Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

Aphrodite’s Child 666 – Ο δίσκος «αποκάλυψη»




Το αφιέρωμα αναφέρεται στο διπλό άλμπουμ 666 των Aphrodite’s Child, έναν μοναδικό δίσκο για τα δεδομένα των μουσικών και συγκροτημάτων με ελληνική καταγωγή. Ελάτε να ακούσετε μαζί μας μια ξεχωριστή μουσική εμπειρία.


Ο δίσκος «666» ή αλλιώς «Η Αποκάλυψη του Ιωάννη», είναι ο διπλός δίσκος του ελληνικού συγκροτήματος Aphrodite’s Child, που πρωτοκυκλοφόρησε το 1972. Οι Aphrodite’s Child ήταν εξ ολοκλήρου ελληνικό συγκρότημα. Το συγκρότημα το χαρακτήριζε η προοδευτική σκέψη και το ανύσηχο επαναστατικό πνεύμα της ροκ μουσικής. Η μουσική του, είχε στοιχεία ψυχεδέλειας, rock, progressive rock και blues. Αν και το συγκρότημα αποτελούταν από Έλληνες, έκανε καρίερα στο εξωτερικό και ειδικότερα στο Παρίσι.



Μέλη

Βαγγέλης Παπαθανασίου: πιάνο, αρμόνιο, μπάσο, φλογέρα, κρουστά, δεύτερα φωνητικά
Ντέμης Ρούσσος: βασικά φωνητικά, δεύτερα φωνητικά, μπάσο, κιθάρα
Λουκάς Σιδεράς: βασικά φωνητικά, δεύτερα φωνητικά, drums
Ανάργυρος «Silver» Κουλούρης: κιθάρα, βαρύτονη κιθάρα, κρουστά



Οι Aphrodite’s Child, όπως και άλλα συγκροτήματα και καλλιτέχνες της εποχής, μη μπορώντας να βρουν πρόσφορο έδαφος στην Ελλάδα για ελεύθερη μουσική δημιουργία, μετανάστευσαν στο εξωτερικό, όπου το κλίμα ήταν περισσότερο ευνοϊκό. Γι αυτό το λόγο ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, ως σημαντικό στέλεχος του συγκροτήματος, έπεισε αρχικά το σύνολο να μετακομίσει στο εξωτερικό για να βρει την ελευθερία που χρειαζόταν ώστε να κάνει καριέρα. Το συγκρότημα όμως συνάντησε κι άλλα προβλήματα όμως, καθώς αρχικά ο Κουλούρης κλήθηκε για αναγκαστική στρατιωτική θητεία και δεν μπόρεσε να τους ακολουθήσει. Εκτός αυτού, το συγκρότημα στο ταξίδι του για Λονδίνο, κόλλησε στο Παρίσι, γιατί τα μέλη τους, δεν είχαν τα απαραίτητα νομικά δικαιώματα για να εργαστούν στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και εξαιτίας της επανάστασης του Μαη το 1968, στη Γαλλία. Στο Παρίσι όμως, συνεργάστηκαν με την Mercury Records και ξεκίνησαν έτσι να ηχογραφούν. Με αυτό τον τρόπο έγιναν γνωστοί και ξεκίνησαν περιοδείες ενώ ξεκίνησε και η δισκογραφική τους καριέρα κυκλοφορώντας 3 δίσκους: End of The World(1968), It’s Five O’ Clock(1969) και 666 (1972).

 Το άλμπουμ 666, ήταν μια ιδέα του Βαγγέλη Παπαθανασίου, ενώ οι στίχοι γράφτηκαν από τον στιχουργό Κώστα Φέρρη. Το άλμπουμ, ήταν μια ιδέα επηρεασμένη και υιοθετημένη από τα Βιβλικά μονοπάτια της προφητείας, της Αποκάλυψης του Ιωάννη.  Η μουσική είναι συνοθήλευμα progressive, rock, psychedelic και blues, ενώ ένα μέρος της μουσικής και της φωνητικής καταλαμβάνουν ατμοσφαιρικά θρησκευτικά θέματα, όπως ψαλμοί και καμπάνες. Στο άλμπουμ συμμετάσχει και η Ειρήνη Παππά, η γνωστή ηθοποιός. Το συγκρότημα με αυτόν τον δίσκο, πούλησε 20.000.000 αντίτυπα!

Κομμάτια δίσκου:

Πρώτο Μέρος
1. The System
2. Babylon
3. Loud, Loud, Loyd
4. The Four Horsemen
5. The Lamb
6. The Seventh Seal


Δεύτερο Μέρος
7. Aegean Sea
8. Seven Bowls
9. The Wakening Beast
10. Lament
11. The Marching Beast
12. The Battle of The Locusts
13. Do It
14. Tribulation
15. The Beast
16. Ofis


Τρίτο Μέρος
17. Seven Trumpets
18. Altamont
19. The Wedding of the Lamb
20. The Capture of the Beast
21. Infinity
22. Hic and Nunc


Τέταρτο Μέρος
23. All the Seats Were Occupied
24. Break




    Ανάλυση Δίσκου

Ο διπλός δίσκος έχει κομμάτια με μουσική και στίχους αλλά και πολλά μόνο με μουσική. Επίσης, υπάρχουν το The System που είναι χωρίς μουσική που είναι το intro του δίσκου και το Infinity που το έχει αναλάβει η Ειρήνη Παππά.


Το άλμπουμ περιέχει ένα επαναστατικό Intro για τον διπλό δίσκο, το «The System». Όλο το συγκρότημα παίρνει μέρος και φωνάζουν 2 συγκεκριμένους στίχους προσπαθώντας να περάσουν το δικό τους νόημα για το πώς και που ζούμε. Είναι πολύ εύκολο να βρεις τους στίχους του αλλά και να καταλάβεις την έννοια του. Οι στίχοι έχουν επηρεαστεί από το μανιφέστο του Abbie Hoffmann “F**k The System”.


Κομμάτια αναφερόμενα στην Αποκάλυψη ή με θρησκευτικό χαρακτήρα:


Babylon
Four Horsemen
Seventh Seal
Aegian Sea
Seven Bowls
Lament
Seven Trumpets
Altamont



Aphrodite's Child-Aegian Sean



Aphrodite's Child-Babylon




To αλμπουμ περιέχει και κομμάτια πιο αλληγορικά και με κρυφά μηνύματα, με χαρακτήρα που ξεφεύγει λίγο από την ιδέα του άλμπουμ:

Loud, Loud, Loud: Είναι το τρίτο κομμάτι και «περνάει» την ανυσηχία για την κατάσταση του πολιτισμού των ανθρώπων, για το τι θα συμβεί αν σταματήσουν να υπάρχουν ξαφνικά όλα αυτά που εμείς έχουμε συνηθίσει. Πόλεις, κτήρια, αυτοκίνητα και οχήματα θα εξαφανιστούν και η ανθρωπότητα θα πανικοβληθεί και θα πελαγώσει δείχνοντας πόσο εξαρτημένη και εθισμένη είναι στην καθημερινότητα της. 
Beast: Λίγο χιούμορ και λίγο αλληγορία για το ψάξιμο του «τέρατος», γένους θηλικού.

Ofis: Κομμάτι που περιέχει γνωστά λόγια από το θέατρο σκιών Καραγκιόζη.

Hic et Nunc: Στα γαλλικά σημαίνει «Εδώ και Τώρα», έχοντας πολιτικό χαρακτήρα, που εκφράζει επιθυμία για αλλαγή συστήματος και πολιτικού σκηνικού.

Break: H αποφώνηση του άλμπουμ.


Aphrodite's Child-Loud Loud Loud



Aphrodite's Child-Hic et Nunc



   Instrumental κoμμάτια:

The Lamb
The Wakening Beast
The Marching Beast
The Battle of the Locusts
Do It
Tribulation
The Wedding of the Lamb
The Capture of the Beast

Aphrodite's Child-The Battle of the Locusts/Do It



Aphrodite's Child-The Wedding Of The Lamb




Ξεχωριστά κομμάτια:

Infinity: Το πιο περίεργο και δυσνόητο κομμάτι του δίσκου αν και οι στίχοι του είναι εύκολοι στην μετάφραση. Σ αυτό το κομμάτι θα ακούσουμε την Ειρήνη Παππά να ερμηνεύει τους στίχους «I was, I am, I am to come», χωρίς μουσική και χωρίς να τους τραγουδάει. Ξεκινάει επανελλειμένα να το λέει και καθώς περνάει η ώρα αρχίζει να το αναφέρει όλο και πιο έντονα, ενώ ακούγονται κτύποι λες και χτυπίεται από την ένταση σε διάφορα αντικείμενα και στο τέλος αρχίζει και δείχνει σημεία παράκρουσης και πανικού. Ο τρόπος που λέει αυτές τις 2 φράσεις μπλέκονται μεταξύ τους με τέτοιο τρόπο που ακούγεται «I was I am I was I was I am to come». Ουσιαστικά είναι η αντιστροφή της φράσης “Who was, is, is to come” της Αποκάλυψης, αντιπροσωπεύοντας το Καλό. Άρα ουσιαστικά λέγοντας το αντίστροφο, η Ειρήνη Παππά αντιπροσωπεύει το Κακό, γυρνώντας αυτή της φράση στον προσωπικό Εγωισμό, προσπαθώντας να αναγεννηθεί ή να δώσει τη γέννηση σε άλλο Εγώ. Αυτό το κομμάτι είχε πολλές αντιδράσεις από εξωτερικούς παράγοντες, καθώς και από τους συνεργάτες του συγκροτήματος γιατί στην αγγλική γλώσσα αυτή η φράση παραφράζεται και σαν αυτοϊκανοποίηση.



All The Seats are Occupied: Το κομμάτι αυτό είναι σαν Ποτ-Πουρί. Υπάρχει μια μουσική γραμμένη για 19 λεπτά, με στοιχεία rock και psychedelic, χαρακτηριστικό γνώρισμα της ψυχεδελικής rock. Πάνω από τη μουσική, προσθέτονται κατά καιρούς σημεία στίχων και μουσικής από άλλα κομμάτια που βρίσκονται πριν από αυτό, σαν ποτ-πουρί, αν θέλετε σαν σούμα του άλμπουμ.


 Aphrodite's Child-All The Seats Are Occupied




Οι Aphrodite's Child σαν συγκρότημα, αλλά και ο καθένας ξεχωριστά, μέσω αυτού του δίσκου, κατάφεραν να περάσουν πολλά μηνύματα, πολιτικά, θρησκευτικά και πολιτισμού. Με τον αλληγορικό τρόπο τους, κατέκριναν πολλά από τα κατεστημένα της εποχής τους, ενώ έδωσαν τις δικές τους ιδέες για την αλλαγή. Έχοντας γνώμονα την ανθρώπινη φώτιση και την ελευθερία βούλησης και σκέψης αλλά και το μουσικό τους ταλέντο, σύνθεσαν έναν δίσκο, στολίδι για τον ελληνικό πολιτισμό...  


Το άρθρο το δημοσίευσα για πρώτη φορά για το decay.gr
Το συγκεκριμένο άρθρο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου