μπακίρια








Κάλλες


 Νόμια - Μάνη

Βάθεια - Μάνη

 Μυστράς

Αγία θεοδώρα Αρκαδίας  

Δέντρα 


Στο παρακάτω κείμενο ο Σοφοκλής Στάθης εξηγεί τους λόγους για τους οποίους ζωγραφίζει.














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου