Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

Ο έναστρος ουρανός με τον φακό του Οδυσσέα Μπεράτη .




"περνά το μισοφέγγαρο
σα χρυσαφένια αγκύλη..."


«Μια φωτογραφία πρέπει να προκαλεί τον σεβασμό. Όχι με την ποιότητά της, ούτε με την ύποπτη συχνά προσπάθειά της να γοητεύσει. Αλλά με την παρουσία της, που πρέπει να αποτελεί μιαν απόλυτη και πειστική πρόταση. Να μην επιτρέπει δηλαδή στον θεατή να αμφισβητεί την ειλικρίνεια των προθέσεών της, να μην αποκαλύπτει έναν φωτογράφο που αμφιβάλλει, να μην αφήνει περιθώρια ώστε να τίθεται υπό αίρεσιν ο χρόνος και ο χώρος της. Τότε ο θεατής ακόμα κι αν το αποτέλεσμα δεν έχει συμβάλει στην απογείωσή του, θα υποκλιθεί με σεβασμό μπροστά σε μιαν έντιμη και δυναμική παρουσία, που ξέρει να εκφράζει μια κατάφαση. . ………Ο θεατής πρέπει εν τέλει, να ταυτίζεται με τον φωτογράφο, και να πατάει το κουμπί μαζί του λέγοντας «ήμουν κι εγώ εκεί». Πλάτων Ριβέλλης- Ο Δεκάλογος τής Ιδανικής Φωτογραφίας http://photocircle.gr/content/view/56/38/lang,el/

Σαν φεγγαράκι δυο μερών

 Ο Οδυσσέας, εκλεκτός φίλος από το ΦΒ,  έχει μία πλούσια συλλογή από καταπληκτικές φωτογραφίες του, οι οποίες (σύμφωνα με το παραπάνω κείμενο) θα μας κάνουν να υποκλιθούμε με σεβασμό γιατί θα έχουν συμβάλει στην απογείωσή μας . Δυσκολεύτηκα πολύ για το ποιες φωτογραφίες θα επιλέξω αλλά τελικά αποφάσισα να  τις παρουσιάζω  τμηματικά και κατά θέμα.
Στη σημερινή δημοσίευση θα δείτε φωτογραφίες του έναστρου ουρανού (κυρίως φωτογραφίες του φεγγαριού ) οι οποίες συνοδεύονται από μικρά κείμενα  του ίδιου του Οδυσσέα –φανερώνοντας έτσι ιδιαίτερη αγάπη για την αστρονομία αλλά και άλλη μία πτυχή του ταλέντου του :τη λογοτεχνική.


       Θολό αποψινό φεγγάρι...
 Λίγα λόγια για τον Οδυσσέα  γραμμένα από τον ίδιο:

  "Άνθρωπος της αμφιλεγόμενης γενιάς του Πολυτεχνείου, έζησε και διαμορφώθηκε στο κέντρο μιας αυτοτραυματισμένης και πρόωρα γερασμένης πρωτεύουσας, ταξιδέψε στις πέντε ηπείρους κι είδε τον άλφα του Κενταύρου, αλλά και την Ελλάδα του με την ματιά του ξένου... Ζει στα σύνορα της Αθηνάς, συλλαμβάνει με το φακό του τις εικόνες που θέλει να ξαναδεί και ονειρεύεται ταξίδια αστρικά... Κάποτε λέει θα φθάση στον προορισμό.."

Μόλις μας καληνύχτησε
Απιαστη τρεχει αποψε μεσ' τα συννεφα
Ενα φεγγάρι πρωινό ...,το σημερινό

Ανέτειλε......


Οπως την είδα απόψε....

Ρίξτε τώρα μια ματιά...., Αφροδίτη, Σελήνη και Δίας αποσπερίζουν...
Κι έφυγαν μαζί κατά την δύση...
Με χρώματα πιό ζεστά....
Περιμένοντας το "ζευγάρωμα" του Δία με την Αφροδίτη...
Αποψινή συνεύρεση στη Δύση...... προλαβαινετε να ρίξετε μια μιατιά

      Κρυφή πανσέληνη....
νέος κύκλος

νιό φεγγάρι.....




Αφροδίτη και Δίας τώρα στον δυτικό Αττικό ουρανό...







4 σχόλια:

  1. Εκείνος ο προορισμός Οδυσσέα, να είναι το τέταρτο η πέμπτο ραντεβού; Τ άλλα θα δούμε... Με ταξίδεψες αλλιώς θαλασσοπόρε, τόσο που θα σου αλλάξω προσφώνηση, Οδυσσέα του ουρανού, Ουρανοπόρε...
    Σ ευχαριστω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι το τέταρτο ραντεβου, το θυμαμαι καλά Αθηνά.... κι απο κει και περα πια στα σύνορα...! να βιωσω κι εγω τους δυνατους τιτλους που μου αποδιδεις... Σ ευχαριστω Αθηνά μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάντα μου έλεγα πως δεν μ αρέσει η κολακεία, και τώρα να....

    Σ ευχαριστω πολυ Γεωργία μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ούτε εμένα μου αρέσει η κολακεία και δεν κολακεύω κανεναν Οδυσσέα μου..ό,τι γράφω το αισθάνομαι και το πιστεύω... ..και να 'θέλα δεν θα μπορούσα αλλιώς ...εγώ σε ευχαριστώ και θα τα "ξαναπούμε" με τον φακό σου ..να είσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή